Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 15:28
pioen
als ik inadem, heb ik soms (vaak als ik lig) dat het op mn borst, op mn borstbeen denk ik, alsof het 'vermoeilijkt' word.
Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar het lijkt net alsof je een normale weg berijdt (als je gewoon ademt) maar dan ineens over een drempel moet.

Ik heb dit sinds 2,5 week. eerder had ik het alleen savonds maar nu had ik er vanmiddag ook last van toen ik op de bank lag. Ik neem nu aan dat het komt wanneer ik lig of zit.

Kan dit iets psychisch zijn of is dit een lichamelijke klacht? weet iemand wat dit is of heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:55
Roos
Roos is offline
Heb je dan ook ergens pijn?

Ik kan je klachten nergens plaatsen, het zou misschien iets psychisch kunnen zijn. Denk je dat daar zelf een oorzaak voor te bedenken is, bijvoorbeeld stress?
Oud 14-09-2005, 17:28
KMBA
KMBA is offline
Het schijnt dat veel mensen hoog in de borst ademen, i.p.v van diep.. een diepe buikademhaling is wat kinderen ook doen en gezonder is,, en ook je stressvrijer maakt..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 18:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb dat ook wel eens als ik een lang stuk heb gefluit wat technisch best lastig is en dus niet meer goed op m'n ademhaling let, achteraf voel ik dan iets soortgelijks. Ik ademde toen totaal 'verkeerd', niet via m'n buik, zoals veel beter en fijner is. Misschien moet je dat eens proberen..?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 21:53
Verwijderd
Heb je het dan ook erg benauwd, of dat niet? Verder voelt het echt in het borstbeen, en niet in je longen zelf?

-niet dat ik er verder verstand van heb hoor, maar benieuwd. Ik vind het wel aannemelijk klinken dat je verkeerd ademhaalt-
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 18:34
Noortje18
Noortje18 is offline
Heb hier ook een tijd last van gehad en bij mij bleek het een borstbeenontsteking te zijn jammer genoeg is hier niet veel aan te doen dan het gewoon afwachten en eventueel ontstekingremmers te nemen. Best even laten nakijken door de dokter.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten