Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van het beleid (binnenlands + buitenlands) van de Bush Administration
Briljant 9 9.28%
Goed 6 6.19%
Redelijk 5 5.15%
Matig 6 6.19%
Slecht 24 24.74%
Bijzonder slecht 47 48.45%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2005, 00:16
Supreme Dutch
Ik ben bezig met een essay over George W. Bush en daarvoor vraag ik me af hoe jullie tegen zijn beleid aankijken.. Binnenlands + buitelands.. Ik weet dat de meeste van jullie hem hier niet zo'n toffe peer vinden maar daar zou ik graag wat argumenten bij willen zien.

p.s. voor de slotjes-aanvragers.. ik heb toestemming gevraagd voor dit topic..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 01:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kut met peren.

Aangezien ik al vaak genoeg mijn bezwaren tegen de regering-Bush en haar beleid uitgebreid heb uitgetypt, zou ik nu willen volstaan met onderstaande cartoons, die spreken voor zich:

Laatst gewijzigd op 28-10-2005 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 08:47
Uice
Uice is offline
Wat Machtige Mark zegt.
Oud 28-10-2005, 09:03
Verwijderd
Ik kan zo niets noemen wat hij wel goed heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 28-10-2005 @ 09:47 :
Wat Machtige Mark zegt.
Oud 28-10-2005, 09:21
Nebula
Nebula is offline
Bush kan er trouwens zelf niks aan doen dat hij overkomt als een imbeciel: *klik*.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:23
Joostje
Joostje is offline
Knake

-Milieu: Hoewel Kyoto niet perfect is (bijvoorbeeld wat betreft China), en er nog steeds twijfels bestaan over wetenschappelijke bewijzen, lijkt het me stukken beter om niet het risico te lopen dat Bangladesh binnen 100 jaar een deel van de Indische Oceaan is.

-Gelijke rechten: Nouja, het hele gedoe van het homohuwelijk was natuurliijk belachelijk

-Campagne sponsoring: Niet echt iets aan gedaan, of wel?

-Irak: Ah, de oorlog beginnen met de verkeerde argumenten is een ding. De rest van de wereld negeren is ook heel leuk, maar het slechtst is nog wel dat er geen duidelijk plan was / is wat te doen zodra Saddam daadwerkelijk onder de voet gelopen zou zijn.

Om maar wat te noemen.
Oud 28-10-2005, 09:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nebula schreef op 28-10-2005 @ 10:21 :
Bush kan er trouwens zelf niks aan doen dat hij overkomt als een imbeciel: *klik*.
Geniaal.
Oud 28-10-2005, 11:40
T_ID
T_ID is offline
Bush tast de vrijheid binnen de VS aan met z'n beleid, en dan doel ik niet alleen op anti-terreur maatregelen. Z'n buitenlands beleid spreekt voor zich natuurlijk.
Oud 28-10-2005, 11:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Slecht.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:48
haplo
haplo is offline
De poll is vrij nutteloos, aangezien er niemand is die niet op Wilders stemt die het beleid goed vind.

Maar om toch te antwoorden: slecht. Vanwege eerder genoemde redenen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:38
Verwijderd
Erg slecht. Hij blijft maar oorlog voeren, terwijl z'n eigen land naar de klote gaat (werkloosheid, natuurrampen) en de staatsschuld blijft oplopen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 13:52
McCaine
McCaine is offline
Matig. Zijn uiterst waardeloze binnenlandse beleid wordt in maar geringe mate gecompenseerd door een redelijk wel-doordacht, maar slecht uitgevoerd, buitenlands beleid.
Oud 28-10-2005, 14:57
one.
one. is offline
Citaat:
haplo schreef op 28-10-2005 @ 12:48 :
slecht. Vanwege eerder genoemde redenen.
Oud 28-10-2005, 15:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-10-2005 @ 14:52 :
Matig. Zijn uiterst waardeloze binnenlandse beleid wordt in maar geringe mate gecompenseerd door een redelijk wel-doordacht, maar slecht uitgevoerd, buitenlands beleid.
Hoe is het dan redelijk weldoordacht?
Oud 28-10-2005, 17:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Een beetje domme meneer, die door alle media wordt verpletterd met kritiek, terwijl hij niet meer kan zijn dan het (aan)gezicht van een beweging.
Volgens mij is Bush zo'n eikel nog niet en verdienen zij adviseurs enzo veel meer blaam dan hem.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ow sorry, ik zie nu pas dat de vraag ging over het beleid van Bush en niet de persoon Bush. Later geef ik wel een antwoord op die vraag.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:15
Verwijderd
Briljant.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:15
Go
Go is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-10-2005 @ 12:43 :
Slecht.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:20
Magican
Magican is offline
Hij is een zege voor zijn land, voor de wereld en vooral voor Irak, nu die stoute meneer Sadam weg is!
Hihi
Oud 28-10-2005, 22:03
Verwijderd
Goed conservatief
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 00:41
MikeyMo
MikeyMo is offline
Bush en zijn regering heeft de Amerikaanse bevolking precies op de plek waar ze het hebben wil. Doordat de mensen daar bang zijn en vaak niet goed weten wat er precies allemaal aan de hand is blijven ze op het meest logische vertrouwen. Het beleid is ongelofelijk nationalistisch en egoistisch, maar doordat er een bepaalde structuur is opgebouwd in de voorafgaande jaren is het niet mogelijk om het abrupt de goeie kant op te laten gaan. Bush is een klootzak en is verantwoordelijk voor ongelovelijk veel leed en pijn. Maar zo lang hij en zijn groep machtige profiteurs er profeit uit kunnen trekken zullen ze het spelletje zo lang mogelijk door spelen..
Oud 29-10-2005, 00:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik moet toch echt even Too Stupid To Be President vermelden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 28-10-2005 @ 23:03 :
Goed conservatief
Dat je een instemmend antwoord geeft betekent niet dat je het niet hoeft te onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 00:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 28-10-2005 @ 23:03 :
Goed conservatief
Da's een contradictie.
Oud 29-10-2005, 22:30
Supersuri
Supersuri is offline
Ow sorry ik had slecht in moeten vullen ipv van bijzonder slecht. HIj heeft tenslotte nog geen 1 europees land aan gevallen. Dat is dan nog het enige positiefe van zijn beleid.

Hopelijk stapt die gast snel op. Hij is een ramp voor de wereld.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 23:20
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-10-2005 @ 23:30 :
Ow sorry ik had slecht in moeten vullen ipv van bijzonder slecht. HIj heeft tenslotte nog geen 1 europees land aan gevallen. Dat is dan nog het enige positiefe van zijn beleid.

Hopelijk stapt die gast snel op. Hij is een ramp voor de wereld.
Waarom is dat minder erg dan?
Oud 30-10-2005, 00:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-10-2005 @ 00:20 :
Waarom is dat minder erg dan?
Dat is minder erg voor ons, duh.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 10:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 29-10-2005 @ 23:30 :
Als het aan bepaalde Amerikanen ligt komt daar verandering in:
http://www.kontraband.com/fullsearch...ect=movies&p=1
Oud 30-10-2005, 14:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-10-2005 @ 11:55 :
Sommige keuzes snap ik nog wel, maar waarom Frankrijk en Italië? En waarom Canada? Nou weet ik dat de Amerikanen met Canada een haat-liefde verhouding hebben zoals wij met de Duitsers, maar dit is een beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 15:15 :
Sommige keuzes snap ik nog wel, maar waarom Frankrijk en Italië? En waarom Canada? Nou weet ik dat de Amerikanen met Canada een haat-liefde verhouding hebben zoals wij met de Duitsers, maar dit is een beetje overdreven.
Frankrijk: niet meegaan naar Irak. Italië: die felle oppositie nadat die journaliste gegijzeld was en een Italiaanse militair in haar bevrijdingsactie gedood was.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:55
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-10-2005 @ 11:55 :
tell me that was faked......dat was toch nep.... toch ?
Oud 30-10-2005, 21:00
Verwijderd
Nou, als je met zo veel resources toch zo slecht scoort op de human poverty index, doe je het toch wel bijzonder slecht. En tja, Clinton was al niet veel soeps, maar het buitenlands beleid is er met Bush nou niet bepaald op vooruit gegaan... Schandaal na schandaal, misser na misser.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 22:21
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Snees schreef op 30-10-2005 @ 15:32 :
Frankrijk: niet meegaan naar Irak. Italië: die felle oppositie nadat die journaliste gegijzeld was en een Italiaanse militair in haar bevrijdingsactie gedood was.
ik denk niet dat de geinterviewden uit dit filmpje dat meenamen in hun keuze.

@spoonie: of t fake is weet ik niet. maar natuurlijk wel heel selectief. ben benieuwd hoeveel mensen ze gevraagd hebben die zeiden "hey dit klopt niet". neemt niet weg dat het wel een grappig filmpje is.
Oud 30-10-2005, 22:57
Supersuri
Supersuri is offline
Welke vier idioten hebben briljant in gevuld? En hoezo? Dachten ze dat het briljant slecht was ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 23:16
Keith
Keith is offline
Citaat:
Nebula schreef op 28-10-2005 @ 10:21 :
Waarom staat hier op het einde God Save the Queen onder?

Heb maar slecht ingevuld, bijzonder slecht lijkt me wat hard, hij heeft wel het een en ander nog niet geheel weten te verzieken.
Oud 31-10-2005, 11:39
Verwijderd
Bijzonder slecht. Ten eerste geeft hij het begrip christen-fundamentalisme een nieuwe invulling. En ik heb een hékel aan christen-fundamentalisme.

Z'n binnenlandse beleid werkt voor geen meter, z'n buitenlandse beleid faalt in alle opzichten, hij is schijnbaar verzot op oorlog en geweld, en hij is bijzonder slecht in het zorgvuldig kiezen van zijn adviseurs.

Prut met peren dus, maar helaas hebben de VS maar weinig goede presidenten voortgebracht.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:54
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-10-2005 @ 12:39 :
Bijzonder slecht. Ten eerste geeft hij het begrip christen-fundamentalisme een nieuwe invulling. En ik heb een hékel aan christen-fundamentalisme.

Z'n binnenlandse beleid werkt voor geen meter, z'n buitenlandse beleid faalt in alle opzichten, hij is schijnbaar verzot op oorlog en geweld, en hij is bijzonder slecht in het zorgvuldig kiezen van zijn adviseurs.

Prut met peren dus, maar helaas hebben de VS maar weinig goede presidenten voortgebracht.
Nou ik vond Clinton niet echt slecht ofzo.

Maar over Bush binnenlands beleid? Dat is er niet volgens mij. Of het moet zijn, staten met veel blanke wel op tijd en goed evacueren met een storm en staten met veel (bijna alleen maar) arme negers geen en/of slechte gebrekkige hulp geven.

Zijn buitenlands beleid is inderdaad hopeloos en de doelstellingen en eisen van oorlogen en diplomatie worden telkens bijgestelt. Echt duidelijk is hij niet. En hij schend mensenrechten.

Toch jammer dat hij niet berecht kan worden in Den Haag. De meest stomme wet die aangenomen is: The Haugge invasion act.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:45
MikeyMo
MikeyMo is offline
er zijn wel meer domme wetten daar hoor.

Maargoed, ik moet sylph wel gelijk geven over die presidenten, ookal was clinton nog redelijk stabiel..
Oud 01-11-2005, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 01-11-2005 @ 18:45 :
er zijn wel meer domme wetten daar hoor.

Maargoed, ik moet sylph wel gelijk geven over die presidenten, ookal was clinton nog redelijk stabiel..
Clinton heeft de kans afgeslagen om Bin Laden te pakken te krijgen. Alleen daarom al is het een domme lul.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:47
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 22:47 :
Clinton heeft de kans afgeslagen om Bin Laden te pakken te krijgen. Alleen daarom al is het een domme lul.
Volgens mij heeft Goerge B hem ook nog niet te pakken gekregen hoor.

Of weet jij iets wat ik niet weet?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 02:08
Supreme Dutch
Citaat:
Supersuri schreef op 31-10-2005 @ 12:54 :
Nou ik vond Clinton niet echt slecht ofzo.

Maar over Bush binnenlands beleid? Dat is er niet volgens mij
Ja, ga lekker terug naar je bananenboom.. dat je daar weinig over in de slinkse media hoort betekend niet dat het niet bestaat..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 06:16
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 02-11-2005 @ 03:08 :
Ja, ga lekker terug naar je bananenboom.. dat je daar weinig over in de slinkse media hoort betekend niet dat het niet bestaat..
haha, mongool
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:36
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Bijzonder slecht, had al beter geweest als hij het Kyoto-pact in stand had gehouden
Oud 02-11-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Als jij bij mij komt klagen over vervelende opmerkingen van de linkerzijde verwacht ik van jou niet dat je zelf dit soort opmerkingen maakt. Dan kom je niet zo heel geloofwaardig meer over met betrekking tot je 'goede bedoelingen'.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 02-11-2005 @ 01:47 :
Volgens mij heeft Goerge B hem ook nog niet te pakken gekregen hoor.

Of weet jij iets wat ik niet weet?
Clinton kreeg na de bomaanslagen op de Amerikaanse ambassade in Kenia Osama door de autoriteiten op een presenteerblaadje aangeboden, maar dan in ruil voor...

en daar laat m'n geheugen me in de steek. Maar Clinton weigerde dus. Iets wat hem vaak kwalijk is genomen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ga je maar eens verdiepen in wat Clinton allemaal bereikt heeft.
Oud 02-11-2005, 22:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-11-2005 @ 23:40 :
Ga je maar eens verdiepen in wat Clinton allemaal bereikt heeft.
Een babyvoedingfabriek platgebombardeerd tijdens Desert Fox, geloof ik. Oh, en onder zijn regering is die wet aangenomen die het mogelijk maakt dat terreurverdachten ontvoer worden naar landen als Egypte om daar gemarteld te worden. Oh ja, en hij heeft onder ede het complete volk belogen over zijn sexcapades.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:57
T_ID
T_ID is offline
Ah, je behoort dus tot de mensen die vind dat het priveleven van een politicus deel uitmaakt van zijn functioneren?

Het is een zeer gevaarlijk denkbeeld om mensen daarop te gaan beoordelen. Je ziet dat het onder 'the religious right' in Amerika bijvoorbeeld al een rol speelt in de politiek, puur de persoon. Ik heb niet het idee dat je een fan was van dat specifieke voorbeeld, dus waarom op andere plekken wel.

Laten we tevens niet vergeten wat Clinton heeft bereikt in het Midden-Oosten, de economie, plus tal van kleine zaken in binnen- en buitenland (gezien vanuit Amerika dan)

En vervolgens komt er een plot voor politieke karaktermoord op tafel, en prompt, de mensen vallen bij bosjes voor de mediaophitsing van de zaak en vinden Clinton achteraf een slecht president.
Oud 02-11-2005, 23:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oh nee, wat een president in z'n privé-leven doet moet hij zelf weten. Ik heb bijv. ook Rob Oudkerk nooit veroordeelt vanwege hetgeen hij wel of niet deed met de hoertjes op de Theemsweg (sterker nog: ik hoop dat hij snel in de politiek terugkeert). Maar ik noemde specifiek het liegen tegen het volk onder ede. Dat gaat verder dan z'n privéleven. Burgers moeten zich aan de wet houden en kunnen vervolgd worden wegens meineed. Clinton ontsprong de dans. En dat vind ik kwalijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten