Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 15:23
Optima
Optima is offline
Beste mensen,

Ik ben nu ruim een jaar single, en in de tijd dat ik single ben, hebben al mijn vriendinnen een vriend gekregen. Nu is het me opgevallen dat, zodra meisjes een vriend krijgen, ze ineens veel vaker thuis blijven, en helemaal ana hun vriend gaan klitten, terwijl mannen dat andersom veel minder hebben. Zij blijven wel gewoon met hun vrienden omgaan en uitgaan, terwijl een vrouw veranderd in een HUISMUS.
Nu ga ik nog vaak bij mijn vriendinnen eten, maar uitgaan willen ze niet meer. Als single in een vriendengroep met stelletjes, ben je een heuse PARIA

iemand ervaring mee/ oneens?
Oud 30-10-2005, 15:28
I C U
I C U is offline
Heb ik ervaring mee! Maar of ik het ermee eens ben... Mijn vriendinnen hadden tot een paar maanden terug allemaal een vriendje, waren allemaal super serieus bezig, en ja, ik voelde me er afentoe best rot bij, omdat ik buiten die boot viel. Als we uit gingen, gingen de vriendjes mee. Op zich niet erg, maar toch, het is minder leuk. Je merkt ook dat je ze minder ziet, en als je ze ziet dat de gesprekken totaal anders zijn. Nu is een van hen weer vrijgezel, en we trekken heel erg naar elkaar toe. Die andere twee zijn nog steeds zwaar bezet, en dat is afentoe flink storend.
Maar ik heb een andere vriendin, buiten dit groepje en die is absoluut niet zo. Als ik met haar ben, dan is het als vanouds, ook al woont ze nu samen! Nu gingen we sowieso al niet samen uit, maar het staat wel in de planning een keer samen te gaan, en we ondernemen vaak dingen samen zonder dat haar vriend daarbij is. Het verschilt denk ik per persoon. Sommigen zijn beter in staat hun 'oude' leventje te handhaven dan anderen...
Oud 30-10-2005, 15:29
Briseïs
Briseïs is offline
Mja, mijn vriendinnen hebben nu allemaal vriendjes, en we gaan ook eigenlijk nauwelijks meer uit, maar dat is gewoon omdat de kroeg waar we altijd heengingen eigenlijk gewoon ontzettend saai is.
Oud 30-10-2005, 15:30
Optima
Optima is offline
Citaat:
I C U schreef op 30-10-2005 @ 16:28 :
Het verschilt denk ik per persoon. Sommigen zijn beter in staat hun 'oude' leventje te handhaven dan anderen...
Daar ben ik het wel mee eens. Maar gemiddeld genomen, verliezen vrouwen zich helemaal in een partner, en het lijkt net alsof ze dan eindelijk hebben gevonden war ze naa rop zoek waren, en vriendinnen een soort van 2e keus blijven ( terwijl ik eerder het omgekeerde heb bij welke flip dan ook). En dan ook nog wat: stel het gaat uit, en ze nemen ineens weer contact met je op, hoe moet je daar dan op ingaan, als jij je rijdens die relatie verwaardeloost voelde?
Oud 30-10-2005, 15:41
I C U
I C U is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-10-2005 @ 16:30 :
Daar ben ik het wel mee eens. Maar gemiddeld genomen, verliezen vrouwen zich helemaal in een partner, en het lijkt net alsof ze dan eindelijk hebben gevonden war ze naa rop zoek waren, en vriendinnen een soort van 2e keus blijven ( terwijl ik eerder het omgekeerde heb bij welke flip dan ook). En dan ook nog wat: stel het gaat uit, en ze nemen ineens weer contact met je op, hoe moet je daar dan op ingaan, als jij je rijdens die relatie verwaardeloost voelde?
Tja, met die ene vriendin (die dus sinds kort weer vrijgezel is) viel het nog mee, met dat opgaan in haar partner, dus daarmee heb ik geen probleem. Die andere twee... Tja. Ik zie het wel. Met de een heb ik nog maar heel weinig contact (een half jaar terug waren we nog beste maatjes) dus dat zal er niet veel beter op worden, tenminste niet als het aan mij ligt. Ik hou er niet van als mensen me laten vallen. De ander... Tja, dat hangt er vanaf. Het contact is verminderd, maar niet slecht. Dus wie weet.
Ik ben niet gewend hen uit te nodigen om ergens mee naartoe te gaan, dat zal ik dus nu ook niet doen. Ik vrees dat ik maar weinig initiatief ga tonen. Ze zoeken het maar uit, voorlopig hebben ze hun vriendje nog

Volgens moet het mogelijk zijn om een gulden middenweg te vinden. Nu heb ik echt heel weinig ervaring met relaties, de enige relatie die ik had die ook nog iets voorstelde duurde drie weken, maar het is gewoon een kwestie van plannen, denk ik. De ene aaf voor je vriendinnen, de andere aaf voor je partner. En van half om half wordt niemand beter, dus dat raad ik ten zeerste af!
Oud 30-10-2005, 15:57
Iduna
Iduna is offline
Over het algemeen hebben vrouwen de neiging om hun leven om hun partner te laten draaien. Vaak heb je dat ook zelf niet in de gaten. Als je al bezette vriendin ineens al je vrienden kwijt raakt en daarna de relatie uitgaat, dan besef je het pas.

Stel, je hebt een dag vrij (na enkele drukke weken), wie zie je dan liever? Je partner of die groep vriendinnen?
Bij uitgaan denken we ook vaak aan mensen versieren, dus ja als je al voorzien bent, heb je ook niet zo'n behoefte aan uitgaan.. Misschien had je er al geen behoefte meer aan, maar sinds je partner is de behoefte ineens helemaal verdwenen. Terwijl je best nog uit kunt gaan, voor waar het normaal gesproken om draait, namelijk gezelligheid.

Ik denk dat die vriendinnen hun tijd beter moeten verdelen, dus zullen ze moeten plannen. En niet jou pas opbellen als hun partner heeft afgezegd en jou daarmee als tweede keus zien.

Als single in een vriendengroep vol stellen, ben je alleen een paria als je jezelf zo opstelt. Je kunt ook moeite doen om je vriendinnen in te laten zien dat jij ook aandacht nodig hebt. Gewoon een avondje ouderwets stappen kan heus wel als je een vriend hebt. Waarschijnlijk krijg je de hele groep niet bij elkaar maar met enkele van hen kun je je ook wel vermaken toch? Of met nieuwe mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:00
Verwijderd
Ik zei het je.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:00
Anijs
Anijs is offline
Ik ben het wel met je eens, maar het kan ook heel goed andersom zijn,
mijn vriend waar ik 2 jaar iets mee gehad heb had niets anders dan mij, oftewel
hij deed niets meer met zijn vrienden, wou alleen maar bij mij zijn.

Maar over het algemeen overkomt het de vrouwen toch wel ja..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:54
Verwijderd
Gebeurt inderdaad ja, maar opzich vindt ik het ook niet vreemd. Ik heb van die vriendinnen die alleen iets nemen met een jongen als ze er serieus toekomst in zien. Dus dat ze meer tijd met hem doorbrengen, moeten ze dat vooral doen. De kans is kleiner dat ze hun leven met mij zullen delen als partner, dan met hun vriend
Ik steek ook meer tijd in mijn vriend dan in mijn vriendinnen, precies om dezelfde reden. Ik moet mijn hele leven nog door met hem, dus hij staat op de eerste plaats. Natuurlijk komen direct daarna vrienden en familie, maar dan is toch echt daarna.
Overigens altijd wel een leuke manier om te ontdekken wie je echt belangrijk vinden. Als je daarna niets meer van ze hoort, is het mij wel duidelijk. Maar ik hoor nog regelmatig van ze en het contact is ook altijd goed. En af en toe is het gewoon lekker om uit te gaan zonder je vriend.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:03
Verwijderd
Bij ons niet echt gebruikelijk; gaan gewoon nog dingen doen en uit zonder de vriendjes (of met, trouwens). En ik ben van mezelf al een huismus
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:22
Nephtys
Nephtys is offline
Heeeeel irritant ja.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:59
WolterB
WolterB is offline
ik heb er ervaring mee, maar vind dit nogal meevallen eerlijk gezegd
Oud 30-10-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 30-10-2005 @ 18:03 :
En ik ben van mezelf al een huismus
Juist, ik ook. Heerlijk.

