Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En tja.. wat is alles weten.. ik studeer theologie, daar hoor je weleens wat. En toevallig vind ik de islam ontzettend interessant, dus vandaar ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
geef jij je niet over aan (één) God dan? of ben jij soms geen christen?
||
Citaat:
||
Citaat:
@ Il organista: Oké, dan heb ik niets gezegd. |
![]() |
||
Citaat:
Waardoor denk je trouwens dat wanneer degene die je tegen sprak Christen zou zijn geweest je wel gelijk had gehad? Het is namelijk een totaal subjectief iets wie nu de best aanbiddende godsdienst is, dus dat je er zomaar voor iedereen vanuit gaat dat de islam een aanvulling en een verbetering is komt op mij behoorlijk arrogant over.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Waar het om gaat is dat de Islam het enige geloof is waarin God aan de gelovigen meedeelt dat Hij de Islam heeft gekozen als de religie voor de gehele mensheid en deze heeft vervolmaakt. Wat dus inhoud dat er geen andere religie is wat Goddelijk van aard is of zal zijn. Dit is niet arrogant, dit is religie en tevens monotheïsme. 1 God met 1 religie voor al Zijn creatie. Daarom is het niet arrogant maar juist logisch dat in tegenstelling tot het Jodendom en het Christendom de Islam naar deze twee groepen mensen refereert als de mensen van het Boek (dus joden en christenen). Omdat God altijd 1 en dezelfde God is geweest die doormiddel van Zijn profeten steeds hetzelfde heeft meegegeven aan de mensheid. Het geloof in 1 enkele almachtige God, zonder gelijken. Dus zonder andere Goden of Godinnen etc. Niets en niemand is gelijk aan God in welke vorm dan ook. En de Islam is de enige religie waar dit heel duidelijk wordt uitééngezet. Echter waren de boeken die de Qur'an voorgingen, tijd en plaatsgebonden en is het woord van God in de heilige geschriften veranderd. Dus heeft God zijn eeuwige wet voor de gehele mensheid in de vorm van de Qur'an geopebaard aan Muhammed (vzmh). De Joden die de Islam niet wilden accepteren gingen hun eigen aangepaste geloof aanhouden en noemde dit het Jodendom, de Christenen deden hetzelfde en noemden hun geloof het Christendom. Geen van beide religies is ooit door God of door welke profeet dan ook bij deze namen genoemd. Het woord van God is altijd Islam geweest. En zijn naam is altijd Allah geweest. De naam Allah kent geen meervoud, en ook geen geslachtserkenning. Deze naam werd in de pre Islamitische tijdperk ook al gebruikt als de naam van de 1 God. Dus is het is met goede reden dat we als moslims leren dat de Islam niet een aanvulling of verbetering is van een ander geloof, maar van hetzelfde geloof. En dat ook alléén maar omdat de mens het woord steeds corrupeerde. Wat nu dus niet meer mogelijk is. |
![]() |
|
![]() |
Dat er niet-islamitische mensen zijn die religie in z'n algemeenheid arrogant vinden heeft voor een religieuse discussie geen toegevoegde waarde. Tenzij je gaat filosoferen met een groepje atheïsten over wat religie is, hoe het onstaan is, en met welk doel het het gemaakt is. Dit alles zonder erkenning van het bestaan van een oppermacht. Wat dus gewoon kansloos is om te doen. Als je het denken en handelen van een groep mensen wilt begrijpen dan moet je willen zien wat die mensen als waarheid aannemen, want dat is wat zij geloven. En niet zelf gaan theoriseren, en een eigen interpretatie en definitie geven aan een religie waar van de definitie vanuit de belevenis van de mensen die het des betreffende geloof aanhangen al bekend is.
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 06:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nu beweer je dat je in een plaatselijke kerk al eens het een en ander had uitgeprobeert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat is verder het raakvlak ervan met de discussie? Zijlstra is een oplichter, zoveel is duidelijk, dus wat voor nut had het commentaar? Kan er trouwens geen arbitrair verbod op beweringen van "Persoon x was de laatste en beste profeet!11" komen? Het feit dat dat in alle gevallen onbewezen, en bovendien nog subjectief is is nu al zo vaak uitgelegd.. en toch blijven mensen die bewering maar spammen.
||
Citaat:
Mat 24:23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Mat 24:11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. Mat 7:15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://users.skynet.be/courlisius/mary_nl.html |
![]() |
||
Citaat:
|
In hoeverre kan je hiervandaan zeggen dat zulke mensen niet de waarheid spreken? "Onderzoekt alles en behoudt het goede" komt bij mij altijd naar boven als ik zulke dingen lees. En vaak zie ik er ook wel een kern van waarheid in, zoals bij bovenstaande link. Ze heeft gelijk, maar of het ook werkelijk goed is, en van God wat ze zegt, dat weet ik niet.
Dat vereist meer onderzoek, al moet dat niet uitmaken, omdat het iets speciaals blijft. Aannemen zonder eerst te zien. Geloven. En dat is lastig. Ik vind globale profetie altijd wat riskant. En dat is het waarschijnlijk ook. Als mensen iets uitroepen over de wereld, mogen ze daarbij geen fouten maken, wat wel mogelijk is. Ik heb er een beetje ervaring mee, en ik weet ook niet altijd wat nu van God komt en wat niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|