Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 19:41
Verwijderd
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik ben vorig jaar lente begonnen met skateboarden, heb toen een board bij de perry gekocht. opzich goed, maar dit jaar heb ik een element deck+orion trucks+square wieltjes gekocht en dat is nu echt wel wennen.. ik moet alles opnieuw aanleren. maar ik zou (als ik jou was) beginnen met een goed goedkoop skateboard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 20:21
feline
feline is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Stem op de Enschede + Hengelo meeting en kom opdagen.
In enschede heb je twee hele goede skate zaakjes zitten, waar ja op al dat soort vragen antwoord kan krijgen. (ps: is er nooit druk dus je bent ook altijd gelijk aan de beurt)
Daar kun je ook gelijk wat baords uitproberen om te kijken wat je fijn vind. (alleen bij Titus trouwens)
He lullo !
Stem op de zandvoortmeeting, kan je vast ook heel leuk skateboard kopen
Oud 13-08-2002, 20:24
yvonnaah
yvonnaah is offline
mijn ex skateboarden ook, die dinguh zijn echt superrrrrrrrrrrrr duur! en ik ken ook wel een skatewinkel waar ze skateboarden verkopen maar die zit in eindhoven (heet: 100%) en aangezien jij in het noorden woont is dat dus nie zo handig
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:34
Black Sugar
Black Sugar is offline
Volgens mij ben je met een goed beginners board van een echte skate winkel net zo duur uit als een goeie van perry sport of iets dergelijks. (Jammer dat je net een actie hebt misgelopen hier in Enschede, ze hadden goeie boards voor 35 Euro of zoiets, voor die prijs had ik je hem haast nog kunnen opsturen.)
Oud 13-08-2002, 22:51
0verch1ll
0verch1ll is offline
Citaat:
liefferd schreef:
mijn ex skateboarden ook, die dinguh zijn echt superrrrrrrrrrrrr duur! en ik ken ook wel een skatewinkel waar ze skateboarden verkopen maar die zit in eindhoven (heet: 100%) en aangezien jij in het noorden woont is dat dus nie zo handig
ja das nogal onhandig.. kan ik beter naar groningen daar schijnt ook een goeie zaak te zitten
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:52
0verch1ll
0verch1ll is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Volgens mij ben je met een goed beginners board van een echte skate winkel net zo duur uit als een goeie van perry sport of iets dergelijks. (Jammer dat je net een actie hebt misgelopen hier in Enschede, ze hadden goeie boards voor 35 Euro of zoiets, voor die prijs had ik je hem haast nog kunnen opsturen.)
baleh
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 19:41
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
ga Bladen man , OF IIG ZEILEN!!!! je woont in sneek gvd!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:03
0verch1ll
0verch1ll is offline
Citaat:
Biertjehakken schreef:
ga Bladen man , OF IIG ZEILEN!!!! je woont in sneek gvd!
zeilen

kijk als je nou surfen zegt dan snap ik het.. maar zeilen.. zeilen?!?! zeilen is Zzz
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 20:51
Verwijderd
Ga naar een "echte" Skateboard winkel (dus niet naar een winkel waar ze ook inline skates en andere zooi verkopen).

Ga zeker NIET naar Perry sport of Bart Smit ofzo daar verkopen ze alleen maar crap.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 21:08
0verch1ll
0verch1ll is offline
Citaat:
Osiris schreef:
Ga naar een "echte" Skateboard winkel (dus niet naar een winkel waar ze ook inline skates en andere zooi verkopen).

Ga zeker NIET naar Perry sport of Bart Smit ofzo daar verkopen ze alleen maar crap.
kga morgen naar groningen --> stigmatic.. schijnt goeie zaak te zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 22:25
DrPain
DrPain is offline
Misschien ben ik wat laat met reageren, maar als skater wilde ik toch even reageren.

Om te beginnen, als je het wil proberen, koop een speelgoed deck. Als je het wilt gaan doen; koop alles behalve een speelgoed deck.
Om te beginnen zijn er complete decks, alles er op en eraan, zoals Powell mini logo (aanrader). Als je zo'n deck koopt heb je echt spul, dus niet bart smith multiplex dik, maar netjes goeie pop, goeie lagers, goeie trucks.
Het voordeel is, als iets stuk gaat, je breekt je deck, of lagers zijn verrot, hoef je niet gelijk alles nieuw te kopen, maar heb je nog goed spul liggen. De wielen en trucks van bart smith wil je niet onder een nieuw echt deck.

Om te beginnen is een deck met redelijk veel concave en stijle nose en tail fijn. Veel concave zorgt voor boardcontrole, handig met sturen, catchen en rijden. Stijle nose en tail is heel fijn bij het leren olliën. Kom je hoger.

Ik zelf heb nu 10 decks versleten waarvan 7 girls. Ik persoonlijk vind die fijner, vanwege shape, weinig concave (flipt snel, en kan ik beter catchen) niet stijle nose en tail, ik ben een wheely fanaat, en dat is dan fijn. Maar ollies gaan op een powell mini-logo zeker wel hoger.

Maar ja, wat je fijn vindt leer je door veel te skaten en veel te proberen!!!!

Conclusie: Complete deck kopen!! (Liefst powell)
Oud 15-08-2002, 08:54
0verch1ll
0verch1ll is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Misschien ben ik wat laat met reageren, maar als skater wilde ik toch even reageren.

Om te beginnen, als je het wil proberen, koop een speelgoed deck. Als je het wilt gaan doen; koop alles behalve een speelgoed deck.
Om te beginnen zijn er complete decks, alles er op en eraan, zoals Powell mini logo (aanrader). Als je zo'n deck koopt heb je echt spul, dus niet bart smith multiplex dik, maar netjes goeie pop, goeie lagers, goeie trucks.
Het voordeel is, als iets stuk gaat, je breekt je deck, of lagers zijn verrot, hoef je niet gelijk alles nieuw te kopen, maar heb je nog goed spul liggen. De wielen en trucks van bart smith wil je niet onder een nieuw echt deck.

Om te beginnen is een deck met redelijk veel concave en stijle nose en tail fijn. Veel concave zorgt voor boardcontrole, handig met sturen, catchen en rijden. Stijle nose en tail is heel fijn bij het leren olliën. Kom je hoger.

Ik zelf heb nu 10 decks versleten waarvan 7 girls. Ik persoonlijk vind die fijner, vanwege shape, weinig concave (flipt snel, en kan ik beter catchen) niet stijle nose en tail, ik ben een wheely fanaat, en dat is dan fijn. Maar ollies gaan op een powell mini-logo zeker wel hoger.

Maar ja, wat je fijn vindt leer je door veel te skaten en veel te proberen!!!!

Conclusie: Complete deck kopen!! (Liefst powell)
beter laat dan nooit extra advies kan ik altijd gebruiken..
het wordt toch lastig om een keuze te maken wat iedereen zegt klinkt logisch & handig, maar ik zal toch moeten kiezen of ik nou een bart smit ding koop, een compleet deck, of er zelf een samenstellen..
Tzal waarschijnlijk de 2e worden.. We zien het vanavond wel dan ga ik naar Stigmatic.. ik laat jullie wel ff weten wat ik heb gehaald
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:49
0verch1ll
0verch1ll is offline
nou mensen het is een Powell Mini Logo geworden... die verkoper was er zwaar enthousiast over en ik had ook al meerdere mensen er positief over horen praten (onderandere op dit forum)
zit geen print op.. er was niet vet veel keus in dat shopje in Groningen.. paars/blauw geverfde onderkant.. ziet er wel vet uit..
harde witte wieltjes.. shadow trucks (als jullie dat iets zegt)
dit schatje was 120 euro.. als ik het zelf mag zeggen vrij prijzig
maarja dan heb je ook wat (quote verkoper )

iedereen iig bedankt voor advies..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:07
DrPain
DrPain is offline
HEUJ, hij heeft de goeie keus gemaakt, nu gaan oefenen oefenen oefenen!!
Oud 15-08-2002, 22:53
Verwijderd
Like I said Powell
De onderkant kan je lekker taggen, maat van me heeft 'm door Cosh laten taggen .
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:56
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Voel je beter beuk een skater!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 23:04
S
S is offline
Citaat:
Biertjehakken schreef:
Voel je beter beuk een skater!!
Citaat:
Meester in het vrijdenken en leraar voor het zieke volk.
Gaat niet over jou, hè?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 23:26
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Citaat:
S schreef:

Gaat niet over jou, hè?
Als ik iets vaak heb moeten aanhoren was het: "voel je beter beuk een skater" wel.

Jajja ik was hardcore.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:53
GRRR
GRRR is offline
ik had me eerste board in RDFS gehaald. een cheap arse Powell deck met Gulwing trucks die ik al 2 jaar heb. Ik heb wel steeds nieuwe decks gehaald want die zijn allemaal verragt. Decks vervang je om de half jaar ofzo, als je slordig bent wat korter natuurlijk

120 euro is een goed koopje. In Rdam kan je vaak genoeg aan decks voor 5 euro komen. gewoon arme skatertjes kijken op westblaak
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 16:42
S
S is offline
Citaat:
Biertjehakken schreef:

Als ik iets vaak heb moeten aanhoren was het: "voel je beter beuk een skater" wel.

Jajja ik was hardcore.
Whoeee, nu leren we pas iets over de man die biertjes hakken kan .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:45
alternatief_girltje
alternatief_girltje is offline
hallow
ik heb der zelf ook geen verstand van, maar heb zelf nou een DNA gekocht, gwoon in een sportzaak, maar hij was wel 135 euro...
Oud 17-08-2002, 23:00
Verwijderd
Citaat:
alternatief_girltje schreef:
hallow
ik heb der zelf ook geen verstand van, maar heb zelf nou een DNA gekocht, gwoon in een sportzaak, maar hij was wel 135 euro...
Sjah, als hij je goed ligt
Je kan beter naar speciaalzaak gaan though imo, die hebben er meestal wat meer verstand van dan die mcflurries die bij de generale sportzaken werken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 00:13
Verwijderd
heeft iemand hier truwens beetje verstand over longboards?? Daar ben ik namelijk nogal in geinteresseerd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 13:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
zorg er voor dat je een compleet deck koopt van rond de 80 euro.. dat is niet veel voor een board en meestal zijn t dan beginnersboards.....

wat merken:

alien workshop
atm
minilogo
hurricane
real

dit zijn allemaal wel behoorlijk goede merken

re
Oud 18-08-2002, 14:44
paco de taco
paco de taco is offline
nog meer merken:
girl
chocolat
blind
colorblind
element
neighbourhood
powell
Oud 18-08-2002, 14:55
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
0verch1ll schreef:

zeilen

kijk als je nou surfen zegt dan snap ik het.. maar zeilen.. zeilen?!?! zeilen is Zzz
Bijt in zijn onderlip ......
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:23
m€isje
m€isje is offline
Hey we hebben het tog over skaten he!

waar skate je?

vert of street en welke stad
Oud 18-08-2002, 15:38
Stevill
Stevill is offline
ik vind het slecht dat het hier niet tussenstaat en dat blijkt wel weer waar het kennis ligt van het samenstellen.

Ok voor diegene die een board wil kopen en zelf samen stellen.

Waar ga je skaten street of pipe?

bij pipe enige verschil het is hierin meestal makkelijk om wat zwaardere en dichter bij elkaar liggende trucs te hebben ivm air time en stabiliteit.

verder als je een board samen wil stellen koop niet zomaar trucs wielen en een board, vergelijk eerst eens welke wielen er onder kunnen en daarna welke lagers erin passen er zit soms een tikkeltje verschil in maar te klein of te groot is beiden niet aan te raden.
De trucs kun je trouwens ook beter ff op het board passen in de winkel aangezien er meerdere afstanden zijn tussen de bouten.

verder kun je iig beter op wat goedkopere boards beginnen omdat deze meestal veel getrashed worden.
Oud 19-08-2002, 10:35
flipkip
flipkip is offline
weinig meisjes die hier replye precies

nou, ik heb een skateboard van choke.. nog mijn beginnersplankje, relatief zwaar..
maar standaard: trucks en wieltjes

ik denk dat ik het mijne ga inruile voor een ATM, eerder licht boardje, popt lekkerder

en ja, van winkels kan ik geen advies geven, want ik woon in belgie..maar als je hier es op bezoek bent, moet je zeker in antwerpen langs de lockwood gaan
en den inliner is echt goed voor zelf same te stelle

greetz,
passoagirl
Oud 19-08-2002, 16:44
DarkRaven
DarkRaven is offline
kheb een ATM BOARD. en dat skate (nog) wel lekker. Wielen zijn van Panic
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 22:28
DrPain
DrPain is offline
Laatst weer me deck gebroken. Dus ik rij nu na 7 girl's op een chocolate, en ik moet zeggen bevalt goed, nose is wat langer, maar wel iets stijler als die van girl, en nu gaan de nollie flips een stuk beter.

Ik ben een street skater, voor 3 jaar (en skate 4 jaar). Ik kan niet super veel super wazige truuks, maar degene die ik kan beheers ik goed. Mijn stijl is zo clean mogelijk.

Favo tricks
Ollie's op/over/af (als je ze boned zijn is het echt een vette truuk)
Kickflips op/over/af
B/S 180's over/af
B/S 180 kickflips over/af
B/S 180 heelflips over

En ik ben verslaafd aan de nosewheely, die kan ik oneindig (als ik geen snelheid heb vind ik het gaaf om er in te blijven staan) om het nog non-chalanter te doen (soms voor de gein he ) drink ik tijdens de nosewheely, of doe ik mijn handen in mijn zakken.

En ik kan sinds een maand of 2 de backside tailslide YEAH!!

De mensen uit Eindhoven zullen nu wel weten wie ik ben Ik ben met goed weer altijd op het stadhuis plein, en vaak te vinden in Area 51 (heb een paar keer mee gebouwd)
Reageren

Regels voor berichten