Enne, misschien is al dat stappen alleen maar om iemand te versieren / te vinden... als ze iemand hebben is dat dus niet meer nodig he.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:02
zeep007
zeep007 is offline
Ik ben zelf ook rustiger geworden. Ga niet meer zo vaak op stap, maar ik vind dat nu ook niet zo heel leuk meer. Mijn vrienden ( geen enkel vrouw) zijn voornamelijk bezig met versieren, en vrouwen en ik heb daar niet zoveel behoefte meer aan. Daarbij komt dat we ook zijn verhuist en het af en toe ook wat moeilijker is.

Nu gaan mijn vrienden ook niet vaak op stap. Meestal zijn het feestjes/bijeenkomsten bij mensen thuis en daar ga ik dan wel graag naar toe. Maar mijn vriend en ik hebben dezelfde vrienden dus we zijn daar dan ook tegelijk.

Ik vind het wel logisch dat mensen meer met hun vriend of vriendin bezig zijn. Vaak omdat het dan ook wel serieuze relaties zijn. Ik zie het bij mezelf ook. Nee, het is geen reden om de vriendschap te verwaarlozen. Dat zou ik ook niet doen. Maar het is ook niet netjes om het geluk van je vriend/in af te zeiken. Dat is bij mij wel gebeurd en heeft mij dan ook best gekwetst. IN een goede vriendschap behoor je elkaar al het geluk van de wereld te gunnen.

Je moet er net de juiste balans in vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:22
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ga wel minder graag uit ja, maar dat komt niet alleen doordat ik een vriend heb. Mijn vriend en ik gaan gewoon naar hetzelfde café en dan allebei onze eigen gang.
En ja, ik heb wel minder tijd om met vriendinnen af te spreken, maar dat betekent niet dat ik het niet graag doe!
Oud 30-10-2005, 19:44
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-10-2005 @ 19:03 :
Juist, ik ook. Heerlijk.

Enne, misschien is al dat stappen alleen maar om iemand te versieren / te vinden... als ze iemand hebben is dat dus niet meer nodig he.
Dit is wel vaak het geval, meisjes gaan vaak stappen omdat ze dan een jongen willen gaan versieren, en dit geld andersom ook wel. Maar er zijn er ook genoeg die het gewoon doen om een leuke avond te hebben, en een biertje te drinken met hun vrienden, en ik denk dat de meeste mannen daar van 'nature'meer behoefte aan hebben.
Wat dat paria bestreft, denk ik dat je je alleen maar zo voelt. Het is wel zo dat je af en toe een beetje het vijfde wiel bent, maar dat kotm niet omdat je vrienden het niet leuk vinden dat je meegaat maar gewoon omdat ze, zeker als ze nog niet zo lang bijelkaar zijn, gewoon veel aandacht voor elkaar hebben, en soms de wereld om hun heen een beetje vergeten.. en dat kan behoorlijk irritant zijn..
Oud 30-10-2005, 19:54
Verwijderd
Ik herken mezelf er wel een béétje in. Ik ga liever uit met m'n vriend erbij terwijl hij mij er wel graag bij wil hebben maar ook zonder me kan Maarja het ligt er ook aan met welke vriendinnen ik uit ga..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:59
Floris_22
Floris_22 is offline
Mijn vriendin en ik hebben al 6 jaar wat, maar thuis zitten is er bij ons niet bij! Als het even kan gaan wij naar discotheek café en soms bios.
Ik moet er toch niet aan denken om thuis te zitten als je ergens heen kunt. In mijn omgeving zijn er gelukkig nog niet veel die thuis blijven, maar één stel woont sinds anderhalf jaar samen en die zie je nooit meer. Maar als single kan ik me voorstellen dat je soms er een beetje buiten valt als de rest om je heen wel een relatie heeft.
Oud 30-10-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 30-10-2005 @ 20:44 :
Dit is wel vaak het geval, meisjes gaan vaak stappen omdat ze dan een jongen willen gaan versieren, en dit geld andersom ook wel. Maar er zijn er ook genoeg die het gewoon doen om een leuke avond te hebben, en een biertje te drinken met hun vrienden, en ik denk dat de meeste mannen daar van 'nature'meer behoefte aan hebben.
Dat zou best kunnen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 30-10-2005 @ 20:44 :
Wat dat paria bestreft, denk ik dat je je alleen maar zo voelt. Het is wel zo dat je af en toe een beetje het vijfde wiel bent, maar dat kotm niet omdat je vrienden het niet leuk vinden dat je meegaat maar gewoon omdat ze, zeker als ze nog niet zo lang bijelkaar zijn, gewoon veel aandacht voor elkaar hebben, en soms de wereld om hun heen een beetje vergeten.. en dat kan behoorlijk irritant zijn..
Mh, ik ga uit om te dansen en om (onschuldig) te flirten, en daar heb ik mijn vriendje niet per se voor nodig. 't Is natuurlijk wel leuk als hij er is, dan kun je tenminste een keertje flirten met resultaat, maar ik vermaak me even goed zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 22:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik wil niet zeggen dat mijn vriend en ik huismussen zijn, maar we blijven wel iets vaker thuis dan anders omdat we gewoon van elkaar willen genieten.
Oud 30-10-2005, 22:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-10-2005 @ 18:03 :
En ik ben van mezelf al een huismus
Precies. Ik ga waarschijnlijk eerder minder dan meer uit als ik vrijgezel ben.. en dat is sowieso al niet zovaak. Ik zit liever bij mensen thuis of overdag in de stad dan 's avonds.
Oud 31-10-2005, 07:40
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
grl schreef op 30-10-2005 @ 23:47 :
Precies. Ik ga waarschijnlijk eerder minder dan meer uit als ik vrijgezel ben.. en dat is sowieso al niet zovaak. Ik zit liever bij mensen thuis of overdag in de stad dan 's avonds.
Dat heb ik zelf ook.
De meeste van de avonden dat ik uit ga worden bij mij gevuld met film- en theaterbezoek, vind ik veel prettiger dan plekken waar je moet schreeuwen om een beetje een fatsoenlijk gesprek te hebben.
Als ik een relatie zou hebben, neem ik mn vriendin graag mee naar het theater, is alleen maar leuk om die dingen dan samen te doen
Oud 31-10-2005, 07:48
gurl19
gurl19 is offline
Ik merk het ook wel. Een vriendin gaat nooit meer uit, eentje ging bij haar vorige vriend ook nooit uit. Toen ze vrijgezel was weer elke week en nu heeft ze weer een vriend en wordt het weer minder.
Ik heb ook een vriend maar wij gaan gewoon samen uit. Vinden we leuk en willen we echt niet missen!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:33
Escapism
Escapism is offline
volgens mij geldt dat ook voor mannen hoor.
Oud 31-10-2005, 09:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
WolterB schreef op 31-10-2005 @ 08:40 :
Als ik een relatie zou hebben, neem ik mn vriendin graag mee naar het theater, is alleen maar leuk om die dingen dan samen te doen
Ik wil jouw vriendin zijn

Voordat ik een relatie kreeg, ging ik sowieso ook niet echt uit. Soms naar een concert, maar vaker ging ik overdag gewoon iets leuks doen (midgetgolfen ).
Mijn vrienden zie ik helaas minder, maar dat komt omdat we nu allemaal studeren (en ik in Leeuwarden ) en dat maakt het er niet makkelijker op.
Gelukkig bestaat er telefoon en email
Oud 31-10-2005, 10:03
Spiteful
Spiteful is offline
Hm bij de meeste meisjes en jongens die ik ken schijnt dat nogal mee te vallen, ze gaan nog meer dan genoeg uit, met of zonder lief. Ik denk dat ikzelf miss nog wel zo'n probleemgeval zou kunnen zijn . Ik heb nu meer behoefte dan mijn vrienden aan uitgaan, mensen leren kennen, in de buurt van meisjes zijn . Meestal ben ik dat dan na drie pinten al helemaal vergeten en amuseer ik mij gewoon met mijn vrienden . Maar ik denk dus dat die behoefte voor een deel wegvalt als ik een vriendin zou hebben, en dat mijn vrienden ook een beetje op de tweede plaats zouden komen. Wrs zou ik ook liever gewoon ergens rustig kunnen praten. Alhoewel, een keertje per week uitgaan gaat er altijd nog wel in, maar dan wrs liefst mét vriendin.

Citaat:
Optima schreef op 30-10-2005 @ 16:30 :
En dan ook nog wat: stel het gaat uit, en ze nemen ineens weer contact met je op, hoe moet je daar dan op ingaan, als jij je rijdens die relatie verwaardeloost voelde?
Tja, leer er mee leven zou ik zeggen... Het is nu eenmaal vrij normaal, zeker in het begin van een relatie. Trouwens, na een half jaartje of zo begint dat in mijn ervaring wel weer wat te beteren, terug meer met vrienden doen en zo.
Oud 31-10-2005, 10:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
WolterB schreef op 31-10-2005 @ 08:40 :
Dat heb ik zelf ook.
De meeste van de avonden dat ik uit ga worden bij mij gevuld met film- en theaterbezoek, vind ik veel prettiger dan plekken waar je moet schreeuwen om een beetje een fatsoenlijk gesprek te hebben.
Precies.
Oud 31-10-2005, 10:33
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-10-2005 @ 10:32 :
Ik wil jouw vriendin zijn
Jij hebt al een vriendje
Oud 31-10-2005, 11:44
Verwijderd
Naar mijn ervaring valt het over het algemeen wel mee. Je wordt als vrijgezel zelfs wel eens benijd door mensen met een relatie. Jij kan immers nog doen wat je wilt, zonder altijd met je partner rekening te moeten houden.

Ik had het daar toevallig over met een vriendin afgelopen zaterdag. Zij heeft al jaren een goede relatie maar we spreken nog regelmatig af en dan is haar vriend erbij of niet, het is allebei gezellig. Dit weekeinde zaten we met vijf van haar vriendinnen in een café en ik geloof dat er maar eentje vrijgezel was. Diezelfde avond ben ik nog vrijgezellig uitgeweest met een ander bevriend stel.

In mijn vriendenkring lijkt er ook nauwelijks verschil te zijn in de houding van mannen en vrouwen tegenover uitgaan tijdens een relatie. Het wordt allemaal wat minder ja, maar dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:04
Optima
Optima is offline
Citaat:
( ) schreef op 31-10-2005 @ 12:44 :
In mijn vriendenkring lijkt er ook nauwelijks verschil te zijn in de houding van mannen en vrouwen tegenover uitgaan tijdens een relatie. Het wordt allemaal wat minder ja, maar dat is logisch.
ja, amar dat is ook normaal. Het lijkt dat jou vrienden de perfecte balans hebben gevonden tussen relatie en vriendschappen, maar in mijn geval is het dus helemaal de ene kant uitgeslagen. Alles voor het vriendje, vriendje uber alles. Nu denk ik af en toe of het bij mij stiekem toch niet een soort jaloezie is, maar het is meer een ergernis. De manier hoe ze zich afhankelijk opstellen maakt me...misselijk. Want wat als het uit gaat, dan is het dal waarin ze belanden des te dieper. Misschien is het een verschil in instelling, maar ik geloof toch wel in een goede balans...

en jij schijnt die te hebben
Oud 31-10-2005, 13:15
JJ13
JJ13 is offline
ik merk t aan mezelf ook wel, ik woon op kamers en kwam elk weekend thuis, maar nu heb ik een vriend in de plaats waar ik op kamers woon en ga ik meestal op zaterdagmiddag weer terug. ik ga bijna niet meer uit, maar dat is ook omdat waar we normaal uitgingen (met mn vriend) het redelijk saai is geworden. ik geef toe dat ik ook een beetje huismusserig ben geworden en mijn vriend ook, maar we voelen ons daar goed bij. ik spreek mn vriendinnen nog vaak genoeg, ik zie ze alleen minder, maar dat is niet alleen te wijten aan het feit dat ik nu een vriend heb.
Oud 31-10-2005, 13:22
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
ik zou het ook niet tolereren dat mijn vriendin uit ging,

mannen kunnen drugsgebruik en liefde prima combineren
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ranja v. Tanja schreef op 31-10-2005 @ 14:22 :
ik zou het ook niet tolereren dat mijn vriendin uit ging,

mannen kunnen drugsgebruik en liefde prima combineren
Jij bent dus iemand die er voor zorgt dat zijn vriendin geen eigen leven emer heeft buiten haar vriendje?
Lekker zeg...

En dat laatste slaat als een koe op een olifant
Oud 31-10-2005, 15:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
WolterB schreef op 31-10-2005 @ 11:33 :
Jij hebt al een vriendje
Dus?
Kunnen we best een keer samen naar het theater
Oud 31-10-2005, 15:45
Henkje
Henkje is offline
Ik kan het gelukkig makkelijk combineren. Als ik uit ga om te dansen ofzo ga ik met m'n beste vriendin of/en vriend, soms gaat mijn broertje ook mee. Mijn vriend vindt daar niet zo veel aan. Als ik uitga met hem is dat gewoon in een kroeg wat biertjes drinken, meestal gaan er dan ook wat andere vrienden mee.
De laatste tijd heb ik vrij weinig geld om uit te gaan helaas..

Van mijn ex en wat vriendinnen heb ik wel geleerd dat je vriendin echt niet moet laten vallen. Bij mij staan ze ook op dezelfde plaatst als mijn vriend.
(Mijn ex ging op het laatst zelfs flippen toen ik een dagje met een meisje ging stadten en 2 oude vriendinnen heb ik al een jaar niet meer gezien nu ze een vriend hebben... )
Oud 31-10-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 31-10-2005 @ 14:04 :
ja, amar dat is ook normaal. Het lijkt dat jou vrienden de perfecte balans hebben gevonden tussen relatie en vriendschappen, maar in mijn geval is het dus helemaal de ene kant uitgeslagen. Alles voor het vriendje, vriendje uber alles. Nu denk ik af en toe of het bij mij stiekem toch niet een soort jaloezie is, maar het is meer een ergernis. De manier hoe ze zich afhankelijk opstellen maakt me...misselijk. Want wat als het uit gaat, dan is het dal waarin ze belanden des te dieper. Misschien is het een verschil in instelling, maar ik geloof toch wel in een goede balans...

en jij schijnt die te hebben
Die balans is zeker mogelijk, hoor. Ik heb het idee dat ik en mijn vriend(inn)en, met en zonder relaties, het vrij goed in evenwicht houden - genoeg met de verkering doen, om die relatie goed te houden, maar even vaak hun vrienden zien. Daarnaast ben ik ook wel eens een vriendin 'kwijtgeraakt' omdat ze werkelijk niets anders meer deed dan haar vriendje, dus de andere kant van het verhaal ken ik ook wel.
Ik begrijp dat niet, trouwens Ookal is een vriendje nóg zo leuk; dat betekent toch niet dat je vriendinnen er minder leuk op worden? Ik zou werkelijk nooit mijn vriendinnen niet meer willen zien omdat er toevallig een jongen in mijn leven is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:59
Nyawa
Ervaring mee helaas, en ja, dat is vaak wel zo. Natuurlijk zijn er mensen die heel goed die balans kunnen houden, maar in mijn omgeving helaas niet. Mijn vriendschappen zijn er ook wel door verslechterd, wat ik eigenlijk heel jammer vind.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:03
Roos
Roos is offline
Daarom ben ik zo blij dat al mijn vriendinnen op dit moment ook single zijn
Oud 31-10-2005, 16:12
Experiment
Experiment is offline
Ik herken dit eigenlijk niet; ik doe nu precies dezelfde dingen die ik deed, toen ik nog geen vriend had. Hij is alleen er extra bijgekomen, daardoor wel met een vereniging en werken op zaterdag gestopt. Voor hem hetzelfde, wij gaan net zo goed met vrienden uit / op vakantie zonder elkaar erbij te hebben.

Ik heb wel bijna geen bezette vriendinnen, dus ja, het is afwachten hoe het zou zijn als zij eenmaal aan de man raken Hoop niet dat ze dan nooit meer met mij uitwillen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-10-2005 @ 16:23 :
Beste mensen,

Ik ben nu ruim een jaar single, en in de tijd dat ik single ben, hebben al mijn vriendinnen een vriend gekregen. Nu is het me opgevallen dat, zodra meisjes een vriend krijgen, ze ineens veel vaker thuis blijven, en helemaal ana hun vriend gaan klitten, terwijl mannen dat andersom veel minder hebben. Zij blijven wel gewoon met hun vrienden omgaan en uitgaan, terwijl een vrouw veranderd in een HUISMUS.
Nu ga ik nog vaak bij mijn vriendinnen eten, maar uitgaan willen ze niet meer. Als single in een vriendengroep met stelletjes, ben je een heuse PARIA

iemand ervaring mee/ oneens?
Heb er wel ervaring mee. Eind vorig jaar / begin dit jaar hadden veel vrienden van me een vriendin. Ik zag mijn vrienden sowieso al weinig (omdat ik door de week in een andere stad zit) en als ik dan vroeg of ze in het weekend uitgingen, dan had de reden in driekwart van de gevallen als ze niet gingen met hun vriendin te maken. Dus niet alleen vrouwen worden dan huismus, ook mannen.
Ik gun al mijn vrienden het beste in de liefde, maar het is toch wel irritant als je sommige mensen heel weinig gaat zien doordat ze een relatie hebben. Dat is echt minder, als je minder mensen hebt waar je standaard elke week iets leuks mee kunt doen. In tegenstelling tot wat ik nu zie: op twee jongens na (maar een jongen is inmiddels een beetje buiten de boot gevallen omdat hij met andere vrienden van me ruzie heeft) zijn al mijn vrienden vrijgezel en gaan ze bijna alle weekenden weer uit. Veel gezelliger dan bijvoorbeeld met slechts 2 vrijgezelle vrienden en verder niemand op stap gaan.
Bij één vriend ging het in die tijd dat hij een vriendin had wel erg richting "onder de plak". Hij werkte op zijn minst 50 uur per week en speciaal voor zijn vriendin had hij met zijn werk al kunnen regelen dat hij op een bepaalde dag in de week standaard vrij had, zodat hij dan leuke dingen met haar kon doen. En dan nóg zeurde die vriendin dat ze elkaar te weinig zagen. Tja zeur niet, zou ik zeggen. Dat van dat vele werken had je kunnen weten toen je iets met hem begon.
Het is irritant, maar van de andere kant als ik eens iets met mijn vrienden ging doen en hun vriendinnen waren erbij, was het toch wel gezellig hoor. Het was ook leuk om hen gelukkig te zien. En ik heb verder persoonlijk geen problemen met een van de meiden. Maar het is wel irritant dat je elkaar dan wat minder ziet.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:19
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Zoek ook een vriend
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:23
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-10-2005 @ 16:36 :
Dus?
Kunnen we best een keer samen naar het theater
Dat kan wel idd
Als jij van dezelfde dingen houdt als ik
Oud 31-10-2005, 22:00
Verwijderd
Uitgaan? Ik ben allang blij als we eens een keer tegelijkertijd thuis zijn, 's avonds.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:04
Optima
Optima is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 31-10-2005 @ 19:19 :
Zoek ook een vriend

dan nog, ik neem mezelf voor om echt niet te gaan klitten. Zo raak je in een relatie ook veel minder op elkaar uitgekeken en beland je niet in een sleur. Vrienden zijn juist BELANGRIJK voor je relatie, en dat blijf ik in gedachte houden, hoe gek ik ook op een knul ben int begin, het wordt altijd minder.

Daarnaast, de lol die je hebt met vrienden valt niet te vergelijken met het hebben van een partner. Het een vervangt het ander niet.
Oud 31-10-2005, 23:03
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-10-2005 @ 23:00 :
Uitgaan? Ik ben allang blij als we eens een keer tegelijkertijd thuis zijn, 's avonds.
Thuiszitten? Dat kan nog zeker een jaar of 40.
Oud 31-10-2005, 23:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-11-2005 @ 00:03 :
Thuiszitten? Dat kan nog zeker een jaar of 40.
Uitgaan ook.
Oud 01-11-2005, 00:37
Jolt
Jolt is offline
Fijn dat iedereen in de vriendengroep een vriend of vriendin heeft, mijn mijn huidige carriere zit het er toch niet in.

wie wilt nu iemand die minimaal 12 uur per dag werkt?

En maar 1 vrije dag heeft. Naja schijt eraan, je kan je beter druk maken om dingen die erg zijn.

relaties lopen toch altijd op de klippen.
Oud 01-11-2005, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2005 @ 00:11 :
Uitgaan ook.
Exactly my point
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 07:58
snoopy
snoopy is offline
Wat ik altijd storend vind is dat mensen als je tijd met elkaar doorbrengt zeggen dat je gaat klitten enzo. Maar het is toch logisch dat je tijd met elkaar wilt doorbrengen? Wil echt niet zeggen dat je alleen nog maar met je vriend op de bank zit, maar het is heel normaal dat je je vriendinnen minder ziet als ze een relatie hebben. Wat verwacht jij dan? Dat ze hun vriend nooit zien?

Mijn situatie: ben altijd een huismus geweest. Ik haat uitgaan. Maar m'n vriend gaat nog vaak uit. Misschien niet zo vaak als vroeger, maar ik denk dat dat niet echt met mij te maken heeft.
Reageren

Regels voor berichten