Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 21:39
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Ik last net dit bericht en mijn haren gingen recht overeind staan...
Op de één of andere manier wil ik dit gewoon niet weten, en vraag ik mij af, als het waar is, welk belang er mee wordt gedient...

Tientallen aanslagen verijdeld

(bron NRC.nl)

Door een onzer redacteuren

AMSTERDAM, 23 SEPT. Tussen 1994 en 2004 zijn in Europa meer dan 28 grote terreuraanslagen verijdeld door inlichtingendiensten, waaronder ook in Nederland.

Dit onthult onderzoeker Rob de Wijk op grond van een tot nu toe geheime lijst van Europese inlichtingendiensten. De lijst staat in zijn vandaag verschenen boek 'Supermacht Europa' en noemt in Nederland verijdelde aanslagen op de kerncentrale Borsele, het ministerie van Defensie, het hoofdkwartier van de AIVD, Schiphol en het parlement In Den Haag.

Volgens De Wijk, onder andere onderzoeker bij het instituut Clingendael, is het maar toeval dat de eerste grote aanslag die de aandacht vestigde op het moderne islamistische terrorisme op 11 september 2001 in de Verenigde Staten plaatsvind, en niet Europa. In de analyse van de inlichtingendiensten heeft Europa juist sterk de belangstelling van de terroristen en is het niet de vraag óf er op een dag weer een grote aanslag in Europa zal plaatsvinden, maar wanneer. De terroristen zouden daarbij in toenemende mate proberen massale vernietiging teweeg te brengen getuige bijvoorbeeld een verijdeld plan uit februari 2002 om de waterleiding van Rome met cyanide te vergiftigen. Dat het aantal aanslagen in Europa tot nu toe vrij beperkt is gebleven, is volgens De Wijk vooral het gevolg van het succes van de inlichtingendiensten. ,,Die doen best goed werk''.

Het bureau van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst willen geen commentaar geven op de lijst van De Wijk. ,,Over verijdelde aanslagen doen we geen mededelingen'', zegt een woordvoerster van het bureau. Volgens De Wijk worden de plannen van de Nederlandse Hofstadgroep in de internationale veiligheidswereld volstrekt serieus en ernstig genomen.

De lijst van De Wijk omvat verder onder andere de poging een vliegtuig in de Eiffeltoren te laten crashen (kerstavond 1994), pogingen tot aanslagen op het WK voetbal in Frankrijk (2000) en tot kaping van cruiseschepen in Europese havens (mei 2002), een poging in de Straat van Gibraltar Britse oorlogsschepen tot zinken te brengen (2002), poging tot aanslag op de Londense metro met cyanide (2002), poging tot aanslag op de HSL-tunnel in Antwerpen (2004), pogingen tot aanslagen op het EK voetbal in Portugal (2004), met een 'vuile bom' in Groot-Brittannië, en een poging tot aanslag op vliegveld Heathrow (2004).
Oud 23-09-2005, 21:55
Verwijderd
Tsja, wat is 'verijdelen'? Verhinderen als het al in een vergevorderd stadium van uitvoering is, waarbij zonder de tussekomst van de inlichtingendienst dus doden zouden zijn gevallen? Of hebben we het hier over het hele spectrum vanaf opscheppen op internet, waarbij het dus allerminst zeker is dat er überhaupt begonnen wordt met enige concrete voorbereiding, laat staan van een mogelijkheid dat de aanslag wordt voltooid?

En verder verbaast het me sowieso niet. Genoeg rare mafkezen op de wereld. Maar het aantal keren dat ik sinds 1994 in het verkeer door het oog van de naald ben gekropen boezemt mij meer angst in ten aanzien van de veiligheid van fietsers in het verkeer dan de kans dat ik morgen door een aanslag om het leven kom.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
eerlijk gezegd is dit volgens mij vrij oud nieuws, ik heb dit wel vaker gehoord. verbaast me ook niks. mafkezen zat, en 'europa' is best een grootmacht geworden.
Oud 24-09-2005, 00:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2005 @ 22:55 :
Tsja, wat is 'verijdelen'? Verhinderen als het al in een vergevorderd stadium van uitvoering is, waarbij zonder de tussekomst van de inlichtingendienst dus doden zouden zijn gevallen? Of hebben we het hier over het hele spectrum vanaf opscheppen op internet, waarbij het dus allerminst zeker is dat er überhaupt begonnen wordt met enige concrete voorbereiding, laat staan van een mogelijkheid dat de aanslag wordt voltooid?
Ik denk dat er zich nogal wat Samirs A. bijzaten. Zat mensen die goede sier hadden kunnen maken met die verijdelde aanslagen. Bovendien houdt De Wijk wel van een beetje dramatiek.
Oud 24-09-2005, 00:17
Verwijderd
Sowieso, de mensen die écht gevaarlijk zijn en die écht in staat zijn tot het uitvoeren van een aanslag, doen dat in stilte. Die maken de bevolking niet vantevoren bang. Zie de aanslagen in London. Het zijn inderdaad de Samir A.'s die van zichzelf best weten dat ze nooit in staat zullen zijn iets te doen, maar die de samenleving wel bangmaken en op kosten jagen door te doen alsof ze radicaal en gevaarlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 03:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 24-09-2005 @ 01:14 :
Ik denk dat er zich nogal wat Samirs A. bijzaten. Zat mensen die goede sier hadden kunnen maken met die verijdelde aanslagen. Bovendien houdt De Wijk wel van een beetje dramatiek.
Ben ik met je eens. Toch houd ik het goed voor mogelijk dat pakweg een kwart van deze "verijdelde aanslagen" ook werkelijk vrij serieus van aard was, ook afgaande op het betrekkelijk hoge aantal high-profile terrorisme-zaken in Europa in de afgelopen paar jaar. Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat de Westerse geheime diensten niet zo incompetent zijn als ze lijken.
Oud 24-09-2005, 09:23
MB
MB is offline
Ik vind het trouwens stom dat ze dit soort dingen in de media laten komen, want als je dit leest dan zou je best de conclusie kunnen trekken dat we dus ook in Nederland zo veilig nog niet zitten. En dan zouden er best mensen kunnen zijn die zich daardoor onveilig gaan voelen, met alle gevolgen van dien.
Oud 24-09-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 24-09-2005 @ 10:23 :
Ik vind het trouwens stom dat ze dit soort dingen in de media laten komen, want als je dit leest dan zou je best de conclusie kunnen trekken dat we dus ook in Nederland zo veilig nog niet zitten. En dan zouden er best mensen kunnen zijn die zich daardoor onveilig gaan voelen, met alle gevolgen van dien.
Maar dit bericht stond in het NRC, niet de Telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:44
Raven
Raven is offline
dat soort mensen moet je nieteens arresteren maar meteen overhoop knallen ..

wel zeker weten dat je de goede hebt.. ( niet zoals in londen )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 24-09-2005 @ 11:44 :
wel zeker weten dat je de goede hebt..
lmao
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 12:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dat soort mensen moet je nieteens arresteren maar meteen overhoop knallen ..

ja, zelfmoordenaars neerschieten, dat zal ze leren...
Oud 24-09-2005, 12:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk dat het publiceren van de informatie meer tot doel heeft om te laten zien dat de inlichtingendiensten wel degelijk iets uitvoeren. Er zijn namelijk ook plenty mensen die vinden dat alles waar je geld aan uitgeeft meteen zichtbaar resultaat moet hebben, omdat het anders geldverspilling is. Dat is struisvogel-logica natuurlijk, maar ja.
Oud 24-09-2005, 12:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-09-2005 @ 13:00 :
ja, zelfmoordenaars neerschieten, dat zal ze leren...

Look beavis fishes

hu hu hu .. let's drown them
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat 28 wel een erg positieve schatting is. Al helemaal als je bedenkt dat 5 hiervan in Nederland werden gepland. Remkes zei eens dat er in Nederland naar schatting 500 radicalen zouden zijn, die een aanslag zouden willen plegen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-09-2005 @ 17:20 :
Ik denk dat 28 wel een erg positieve schatting is. Al helemaal als je bedenkt dat 5 hiervan in Nederland werden gepland. Remkes zei eens dat er in Nederland naar schatting 500 radicalen zouden zijn, die een aanslag zouden willen plegen.
Er werd over 'enkele honderden' gesproken, die geneigd zouden zijn terreur te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 13:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Ben ik het mee eens..
Oud 25-09-2005, 14:07
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 23-09-2005 @ 22:39 :

pogingen tot aanslagen op het WK voetbal in Frankrijk (2000)
Klopt niet, in 1998 was er een WK in Frankrijk, 2000 was een EK in België en Nederland.

Het bericht verbaast me ook niet, mafketels zat. Maar bang zal ik er niet van worden.
Oud 26-09-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Award voor stomme opmerking van de maand....

Dat is dus dé reden waarom wij de doodstraf niet hebben.
En ik kan wel zeggen: Ik ga iedereen doodmaken en verbranden en allahu akhbar weetikveel, dat betekent niet dat ik dat doe. Ik zeg wel es dat ze op israel, palestina en washington een bom moeten flikkeren om van het gezeik af te zijn, ga ik niet doen ofzo.

En nu is het wachten tot de AIVD mij hier komt neerknallen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-09-2005 @ 13:00 :
En nu is het wachten tot de AIVD mij hier komt neerknallen
Lang wachten, de AIVD draagt niet eens wapens.
Oud 26-09-2005, 14:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2005 @ 15:15 :
Lang wachten, de AIVD draagt niet eens wapens.
Stiekem toch wel...
Oud 27-09-2005, 17:12
Verwijderd
wk voetbal in frankrijk was in 1998
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 17:45
Verwijderd
Ik lig er niet wakker van
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 12:40
Verwijderd
Ach ja. De AIVD en de mensen van Clingendael die zouden zeggen dat er géén directe dreiging is en dat er géén aanslagen zijn verijdeld zou ook wel érg raar zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:18
juno
juno is offline
Je moet de mensen toch een beetje bang houden he...anders verdwijnt het draagvlak voor inbreuken op de rechtsorde zoals in de terrorisme wetgeving is voorzien.

Ik persoonlijk ken geen enkele radicale enge moslim. (ik tel het allochtonenbevrijdingsfront wat hier nog wel eens wat komt spuien niet mee, want dat is maar internet en dat is geen kennen), dus waarom zou ik bang zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben ook niet bang. De moslims die ik ken zijn allemaal zeer "huggable".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 17:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 28-09-2005 @ 18:18 :
(ik tel het allochtonenbevrijdingsfront wat hier nog wel eens wat komt spuien niet mee, want dat is maar internet en dat is geen kennen)
Ik denk dat je daar ook niet bang voor hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-09-2005 @ 18:42 :
Ik denk dat je daar ook niet bang voor hoeft te zijn.
Nee inderdaad, de dag dat ik bang voor jullie moet zijn omdat Geert Wilders dat zegt is de dag dat ik van een brug spring.
Oud 30-09-2005, 18:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, daarom horen we, als ergens een onschuldig gezin in Utrecht 's nachts het huis uit wordt gesleurd onder het mom van dreiging van terrorisme, dat uitgebreid in de media en hebben we van deze verijdelde aanslagen nog nooit gehoord... Zou deze 'onderzoeker' betaald worden door de regering Balkenende in het kader van hun angstcampagne?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 18:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 19:19 :
Ja, daarom horen we, als ergens een onschuldig gezin in Utrecht 's nachts het huis uit wordt gesleurd onder het mom van dreiging van terrorisme, dat uitgebreid in de media en hebben we van deze verijdelde aanslagen nog nooit gehoord... Zou deze 'onderzoeker' betaald worden door de regering Balkenende in het kader van hun angstcampagne?
Lang leve de struisvogel-logica.
Oud 30-09-2005, 19:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 19:23 :
Lang leve de struisvogel-logica.
Nee, die angstzaaierij van de VVD is lekker constructief, wou je zeggen...

'OMG tERrOrISmE!!!!1!1!!! pAnIEk! AnGsT!!!1!1!'

Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 20:42 :

Snel de inkomens denivelleren om het terrorisme te bestrijden!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 19:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

Totdat er mensen zijn die het zo opvatten is er geen angstzaaierij.

En het is alweer duidelijk, de VVD is het altijd, het is altijd rechts, altijd de ander, altijd de regering, 'de orde'.

Nou ja, dat spreekt op zich voor zich in hoe serieus we het moeten nemen als jij uit de slof schiet over de politiek, we hoeven nog net de Finse samenzwering er niet bij te halen..
Oud 30-09-2005, 19:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 20:53 :
Totdat er mensen zijn die het zo opvatten is er geen angstzaaierij.

En het is alweer duidelijk, de VVD is het altijd, het is altijd rechts, altijd de ander, altijd de regering, 'de orde'.

Nou ja, dat spreekt op zich voor zich in hoe serieus we het moeten nemen als jij uit de slof schiet over de politiek, we hoeven nog net de Finse samenzwering er niet bij te halen..
Ja joh, doe lekker alle kritiek af als 'gezeur van links', 'de Linkse Kerk' of 'de Finnen/joden hebben het gedaan'... Goed hoor! Grote jongen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 20:57 :
Ja joh, doe lekker alle kritiek af als 'gezeur van links', 'de Linkse Kerk' of 'de Finnen/joden hebben het gedaan'... Goed hoor! Grote jongen.
Niet alle kritiek, wel degenen die alles aan één partij, één persoon e.d. wijden.

Iedereen begrijpt namelijk dat de wereld en vooral de problemen daarin veel complexer in elkaar zitten.

Tjee, een leuke vergelijking komt op, je lijkt Wilders wel met het 'makkelijke oplossingen voor moeilijke problemen'

Waar zeg ik trouwens dat 'het allemaal van links komt'? Je probeert me toch geen woorden in de mond te leggen?

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 21:00 :
Niet alle kritiek, wel degenen die alles aan één partij, één persoon e.d. wijden.
Natuurlijk helpt de rest van het kabinet, de LPF en Wilders flink mee.

Citaat:
Tjee, een leuke vergelijking komt op, je lijkt Wilders wel met het 'makkelijke oplossingen voor moeilijke problemen'
Ik zie niet in waarom ik vergeleken wordt met extreem-rechtse figuren als Wilders. Ik nota bene. Nja! Wat bedoel je met 'makkelijke oplossingen voor moeilijke problemen'?

Citaat:
Waar zeg ik trouwens dat 'het allemaal van links komt'? Je probeert me toch geen woorden in de mond te leggen?
Je zielige gehuil over 'rechts heeft het gedaan boehoe' wekte bij mij de indruk dat je het links aanrekende. Inderdaad zeg je het niet expliciet. Hoewel je afgezaagde verwijzing naar het Finse complot wel het één en ander wil zeggen..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 20:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 21:08 :
Ik zie niet in waarom ik vergeleken wordt met extreem-rechtse figuren als Wilders. Ik nota bene. Nja! Wat bedoel je met 'makkelijke oplossingen voor moeilijke problemen'?
Nou ja, je schijnt te geloven dat als de VVD morgen wordt opgeheven er morgen vrede op aarde is.

Zeker bij gebrek aan een betere oplossing is dat hypocriet om te denken, en al helemaal raar om als argument te gebruiken in een discussie.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 21:08 :
Je zielige gehuil over 'rechts heeft het gedaan boehoe' wekte bij mij de indruk dat je het links aanrekende. Inderdaad zeg je het niet expliciet. Hoewel je afgezaagde verwijzing naar het Finse complot wel het één en ander wil zeggen..
Verkeerde indruk dus. En wat wil je, jij neemt een zondenbok en rekent die alles aan, verwacht een reactie die zoiets noemt voor wat het is.
Oud 30-09-2005, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 21:12 :
Nou ja, je schijnt te geloven dat als de VVD morgen wordt opgeheven er morgen vrede op aarde is.
Huh? Waar zeg ik dat? Leg me geen woorden in de mond.

Citaat:
Zeker bij gebrek aan een betere oplossing is dat hypocriet om te denken, en al helemaal raar om als argument te gebruiken in een discussie.
Ik heb in het andere topic over dit onderwerp (iets met als titel 'Regering' en 'hysterie') al gezegd dat er ander manieren zijn om maatregelen te treffen tegen eventueel terrorisme (dat m.i. zwaar overdreven wordt).

Citaat:
En wat wil je, jij neemt een zondenbok en rekent die alles aan, verwacht een reactie die zoiets noemt voor wat het is.
Nogmaals; dat is niet waar.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 21:22 :
Huh? Waar zeg ik dat? Leg me geen woorden in de mond.
Citaat:
Nee, die angstzaaierij van de VVD is lekker constructief, wou je zeggen..
een partij heeft het allemaal gedaan in een zaak die duizend keer gecompliceerder ligt... Duidelijk dunkt me.
Oud 30-09-2005, 22:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-09-2005 @ 23:17 :
een partij heeft het allemaal gedaan in een zaak die duizend keer gecompliceerder ligt... Duidelijk dunkt me.
Ik zeg nergens dat de VVD er *alleen* voor verantwoordelijk is. Ik licht de VVD er eventjes uit, maar ben me er natuurlijk van bewust dat ook andere politieke partijen en sommige media eraan meewerken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 02:48
Supreme Dutch
Aan de ene kant is het lastig om een aanslag te plegen.. maar aan de andere kant hou je een gek met foute bedoelingen echt niet tegen.. seriemoordenaars stop je ook niet zomaar, en terroristen waarvan 2 op de 30 aanslagen lukken zullen ze zich toch eens achter de oren moeten krabben.. Toch maar wat langer trainen in Afghanistan..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-10-2005 @ 03:48 :
Aan de ene kant is het lastig om een aanslag te plegen.. maar aan de andere kant hou je een gek met foute bedoelingen echt niet tegen.. seriemoordenaars stop je ook niet zomaar, en terroristen waarvan 2 op de 30 aanslagen lukken zullen ze zich toch eens achter de oren moeten krabben.. Toch maar wat langer trainen in Afghanistan..
Het gaat er eigenlijk helemaal niet om, of het moeilijk is, of gemakkelijk. In de regel is het hele anti-terreur-apparaat net wel in staat die geïsoleerde gek eruit te pikken voor het te laat is. Toch wanneer het gaat om terroristische akties op westers terrein. Op eigen terrein hebben de terreurorganisaties echter wel een stapje voor.

Citaat:
terroristen waarvan 2 op de 30 aanslagen lukken zullen ze zich toch eens achter de oren moeten krabben..
Ik snap je zin maar half. Wie is die ze en wie is die zich?
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar als 2 aanslagen op 30 lukken, is dat inderdaad een erg groot falen voor het hele anti-terreur-werken, en kunnen de terroristen zich in de handen wrijven.

Ik zie er overigens ook geen voordeel in dat we in Afghanistan moeten gaan trainen om terreur tegen te gaan. Het lijkt me nogal onoverkomelijk om van daaruit en overzicht over de verschillende dreigingen te krijgen. Terroristische dreiging komt absoluut niet alleen of vooral uit Afghanistan, maar vooral uit eigen land. Het is hier dat extremistische organisaties hun recruten verzamelen, om paspoort-problemen aan de grens efficiënter te omzeilen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 01:28
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-10-2005 @ 23:34 :

Ik snap je zin maar half. Wie is die ze en wie is die zich?
De terroristen zouden zichzelf eens achter de oren moeten krabben

Ik kan me niet voorstellen dat he zo moeilijk is om niet gepakt te worden als terrorist met terroristische plannen.
Hoe moeilijk is het om er gewoon niet over te praten, er geen boeken over te lenen in de bibliotheek, of het niet op internet te dumpen?

Ik kan nu drie mogelijkheden verzinnen:
1 'Terroristen zijn dom'
2 'De inlichtingendiensten kunnen gedachten lezen'
3 'Het aantal verijdelde aanslagen is overdreven'
Oud 10-10-2005, 09:02
Verwijderd
Zo simpel ligt het natuurlijk niet. Natuurlijk is het voor één van ons (onopvallende burgers) niet zo moeilijk om bij de plaatselijke megastore een zak kunstmest en een gallon diesel te halen (bij wijze van spreken). Als je de juiste mensen kent, is het aan explosieven komen ook niet zo moeilijk.

Het gaat hier echter om mensen die per definitie al streng gelovig zijn en in een periode van jaren steeds fundamentalistischer/extremere denkbeelden op na houden en zich in specifieke kringen bevinden die, tegenwoordig, bij voorbaat al verdacht zijn. Als ze daarna overgaan tot het voorbereiden van een aanslag duurt zo'n process in zijn geheel enkele jaren.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 11:35
Verwijderd
Ik kan me er niet druk over maken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:58
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-10-2005 @ 12:35 :
Ik kan me er niet druk over maken.
Oud 10-10-2005, 18:11
Supreme Dutch
Citaat:
Ik zie er overigens ook geen voordeel in dat we in Afghanistan moeten gaan trainen om terreur tegen te gaan. Het lijkt me nogal onoverkomelijk om van daaruit en overzicht over de verschillende dreigingen te krijgen. Terroristische dreiging komt absoluut niet alleen of vooral uit Afghanistan, maar vooral uit eigen land. Het is hier dat extremistische organisaties hun recruten verzamelen, om paspoort-problemen aan de grens efficiënter te omzeilen. [/B]
Maar die gasten gaan toch op training in Afghanistan..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:10
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 10-10-2005 @ 19:11 :
Maar die gasten gaan toch op training in Afghanistan..
Welke? Die kinderen die ze in Nederland opgepakt hebben?
Reageren

Regels voor berichten