Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mijn punt is dat vreselijk veel zaken wel feitelijk vast te stellen zijn. Die struisvogelfilosofie van de topicstarter slaat werkelijk nergens over. Als mijn ijskast open is, brandt daarin een lampje. Nu is de deur van mijn ijskast dicht. Ik zeg dat het lampje van mijn ijskant nu uit is. Als onze HEM gaat beweren dat dat lampje nu ook aan is, mag hij dat van mij gerust intersofisch noemen, ik noem dat een idiote gedachtengang. Zelfs een kind van 4 kan ik niet meer wijsmaken dat ze onzichtbaar is vanaf het moment dat ze haar hand voor haar ogen houdt. En verder gaat het om nog een gedachtengang die volstrekt ridicuul is. Kort samengevat staat er in de eerste paragraaf: "Alle waarheden zijn subjectief, behalve de objectieve waarheden, die zijn ook subjectief". Ga toch balletles volgen... Dan volgt er nog zo'n mooie redenatie, gebaseerd op "iedereen mag denken wat hij of zij wil". Ja, iedereen mag inderdaad denken wat hij of zij wil. Als iemand graag denkt dat ik op dit moment ondersteboven aan een klimrek hang, moet je dat vooral doen, maar ga daar dan alsjeblieft geen gevolgen uit trekken, want sommige meningen slaan kant nog wal. |
![]() |
|
![]() |
Overigens grappig hoe Hegeliaans het eigenlijk is om je zelf geconstrueerde (scheutje sofistiek, druppeltje Nietzsche, snufje Lyotard) relativisme zo´n naam te geven als ´Omnisofie´, een combinatie van misschien wel de meest teleologische woorden uit de filosofie (omni, sofos). De self-made relativist (New-Born-Sofistry) ontkomt niet aan zijn post-socratische drang tot het vatten van Geist.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |