Hallo,
binnen een drietal weken begint het academiejaar weer, en dit jaar ga ik op kamers... Vandaag heb ik mijn kamer geschilderd, in het groen. Het is behoorlijk fel groen (iets feller dan dit). Dit komt tot op ongeveer 1m20, de rest van de muren en het plafond (zo'n 3m hoog) is wit. Elke muur is 'onderbroken' door iets: een ingebouwd rek, een schouw, ramen en een radiator.
Ik vind het best wel mooi, maar ik ben bang dat als ik er geconcentreerd moet studeren, dat het groen misschien net iets té fel is uitgevallen, zeker in combinatie met het wit.
Nu vroeg ik mij af of jullie (goedkope) tips hebben om de kamer toch iets zachter te maken. Liefst ook iets minder 'drastisch' dan het wit herschilderen, omdat dit toch redelijk wat werk is. Zou het helpen als ik bijvoorbeeld hier en daar op het wit wat zachte (misschien zwart-wit of sepia) posters hang of toch maar kleur? Als je het wit zou herschilderen, welk kleur zou dan best zijn?
Op mijn bed zouden ook wat grote kussens komen, om het overdag dienst te laten doen als zetel. Welk(e) kleur(en) zouden jullie hiervoor aanraden om het toch iets rustiger te houden?
Alvast bedankt!
|