Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 19:32
HmmIk
HmmIk is offline
Citaat:
FuSe schreef op 22-10-2005 @ 23:30 :
Waarom kom ik gefrustreerd over? TS lijkt bang om 'vreemd' te zijn omdat ze maar één bedpartner heeft gehad. ...............je je hoeft te schamen omdat jij niet zoveel partners gehad hebt. Ik leg de link tussen die twee dingen.
Ik schaam me dr absoluut niet voor hoor. Ben alleen benieuwd naar 'anderen'
Advertentie
Oud 24-10-2005, 22:20
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-10-2005 @ 23:57 :

Ik spreek jou over 4 jaar wel weer.
Sure, zeg dan nog steeds hetzelfde.

Citaat:
we waren gelukkig de eersten voor elkaar"
ohja je voelt je zeker heel puur

Seks is lekker en gezond. Dus waarom is het ZIEK als je toevallig meer dan 3 piemels in je hebt gehad ?
ben je dan ranzig als het nou eenmaal zo is gelopen, ben je dan slecht, leg uit ?
Hoe kom het dat sommige jonge mensen in 2005 zo fucking bekrompen zijn.
Ja precies, sex is net zoeits als even een appel eten.. lekker en gezond !

Maarja, zelf maar weten.... je hebt altijd een soort jongeren die inderdaad elke maand (liefst elke week) een ander in bed hebben.. heb daar echt weinig respect voor eerlijk gezegd.

Wat voor toekomst heb je dan
Oud 24-10-2005, 22:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 24-10-2005 @ 23:20 :
Haha, dan heeft de realiteit je allang ingehaald man!

Altijd leuk, naiëve mensen die denken dat ze in de toekomst kunnen kijken.
Oud 24-10-2005, 22:55
Pixxa
Pixxa is offline
Ik vind het absoluut niet raar dat je nieuwschierig bent. Maar als je een goed seksleven heb en je relatie is ok, mis je toch niets?

Wat nou als je seks met een andere jongen zou hebben en die blijkt inderdaad het einde te zijn, beter dan je partner. Nou dan voel je je kut! wedde?
Oud 25-10-2005, 07:47
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-10-2005 @ 23:24 :
Haha, dan heeft de realiteit je allang ingehaald man!

Altijd leuk, naiëve mensen die denken dat ze in de toekomst kunnen kijken.
Kijk, dat het bij jou altijd fout loopt kan ik niks aan doen. Maar inderdaad, ik weet wat ik over een aantal jaar ga doen.

En check voor de gein even m'n leeftijd, ben niet 1 of ander kind van 16..
Oud 25-10-2005, 13:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 25-10-2005 @ 08:47 :
Kijk, dat het bij jou altijd fout loopt kan ik niks aan doen.
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken.

Citaat:
Maar inderdaad, ik weet wat ik over een aantal jaar ga doen.
Het is naiëf te denken dat er in die 4 jaar (waar jij het over hebt) niets kan gebeuren wat jullie uit elkaar haalt. Zij kan iemand anders ontmoeten, jij kan iemand anders ontmoeten, jullie kunnen op elkaar uit gekeken raken, er kunnen ruzies komen, jij kan onder een auto komen... (da's wel heel drastisch)

Citaat:
En check voor de gein even m'n leeftijd, ben niet 1 of ander kind van 16..
Dat maakt het des te triester.
Oud 25-10-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 22-10-2005 @ 14:19 :
Daarnaast lijkt het tegenwoordig normaal om minstens 25 sexpartners te hebben gehad
De gemiddelde leeftijd waarop men voor het eerst seks heeft gehad is voor jongeren in Nederland nu 16,6 jaar. Het zou mij zeer verbazen als dat 50 jaar geleden hoger was.
Oud 25-10-2005, 14:16
dragonstorm
dragonstorm is offline
16,6? Meestal naar boven afgerond naar 17, want dat is het cijfer dat ik het meest zie. Niet echt relevant.

Laten we even het volgende in ons achterhoofd houden:

-Van mensen tussen 12 en 20 duren relaties meestal niet langer dan een paar maanden.
-De gemiddelde 'ontmaagdingsleeftijd' ligt rond (onder) de 17.
-Een eenmaal ontmaagd persoon zal waarschijnlijk opnieuw aan seks doen, bij een volgende partner. (Het tegendeel is zeer zeldzaam).

Dus de verwachtingswaarde per jaar is als volgt:
bedpartner/jaar = (verwachtingswaarde_partner) * (p_seks);

Dan is het geheel de cumulatieve waarde hiervan. Laten we het simplificeren en zeggen dat de kans op seks onder de 17 0 is, en boven de 17 1. En laten we de simplificatie maken (nummer-uit-duim) dat de verwachtingswaarde aan partners 1,2 is (1 partner per 10 maanden) en gedurende de relevante periode (17-20) gelijk blijft. Dan komen we na 3 jaar uit op 3,6 bedpartners op je 20e, en 2,4 bedpartners op je 19e.

Natuurlijk zijn er gevallen van jongens/meiden die ver boven of onder dit getal zitten. Maar ik denk dat je voor een 20 jarige wel 3 of 4 bedpartners mag verwachten, en dit is niets raars.
Oud 25-10-2005, 14:32
Verwijderd
Er bestaan drie soorten onwaarheden: leugentjes voor bestwil, grote leugens en statistiek.
Oud 25-10-2005, 14:55
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 24-10-2005 @ 23:20 :

Ja precies, sex is net zoeits als even een appel eten.. lekker en gezond !

Maarja, zelf maar weten.... je hebt altijd een soort jongeren die inderdaad elke maand (liefst elke week) een ander in bed hebben.. heb daar echt weinig respect voor eerlijk gezegd.

Wat voor toekomst heb je dan
er bestaat ook zoiets als een middenweg

ohja tuurlijk mensen die meer sexpartners hebben gehad ja die hebben natuurlijk geen toekomst nee ze eindigen alleen en aan de heroine
Oud 25-10-2005, 17:00
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Snees schreef op 25-10-2005 @ 15:32 :
Er bestaan drie soorten onwaarheden: leugentjes voor bestwil, grote leugens en statistiek.
lies damm lies and statistics ja ik weet ervan.

Nou ja, ik heb nooit het verband gezien tussen seksuele activiteit en maatschappelijk succes. En ik betwijfel sterk of het er is.
Oud 25-10-2005, 17:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-10-2005 @ 14:22 :
Het is naiëf te denken dat er in die 4 jaar (waar jij het over hebt) niets kan gebeuren wat jullie uit elkaar haalt. Zij kan iemand anders ontmoeten, jij kan iemand anders ontmoeten, jullie kunnen op elkaar uit gekeken raken, er kunnen ruzies komen, jij kan onder een auto komen... (da's wel heel drastisch)
Ooit gehoord van een self-fulfilling prophecy? Zolang je niet gelooft dat het kan, ga je het nooit volhouden...Dus dat heeft hij in een gezonde relatie in ieder geval al mee en jij niet.

Al dat doemdenken is nog veel triester naar mijn idee...
Oud 25-10-2005, 18:37
Spiteful
Spiteful is offline
Daar heb je een punt. Maar mensen die nu al weten wat ze over 4 jaar gaan doen, zijn in mijn ervaring gewoonweg moeilijke mensen.
Oud 25-10-2005, 19:35
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Spiteful schreef op 25-10-2005 @ 19:37 :
Daar heb je een punt. Maar mensen die nu al weten wat ze over 4 jaar gaan doen, zijn in mijn ervaring gewoonweg moeilijke mensen.
Mensen met een doel leven over het algemeen relaxter dan degene zonder hoor...Depressie staat immers niet voor niets garant als het gevoel geen doel meer te hebben.
En als zijn doel is over 4 jaar samenwonen, dan kan ie daar aan blijven vasthouden en is de relatie al een stuk steviger dan zonder datzelfde doel.
De meeste willen zo graag met de dag leven, omdat ze denken dat dat ze vrijer maakt, maar naar mijn idee is het tegenovergestelde juist waar...
Want iedere dag moet je dan weer opnieuw presteren en jezelf weer opnieuw amuseren, terwijl je met het gevoel van per dag een minuscuul stapje dichter bij je doel te komen veel blijer kunt zijn dan de vrijheid die je hebt als je zo'n doel niet zou hebben.

En die hele positieve spiraal waar je dan in beland is bijzonder goed voor je relatie, dus ik geef m groot gelijk dat ie zichzelf dat doel stelt.
Oud 25-10-2005, 19:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sithan schreef op 25-10-2005 @ 18:26 :
Ooit gehoord van een self-fulfilling prophecy? Zolang je niet gelooft dat het kan, ga je het nooit volhouden...Dus dat heeft hij in een gezonde relatie in ieder geval al mee en jij niet.

Al dat doemdenken is nog veel triester naar mijn idee...
Ik heb gehoord van self-fulfilling prophecy. En het is onzin om te denken dat als je maar gelooft dat je over 4 jaar nog steeds eenr elatie met dezelfde persoon hebt, dit ook zo zal zijn. Er spelen altijd heel veel externe factoren mee. Hoe verklaar je anders bijvoorbeeld echtscheidingen? Denk je dat twee mensen als ze trouwen denken: 'och, het duurt toch nooit langer dan een paar jaar'? Nee, die denken dat ze voor altijd bij elkaar blijven. Als dat ook echt zou gebeuren, zouden er geen echtscheidingen meer zijn.

Dat heeft trouwens niets met doemdenken te maken, hoor. Dat heet gewoon nuchterheid, en realisme. Natuurlijk geloof je graag dat je relatie voor altijd duurt. Zeker als je verliefd bent. Maar alleen daarmee ben je er nog niet en houd je nog geen relatie vol. Daar komt meer bij kijken.

Vooral als je nog maar 20 bent, is het naiëf om te denken dat er zelfs geen 1% kans is dat het anders loopt dan je fantaseert.
Oud 25-10-2005, 20:48
HmmIk
HmmIk is offline
Ik ben er op dit moment ook toch wel aardig zeker van dat mijn vriend en ik binen 3 jaar zullen gaan samenwonen. En over trouwen hebben we ook al gepraat. Zelfs over kindjes krijgen AHHHHhh

Het is dan niet zozeer dat je echt 100% zekerheid hebt, natuurlijk niet! Het is meer een toekomstbeeld dat je maakt van je eigen leven. Iets waar je naar uit kijkt, waar je naartoe kunt leven. En iets waarvan je nu denkt dat het uit zal komen.

En die gedachte vind ik erg fijn

(Daarom waarschijnlihk ook mijn POST hier. Ik ga er steeds meer van uit dat mijn vriend en ik bij elkaar zullen blijven, en besef me dus hij hij misschien mijn enige bedpartner zal blijven, vandaar ook hoogst waarschijnlijk die nieuwsgierigheid!)

Laatst gewijzigd op 25-10-2005 om 20:50.
Oud 25-10-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 25-10-2005 @ 15:32 :
Dus wie zeurt er nog over kernafval?
Oud 25-10-2005, 21:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HmmIk schreef op 25-10-2005 @ 21:48 :
Ik ben er op dit moment ook toch wel aardig zeker van dat mijn vriend en ik binen 3 jaar zullen gaan samenwonen. En over trouwen hebben we ook al gepraat. Zelfs over kindjes krijgen AHHHHhh

Het is dan niet zozeer dat je echt 100% zekerheid hebt, natuurlijk niet! Het is meer een toekomstbeeld dat je maakt van je eigen leven. Iets waar je naar uit kijkt, waar je naartoe kunt leven. En iets waarvan je nu denkt dat het uit zal komen.

En die gedachte vind ik erg fijn
Oh, ik snap best dat die gedachte erg fijn is en dat veel mensen in een relatie zo denken. Dat is maar goed ook, want anders zou je nooit meer aan een relatie hoeven te beginnen! Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat het erg naiëf is om niet toe te willen geven, zoals Megadeth, dat er misschien een kans is dat het niet zo zal lopen als je denkt.
Oud 25-10-2005, 21:38
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Sithan schreef op 25-10-2005 @ 20:35 :
Mensen met een doel leven over het algemeen relaxter dan degene zonder hoor...Depressie staat immers niet voor niets garant als het gevoel geen doel meer te hebben.
En als zijn doel is over 4 jaar samenwonen, dan kan ie daar aan blijven vasthouden en is de relatie al een stuk steviger dan zonder datzelfde doel.
De meeste willen zo graag met de dag leven, omdat ze denken dat dat ze vrijer maakt, maar naar mijn idee is het tegenovergestelde juist waar...
Want iedere dag moet je dan weer opnieuw presteren en jezelf weer opnieuw amuseren, terwijl je met het gevoel van per dag een minuscuul stapje dichter bij je doel te komen veel blijer kunt zijn dan de vrijheid die je hebt als je zo'n doel niet zou hebben.

En die hele positieve spiraal waar je dan in beland is bijzonder goed voor je relatie, dus ik geef m groot gelijk dat ie zichzelf dat doel stelt.
Ik heb ook wel doelen hoor, maar khou die liefst wat vager... Ik kan mezelf gewoon niet te veel wijsmaken.
Wat ik bedoelde met die moeilijke mensen-opmerking: je hebt van die mensen die iets in hun kopje steken en serieuze problemen maken als het dan toch anders loopt. Terwijl ik vind dat de realiteit soms veel mooier is dan je verwachtingen, ook al wijkt ze er sterk van af. Vandaar dat ik vind dat je in zekere zin van dag tot dag moet leven, je moet doelen nastreven, maar openstaan voor alles wat komt. De gulden middenweg dus, zoals gewoonlijk... Je kàn trouwens niet alles op voorhand al voor mekaar hebben, ik zou er zelfs niet tegen kunnen. Mooi voor megadeth dat hij zo gelooft in zijn relatie, maar ik heb toch de indruk dat hij zichzelf vanalles wijsmaakt en over het algemeen te conservatief is.
Oud 16-09-2010, 18:35
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Deze opmerking vind ik dan wel weer erg overdreven.

Ik spreek jou over 4 jaar wel weer.
We hebben een huis gekocht.

En ja, dit is een ziekelijk grote kick.
Oud 16-09-2010, 18:39
Verwijderd
Dat je dit soort dingen onthoudt zeg.
Jammer dat die Mark drie jaren geleden al verbannen werd.
Oud 16-09-2010, 19:13
Verwijderd
Fijn voor je, prima geheugen, maar uppen .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten