Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2005, 18:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-09-2005 @ 19:01 :
Ben ik minder verantwoord als ik ervan baal? Ik baal misschien, maar ik ga zeker niet minder eten ed, ik handel niet naar/uit dat gevoel. Puur omdat ik weet met verstand dat ik dan verkeerd met eten ga omgaan. Ik ken mezelf. Daarom blijf ik altijd eten met verstand .

Jij bent overgens gespierder en dunner, daarom weeg je meer. Daarnaast zijn je cm'ers ook minder dan de mijne...

Ik baal overgens niet van m'n gewicht, die is gezond. Ik baal wel van de extra cm'ers, daarvoor ik niet meer in m'n broeken kan en een nieuw sportrokje moest kopen voor 30 euro, maat 40 . Terwijl ik normaal 36 had.
Dat je maat 40 hebt snap ik niet... Ik heb als taille nu 66 en mijn heupomtrek is 97... Die is dus helemaal niet minder dan de jouwe...

Ik snap wel dat ik misschien wat meer spieren heb... Maar ik las net dat jij perse die kilo's er weer af wilt hebben... Ik snap het wel, want het is nooit leuk als je niet meer in je broek past. Ik schrok er alleen van, omdat ik dacht dat je zwaarder zou zijn... Weet ook niet waarom... Maar je bent gewoon super licht! Dat had ik niet verwacht...

(Ik heb ook nog nooit je foto's gezien, dus het is niet dat ik daarom dacht dat je zwaarder zou zijn. Nu ik ze zie in je fotoboek, ben je ook helemaal niet dik ofzo... Juist slank)

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 18:13.
Oud 04-09-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2005 @ 19:07 :
"met mate" (En dan dus echt met mate...wat eigenlijk met alles is, zodra ik het teveel of te vaak/te snel achter elkaar ed binnen krijg word ik er ziek van. )
Wat heb je dan, dat je geen suiker/zoetstoffen mag?
Oud 04-09-2005, 18:20
Bloem
Bloem is offline
Oh btw Leonoor, nav van de berichtjes op valtaf, ik zie dat MeelFriek ook de olie van de bereiding meetelt, die tel ik niet mee, dus dan kom ik vanzelf nog wel wat hoger uit. (Had geen zin om weer opnieuw in te loggen op valtaf )
Oud 04-09-2005, 18:24
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, ik ga dinsdag naar de dokter, vragen om Yasmin.
Oud 04-09-2005, 18:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-09-2005 @ 19:10 :
Dat je maat 40 hebt snap ik niet... Ik heb als taille nu 66 en mijn heupomtrek is 97... Die is dus helemaal niet minder dan de jouwe...

Ik snap wel dat ik misschien wat meer spieren heb... Maar ik las net dat jij perse die kilo's er weer af wilt hebben... Ik snap het wel, want het is nooit leuk als je niet meer in je broek past. Ik schrok er alleen van, omdat ik dacht dat je zwaarder zou zijn... Weet ook niet waarom... Maar je bent gewoon super licht! Dat had ik niet verwacht...

(Ik heb ook nog nooit je foto's gezien, dus het is niet dat ik daarom dacht dat je zwaarder zou zijn. Nu ik ze zie in je fotoboek, ben je ook helemaal niet dik ofzo... Juist slank)
pm
Oud 04-09-2005, 19:47
Maija
Maija is offline
Morgen weer het 'echte' school-leven..
Ik ben helemaal klaar voor mn 'goede-eetpatroon-start'
(nu mn officiele..)

Ik lul maar wat uit mn nek, mja..
Ik hoop nu een gezond eetpatroon te krijgen en te behouden..

Oud 04-09-2005, 20:25
gewoonik
gewoonik is offline
heej
wil weer een beetje een goed eetpatroon . en ik moet morgen werken van 7 tot 4
mijn idee is dit:
6.00 muesli met magere yoghurt (eventueel ontbijtkoek mocht ik nog honger hebben )
9.15 2 crackers met kaas + stukje rauwe bloemkool (vind ik lekker ja)
11.30 2 boterhammen met kaas
14.00 appel
16.00 pakje evergreen ofzo?
en dan 18.00 avondeten + yoghurt

's avonds nog stuk fruit

is dat goed? ik vind brood meenemen eigenlijk niks, hebben geen fijn beleg en eet geen vlees. verder heb ik niet zo'n zin meer in brood. misschien goede ideen voor iets anders?
die tijden zo zijn mn pauzes..
Oud 04-09-2005, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 04-09-2005 @ 21:25 :
heej
wil weer een beetje een goed eetpatroon . en ik moet morgen werken van 7 tot 4
mijn idee is dit:
6.00 muesli met magere yoghurt (eventueel ontbijtkoek mocht ik nog honger hebben )
9.15 2 crackers met kaas + stukje rauwe bloemkool (vind ik lekker ja)
11.30 2 boterhammen met kaas
14.00 appel
16.00 pakje evergreen ofzo?
en dan 18.00 avondeten + yoghurt

's avonds nog stuk fruit

is dat goed? ik vind brood meenemen eigenlijk niks, hebben geen fijn beleg en eet geen vlees. verder heb ik niet zo'n zin meer in brood. misschien goede ideen voor iets anders?
die tijden zo zijn mn pauzes..
veeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig, maar dan veel te weinig.
Oud 05-09-2005, 06:21
Maija
Maija is offline
ik zou dan nog wat plaatsvervangende 'graanproducten' ertussen teon (peperkoek etc. (dat helpt bij mij heel erg..)

(dat is namenlijk best zoet en dat stopt de honger, en ook meestal de 'trek' in iets..)

Ik ben nu net kei actief bezig geweest een lunchpakketje samen te stellen enz.
Oud 05-09-2005, 11:52
blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-09-2005 @ 19:20 :
Oh btw Leonoor, nav van de berichtjes op valtaf, ik zie dat MeelFriek ook de olie van de bereiding meetelt, die tel ik niet mee, dus dan kom ik vanzelf nog wel wat hoger uit. (Had geen zin om weer opnieuw in te loggen op valtaf )
Waarom tel je dat nooit mee? Daar zitten namelijk een boel kcal in, vetten...
Oud 05-09-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 04-09-2005 @ 19:13 :
Wat heb je dan, dat je geen suiker/zoetstoffen mag?
Voedselintolerantie(s).
Oud 05-09-2005, 16:06
Mindfields
Mindfields is offline
Misschien kan Leonoor aan het begin van elk voedings en gznh. topic een basisschema zetten, voor nieuwelingen. Om nou weer elke newbie af te kraken..
Oud 05-09-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 05-09-2005 @ 17:06 :
Misschien kan Leonoor aan het begin van elk voedings en gznh. topic een basisschema zetten, voor nieuwelingen. Om nou weer elke newbie af te kraken..
Als iemand dat schema maakt, dan wil ik het er best inzetten.

Al kan een 'nieuweling' natuurlijk ook zelf op internet op zoek gaan. Op de site van het voedingscentrum staat een basisschema. En mensen die hier voor de eerste keer zetten wat ze per dag eten, worden volgens mij niet meteen afgekraakt, ze krijgen wel tips ed, maar daar komen ze voor, lijkt me.
Oud 05-09-2005, 16:17
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2005 @ 17:12 :
Als iemand dat schema maakt, dan wil ik het er best inzetten.

Al kan een 'nieuweling' natuurlijk ook zelf op internet op zoek gaan. Op de site van het voedingscentrum staat een basisschema. En mensen die hier voor de eerste keer zetten wat ze per dag eten, worden volgens mij niet meteen afgekraakt, ze krijgen wel tips ed, maar daar komen ze voor, lijkt me.
Een reactie als: 'veel te weinig', is niet echt opbouwend, je moet wel zeggen waarom het te weinig is en hoe je dat kan verbeteren (zoals Gothic). Een basisschema dan:

7.30: 2 boterhammen met beleg

10.00 1 boterham met beleg en een vrucht (appel/peer/banaan/etc)

12.00 2 boterhammen met beleg

14.00 1 boterham met beleg

16.00 gezond tussendoortje, of nog een boterham

18.00 avondeten, als toetje een vrucht

Misschien zoiets? 7 boterhammen, avondeten en fruit? Of zou dit nog te weinig zijn als aanrader?
Oud 05-09-2005, 16:23
Maija
Maija is offline
Laat maar zitten.. ik ben down,
Meteen de 1e dag in de fout, en niet een beetje.. maar een hele boel.
Ik werd ongesteld, en ik had honger.. de rest was niet te overzien..
Maarja.. Morgen een nieuw begin maken, ik voel me nu alleen weer zo 'vettig'
Dus nu hoop ik niet meer door te slaan in extreem weinig eten..

Ik ben van plan een soort 'dagboek' te gaan maken..
MAar op 'valtaf vind ik dat niet zo fijn..
Oud 05-09-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 05-09-2005 @ 17:23 :
MAar op 'valtaf vind ik dat niet zo fijn..
Dan maak je een LJ aan? (www.livejournal.com) Kan je er ook nog voor kiezen om het ipv voor iedereen alleen open te stellen voor 'vrienden' of het zelfs gewoon voor je zelf te houden (kan je per bericht instellen).
Oud 05-09-2005, 16:29
Verwijderd
Je kunt niet echt een vast schema maken, want iedereen eet op andere tijden (ivm pauzes, werktijden, etc). Een aantal richtlijnen kunnen we wel geven, maar die zijn op op zoveel sites en in zoveel topics te lezen...

Gewoon 6 a 8 boterhammen met mager beleg, 2 stuks fruit, een normaal bord avondeten (200-250g aardappelen, stukje mager vlees, 200-300g groente) en een portie zuivel (200-300mL melk, yogurt, kwark, etc). Dit verdelen over de dag door ong. om de 2 uur iets te eten. Het is beter om 2 x 1 boterham te etem dan 1 x 2. Voor de rest water, thee, light-frisdrank drinken en dus geen calorieën uit je drinken halen.

Door dit te eten kan vrijwel íedereen afvallen (mensen met een schildklierafwijking of iets dergelijks uitgesloten) zonder al te veel honger te lijden. En als er wel een hongergevoel optreed betekent kan er best een boterham, stuk fruit of portie zuivel extra bij.

Maar weet je, dit is al zó vaak gepost in dit topic, door meedere mensen. Als je echt graag af wilt vallen moet je op z'n minst een stukje motivatie hebben en bereid zijn er iets voor te doen. Dus ik redeneer dat mensen die echt graag af willen vallen best de moeite (kunnen) nemen om de searchknop te gebruiken en/of de vorige topics te lezen.
Oud 05-09-2005, 18:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 05-09-2005 @ 12:52 :
Waarom tel je dat nooit mee? Daar zitten namelijk een boel kcal in, vetten...
Boter op brood eet ik sowieso vrijwel nooit, alleen als ik hagelslag eet ofzo. Olie waar mijn vegaburgers bv in gebakken worden heb ik nog nooit meegeteld, en ik ben ooit toch 10 kilo afgevallen, dus ik vind het niet nodig. Ik tel al redelijk precies als ik het bijhoud, die olie maakt me dan niet zo uit.
Oud 05-09-2005, 18:21
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 05-09-2005 @ 17:17 :

