Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 10:02
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Urm schreef op 22-01-2005 @ 10:09 :
dat is niet waar. deze organisaties zijn niet winstbelust, zoals EF wel is. er werken bij YFU echter ook mensen die betaald krijgen, al zijn het er dan maar een paar. dit zijn de mensen op kantoor die de school, het gezin e.d. voor je regelen, en waar je ook als je al geplaatst bent terecht kunt met je vragen, klachten enz. het klopt dat ze veel vrijwilligers hebben, maar dit zijn de mensen die bijvoorbeeld je introductieweek regelen en daar leiding geven.
Dat is wel waar. Waar zeg ik trouwens dat deze organisaties winstbelust zijn?
De betaalde mensen (meestal tussen de 2 en de 5 in kleine en middelgrote landen) die in dat kantoor werken regelen in eerste instantie samen met regionale vrijwilligers een gastgezin en opleiding. Verder hebben ze daar vrijwilligers voor, maar ze houden er wel toezicht op. De kantoormensen zijn meer bezig met het draaiende houden van de organisatie in een bepaald land. Met leidinggevende vrijwilligers bedoel ik coordinerende regiomensen. Die zijn, net als je vrijwillige contactpersonen, niet allemaal even actief en passen niet allemaal even goed in hun functie en dat zijn de mensen met wie je in het dagelijks leven in je gastland te maken hebt. Daar zitten verschillen tussen.
@jet
Ze mogen dat best doen, maar op het moment dat een non-profit organisatie die, hoe ideologisch, maar wel mooi, zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid wil geven om weg te gaan, slechte kwaliteit levert gaat ook niemand meer met deze organisaties in zee en wordt hun doelstelling ook niet meer bereikt. Organisaties met een winstoogmerk hebben op deze manier niet zoveel 'voor' op non-profitorganisaties.

Edit: de winst die YFU maakt gaat naast de loonstrookjes van de enkele kantoormensen ook naar een fonds waar mensen die onvoldoende financiele middelen hebben om een uitwisselingsjaar te realiseren, geld uit toegewezen kunnen krijgen om het alsnog te realiseren.

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 10:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 11:47
jet
jet is offline
Citaat:
Urm schreef op 22-01-2005 @ 10:51 :
ik zeg niet dat ze geen winst mogen maken...ze maken bij AFS en YFU ook heus wel wat winst, als ze verlies zouden draaien zouden die ook niet meer bestaan.

maar was er niet een keer iets op tv over EF? de kat in de zak geloof ik...?
ach. ik maak me er niet zo druk over. je kan overal mee een kutjaar hebben.. maar je kan ook overal mee een leuk jaar hebben
Oud 22-01-2005, 16:01
Verwijderd
ben van plan om volgend jaar na mn examen een jaar naar het buitenland te gaan en ga dat waarschijnlijk doen via een diaconaal jaar. Kom net vand e open dag en het klinkt zo geweldig! Je hoeft alleen je ticket en verzekeringen etc te betalen voor de tijd dat je daa bent wordt alles verzorgd je krijgt kost en inwoning en zakgeld! Klinkt superkoel toch! En je doet vrijwilligerswerk dat bij jou past. Als je wil kan je ook wat met je geloof doen maar dat hoeft niet als je dat niet wilt.
Het lijkt mij geweldig, zie mezelf wel 10 maanden in Amerik of Italie zitten

Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:07
Lotte
Lotte is offline
Ik wil het ook al heel lang maar het kost dus heel duur. Nu heb ik heel erg geluk gehad want er is een rijk stel, het gastgezin van mijn exchange-vriendin, die voor mij alles willen betalen als ik met de Rotary Club ga. Das een club voor rijke mensen die met geld betere banden tussen landen willen bereiken ofzo. Ik wil inmiddels liever naar Engeland dan naar Amerika. Ik heb nu wel een beetje door hoe de mensen daar zijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:30
underthabridge
underthabridge is offline
Hm... wilde ik eerst ook, maar ondertussen heb ik besloten dat ik toch liever in Nederland blijf. Reizen kan ik altijd nog wel. Ben overigens al wel een keer een dag lessen op een High School gevolgd en ik moet zeggen, voor het onderwijs zelf zou ik er nu niet per se heengaan, maar de sfeer is op zich wel tof. Vooral die sportclubs e.d. gewoon erg stoer (ben toen ook meegeweest met het schooltenniselftal), maar ben tot de conclusie gekomen dat ik hier in Nederland toch wel meer op mijn plaats ben.
Verder vind ik dat heel veel mensen nogal onterecht vooroordelen tav. Amerikanen hebben. Natuurlijk zijn het chauvinisten en kloten ze in Washington maar wat aan, maar ik vond het echt wel toffe mensen en het is bovendien echt een verdomde mooi land.
Dus ik zou me weinig aantrekken van de meeste figuren hier die klakkeloos aannemen dat Amerikanen geen leuke mensen zijn. Mijn ervaring is juist dat ze veel geïntresseerder zijn dan Nederlanders en in veel gevallen ook nog eens veel gastvrijer, dus als je het echt wil, dan raad ik het absoluut aan om er gewoon voor te gaan. Misschien kan je met je ouders wat regelen een lening oid. Any way.. sterkte met regelen.
Oud 22-01-2005, 18:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jet schreef op 15-01-2005 @ 19:28 :
hhm volgensmij haal je high school en univerity een beetje door elkaar.. de beurs die je hiervoor kan krijgen gaat namelijk neit om sport, maar om motivatie en je geld situatie thuis.. en het is minder dan 10.000 dollar hoor.. universiteiten zijn daar zo duur..
ik had het over high school, dat is wel degelijk zo duur (ik heb een ex daar en zijn vader werkt samen met mn moeder, dus die spreek ik wel eens en die heeft dit verteld), tenzij je het niet erg vindt dat het niveau laag is, de leraren slecht zijn en je uberhaupt niet boven mavo/havo niveau uitkomt...
Oud 22-01-2005, 20:07
jet
jet is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-01-2005 @ 19:51 :
ik had het over high school, dat is wel degelijk zo duur (ik heb een ex daar en zijn vader werkt samen met mn moeder, dus die spreek ik wel eens en die heeft dit verteld), tenzij je het niet erg vindt dat het niveau laag is, de leraren slecht zijn en je uberhaupt niet boven mavo/havo niveau uitkomt...
ja dan krijg je een beetje het chilton idee (als je Gilmore girls kijkt )

maar ik neem aan dat als je voor een leuk jaar gaat, je niet naar een private school gaat?
Oud 22-01-2005, 20:08
jet
jet is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 22-01-2005 @ 18:30 :
Hm... wilde ik eerst ook, maar ondertussen heb ik besloten dat ik toch liever in Nederland blijf. Reizen kan ik altijd nog wel. Ben overigens al wel een keer een dag lessen op een High School gevolgd en ik moet zeggen, voor het onderwijs zelf zou ik er nu niet per se heengaan, maar de sfeer is op zich wel tof. Vooral die sportclubs e.d. gewoon erg stoer (ben toen ook meegeweest met het schooltenniselftal), maar ben tot de conclusie gekomen dat ik hier in Nederland toch wel meer op mijn plaats ben.
Verder vind ik dat heel veel mensen nogal onterecht vooroordelen tav. Amerikanen hebben. Natuurlijk zijn het chauvinisten en kloten ze in Washington maar wat aan, maar ik vond het echt wel toffe mensen en het is bovendien echt een verdomde mooi land.
Dus ik zou me weinig aantrekken van de meeste figuren hier die klakkeloos aannemen dat Amerikanen geen leuke mensen zijn. Mijn ervaring is juist dat ze veel geïntresseerder zijn dan Nederlanders en in veel gevallen ook nog eens veel gastvrijer, dus als je het echt wil, dan raad ik het absoluut aan om er gewoon voor te gaan. Misschien kan je met je ouders wat regelen een lening oid. Any way.. sterkte met regelen.

stiekem vind ik dit wel fijn om te horen
Oud 28-01-2005, 16:47
Carolien O.
Carolien O. is offline
Kijk eens bij Travel Active, daar zijn de prijzen niet zo hoog.
Je kunt ook voor Work&Travel kiezen dan verdien je gelijk geld om voor de rest te betalen!

Er zijn van de overheid niet echt beurzen als het gaat om een jaartje naar het buitenland. Wel als je als studeert en bijv. stage gaat lopen, maar dat is niet zo in jouw geval..

Tenslotte zou ik willen zeggen: laat geld niet het probleem zijn, het is een ervaring om nooit te vergeten!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 19:13
saartje
saartje is offline
Ik ben afgelopen jaar naar Amerika geweest! Echt een super leuke tijd gehad!!! Ik heb veel vrienden gemaakt, waaronder een heleboel andere exchange studenten en ik heb er een tweede familie aan over gehouden!

Amerikanen zijn echt onwijs aardig! Het schoolsysteem zit een stuk beter in elkaar dan hier in Nederland, het is alleen iets makkelijker, maar ook dat valt mee.

Over 3 weekjes ga ik er weer heen. Helaas blijf ik dit keer maar 2 weken, maar het wordt echt super leuk. Ik ga dan ook weer een dagje naar mijn oude school.

Anyways, ik ben met Travel Active gegaan. Ontzettend goede organisatie, kan ik je echt aanraden!
Oud 29-01-2005, 12:19
NN
NN is offline
Citaat:
saartje schreef op 28-01-2005 @ 20:13 :

Amerikanen zijn echt onwijs aardig! Het schoolsysteem zit een stuk beter in elkaar dan hier in Nederland, het is alleen iets makkelijker, maar ook dat valt mee.

Hoe kun je stellen dat het onderwijs in een land met zodanig grote tegenstellingen in het onderwijs en waar goed onderwijs alleen voor rijken is weggelegd beter is dan het onze?
Oud 30-01-2005, 13:54
saartje
saartje is offline
Citaat:
NN schreef op 29-01-2005 @ 13:19 :

Hoe kun je stellen dat het onderwijs in een land met zodanig grote tegenstellingen in het onderwijs en waar goed onderwijs alleen voor rijken is weggelegd beter is dan het onze?
Ik bedoel hiermee dat er nooit lessen uitvallen! In Nederland is het bijzonder als alles volgens rooster loopt. De leraren zijn erg gemotiveerd en proberen de lessen zo interessant mogelijk te maken. Ik heb bijvoorbeeld bij natuurkunde de meest gaafste dingen gezien en gedaan. Ik heb er ook echt wat van geleerd, terwijl ik in Nederland 5 jaar lang natuurkunde gehad heb en ik zou echt niet meer weten wat ik daar geleerd heb.
Dat goed onderwijs alleen voor rijken is weggelegd is niet waar. De rijken gaan naar een prive school, omdat die bijvoorbeeld katholiek is of protestants. De openbare scholen hebben geen geloof. Vroeger was het onderwijs op prive scholen wel beter, maar dat is nu allang niet meer zo. Er zijn genoeg mensen op openbare scholen die wel naar een prive school zouden willen, maar dan alleen voor het geloof en andersom natuurlijk ook, omdat je op een prive school vaak alleen bij meisjes of juist alleen bij jongens op school zit.
Oud 30-01-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
saartje schreef op 30-01-2005 @ 14:54 :
Ik bedoel hiermee dat er nooit lessen uitvallen! In Nederland is het bijzonder als alles volgens rooster loopt. De leraren zijn erg gemotiveerd en proberen de lessen zo interessant mogelijk te maken. Ik heb bijvoorbeeld bij natuurkunde de meest gaafste dingen gezien en gedaan. Ik heb er ook echt wat van geleerd, terwijl ik in Nederland 5 jaar lang natuurkunde gehad heb en ik zou echt niet meer weten wat ik daar geleerd heb.
Dat goed onderwijs alleen voor rijken is weggelegd is niet waar. De rijken gaan naar een prive school, omdat die bijvoorbeeld katholiek is of protestants. De openbare scholen hebben geen geloof. Vroeger was het onderwijs op prive scholen wel beter, maar dat is nu allang niet meer zo. Er zijn genoeg mensen op openbare scholen die wel naar een prive school zouden willen, maar dan alleen voor het geloof en andersom natuurlijk ook, omdat je op een prive school vaak alleen bij meisjes of juist alleen bij jongens op school zit.
In de VS krijgt ongeveer 7% van de mensen geen basisonderwijs, aldus de VN.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:11
jacop
jacop is offline
Het hangt er heel erg vanaf waar je heen gaat, ik zit momenteel in Amerika, ik kan je wel advies geven, beurzen zijn moelijk, probeer scholarships, maar zijn lastig, makkelijker zijn beurzen voor colleges hier.. kijk maar.. ik zou het beter afwege, ik ken mensen die al trg zijn gegaan, ga je thuis niet missen dat soort dingen..en zeker ben je een prater maak je gemakkelijk contact of neit ?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:12
rubenrtv
rubenrtv is offline
Upper-de-up;
iemand ervaring met Nieuw-Zeeland, Canada of Australië?
Oud 11-09-2005, 19:34
Breg
Breg is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 11-09-2005 @ 20:12 :
Upper-de-up;
om daar naar school te gaan? of ook andere dingen? ik vertrek volgende maand naar australie om daar te backpacken.
Oud 11-09-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 11-09-2005 @ 20:12 :
Upper-de-up;
Mijn nichtje is net terug van een jaar "highschool" in new-z ! Ze heeft t geweldig gehad maar is meer op excursie en wel 20 kampen geweest dan naar school!
Mijn anderre nichtje maakt nu plannen volgend jaar een tijdje te backpacken in australie.
Duss... wat wil je doen? school of backpacken oid?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:18
rubenrtv
rubenrtv is offline
School
Oud 14-09-2005, 23:18
Adrenaline
Adrenaline is offline
Na je havo of in je laatste jaar vd Havo?
Ik weet namelijk van een vriend van mijn zus dat 'ie er geen flikker mee opgeschoten is. jaar naar Amerika-slecht onderwijs- teruggekomen en blijven zitten...

Ga dan liever naar Engeland of Australië als het je niet alleen gaat om de ervaring van een jaar wonen in een ander land.
Oud 15-09-2005, 11:23
rubenrtv
rubenrtv is offline
Na m'n gym diploma
Oud 15-09-2005, 13:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 15-09-2005 @ 12:23 :
Na m'n gym diploma
pas op met je leeftijd. Je bent al gauw te oud als je klaar bent met school. Ik weet niet hoe oud je dan bent, maar daar moet je even rekening mee houden...
Oud 15-09-2005, 15:55
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2005 @ 14:55 :
pas op met je leeftijd. Je bent al gauw te oud als je klaar bent met school. Ik weet niet hoe oud je dan bent, maar daar moet je even rekening mee houden...
Ik ben dan 17, dus dat kan dan nog
Oud 18-09-2005, 19:31
jet
jet is offline
sinds ik dit topic zag staan.. ik zit inmiddels 'al' anderhalve maand in de VS en ben sinds anderhalve week bezig met mn senior jaar op mn high school.. dus als iemand vragen heeft, PMen kan altijd
Reageren

Regels voor berichten