Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik durf te wedden dat als in Nederland een wet zou komen die hoofddoekjes op openbare scholen zou verbieden (even helemaal los van de vraag of dat in onze bijzondere onderwijs- en grondrechtensituatie juridisch zou kunnen) er vrij veel moslimmeisjes zouden stoppen met naar school gaan, hetzij uit eigen beweging, hetzij onder druk van hun ouders. Citaat:
Maar, zoals ik zei, Nederland heeft nogal een bijzondere onderwijssituatie. De kwestie 'hoofddoek of niet' speelt hier helemaal niet, omdat religieus onderwijs in Nederland altijd al een heel grote rol heeft gespeeld. Er is vrijheid islamitische scholen op te richten en ook op openbare scholen leidt het grondrecht van vrije geloofsbelijdenis ertoe dat hoofddoekjes gedragen mogen worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, er kunnen natuurlijk wel grenzen worden gesteld aan de vrijheid van geloofsbelijdenis als dat de functie of werking van een school in gevaar brengt. Zo is het behoorlijk onwenselijk als meisjes met volledig gezichtsbedekkende sluiers gaan lopen. Leraren kunnen leerlingen dan niet meer in de ogen kijken. Dat is niet alleen vanuit onderwijskundig en pedagogisch oogpunt slecht, maar ook nog eens hondsonbeschoft. In Nederland kijk je elkaar in de ogen als je met elkaar praat, punt. Mensen die tijdens een gesprek hun zonnebril ophouden zijn in mijn ogen ook hufters.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Over GSM-terreur gesproken, heb je gelezen dat er een mobieltje komt dat vijf maal per dag moslims oproept tot gebed? (Behalve dat functioneert het middels GPS ook nog eens als aanwijzing waar Mekka ligt en kun je er de hele koran op downloaden.) Dat zal dus nog lachen worden, nu zijn het vooral 50 Cent- en Crazy Frog-ringtones die school en openbaar vervoer terroriseren, straks worden het dus traditionele gebedsoproepen, want dat ding werkt met gezang ![]() |
![]() |
|
Nou, dat zou me laten terugdenken aan mijn vakanties in Turkije, dus zo erg zou ik dat niet vinden.
Maar inderdaad, je vraagt je af of mensen fatsoen krijgen opgelegd door hun ouders (Ja, ik besef me dat dit een 'oh no'-gehalte heeft). Ik kreeg dat wel, ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar bij mij ging dat met straffe hand. Geheel offtopic, trouwens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 11-01-2007 14:18 | |
Generaal Pardon Politiker | 389 | 15-12-2006 21:00 | |
Afschaffing commissie Gelijke Behandeling Gatara | 107 | 14-11-2006 11:45 | |
'Rechtspraak moet door niet-juristen' Love & Peace | 126 | 22-06-2006 13:54 | |
Internationale vrouwendag MissCzechMeOut | 59 | 12-03-2004 18:55 |