Misschien zoiets? 7 boterhammen, avondeten en fruit? Of zou dit nog te weinig zijn als aanrader?
Ik denk opzich niet dat 7 boterhammen teveel is, maar het voedingscentrum raadt 5 tot 7 aan, waarbij de kleinste hoeveelheid voor vrouwen en de grootste voor mannen is.
Oud 05-09-2005, 18:39
gewoonik
gewoonik is offline
nou.. staat muesli + 2 crackers + 2 boterhammen +peperkoek+ evergreen dan niet ongeveer gelijk aan 5-6 boterhammen?
en 2 stuks fruit en zuivelproduct en aardappels en groente zitten er ook in.
wat is er dan mis? concrete tips graag..
Oud 05-09-2005, 18:46
Bloem
Bloem is offline
Bij die 5 boterhammen moeten nog wel tussendoortjes behalve fruit, stel je rekent voor de muesli 1 boterham, 2 crackers is ook ongeveer 1, dan kom je dus op 4 uit, dat is wel een beetje weinig. 1 Of 2 erbij is beter, en dan samen met die liga en peperkoek, die moet je dan niet laten staan.
Oud 05-09-2005, 18:54
gewoonik
gewoonik is offline
oke hier heb ik tenminste wat aan
ik had muesli als 2 boterhammen gerekend.
dus is dit wel gooed?
6.00 yoghurt +muesli +banaan of peperkoek, waar ik zin in heb..

9.15 2 crackers kaas + boterham kaas

11.30 2boterhammen met iets
14.00 appel
16.00 (had vandaag toen geen honger maar moet dan dus wel iets eten?) stuk fruit?
18.00 avondeten + vla
20.00 fruit of veelkoren koekje.. zijn die erg slecht?
Oud 05-09-2005, 19:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 05-09-2005 @ 19:54 :
oke hier heb ik tenminste wat aan
ik had muesli als 2 boterhammen gerekend.
dus is dit wel gooed?
6.00 yoghurt +muesli +banaan of peperkoek, waar ik zin in heb..

9.15 2 crackers kaas + boterham kaas

11.30 2boterhammen met iets
14.00 appel
16.00 (had vandaag toen geen honger maar moet dan dus wel iets eten?) stuk fruit?
18.00 avondeten + vla
20.00 fruit of veelkoren koekje.. zijn die erg slecht?
Als je om 11.30 je laatste echte eten eet (een appel vult slecht vind ik), hou je het echt niet vol tot het avondeten.
Oud 05-09-2005, 19:13
Bloem
Bloem is offline
Ik zou om 16.00 nog een plak peperkoek, een cracker, een boterham of een schaaltje kwark doen, en dan dat andere stuk fruit ergens anders nog een keer tussendoor. Een veelkorenkoekje, ligt eraan welke, maar eentje kan geen kwaad, en je komt alsnog redelijk laag uit dus dat kan wel
Oud 05-09-2005, 20:49
11568
11568 is offline
Hoe "slecht" is een cappuchino [die van Douwe Egberts, met stukjes speculaas en kaneel e.d.] zonder zelf toegevoegde suiker/koffiemelk ?
Oud 05-09-2005, 21:01
Bloem
Bloem is offline
1 Glas heeft 85 kcal, als ik het goed heb.
Oud 05-09-2005, 22:57
11568
11568 is offline
Hmm, dat moet kunnen gezien het feit dat ik verder alleen thee/water/verse vruchtensappen drink
Oud 06-09-2005, 16:00
Mindfields
Mindfields is offline
Pfff, vandaag 6 boterhammen, een meergranenbroodje, een kaas broodje én heel veel koekjes (15 ofzo). Dat kaasbroodje had niet gehoeven, maar die koekjes..
Nouja, dan maar een flink stuk op de hometrainer vanavond
Oud 06-09-2005, 19:44
-(L)-
Citaat:
Mindfields schreef op 06-09-2005 @ 17:00 :
Pfff, vandaag 6 boterhammen, een meergranenbroodje, een kaas broodje én heel veel koekjes (15 ofzo). Dat kaasbroodje had niet gehoeven, maar die koekjes..
Nouja, dan maar een flink stuk op de hometrainer vanavond
Ik ben vandaag nog erger de fout in gegaan; 'n vriendin kwam met kortingsbonnen van de Mac Donalds aanzetten. Daar zijn we toen heen gegaan. M'n avondeten bestond uit: 2 Big Macs, 1 cheeseburger, 1 mac-kroket, 1 mac flurry's rolo, 1 grote milk shake chocolade en 1 zo'n softijsje met chocoladesaus .

Echt asociaal gewoon, en vreemd genoeg had ik nog steeds geen 'vol' gevoel.

Nou ja, morgen weer op de gezonde manier verder
Oud 06-09-2005, 19:56
Bloem
Bloem is offline
Oh, ik wou net zeggen, ben je niet supermisselijk Maar niet dus Nah ja, ik weet dat MeelFriek van die dagen heeft, en ik ook, dan kan je blíjven eten. Idd, morgen weer een dag
Oud 06-09-2005, 20:41
-(L)-
Die dagen heb ik eigenlijk iedere dag haha. Ik kan me over 't algemeen wel goed beheersen de laatste tijd. Maar ik had vandaag echt zo iets van; waarom niet! Ik heb me de laatste tijd namelijk zooo lang niet meer laten gaan. Het deed me eigenlijk wel goed
Erna wel gaan sporten, dus dat maakt 't alweer goed (n beetje dan )!
Oud 07-09-2005, 08:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-09-2005 @ 20:44 :
Ik ben vandaag nog erger de fout in gegaan; 'n vriendin kwam met kortingsbonnen van de Mac Donalds aanzetten. Daar zijn we toen heen gegaan. M'n avondeten bestond uit: 2 Big Macs, 1 cheeseburger, 1 mac-kroket, 1 mac flurry's rolo, 1 grote milk shake chocolade en 1 zo'n softijsje met chocoladesaus .

Echt asociaal gewoon, en vreemd genoeg had ik nog steeds geen 'vol' gevoel.

Nou ja, morgen weer op de gezonde manier verder
Dat is idd wel heel erg, ik kwam op zo'n 2000 kcal uit gisteren denk ik, maar heb daarbij wel 20km gefietst. Nouja kan best een keertje. Hoop iig dat het lekker was!
Oud 07-09-2005, 14:58
Maija
Maija is offline
ja, kan toch wel een keertje

Gisteren en vandaag is tot nu toe wel nog goed gegaan qua lijnen
Als alles goedgaat mag ik van mezelf vrijdagmiddag naar het terras
Nu heb ik wel even honger, (komt door wat ik heb gelezen bij jullie )
dadenlijk nog wat eten , mn nieuwe rooster is volgensmij goed aan te houden
Oud 07-09-2005, 15:13
Mara
Mara is offline
Pff, eindelijk weer naar school, eindelijk weer een normaal ritme
Oud 07-09-2005, 15:43
blurred
blurred is offline
Zeg dat wel
Oud 07-09-2005, 15:59
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik heb echt juist nog minder regelmaat dan toen ik nog vakantie had. Zit nmlk op de vavo dit jaar, en heb dus iedere week maar 5x een half uur les. Het gaat echt slecht

Heb vandaag 2 tostis met brie gehad Dus zit weer lekker hoog in de kcal denkik..

Maarja, morgen weer een dag..
probleem bij mij is alleen altijd dat als ik iets heb gegeten wat eigenlijk niet "mocht" dat ik dan voor de rest van de dag zoiets heb van 'laat ook maar, tis toch al verpest' (dat is ook de reden dat ik 2 tosti's heb gehad, 1tje kan op zich nog wel, maar dan heb ik zoiets van 'schijt aan, ik pak er gewoon nog eentje')

hehe, lekker postitief vandaag
Oud 07-09-2005, 16:14
Mindfields
Mindfields is offline
Ik vind lijnen in de vakantie echt zoveel makkelijker! Ik heb nu echt de hele dag honger, heb vandaag ook al 7 boterhammen gegeten, een banaan en druiven (en 3 koekjes ), terwijl ik in de vakantie aan 4 boterhammen genoeg heb.
Oud 07-09-2005, 16:17
love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 07-09-2005 @ 17:14 :
Ik vind lijnen in de vakantie echt zoveel makkelijker! Ik heb nu echt de hele dag honger, heb vandaag ook al 7 boterhammen gegeten, een banaan en druiven (en 3 koekjes ), terwijl ik in de vakantie aan 4 boterhammen genoeg heb.
Goed toch
bij mij gaat het juist NOG slechter
maarja ik heb het wel verteld aan iemand op school
en ze houd me in de gaten volgens mij
maar ik wil niet eten op school!
Oud 07-09-2005, 16:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 07-09-2005 @ 17:14 :
je doet nu toch ook veel meer dan in de vakantie? Ik merk het ook, heb na m'n eerste college al superveel honger. Je maakt langere dagen... 7 boterhammen met mager beleg is pas 700 cal, 600 erbij voor avondeten is pas 1300, met die banaan en koekjes zit je pas op het minimale wat je op een dag moet eten...
Oud 07-09-2005, 16:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 07-09-2005 @ 16:59 :
Heb vandaag 2 tostis met brie gehad Dus zit weer lekker hoog in de kcal denkik..
Is dat naast de normale 6 boterhammen?
Oud 07-09-2005, 16:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-09-2005 @ 17:17 :
Goed toch
bij mij gaat het juist NOG slechter
maarja ik heb het wel verteld aan iemand op school
en ze houd me in de gaten volgens mij
maar ik wil niet eten op school!
dan wil je dus ook niet van je eetprobleem af?
Oud 07-09-2005, 16:23
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 07-09-2005 @ 17:22 :
dan wil je dus ook niet van je eetprobleem af?
jawel.
maar dat gaat me niet lukken denk ik.
ik word gewoon misselijk en moet bijna kotsen als ik op school moet eten en vraag me niet waarom? want dat weet ik ook niet
misschien omdat ik er zo erg tegenop zie ofzo..
Oud 07-09-2005, 16:27
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-09-2005 @ 17:21 :
je doet nu toch ook veel meer dan in de vakantie? Ik merk het ook, heb na m'n eerste college al superveel honger. Je maakt langere dagen... 7 boterhammen met mager beleg is pas 700 cal, 600 erbij voor avondeten is pas 1300, met die banaan en koekjes zit je pas op het minimale wat je op een dag moet eten...
Ik weet het, maar ik heb naast dit eten nog gewoon honger, ik zou wel 10 boterhammen op een dag willen eten.
Oud 07-09-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-09-2005 @ 17:23 :
jawel.
ik word gewoon misselijk en moet bijna kotsen als ik op school moet eten en vraag me niet waarom? want dat weet ik ook niet
het gaat je vast wel lukken maar het is gewoon niet makkelijk

Dat je er misselijk van wordt, kan heel goed van de zenuwen komen. Vervelend, want als je misselijk bent heb je nog minder zin in eten.. misschien kun je beginnen met makkelijk verteerbare dingen die bovendien gezond zijn, zodat je echt zeker weet dat niemand je een vreetzak zal vinden (dat vinden ze ook niet als je iets gezonds eet trouwens!), een mandarijntje ofzo. Je eet nu 2 boterhammen en avondeten toch? wanneer eet je die boterhammen?
Oud 07-09-2005, 16:32
love-THE-world
Citaat:
Sarah schreef op 07-09-2005 @ 17:30 :
het gaat je vast wel lukken maar het is gewoon niet makkelijk

Dat je er misselijk van wordt, kan heel goed van de zenuwen komen. Vervelend, want als je misselijk bent heb je nog minder zin in eten.. misschien kun je beginnen met makkelijk verteerbare dingen die bovendien gezond zijn, zodat je echt zeker weet dat niemand je een vreetzak zal vinden (dat vinden ze ook niet als je iets gezonds eet trouwens!), een mandarijntje ofzo. Je eet nu 2 boterhammen en avondeten toch? wanneer eet je die boterhammen?
ja misschien wel.. maar k denk echt dat het me niet gaat lukken

ik at eerst in de vakantie 2boterhammen en avondeten, toen ging het weer goed dus
maar nu weer alleen avondeten.
Oud 07-09-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-09-2005 @ 17:32 :
maar k denk echt dat het me niet gaat lukken
Als je daar van uit gaat dan lukt het idd waarschijnlijk ook niet.

Eet anders 's ochtends wat (en kom ajb niet aan met 'dat kan niet') en 's middags zodra je uit school komt (en ook daarbij: kom ajb niet aan met 'dat kan niet'), dan eet je iig al wat meer. En blijf proberen op school te eten, begin klein en breid het steeds wat uit.

En als het je niet lukt om er zelf wat aan te veranderen, zoek dan hulp, je lichaam trekt dit niet lang. Bovendien is het niet gezond.
Oud 07-09-2005, 17:09
Halflight
Halflight is offline
Gisteren naar de sportschool geweest om 7 uur 's avonds. Was wel zenuwachtig en toen bleken er 2 mannelijke stagiaires bij te zitten Maar goed, mijn conditie viel me nog mee. Gegevens:

Geslacht: Vrouw
Leeftijd : 15
Lengte : 1.68
Gewicht: 81.9
Vetpercentage : 36,2 ( )
BMI: 29
BMR: 1678

Mn gewicht viel me mee al schaamde ik me wel. Ik moet over een maand weer omdat ik gezondheidsproblemen heb/had en het is mijn streven om dan 80 kilo te wegen. Weet iemand trouwens wat BMR betekent of inhoudt?

Gisteren ook nog naar de dokter geweest voor controle bloedarmoede, mijn waarde is nu 7.2 (weet niet of iemand dat wat zegt?) Het advies is om wat meer ijzerhoudende producten te eten en die ben ik dan ook gelijk gaan inslaan. Heb nu een ijzerrijk schema opgesteld, misschien heeft iemand nog nuttige tips, opmerkingen/aanmerkingen?

7.00
40 gram volkoren cornflakes met 150 ml halfvolle melk
volkoren boterham appelstroop
sinaasappel

10.00
volkoren boterham rookvlees
handje rozijnen

12.00
2 volkoren boterhammen kipfilet
appel

14.00
volkoren boterham rookvlees
plakje ontbijtkoek
witte druiven

17.00
avondeten

20.00
yoghurt met roosvicee

Dit schema ook met het oog op afvallen uiteraard.

Tenslotte had ik nog een vraagje (weet niet of dit wel allemaal geschikt is voor dit topic!) Ik heb bijgehouden wanneer ik moe wordt op een dag en dat is om half 11 en half 3, is hier, met betrekking tot voeding, iets aan te doen?
Oud 07-09-2005, 17:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Halflight schreef op 07-09-2005 @ 18:09 :
lijst
Eet broccolie . Groente met veel ijzer ...
Oud 07-09-2005, 17:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 07-09-2005 @ 17:23 :
jawel.
zolang je niet meer wil eten, lutk het niet nee. Dan blijf je allerlei excuzen zoeken. Pas als je echt meer wil gaan eten en daar ook moeite voor wil doen, zal het lukken. En als je denkt dat het niet lukt, lukt het ook niet, of je moet heel graag jezelf ongelijk willen bewijzen.

Maar dit is een discussie voor op psychologie, misschien moet je daar eens een topic openen, je weet namelijk wat je moet eten voor een gezonde hoeveelheid.
Oud 07-09-2005, 17:19
Verwijderd
volkorenbrood levert veel ijzer en vlees en vis ook (en kant-en-klare vegaburgers, en quorn, daar is ijzer aan toegevoegd).
Naast broccoli zijn ook amsoi (ik weet niet wat dat is ), courgette, radijs, rettich, schorseneren en tuinkers ijzerrijke groenten, en veldsla bevat ook veel ijzer.
Frambozen zijn ook ijzerrijk.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 17:27.
Topic gesloten

Regels voor berichten