Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 18:51
Outlaw
Outlaw is offline
ik wil misschien een paar planten in de tuin gaan zetten.

Kan ik het beste zaadjes of stekjes nemen? Welke soort? Wanneer kan ik het beste beginnen?
Oud 18-05-2005, 11:16
]{ing
]{ing is offline
stekjes als je die kunt krijgen, ik heb zelf goede resultaten behaald met White Widow en NLX. en ik zou nu beginnen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:28
HTID
HTID is offline
Ik ga morgen voor het eerst stekjes halen
Oud 18-05-2005, 22:39
Outlaw
Outlaw is offline
haal je die bij een growshop?

en lukt dat op je 17e? ;p
Oud 19-05-2005, 19:20
HTID
HTID is offline
Ja het lukte, maar mn ma draaide helemaal door omdat de stekjes in glaswol zaten en dat volgens haar kankerverwekkend was. Nu heb ze alles teruggebracht en moet ik opzoek naar glaswol-vrije stekjes

( ja mijn ma is echt gestoord )
Oud 19-05-2005, 19:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
HTID schreef op 19-05-2005 @ 20:20 :
Ja het lukte, maar mn ma draaide helemaal door omdat de stekjes in glaswol zaten en dat volgens haar kankerverwekkend was. Nu heb ze alles teruggebracht en moet ik opzoek naar glaswol-vrije stekjes

( ja mijn ma is echt gestoord )
veel succes dan! en vertel je ma eens dat glaswol pas gevaarlijk wordt zodra je het uit elkaar haalt en per ongeluk inademt
bovendien is dit alleen volgens het duitse ministerie van volksgezondheid, zij hebben het over mogelijke gezondheidsrisico's. de nederlanders zijn wat minder para, als je een stofmasker draagt kan er in principe nooit wat fout gaan
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 18-05-2005 @ 23:39 :
haal je die bij een growshop?

en lukt dat op je 17e? ;p
dat coffeeshops om id vragen is vanwege de wetgeving, in een growshop mag een kind van 12 ook binnenwandelen. stekjes verkopen is niet legaal dus lijkt me controle al helemaal overbodig
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:01
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
wat is beter
binne of buiten?
Oud 31-05-2005, 15:16
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nicklesswarior schreef op 31-05-2005 @ 16:01 :
wat is beter
binne of buiten?
buiten. binnen moet je alles zelf regelen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:12
Verwijderd
Ik heb t vast al wel gelezen, maar heb echt geen zin alles nog n keer door te lezen, mijn vraag, hoevaak moet je zaailingen bewateren?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 07:43
anoeshjuh
anoeshjuh is offline
hey dit jaar willen de plantjes voor geen meter groeien heeft iemand een tip(een middeltje ofzo) waardoor ze beter gaan groeien.

ze staan nu in potten buiten en krijgen voldoende zonlicht dus daar ligt het niet aan.

groetjes anoesh
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 07:50
ninpo
ninpo is offline
Betere voeding ..
Oud 08-06-2005, 12:17
anoeshjuh
anoeshjuh is offline
Citaat:
ninpo schreef op 08-06-2005 @ 08:50 :
Betere voeding ..
ja en wat voor voeding dan ?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 13:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
anoeshjuh schreef op 08-06-2005 @ 13:17 :
(gedroogde) koeienstront
Oud 08-06-2005, 14:29
]{ing
]{ing is offline

Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
anoeshjuh schreef op 08-06-2005 @ 13:17 :
ga eerst even na wat voor zaad of stekkies je hebt. Dat werkt beter. Kan goed zijn dat ze dalijk een dikke groeispurt krijgen.
Wat voor grond heb je. Kan goed zijn dat gewone potgrond niet luchtig genoeg is. Moet je even langs de groeishop, die heeft goeie grond. Is wel prijzig, maar ja je moet er iets voorover hebben
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:47
anoeshjuh
anoeshjuh is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 08-06-2005 @ 20:39 :
ga eerst even na wat voor zaad of stekkies je hebt. Dat werkt beter. Kan goed zijn dat ze dalijk een dikke groeispurt krijgen.
Wat voor grond heb je. Kan goed zijn dat gewone potgrond niet luchtig genoeg is. Moet je even langs de groeishop, die heeft goeie grond. Is wel prijzig, maar ja je moet er iets voorover hebben
ze staan nu inderdaad in pot grond met wormen mest.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:01
]{ing
]{ing is offline
een van de vier plantjes heeft zelfs bij de nieuwe blaadjes bruine stukjes net alsof ie ziek is of teveel voeding krijgt oid. weet iemand waar dit aan ligt? de andere plantjes gaan lekker en ze groeien onder dezelfde omstandigheden :\
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:27
Viporizer
Viporizer is offline
Ik kwam toevallig hier langs, mischien dat iemand hier wat aan heeft. Het is een site van wat professionlere kwekers.

http://www.hennepdesk.nl/hennepdesk.php?qlang=NL
Oud 23-06-2005, 15:43
-RoB-
-RoB- is offline
Hey
ik ben tamelijk nieuw op het forum ( kijk wel al heel lang mee maar nog nooit wat gepost )
Ik ben rob
Ik ben zelf ook in het bezit van 4 planten
-1 eentje van 1.50 meter
- 2 van de revu ongeveer 5 cm hoog
- 1 ( onbekend ) van al bijna een half jaar oud !!! met een groeistoornis alleen wanneer weet ik wanneer het top rot is of wanneer ik hem eerder had moeten oogsten de bovenste top is helemaal bruin maar niet beschimmeld kan het niet zijn dat die gewoon afgestorven is en is het nog wel te roken want ik ga het binnenkort aan mn homie geven

Afijn genoeg gelult voor de eerste post
ey laterz. rOb ( btw let niet op mijn BrEzAh nickname om een rare reden heb ik dit nu als naam )
Oud 26-06-2005, 19:45
-RoB-
-RoB- is offline
oja hier een foto van mijn buiten wiet plant

btw jammer dat niemand er reageert op mijn post is dit forum dood of word ik genegeert

laterz.
.rOb
Oud 26-06-2005, 19:50
Verwijderd
em er valt nergens op te reageren. je stelt geen vraag.
Of moeten we allemaal zeggen dat je plant van 1,5 meter groot is, want dat valt best mee en wil niet veel zeggen.

edit: o wel een vraag, niet opgemerkt. als die plant al een half jaar oud is kun je em weg doen. In de winter groeien planten helemaal niet goed.

In de winter is het minder dan 12 uur licht, dus groeit je plant al in bloeistadium, als ie dan terug in de groei gaat is het alles behalve goed. die revu dingen kun je ook wegflikkeren, beter ga je voor de 1,5 meter grote ookal is ie erg smal

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:28
-RoB-
-RoB- is offline
Citaat:
-RoB- schreef op 23-06-2005 @ 16:43 :
de bovenste top is helemaal bruin maar niet beschimmeld kan het niet zijn dat die gewoon afgestorven is en is het nog wel te roken want ik ga het binnenkort aan mn homie geven
sorry stond een beetje onduidelijk in mn lap tekst

Ik ga die ene van een half jaar oud weg flikkeren.
Ik geef dat beetje wat ik geoogst heb wel aan mn homie kan hij bepalen of het nog wat is .

Laterz.

.rOb
Oud 08-07-2005, 19:12
]{ing
]{ing is offline
heb vandaag mn planten omgepot, ze staan nu in 90 liter kuipen.
heb als medium per kuip 70 liter bemeste potgrond, 6 liter wormenmest en 6 liter perliet gemengd. als de zon nu weer eens komt zal het een stuk beter gaan, ze hebben nu echt genoeg ruimte om wortels te vormen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:54
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een maandje geleden een paar stekkies gekregen van een vriendin van me, maar erg hard gaat het niet. Ik had er 6 waarvan er 3 dood zijn, de overige 3 zijn redelijk nu. Ik had ze met stekpoeder enzo binnen in de schaduw gezet (stond op t potje) en af en toe water gegeven, tot ik dacht dat ze misschien meer zon nodig hadden. In de zon in de vensterbank gezet en toen ik beneden kwam rook het hele huis naar wiet Dus k dacht das goed zo, veel water geven omdat ze in de zon staan, kom ik vanochtend beneden zijn van 2 plantjes de blaadjes geel aan het worden en van de 3e (de grootste ook) hangen ze een beetje slapjes..
Wat kan ik er aan doen of wat heb ik fout gedaan??

x Kim
Oud 30-08-2005, 16:10
zeehond23
zeehond23 is offline
planten kunnnen verbranden als je ze in de volle zon zet en tergelijk water geeft
Ook kan je je plant verzopen hebben, 1 keer in de 3 dagen water is voldoende
Oud 24-09-2005, 17:04
Hulk
Hulk is offline
Mijn weedplant:

hij is nu ongeveer een meter hoog... ik ahd hem eigenlijk voor de grap geplant, een paar maand te laat denk ik.. die dingen overleven de winter niet??
Oud 24-09-2005, 17:05
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 30-08-2005 @ 16:54 :
Ik heb een maandje geleden een paar stekkies gekregen van een vriendin van me, maar erg hard gaat het niet. Ik had er 6 waarvan er 3 dood zijn, de overige 3 zijn redelijk nu. Ik had ze met stekpoeder enzo binnen in de schaduw gezet (stond op t potje) en af en toe water gegeven, tot ik dacht dat ze misschien meer zon nodig hadden. In de zon in de vensterbank gezet en toen ik beneden kwam rook het hele huis naar wiet Dus k dacht das goed zo, veel water geven omdat ze in de zon staan, kom ik vanochtend beneden zijn van 2 plantjes de blaadjes geel aan het worden en van de 3e (de grootste ook) hangen ze een beetje slapjes..
Wat kan ik er aan doen of wat heb ik fout gedaan??

x Kim
de kiemblaadjes vallen er af na verloop van tijd, omdat de plant een kerstboomvorm moet krijgen... bij mij waren savonds de bladeren altijd slap en overdag normaal
Oud 02-10-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Daster schreef op 24-09-2005 @ 18:04 :
Mijn weedplant:

[afbeelding]

hij is nu ongeveer een meter hoog... ik ahd hem eigenlijk voor de grap geplant, een paar maand te laat denk ik.. die dingen overleven de winter niet??
Wanneer had je hem geplant?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:10
Hulk
Hulk is offline
Half mei ongeveer.

ik heb net ff gekeken en volgens mij zitten er nu toppen aan, weet niet zeker, want ik ehb eigenlijk nog nooit een volgroeide plant gezien.
een soort bloemen en om de bladeren eromheen zit een soort spikkeltjes
Oud 08-10-2005, 20:10
Verwijderd
Hij zal de winter (buiten) niet overleven. Waarschijnlijk zal je plantje uit doodsangst snel gaan bloeien (noodbloei) en daarna te gronde gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:48
keeszor
keeszor is offline
http://img402.imageshack.us/img402/9100/dscn05432fm.jpg

hij zou wel naar de klote zijn. Maar is hier wat af tehalen? En wat zijn die " bolletjes" op het onderste plaatje?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:55
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
keeszor schreef op 10-10-2005 @ 16:48 :
http://img402.imageshack.us/img402/9100/dscn05432fm.jpg

hij zou wel naar de klote zijn. Maar is hier wat af tehalen? En wat zijn die " bolletjes" op het onderste plaatje?
haha stoere plant . je moet alles met "witte draadjes" erafhalen en de blaadjes wegknippen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 16:02
keeszor
keeszor is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-10-2005 @ 16:55 :
haha stoere plant . je moet alles met "witte draadjes" erafhalen en de blaadjes wegknippen
Alle blaadjes ???

en welke witte draadjes?
sry ik ben een noob
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 16:29
]{ing
]{ing is offline
Niet alles, het beste knip je blaadjes tot 1 a 1.5 cm bij het stengeltje af. Daarna de top voorzichtig langsgaan met een schaar, alle blaadjes die groen zijn en vooral die nauwelijks thc bevatten (te zien aan kristallen, witte kleur) wegknippen.
Als je dit gedaan hebt de topjes te drogen leggen, evt aan de tak laten zitten bij het drogen.

Met de witte draadjes bedoel ik dat wat in het midden van de bloem zit, de wiet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:32
keeszor
keeszor is offline
Moet ik nu al oogsten dan???
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 12:41
]{ing
]{ing is offline
nu pas. wanneer heb je btw geplant?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 14:19
keeszor
keeszor is offline
toen die nieuwe revu uitkwam. Zeker langer dan een half jaar gelede.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 14:32
Hulk
Hulk is offline
mijne ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van jou qua bloemen, maar hij is wel 10 x breder

maar als ik het zo zie heb ik wel 30 gram wiet aan mn plant
Oud 11-10-2005, 14:36
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-10-2005 @ 17:29 :
Niet alles, het beste knip je blaadjes tot 1 a 1.5 cm bij het stengeltje af. Daarna de top voorzichtig langsgaan met een schaar, alle blaadjes die groen zijn en vooral die nauwelijks thc bevatten (te zien aan kristallen, witte kleur) wegknippen.
Als je dit gedaan hebt de topjes te drogen leggen, evt aan de tak laten zitten bij het drogen.

Met de witte draadjes bedoel ik dat wat in het midden van de bloem zit, de wiet
die witte draadjes moeten er dus op blijven zitten? en die piepkleine blaadjes waar spikkeltjes op zitten ook wegknippen? (er zitten ook paarse blaadjes bij)
Oud 11-10-2005, 15:33
]{ing
]{ing is offline
De witte draadjes zijn het meest THC rijk. Zie het als de meeldraden en stampers bij bloemen. Heel erg kleine blaadjes met die spikkeltjes mogen wel blijven zitten (dit zijn met name die kleine tussen de draadjes in). Het beste is om zoveel mogelijk groen/paars/geel blad weg te knippen. De grotere blaadjes bij de stengel en de rest 'scheren' met de schaar.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:37
Hulk
Hulk is offline
en hoe lang duurt het om ze te drogen?
Oud 11-10-2005, 18:28
]{ing
]{ing is offline
Twee weken is wel het minimum denk ik, hoe langer hoe beter. Het is ook afhankelijk van omstandigheden, geen vochtige ruimte gebruiken om te drogen. Is er veel ventilatie dan droogt het sneller.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:42
keeszor
keeszor is offline
Bedankt voor je hulp King!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 07:01
Verwijderd
je kunt 6 doen voor de smaak.
Wat ook heel goed helpt is na het 2 weken drogen ze 2 weken laten drogen in een schoenen doos met wc papier. Dus in de schoenendoos wc papier doen en daarop toppen leggen, dan weer wc papier en zo maak je laagjes
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:37
]{ing
]{ing is offline
Mja ik hoor wel meer methoden waarop je het kunt doen. Sommigen beweren dat je de wiet gewoon een half jaar in een gesloten zak of blik moet bewaren alvorens het goed rookbaar is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:12
apekop123
apekop123 is offline
Mijn plantjes (zaden ook uit revu) hebben nu wel wat toppen enz.

Maar ik las dus op internet iets over het knippen van de grote toppen en de rest laten zitten. De grootste toppen beginnen nu bruine haartjes te krijgen, maar de kleine toppen zijn eigenlijk pas net klaar met witte haartjes groeien. Als dit werkt kan ik dus de halve plant knippen en de rest nog laten groeien.

Heeft iemand hier ervaring mee?? En wat moet ik dan knippen (blaadjes laten zitten allemaal)?

Alvast Bedankt
Oud 17-10-2005, 15:18
]{ing
]{ing is offline
Als het goed is is je plant allang uitgebloeid. Iig dat blijkt ook uit je beschrijving van 'bruine haartjes'. Die horen nog grotendeels wit te zijn als je ze oogst, en bruin te verkleuren door het drogen. Hoe je het goed knipt heb ik hierboven een of twee keer beschreven.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:24
apekop123
apekop123 is offline
Oh oke hmm tja ik had dit gelezen op internet nl.

Wanneer oogsten?

Het bepalen wanneer de toppen rijp zijn vergt toch nogal wat ervaring. Vooral bij Haze is het belangrijk niet te vroeg te oogsten omdat dit enorm in kwaliteit en gewicht kan schelen. Hierbij kunnen seizoensinvloeden een rol spelen, een koude nacht in de groeifase levert zo een week achterstand op die niet wordt ingehaald.
Toch zijn er wel een paar dingen die er op duiden dat de oogst er aan zit te komen.
De plant oogt minder vitaal, blad gaat hangen en komt steeds meer geel blad onder in de plant.
De haartjes die uit de zaaddoosjes komen veranderen van wit naar bruin.
De zaaddoosjes zwellen steeds meer op.
De plant neemt bijna geen water meer op.

Bron:
Oud 22-10-2005, 18:35
keeszor
keeszor is offline
nog een vraag Hoe kan het dat ik tussen mn toppen een zaadje vind ik dacht dat alleen mannelijke zaadjes hadden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten