Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 28-10-2005 @ 16:17 :
Heeft modern-grieks eigenlijk nog naamvallen?
Ja (geen dativus meer, geloof ik).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 20:43
Verwijderd
Frans
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 00:35
Verwijderd
Engels wil ik graag echt goed leren spreken en schrijven ( zie mijn opleiding), verder wil ik ooit Spaans leren. Zweeds is eveneens zeer schoon ( op zijn eigen manier ), Latijn kan mijn goedkeuring zeker wegdragen. Zeer spijtig dat ik mijn gymnasium vroegtijdig heb moeten verlaten. Overigens kan Nederlands ook verassend mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:49
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-10-2005 @ 23:47 :
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb echt een bloedhekel aan gymnasiummeisjes die fouten uit Troy gaan halen en over hun favoriete verhalen en karakters in de klassieke literatuur miepen
Als ik die film bekijk, ga ik de fouten er niet uithalen, want ik vind het nog wel goed wat ze in die film gerealiseerd hebben. De fouten eruit halen is iets wat we in de les doen. (Ik gebruikte dan ook het werkwoord 'mierenneuken'. )
Heb JIJ iemand horen miepen over favoriete karakters? Ik haal gewoon de elementen die ik leuk vind aan het studeren van de taal naar boven, met name de cultuur.

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Mahonie schreef op 30-10-2005 @ 19:49 :
Als ik die film bekijk, ga ik de fouten er niet uithalen, want ik vind het nog wel goed wat ze in die film gerealiseerd hebben. De fouten eruit halen is iets wat we in de les doen. (Ik gebruikte dan ook het werkwoord 'mierenneuken'. )
Heb JIJ iemand horen miepen over favoriete karakters? Ik haal gewoon de elementen die ik leuk vind aan het studeren van de taal naar boven, met name de cultuur.
Ik had het over een bepaald stereotype waarmee ik vaak geconfronteerd word
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
muts8848 schreef op 25-10-2005 @ 16:57 :
ik wil dolgraag nog een keer Italiaans leren. Zo'n prachtige cultuur en taal. Maar de mooiste taal om te leren? Twents, sinds ik in het westen woon leer ik steeds beter het Twents, het klinkt tegenstrijdig maar het is waar. Nu krijg ik echt de kans om het Twents van het Hollands te scheiden.

Enne, Twents is geen taal maar een dialect maar die discussie is al een keer gevoerd en daar gaan we niet op verder. Maar het is gewoon heel mooi om (nu van een afstandje) te zien hoe al die uitdrukkingen eigenlijk in elkaar zitten ed.
Dus je bedoelt eigenlijk dat je het leuk vindt om Nederlands te leren?

Italiaans is leuk om te leren.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 23:12
Akilina
Akilina is offline
Verschillende talen lijken me heel mooi en zou ik wel graag willen kunnen beheersen. Maar de Turkse taal vind ik echt prachtig (om te horen in ieder geval), dus ik wil nog wel een keer beginnen met een cursus Turks te volgen om de taal zo hopelijk ooit een beetje te leren.
Oud 01-11-2005, 17:04
Auryn
Auryn is offline
Hebreeuws en Engels. Al ben ik niet gek op talen leren.

Italiaans vind ik trouwens heel mooi klinken, maar ik versta er natuurlijk geen woord van.
Oud 01-11-2005, 19:42
Ibishh
Ibishh is offline
Engels. Ik ben heel slecht in grammatica regels onthouden, dus Latijn, Grieks en Frans doe ik niet echt met veel plezier, alhoewel ik Grieks en Frans prachtige talen vind en ze wél heel goed zou willen spreken. Maar het leren gaat niet echt met heel veel zin, en aangezien ik niet zo'n moeite heb met het spreken van de Engelse taal, én er prachtige en leuke boeken in het Engels zijn, vind ik dat tot nu toe de leukste taal om zelf te leren. Ook omdat ik bijna niks hoef te doen in de les, natuurlijk. Maar dat even terzijde. Verder vind ik dat de Engelse taal ook van die hele leuke kleine woordjes heeft, zoals persnickety. En het is natuurlijk altijd leuk om de accenten te overdrijven!
Oud 02-11-2005, 10:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Frans. Italiaans vind ik een nog mooiere taal, kan ik nog niet verstaan (nou ja beetje mbv Frans), maar ga ik een cursus voor volgen in Italie.
Oud 03-11-2005, 20:05
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
Snees schreef op 30-10-2005 @ 21:18 :
Ik had het over een bepaald stereotype waarmee ik vaak geconfronteerd word
Oh

Ik lees net in een ander topic dat je Russisch kan. Is dat een leuke taal om te leren?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:41
Femic
Femic is offline
Spaans. Heb 't alleen nooit geleerd.
Oud 03-11-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Mahonie schreef op 03-11-2005 @ 21:05 :
Oh

Ik lees net in een ander topic dat je Russisch kan. Is dat een leuke taal om te leren?
Niet erg leuk om te leren. Zeg maar een factor tien minder intuïtief dan Frans of Latijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten