Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 18:04
Muchacha
Muchacha is offline
Ik wil een brief schrijven naar een jongen die ik niet uit mijn hoofd krijg. Ik ken hem al even, we hebben nooit een diep contact gehad want hij is vrij gesloten maar we hebben wel seks gehad. Het is begonnen met die aantrekkingskracht maar nu voel ik meer voor hem en blijf ik maar denken aan hem
Daarom zou ik het hem graag willen zeggen. Ik wil dat hij het weet, niet om het een kans te geven of om hem ermee op te zadelen, ik wil het gewoon kwijt en zien wat het geeft. Wijst ie me af, dan kan ik het hoofdstuk afsluiten.
Wat denken jullie hiervan?
En wat zou ik in die brief net schrijven?
Hebben jullie hier ervaring mee?

Ow ja, reden waarom ik het in een brief wil vertellen: ik zie hem irl niet meer, via msn vind ik het te direct, net als via sms en via mail vind ik te onpersoonlijk. Brief is iets 'romantischer' en persoonlijker en ook niet te direct, hij hoeft niet direct te reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2005, 18:24
audio bully
audio bully is offline
ik denk dat je best een brief kan schrijven..

mischien kan je er gewoon in schrijven wat je voelt voor hem en uitleggen dat verder niks van hem verwacht maar dat je wel graag een soort antwoord wil hebben

audio
Oud 15-09-2005, 19:04
Lif
Lif is offline
Ik vind het wel een goed idee! Brieven komen vaak inderdaad beter over dan sms of telefoon, of in elk geval op een andere manier.

Je kunt het best gewoon schrijven wat je voelt denk ik. Probeer het niet te beladen te maken. Het is namelijk wel lief van je, dus hij zou er toch een goed gevoel aan moeten over houden (na het lezen van je brief)?

En als je 'm hebt geschreven, lees 'm dan nog eens na op de manier waarop hij het zou kunnen lezen. Dan weet je misschien beter hoe het overkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:26
Muchacha
Muchacha is offline
Hij is heel gesloten en komt heel onzeker over. Hij is een player (of toch geweest) maar heeft nog nooit een echte relatie gehad. Volgens mij durft hij zich niet openstellen daarvoor. Ook in bed is hij heel gesloten, alsof hij zich afsluit van alle gevoelens. Ik heb dus geen idee hoe ik het moet verwoorden en hoe hij zou reageren. Maar idd, in het slechtste geval negeert hij het allemaal (wat me sterk lijkt, hij kan wel eerlijk zijn tegen me) en dan weet ik waar ik sta en kan ik hem eindelijk uit mijn hoofd gaan zetten.
Ik vind het allemaal nogal eng

Edit: die jongen krijgt de schok van zijn leven

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:47
I C U
I C U is offline
Wel dapper van je! Een brief is idd heel errug leuk. Tenminste, vind ik wel. Ik denk dat je het het beste zo kort mogelijk kan houden, en hem wel duidelijk maken hoe het zit, dus ook duidelijk maken dat je niets van hem verwacht, en erbij zetten dat het wel leuk is om wat van hem te horen. Je gevoelens eruit gooien is sowieso altijd eng. Zeker bij zo iemand. Anyway, mij lijkt het wel een goed idee, voor zover ik dat kan beoordelen. Veel suc6 ermee!

Oud 15-09-2005, 20:06
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ohh ik vind je idee echt top!!
ik ben zelf gek op brieven krijgen en ontvangen.
En ik vind het een hele goede manier om zoiets over te brengen.
Een mailtje komt vaak over als "lekker makkelijk en gratis"
en smsjes zijn inderdaad onpersoonlijk en kort.
je laat met die brief zien dat je er zorg aan besteed.
Ik zou er gewoon inzetten hoe jij het ziet.
Desnoods aan een vriendin of iemand die je vertrouwt laten lezen?
hoe jij je voelt nu, en dat je dat gewoon graag met hem wilt delen.
Dat je wel ziet wat er dan verder van komt.
eigenlijk wat je ons vertelde maar dan dus in andere woorden.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 20:08
Muchacha
Muchacha is offline
Het wordt allemaal positief bevonden precies Ik dacht dat het misschien kinderachtig ofzo zou overkomen, maar jullie vinden het allemaal top Nou ja, ik zal het er maar op wagen he. Als hij het kinderachtig vindt heeft hij een probleem, niet ik, ik kom gewoon uit voor mijn gevoelens, hij heeft er schrik van.
Nu nog een geschikt moment vinden om de brief te schrijven, gaat een moeilijke opgave worden en daar neem ik beter mijn tijd voor
Nog tips of meningen?
Thanks voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 20:33
Cookie
Cookie is offline
Ja ik vind het ook een leuk idee Lief gebaar idd.
Tips: ook al neem je je voor niet in paniek te raken als hij niet reageert het gebeurt waarschijnlijk toch wel.
Hij zal vast wel reageren alleen zal hij wel een paar dagen nodig hebbenom te bedenken wat hij er in wil zetten....
Spannennnnnd
Oud 15-09-2005, 21:11
elledc
elledc is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 15-09-2005 @ 21:08 :
...
Nou ja, ik zal het er maar op wagen he. Als hij het kinderachtig vindt heeft hij een probleem, niet ik, ik kom gewoon uit voor mijn gevoelens, hij heeft er schrik van.
...
Goed gezegd
Go for it.
De beste herinneringen die ik overhoud aan mensen zijn geschreven brieven; veel waardevoller dan emails.
Vertel hem dat je hem graag nog zou ontmoeten of dat je graag iets wil gaan drinken met 'm. En dat je die nacht met hem wel leuk vond...
Maar best niet te emotioneel, sommige jongens knappen daar op af.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 21:25
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
In een laatste poging de vriendschap te redden met mijn grote verloren liefde, heb ik een brief gestuurd. Nu hebben we helemaal geen contact meer.
(zal wel door de inhoud komen...?)

Maar, ik zou het doen als ik jou was!
ps. wat trekt je in hem aan? hij was/is een player, gesloten, etc
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 02:26
Muchacha
Muchacha is offline
Geen idee wat me aantrekt in hem. Ik vond hem al vrij snel leuk, nog voor ik hem goed en wel kende. De aantrekkingskracht die ik bij hem voel heb ik nog nooit eerder gevoeld, echt beestachtig. Ik kan goed lachen met hem, ook al is hij gesloten. Ik kan ook tot rust komen bij hem, gewoon omdat hij een oceaan van rust is en het blijft oppervlakkig tussen ons, wat ervoor zorgt dat we het niet over moeilijke gevoelens enzo hebben. Al mag dat laatste van mijn part wel veranderen nu... Misschien kom ik er ooit wel achter dat ie gewoon saai is, maar tot dan krijg ik hem niet uit mijn hoofd precies. Hij is ook spannend omdat ie zo onbereikbaar is denk ik. Vorige zomer was het net andersom. Toen 'liep hij achter me' en wou ik niet (het was net uit met mijn ex) en dan in december ging ie naar Zweden studeren en ben ik naar daar gegaan. En kwam er (eindelijk) seks van. Erna had ik nog niet de gevoelens die ik nu heb, die heb ik pas van de laatste keer dat ik hem zag (hij was bij me blijven logeren deze zomer en het deed echt een beetje pijn toen hij weg ging). Sindsdien heeft hij een job en is zijn leven drastisch veranderd (van populaire student naar eentonige werknemer) en hoor ik hem praktisch niet meer Maar ik kan het precies niet afsluiten...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 08:51
WolterB
WolterB is offline
Probeer te beginnen met schrijven, misschien is het in het begin veel krassen en strepen, maar als je eenmaal een begin hebt, gaat het ws wel wat makkelijker.
Het is niet erg als je er even voor zit, maar ik vind t wel een goede manier van je gevoelens verwoorden, want in een brief kan je toch meer emoties overbrengen dan via mail/sms/msn, blijft langer hangen dan een telefoongesprek en als je hem irl niet meer ziet is dit de beste oplossing.

succes
Oud 16-09-2005, 19:44
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-09-2005 @ 09:51 :
...en als je hem irl niet meer ziet is dit de beste oplossing.
Dit is net wat me tegenhoudt... Dat ik hem niet meer irl zie. Waarom het dan nog vertellen denk ik soms. Langs de andere kant heb ik niets te verliezen, toch?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 21:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 16-09-2005 @ 20:44 :
Dit is net wat me tegenhoudt... Dat ik hem niet meer irl zie. Waarom het dan nog vertellen denk ik soms. Langs de andere kant heb ik niets te verliezen, toch?
Voor jouw kant lucht het ws ontzettend op en je hebt idd nieits te verliezen.
Oud 17-09-2005, 08:13
little nemo
little nemo is offline
waarom ga je m irl nooit meer zien ?
Oud 17-09-2005, 10:12
Muchacha
Muchacha is offline
Little Nemo: Geen idee, ik heb zo'n gevoel. De voorlaatste keer dat ik hem zag had ik dat gevoel ook en heb ik hem toch nog gezien. Maar nu werkt ie, heeft hij een heel ander leven als ik. Mij houdt dat niet tegen om hem te zien, maar hem misschien wel. Het is een beetje aan het doodbloeden en ik wil niet dat dat gebeurd zonder dat hij weet wat ik voor hem voel, ook al stelt het niet veel voor en wordt het nooit iets.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:39
I C U
I C U is offline
Ben je er al uit of je die brief gaat sturen? Heb je wellicht al een brief verstuurd?
Oud 17-09-2005, 15:32
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
I C U schreef op 17-09-2005 @ 15:39 :
Ben je er al uit of je die brief gaat sturen? Heb je wellicht al een brief verstuurd?
Ik denk wel dat ik een brief ga schrijven, vind het wel een beetje spannend Ik weet alleen nog niet wanneer, in de loop van volgende week waarschijnlijk, dan zit ik rustig op mijn kot en kan ik er wat tijd aan besteden
Dus als er nog iemand voor of tegenargumenten heeft, ik blijf twijfelen maar ik wil het hoofdstuk ook kunnen afsluiten.

Edit: Oh help, HIJ sprak MIJ net aan op msn, ik durf niet meer hoor

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 19:46
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 17-09-2005 @ 16:32 :

Edit: Oh help, HIJ sprak MIJ net aan op msn, ik durf niet meer hoor

Maar gewoon doen, wie niet waagt wie niet wint! En daarbij, idd.. Je hebt niets te verliezen. Duidelijkheid scheppen voor jezelf lijkt me daarbij altijd fijn en de moeite waard om in je pen te kruipen!
Succes en hou ons op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 21:05
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb een tijdje gechat met hem, niets persoonlijk. Hij zit soms in de stad waar ik op kamers ga en hij zei naar welk café ik eens moest komen omdat hij daar soms zit en dat ie iets ging laten weten als ie er nog eens was. Als ie dat doet, moet ik hem gewoon uit mijn bed zien te houden (moeilijk ) en hopen dat we mekaar wat vaker zien zonder dat ie me enkel interessant vindt om mee te rollebollen. En dan kan ik het miss vertellen
Brief lijkt me nu ineens zo banaal Dat kwam voort uit de gedachte dat ik hem nooit meer zou zien of horen... En nu brengt ie me helemaal in de war
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 10:43
minpuntje
minpuntje is offline
je kan ook wel de brief schrijven maar hem niet versturen? Dan heb jij het van je afgeschreven maar hoef je je niet druk te maken om een reactie?
heb ik wel eens gedaan, heb die brieven nog, om eentje kan ik nu (3 jaar later heel hard lachen (blij dat ik hem niet gestuurd heb).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 12:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 22-09-2005 @ 11:43 :
je kan ook wel de brief schrijven maar hem niet versturen? Dan heb jij het van je afgeschreven maar hoef je je niet druk te maken om een reactie?
heb ik wel eens gedaan, heb die brieven nog, om eentje kan ik nu (3 jaar later heel hard lachen (blij dat ik hem niet gestuurd heb).
Ik heb ook een paar van zulke brieven thuisliggen ja. Hoewel het onderwerp meestal anders was, maar van die "afschrijf" brieven iig.

Ennuh.. een brief schrijven heeft als voordeel dat je kan nadenken over wat je wil zeggen, dat het toch wel persoonlijk is (vind ik tenminste, wanneer het om een handgeschreven brief gaat dus) en dat de ander ook rustig na kan denken over wat er staat en wat de reactie gaat zijn.
Oud 22-09-2005, 15:25
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
toen het uit was gegaan met mn ex heb ik hem ook een aantal brieven geschreven
(het was uitgegaan omdat hij niet met zn handjes van de drugs af kon blijven)
anyway, vond het verschrikkelijk dat hij drugs verkoos boven mij, en dat heb ik hem verteld in die brieven

het is bij hem zo hard aangekomen, dat hij nu (bijna 6mnd verder) wel helemaal afgekicked is! zelfs niet meer blowen!

ik wil er maar ff mee zeggen dat het heel persoonlijk is en je je gevoelens er erg duidelijk in naar voren kan aanbrengen.
de lezer ziet/voelt dit ook goed
en hij gaat er iig wel over nadenken!

succ6 xxxjes
Oud 22-09-2005, 18:02
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
vroeger hadden we nog penmaatjes
Oud 22-09-2005, 18:39
Kadaver
Kadaver is offline
Ik had ongeveer hetzelfde met een psychologiestudente...ze was beeldschoon en ik was overdonderd. Ik zag haar alleen tijdens college waar ik een bijvak volgde. Ik had haar helaas niet geneukt ( ), maar waagde het wel om een brief te schrijven die ik op haar tafel legde tijdens het tentamen...waarna ik snel weg holde

We hebben toen afgesproken en leuk gebabbeld (mijn email had ik in de brief gezet)...maar een klik was het niet dus het is niets geworden. Ik vond het niet erg, maar was wel blij dat ik de brief heb geschreven . Ik heb haar daarna nooit meer gezien aangezien ik niet meer op de psychologie faculteit kwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 22-09-2005 @ 19:02 :
Afschuwelijk was dat. Ik had ook een pen vriendin. Na 3 brieven zijn we maar opgehouden.
Oud 22-09-2005, 18:53
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
vroegah? Ik schrijf al 6 jaar lang brieven met een vriendin van mijn ex
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 18:58
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ik schrijf nog wel es met een vriendin uit Egypte... Echt gewoon brieven van 100 kantjes Leuk joh!
Oud 22-09-2005, 20:07
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
I C U schreef op 22-09-2005 @ 19:58 :
Ik schrijf nog wel es met een vriendin uit Egypte... Echt gewoon brieven van 100 kantjes Leuk joh!
honderd A4tjes? Of 100 notitieblaadjesblokjebriefjes
Oud 22-09-2005, 20:11
I C U
I C U is offline
Citaat:
Cookie schreef op 22-09-2005 @ 21:07 :
honderd A4tjes? Of 100 notitieblaadjesblokjebriefjes
Nah, zeg 50 A-viertjes, beide zijden beschreven... tja, zomervakantie werk
Oud 23-09-2005, 15:59
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
minpuntje schreef op 22-09-2005 @ 11:43 :
Heb ik ook ff gedacht te doen, maar ik wil wel een reactie, ik wil dat hij het op de één of andere manier weet.
Ik ga nu ff afwachten of ik hem nog zie of hoor. Zo niet, schrijf ik die brief en kan ik het afsluiten, anders vertel ik het hem wel eens persoonlijk...Veels te spannend wel
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 22-09-2005 @ 19:50 :
Afschuwelijk was dat. Ik had ook een pen vriendin. Na 3 brieven zijn we maar opgehouden.
Ik vond het tof, met de juiste persoon tenminste. Heb volgens mij wel een jaar of 5 geschreven met een meisje uit Noorwegen en een meisje uit Noord-Brabant (bijna hetzelfde ). Was altijd erg leuk om brieven van ze te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:54
Muchacha
Muchacha is offline
Update'je:

Na lang nadenken heb ik besloten om geen brief te sturen (het leek me er net iets over aangezien ik hem al enkele weken ni meer heb gehoord) maar het hem wel te vertellen. Via sms dan maar. Ik heb hem gesms't met de woorden dat ik met iets zit, dat ik iets voel voor hem en soms niet kan stoppen met denken aan hem. Dat ik het hem nu vertel omdat ik het gevoel heb hem niet meer terug te zien en dat het van mijn hart moest zodat ik het hoofdstuk kon afsluiten. Hij heeft teruggestuurd dat hij zich gevleid voelt en dat hij blij is dat ik het heb verteld maar dat hij niet hetzelfde voelt. Dat we mekaar nog wel eens zullen zien. Daarop heb ik geantwoord dat ik dat nog wel wil maar dat HIJ maar iets moet laten weten en dat hij (jammer genoeg) niets meer moet verwachten (seks enzo). En dat begreep hij... So we'll see.

Dus ja, ik zit hier een beetje beteuterd, ik moet hem loslaten en da's jammer... Wou het maar ff laten weten. En voor diegene die met hetzelfde probleem zitten, ik zou zeggen: vertel het. Mij heeft het opgelucht en ook al is zijn antwoord niet positief, ik ben blij dat ik het heb gezegd. En als ze negatief reageren (bot ofzo) dan zijn ze het niet waard!

Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:01
Verwijderd
*knuf*
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 20:23
WolterB
WolterB is offline
Je hebt iig duidelijkheid nu, hoe lastig die ook is voor je op dit moment. Is waarschijnlijk wel beter dan wanneer je niets gedaan had en nu nog steeds in onzekerheid zou zitten.
Oud 24-10-2005, 20:27
Muchacha
Muchacha is offline
Dank je Loontjuh !

WolterB : ja, en hij ook. Als ik het niet had verteld had ik toch nog eens met hem het bed in beland en dat wordt toch alleen maar pijnlijker. Hij weet nu wat hij wel en niet kan verwachten dus ik zie maar of we elkaar nog gaan zien of niet. Zo ja, fijn, dan is ie een goeie vriend, zo niet, dan is ie een klootzak en ben ik beter af zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:06
Spiteful
Spiteful is offline
Mooi opgelost.
Reageren

Regels voor berichten