Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
BAGDAD - Saddam Hussein is kalm en overtuigd van zijn onschuld. Dat zei de advocaat van de voormalige president van Irak dinsdag na een gesprek met de oud-dictator. Het proces tegen hem begint woensdag in een voormalig paleis in Bagdad.
link andere link |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het staat vast dat hij schuldig is en een verschrikkelijke dictator is. Maar toch vind ik het erg dat zelfs een dictator de dood straf krijgt, gewoon omdat ik tegen de doodstraf ben. Ik vind niet dat pijn en geweld gewreekt moeten worden. Ik vind dat niemand de doodstaf verdient, zelfs niet als je zelf verantwoordelijk bent geweest voor duizenden doden. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Maar als jij een verband ziet, poneer het dan maar. Citaat:
Overigens vind ik het ook vaag dat hij niet voor genocide en misdaden tegen de menselijkheid wordt vervolgd. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het in dit geval vooral efficiëntie was. 'Misdrijven tegen de menselijkheid' is zo vaag en moeilijk te bewijzen, terwijl er wel gewoon concreet en hard bewijs is dat hij de opdracht heeft gegeven die 143 mensen in Dujail te vermoorden. Dood gaat-ie toch wel, het is alleen de vraag welk gedeelte van de 'waarheid' boven tafel zal komen. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is het meer een Europees/Amerikaans wetboek, met een Iraakse naam erop. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik dat mensen als Bush, die zodadelijk natuurlijk een dweperige speach houdt over het geweldige Amerika dat de wereld van deze dictator heeft bevrijd, op een dezelfde manier berecht dient te worden. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is imho het enige waar de doodstraf op zou moeten staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je ziet trouwens, maar dat is ook erg offtopic, in wel meer landen dat men gewoon het recht van een ander land kopieërt. Zo is het Turkse burgerlijk wetboek van 1926 vrijwel letterlijk overgenomen van het Zwitserse Zivilgesetzbuch. Een verstandige stap als je snel een wetboek nodig hebt, zoals in 1922 Atatürk, en het lijkt me niet onverdienstelijk om hier ook eerst een belangrijk deel van het recht over te nemen van een ander. Maar ja, civielrecht ligt natuurlijk wel wat minder gevoelig dan strafrecht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
||
Citaat:
@Nare Man: Ik las ergens dat Saddam wordt berecht volgens een soort mengsel van internationaal recht en Iraaks strafrecht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gaat om het principe. Laat hem maar lekker een oude dag hebben, heb je beide partijen zo veel mogelijk tevreden. Achter tralies zal hij vast niet nog meer oliestaten aanvallen of dorpen muteren met chemische rommel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat zouden 'wij' met Hitler hebben gedaan, mochten we hem levend in handen hebben gekregen? Wat hebben we met sommige van zijn handlangers gedaan? In een cel met kabeltv geplaatst? Nee toch?! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|