Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 21:49
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 01-09-2005 @ 22:18 :
ik moet eerlijk zeggen dat ik der ook een beetje nep vond vanavond..
Ach iedereen hefet een bad day Kijk maar eens naar popartiesten wheheh soms kunnen ze echt niet zingen en dan weer wel
Advertentie
Oud 05-09-2005, 09:10
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 02-09-2005 @ 22:49 :
Ach iedereen hefet een bad day Kijk maar eens naar popartiesten wheheh soms kunnen ze echt niet zingen en dan weer wel
haha precies, laten we het daar op houden
Oud 05-09-2005, 20:50
Verwijderd
"Is there someone with a P or a M? Yes? What is it, a P or a M? or perhaps a T or a S? or a R or a V...or a W..or a Y.. "

(even later)

Ok, so his name is Piet. Is he..like..passed away? No? Is he still alive? Yes? JAAAAAAA ZE HEEFT HET GOED! WOWWW wonder woman!

Weet je..sóms vind ik haar wel goed en zegt ze hele rake dingen, en ik geloof dat ze best wat kan.. maar ten eerste snap ik niet dat je zóveel geld vraagt. Meestal worden voor consulten 12.50 gevraagd. 200 euro voor zo'n slechte perfomance..dat kan je niet serieus nemen.

En ten tweede vind ik haar te gisserig. Niet de juiste persoon om op tv es ff mensent e gaan helpen, daarvoor is ze niet "to the point" genoeg.

imo.
Oud 07-09-2005, 14:02
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Xia schreef op 05-09-2005 @ 21:50 :
"Is there someone with a P or a M? Yes? What is it, a P or a M? or perhaps a T or a S? or a R or a V...or a W..or a Y.. "

(even later)

Ok, so his name is Piet. Is he..like..passed away? No? Is he still alive? Yes? JAAAAAAA ZE HEEFT HET GOED! WOWWW wonder woman!

Weet je..sóms vind ik haar wel goed en zegt ze hele rake dingen, en ik geloof dat ze best wat kan.. maar ten eerste snap ik niet dat je zóveel geld vraagt. Meestal worden voor consulten 12.50 gevraagd. 200 euro voor zo'n slechte perfomance..dat kan je niet serieus nemen.

En ten tweede vind ik haar te gisserig. Niet de juiste persoon om op tv es ff mensent e gaan helpen, daarvoor is ze niet "to the point" genoeg.

imo.
Ik wil niks zeggen, maar zou het niet zo kunnen zijn, (ook al heb ik Char eerder een matig medium genoemd) dat het gewoon veel lastiger is om je te concentreren in een teevee studio? (veel mensen, electro golven, statische electriciteit, druk en zo voort)
Oud 07-09-2005, 17:00
haplo
haplo is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 07-09-2005 @ 15:02 :
Ik wil niks zeggen, maar zou het niet zo kunnen zijn, (ook al heb ik Char eerder een matig medium genoemd) dat het gewoon veel lastiger is om je te concentreren in een teevee studio? (veel mensen, electro golven, statische electriciteit, druk en zo voort)
Misschien heeft het er meer mee te maken dat het een trucje is dat iedereen kan toepassen?

Daarnaast vraag ik mij af wat electro golven (zoiets bestaat niet, maar ik neem aan dat je doelt op electromagnetisme) en statische electriciteit te maken hebben met concentratie.
Oud 10-09-2005, 11:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Char is gewoon een hele slimme psychologe. Alhoewel ik me er nog steeds over verbaas dat een nuchter type als Henk Westbroek zich heeft laten overtuigen.
Oud 10-09-2005, 16:49
Metal
Metal is offline
Citaat:
Akilina schreef op 12-08-2005 @ 12:53 :
gedissed door Dr Phil

dit wordt mijn nieuwe sig
Oud 11-09-2005, 16:32
Vief.
Vief. is offline
in char gloof ik wel want zij weet het nooit precies maar ze weet een gedeelte van het verhaal

sommige van die medium weten het precies te vertellen daar gloof ik niet in
Oud 17-09-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
vivian1992 schreef op 11-09-2005 @ 17:32 :
in char gloof ik wel want zij weet het nooit precies maar ze weet een gedeelte van het verhaal

sommige van die medium weten het precies te vertellen daar gloof ik niet in
Wat een vage argumenten..
Oud 19-09-2005, 18:20
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Ik geloof haar, ze mag dan wel wat vaag overkomen, maar doen alle mensen die paranormale gaven dat niet?

Char doet ook aan streetreading. Dit betekent dus dat zij haar gaves ook zonder tv-programma kan doen, en dus ook zonder enige voorbereiding.

Is it a G?Is it a Ger?
No, it's Good, very Good.
Oud 19-09-2005, 19:41
haplo
haplo is offline
Citaat:
P33N schreef op 19-09-2005 @ 19:20 :
Ik geloof haar, ze mag dan wel wat vaag overkomen, maar doen alle mensen die paranormale gaven dat niet?
Ja, om te het feit te verhullen dat ze oplichters zijn.

Citaat:
Char doet ook aan streetreading. Dit betekent dus dat zij haar gaves ook zonder tv-programma kan doen, en dus ook zonder enige voorbereiding.
Cold reading

Citaat:
Is it a G?Is it a Ger?
No, it's Good, very Good.
Is it a F? Is it a Fer?
No, it's fake, very fake.
Oud 20-09-2005, 07:46
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Schat, wat ben je negatieeeeffff
Oud 20-09-2005, 13:35
haplo
haplo is offline
Citaat:
P33N schreef op 20-09-2005 @ 08:46 :
Schat, wat ben je negatieeeeffff
Liever negatief dan naief lieverd.
Oud 20-09-2005, 15:41
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
haplo schreef op 19-09-2005 @ 20:41 :
Ja, om te het feit te verhullen dat ze oplichters zijn.

vaak is het zo dat dingen die niet of nauwelijks te verklaren zijn al vaag zijn hé. of in iedergeval in onze ogen vaag.

verder vind ik het moeilijk om te zeggen of het waar is of niet, maar ik ben wel van mening dat zolang mensen erbij gebaat zijn en op deze manier rust vinden, ze van mij door mag gaan.
Oud 20-09-2005, 16:12
haplo
haplo is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 20-09-2005 @ 16:41 :
vaak is het zo dat dingen die niet of nauwelijks te verklaren zijn al vaag zijn hé. of in iedergeval in onze ogen vaag.

verder vind ik het moeilijk om te zeggen of het waar is of niet, maar ik ben wel van mening dat zolang mensen erbij gebaat zijn en op deze manier rust vinden, ze van mij door mag gaan.
Nee, het is andersom. Er wordt vaag gedaan over dergelijke zaken in een poging het zo onverklaarbaar mogelijk te maken. Dat terwijl er sowieso al niets te verklaren valt. Maar inderdaad, als mensen behoefte hebben aan dergelijke oplichterij zal ik ze vooral niet tegenhouden.
Oud 20-09-2005, 16:16
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
haplo schreef op 20-09-2005 @ 17:12 :
Nee, het is andersom. Er wordt vaag gedaan over dergelijke zaken in een poging het zo onverklaarbaar mogelijk te maken. Dat terwijl er sowieso al niets te verklaren valt. Maar inderdaad, als mensen behoefte hebben aan dergelijke oplichterij zal ik ze vooral niet tegenhouden.
dus bij bijv. ufo's word er ook zo vaag gedaan om het zo onverklaarbaar mogelijk te houden?
Oud 27-09-2005, 22:24
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Akilina schreef op 12-08-2005 @ 12:53 :
Ik zag haar een paar dagen geleden in een show van Dr Phil over paragnosten. Ze werd toen echt gedissed door Dr Phil, voornamelijk vanwege het feit dat ze sessies houdt met mensen van 20 minuten voor 200 dollar. Dat is wel veel geld. Als ze er echt op uit is mensen te helpen, verrijk je jezelf toch ook niet op deze manier.

Ik geloof overigens wel dat ze gaven heeft. Ik denk alleen niet dat ze echt in staat is werkelijk contact te maken met overleden mensen. Maar ik denk dat ze wel helderziend is en als het ware in mensen kan kijken en enig inzicht heeft in wat zij denken en voelen. Als die mensen dan denken aan een overleden iemand en bijvoorbeeld een onuitgesproken ruzie die hier betrekking op heeft (en waar die mensen mee zitten), dan kan zij gewoon zeggen (om die mensen te helpen) van ja, Pietje heeft het je vergeven en is nu gelukkig ergens in de hemel.

Op een bepaalde manier kan zij dan misschien wel mensen helpen hun verdriet en zorgen een beetje los te laten. Maar ik denk dat het toch wel bijna altijd zo is dat mensen, zoals Char (die naar alle waarschijnlijkheid wel over bepaalde en bijzondere gave beschikt) dit op een verkeerde manier gaan gebruiken of met een verkeerd doeleinde, namelijk om zijn of haar zakken mee te vullen.
met bovenstaande ben ik het wel redelijk eens. Ik denk dat ze heel wat boeken heeft gelezen over het inzicht in mensen en dat soort gedoe. Ook houd ze zich van de domme.. bij de broer van pim fortuyn deed ze alsof ze pim fortuyn niet kende en niets van de moord wist en ook niet van folkert van de G enzo. Ik zag meteen beelden in mijn hoofd van Char achter haar pc op Nederlandse sites kijken voordat ze aan de sessie begon.
Oud 28-09-2005, 16:42
haplo
haplo is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 20-09-2005 @ 17:16 :
dus bij bijv. ufo's word er ook zo vaag gedaan om het zo onverklaarbaar mogelijk te houden?
Door bepaalde mensen wel, hierbij denk ik dan aan mensen die bijvoorbeeld claimen bezoek te hebben gehad van aliens.
Oud 13-11-2005, 02:54
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 12-08-2005 @ 16:44 :
ik ben ook van mening dat 200 dollar/euro voor 20 minuten belachelijk is, en van daaruit vind k het ook geldklopperij.

inderdaad denk ik dat ze best een gave heeft, en mensen ermee kan helpen. maar zoveel geld te vragen, nee dat hoeft niet.
Ik geloof zelf wel in Char. ik vind dat wanneer je een gave voor iets hebt, je het ten volle moet benutten. Mensen over de hele wereld verdienen meer dan gemiddeld vanwege een gave die ze bezitten, of dat nou je kwaliteiten zijn als CEO van een bedrijf of dat je fantastisch de viool bespeelt of je een paranormale gave bezit. en wat betreft dat geldklopperij; ze dwingt mensen toch niet om naar haar toe te komen? ze komen uit zichzelf en hebben zodoende zelf besloten dat ze dat geld willen besteden, het zijn volwassen mensen.
Oud 14-11-2005, 10:56
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Wat ze op tv doet is in ieder geval dikke stront. Dat naam raden is echt slecht, hoe groot is de kans dat er een R, E of S in een naam zit? Erg groot. Dit is iets dat iedereen kan. Verder geeft ze altijd dezelfde uitleg en antwoorden, ik heb nog nooit gezien dat de geest van een overledene iets zei in de trant van 'Rot op lijer, ik ben blij dat ik niet meer leef, ik haat je en hoop dat je darmen door je mond naar buiten knallen' ? Char zegt altijd dat ze van de geesten moest zeggen dat ze zielsveel van degene houden waarmee Char op dat moment een gesprek heeft. Dan volgt de knuffel en klaar is Kees, onee Char. Geef nu maar die 200 dollar want ik heb nieuwe spinners voor mijn Ferarri 360 nodig. Verder heeft ze, wat al eerder genoemd werd, wel een goede mensenkennis, en daaruit vloeien vragen voort zoals 'Ben je vaak bezig met spullen van de overledene'? Ja duh! Want wat doe je? Als iemand overlijd waarvan je hield, dan krijgen die spullen meer betekenis en dan besteed je er veel tijd aan omdat dat een van de weinige dingen zijn waarmee je nog herinneringen kunt ophalen van de overledene. Maar wat ik wel mooi vind, is dat sommige mensen dom genoeg zijn om er in te geloven, en dan ook de rest van hun leven rust hebben doordat ze geloven wat Char zei, en zich niet meer hoeven af te vragen hoe en wat.

Laatst gewijzigd op 14-11-2005 om 11:07.
Oud 14-11-2005, 11:43
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
,,Het blijft me verbazen dat mensen de kerk verlaten omdat ze zich niet willen laten gezeggen door een paus of predikant. Terwijl ze als een blok vallen voor een medium'', zegt Nederlands-gereformeerd predikant Pieter van Kampen, die studie deed naar paranormaal begaafdheid en occultisme. ,,Hoe graag we ook autonoom willen zijn, in feite kunnen we het niet. Dat mensen zich geestelijk argeloos overleveren aan een medium, vind ik zorgwekkend. Want volgens mij is dat nooit vrijblijvend. Ik heb iemand eens horen zeggen dat West-Europeanen de laatste twee eeuwen geestelijk primitiever zijn geworden dan de meest eenvoudige Afrikaanse stam. Daar wordt men tenminste nog gewaarschuwd tegen slechte medicijnmannen.''
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=72328

Regels voor berichten