Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2005, 15:57
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Revan schreef op 01-10-2005 @ 16:50 :
....... beter dan die Joshua Tree crap.
Zal wel te maken hebben dat die plaat een nogal donkere diepe basssound heeft, maar dat vind ik juist weer een sterk punt van dat album.

Pop (uit 1996) klinkt naar mijn mening te veel naar...pop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 09:39
Verwijderd
Diepe bass-sound? Nee, daar ligt het niet aan. Ik vind het gewoon een zwaar tegenvallend album, in mijn optiek U2's slechtste CD met With or Without You en Exit als enige echt goede nummers. Where the streets have no name is ook wel ok, maar de rest vind ik echt saai. Vooral omdat iedereen het zo hyped. Overigens is het wel zo dat een slecht U2 album vaak beter is dan een hoop beste albums van bandjes als Coldplay enzo.

"Pop" is puur origineel, zeggen dat het naar pop klinkt vind ik wat vreemd, het pop-gehalte van Joshua Tree is veel groter. Discotheque, Mofo, Gone, Do You Feel Loved, Please, Playboy Mansion, etc. Die nummers klinken toch echt niet als de standaard popmuziek, terwijl In God's Country, Redhill Mining Town, Mothers of the dissapeared, I still haven't found, Trip through your wires en One tree hill van the Joshua Tree mij vele malen meer als standaard popmuziek in de oren klinken.

Niet dat ik tegen popmuziek ben, zo'n alto ben ik nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:46
so much sushi
so much sushi is offline
U2 is een van de beste bands van de laatste jaren.
Vooral 'All that you can't leave behind' vind ik een superalbum, met als hoogtepunten Elevation en Walk on
Oud 03-10-2005, 00:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Revan schreef op 02-10-2005 @ 10:39 :
Diepe bass-sound? Nee, daar ligt het niet aan.
Dat album komt op veel stukken anders best wel diep hoor, heb er menig woofer op laten wapperen.

Citaat:
Revan schreef op 02-10-2005 @ 10:39 :

Niet dat ik tegen popmuziek ben, zo'n alto ben ik nou ook weer niet.
Nou ja, je lijkt mij ook geen gabber.

Persoonlijk vind ik de U2 albums War, Under a blood red sky en The unforgetable fire (meesterwerk!) hun beste albums, The Joshua tree geef ik persoonlijk een voldoende.

Heb verder nog twee U2 LP's staan Boy en October.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:15
JCL
JCL is offline
live under a blood red sky is idd een echte topper!
Oud 03-10-2005, 13:38
reno
reno is offline
Citaat:
JCL schreef op 29-09-2005 @ 19:10 :
niet kan tellen? Denk dat hij muziekaal wel behoorlijk begaafd is! Maar zoals ik al zei, het gaat bij U2 niet zozeer om de muziek maar veel meer om de teksten.
Ja zeg.
Oud 03-10-2005, 14:25
JCL
JCL is offline
Citaat:
reno schreef op 03-10-2005 @ 14:38 :
Ja zeg.
Dat is gewoon een triest ventje wat alles afzeikt aan iets of iemand, dat is niet zo vreselijk moeilijk...
Oud 03-10-2005, 16:15
heleen1
heleen1 is offline
nou ik ben wel een grote fan idd wel duur zo n concert, ben de 16e geweest, was wel het geld waard!!
favoriete nummers:

The unforgettable fire
Zooropa
Stay
One
Sunday bloody sunday (live)
Origin of the species
Out of Control
An Cath Dubh

naar mijn mening zijn de albums "the unforgettable fire" en "zooropa" het beste, hoewel ze niet door iedereen gewaardeerd worden (vooral het laatste niet).
Andere albums, als the Joshua Tree, of bijv. How to dismantle of All that you can't leave zijn kwalitatief gewoon ontzettend goede albums; ze bevatten gewoon allemaal stuk voor stuk goede nummers, maar naar mijn mening te toegankelijk, teveel mainstream gericht,hierdoor wel weer grote kassuccessen.. terwijl echt een grote band (wat U2 naar mijn mening zeker wel is) niet koste wat het kost door iedereen gewaardeerd zou moeten willen zijn.. vandaar dat ik zooropa en the unforgettable fire nog wel beter vindt dan deze albums..

oja en ziehier:

larry, die is zoooooo lief

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:43
mjk
mjk is offline
Citaat:
heleen1 schreef op 03-10-2005 @ 17:15 :
naar mijn mening zijn de albums "the unforgettable fire" en "zooropa" het beste, hoewel ze niet door iedereen gewaardeerd worden (vooral het laatste niet).
Had vanochtend MRI-scan van 35 minuten. Dan is Zooropa een heerlijk Chill Out album om te luisteren, je kon cd meenemen namelijk. Koptelefoon op en helemaal tot rust komen
Oud 04-10-2005, 07:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
reno schreef op 03-10-2005 @ 14:38 :
Ja zeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten