Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 15:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
natuurlijk was abel een schaapherder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2005, 18:49
Wiltine
Wiltine is offline
En dan nu nog een paar vraagjes aan de liefhebber:

1) Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken?
A 20
B 30
C 40
D 50

2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham?
A Sem
B Cham
C Japhet
D Henoch

3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal?
A het evangelie naar Mattheus
B het evangelie naar Markus
C het evangelie naar Lucas
D nergens

4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd?
A Edom
B Israel
C Moab
D Ammon

5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven?
A Juda
B Benjamin
C Zebulon
D Efraim

6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel?
A Eli
B Jetro
C Melchisedek
D Aaron

7) Waar lag de dorsvloer van Arauna?
A) bij Hebron
B) bij Bethel
C) bij Damascus
D) bij Jeruzalem

8) Welke richter was linkshandig?
A) Jefta
B) Ehud
C) Simson
D) Gideon

9) Abel was een ...
A Tentenmaker
B Koning
C Schaapherder
D Landbouwer

10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid.
A Jezus
B David
C Juda
D Mij
Oud 09-11-2005, 16:39
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Hier komen nog eens 10 vragen voor de liefhebber;

11) Welke profeet stierf niet maar werd opgenomen?
A Samuël
B Elisa
C Amos
D Elia

12) Welk Bijbelboek is het kleinst?
A Judas
B Obadja
C Filemon
D 2 Johannes

13) Naar welke stad vluchtte Jona?
A Nineve
B Sodom
C Tarsis
D Taman

14) Hoeveel liederen bevat het boek Klaagliederen?
A 5
B 10
C 15
D 20

15) In de Bijbel vind je de naam "Ahasveros", onder welke naam is hij ook bekend?
A Alexander
B Xerxes
C Cyrus
D Saladin

16) Daniël ziet in een visioen 4 beesten die op dieren lijken, welk dier hoort daar niet bij?
A Panter
B Leeuw
C Beer
D Stier

17) Op welk eiland bevond Titus zich?
A Cyprus
B Kreta
C Rhodos
D Patmos

18) Hoeveel Bijbelboeken zijn zeker door Paulus geschreven?
A 12
B 13
C 14
D 15

19) Welke keizer regeerde toen Johannes begon met dopen?
A Julius Ceaser
B Nero
C Tiberius
D Augustus

20) Wat was de naam van de man die het kruis van Jezus moest dragen?
A Judas
B Simon
C David
D Rufus
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo

Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:45
Supreme Dutch
Behoorlijke onzin dat een "goed gelovige" moet weten dat een of andere Pino 70 nakomelingen had. En van sommige dingen had ik nog nooit gehoord.. Wat er in 3 talen geschreven was.. Alfa en Omega.. moet je ook maar net weten.. Waar Evangelie voor staat.. Wie de eerste naam kreeg.. tsjah.. dan doe ik gewoon Adam moet ik je bekennen.. Dat ze een balustrade moesten bouwen.. never heard of.. Dat ze hem alleen s'nachts mochten aftaaien.. moet je dat weten als echte gelovige? Wat Abba betekend.. WTF! Dat David songs schreef? Dat ze geen panfluit gebruikten maar wel bekkens Welke Koning Daniel in de leeuwenkuil gooide? Het gaat toch om de boodschap.. niet om de tekst zelf.. Die aardbeving is ook de eerste keer dat ik het hoor.. terwijl k toch op de basisschool + middelbare school Godsdienst heb gehad.. Dat David stond te dansen voor de Ark? Never heard of.. Ging God kleren maken voor Adam en Eva? En de niet-slijtende kleding hadden die Joden dan vast wel beter kunnen uitbuiten..

Onzinnige test, maar ik ben vrij tevreden met mijn 8.. Eens kijken of ons Vader die mij altijd een heiden noemt het er beter vanaf brengt.. Dacht niet niet..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-11-2005 @ 23:45 :
Behoorlijke onzin dat een "goed gelovige" moet weten
gaat over de kennis van de bijbel. niet de kennis van theologie of god. maar als je de begrippen alfa en omega en abba, en de namen niet kent, dan heb je weinig kennis van de bijbel, toch. de vraag is immers hoeveel je van de geschiedenis en feiten kent. verder ben je ook geen goede gelovige hoor, als je een hoog cijfer haalt .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 19:09
no jokes
no jokes is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2005 @ 01:57 :
4,8

Valt me nog best mee voor iemand die geloof ziet als een gezwel dat de wereld ziekmaakt en uiteindelijk zal verwoesten
eigenlijk niet. Een dergelijke diagnose mag pas gesteld worden nadat het gezwel helemaal is onderzocht, en vereist dus iig een 9 op deze test
Oud 12-11-2005, 20:12
Auryn
Auryn is offline
5.7 . Ik ken vrijwel alleen het oude testament.
Oud 12-11-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-11-2005 @ 23:45 :
verhaal
Het is dan ook een bijbeltest, niet een 'hoe-goede-gelovige-ben-jij' test...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 22:47
Verwijderd
3.8
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:04
Skilly
Skilly is offline
Een 5
Oud 16-11-2005, 00:33
Verwijderd
Het is Jephet, geen Japhet. Dat is slechts een ongelukkige vertaling van de pausa. Het staat heel erg duidelijk in de tekst dat hij Jephet heet. Immers, er komt precies hetzelfde voor bij de vermelding van de andere nageslachten in die hoofdstukken. Er staat in de tekst ook Metushalag en Jared (en Japhet dus). Maar er staat in de regel ernaa de échte naam. Dit moet dus Jephet zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 09:57
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Yay, een 9,3. Ik had in het begin de vragen niet goed gelezen, anders had ik nog wel hoger gehad. Maar soms vond ik vragen en antwoorden niet helemaal correct.
Oud 16-11-2005, 10:01
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 16-11-2005 @ 01:33 :
Het is Jephet, geen Japhet. Dat is slechts een ongelukkige vertaling van de pausa. Het staat heel erg duidelijk in de tekst dat hij Jephet heet. Immers, er komt precies hetzelfde voor bij de vermelding van de andere nageslachten in die hoofdstukken. Er staat in de tekst ook Metushalag en Jared (en Japhet dus). Maar er staat in de regel ernaa de échte naam. Dit moet dus Jephet zijn.
Nooit geweten
Oud 17-11-2005, 14:14
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 16-11-2005 @ 01:33 :
Er staat; יֶפֶת / יָפֶת wat vertaald kan worden vanuit het standaard hebreeuws als " Yéfet / Yáfet" en vanuit het tiberiaans hebreeuws als "Yép̄eṯ / Yāp̄eṯ". Of vanuit het arabisch Yafet ibn Nuh, wat Japhet zoon van Noach betekend.
Zoals je ziet kan het allebei, maar ik ga toch voor Japhet. Nog een reden daarvoor is dat het bij verscheidende culturen ook zo terug komt zoals de Griekse Japetos of Japetus, de Indische Pra-Japati en de Romeinse Jupiter.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 20:42
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
8.2 aargh veel te slecht! één vraag wist ik maar echt niet, de rest gewoon domme foutjes, niet goed lezen of verkeerd nadenken. beetje jammer.
Oud 19-11-2005, 21:18
Little Sister
Little Sister is offline
4,2 en ik ben er ontzettend trots op. Voor iemand die in haar hele leven nog nooit een bijbel heeft ingekeken en alleen de bekendste verhalen kent van school.

Ik ben ook ongelovig dus
Oud 21-11-2005, 21:55
no jokes
no jokes is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 17-11-2005 @ 15:14 :
Er staat; יֶפֶת / יָפֶת wat vertaald kan worden vanuit het standaard hebreeuws als " Yéfet / Yáfet" en vanuit het tiberiaans hebreeuws als "Yép̄eṯ / Yāp̄eṯ". Of vanuit het arabisch Yafet ibn Nuh, wat Japhet zoon van Noach betekend.
Zoals je ziet kan het allebei, maar ik ga toch voor Japhet. Nog een reden daarvoor is dat het bij verscheidende culturen ook zo terug komt zoals de Griekse Japetos of Japetus, de Indische Pra-Japati en de Romeinse Jupiter.
Ik zou toch liever voor Jephet gaan omdat er een segol bij de jot staat en geen patah.
Oud 22-11-2005, 12:25
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Het Hebreeuws is evenals het Arabisch een medeklinkerschrift. De latere klinker tekens zijn latere toevoegingen. De oorspronkelijke tekst had deze niet.
Oud 22-11-2005, 17:57
Al Murphy
Al Murphy is offline
troost je, ik kwam niet verder dan een 3,3
Oud 23-11-2005, 23:12
Verwijderd
Een 4 ... verrassend hoog. Had helemaal geen algemene-kennis-vragen verwacht.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 14:57
no jokes
no jokes is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 22-11-2005 @ 13:25 :
Het Hebreeuws is evenals het Arabisch een medeklinkerschrift. De latere klinker tekens zijn latere toevoegingen. De oorspronkelijke tekst had deze niet.
ja maar je kunt je uitspraak beter baseren op de vroegst bekende klinkertekens dan op je eigen aannames toch?
Oud 26-11-2005, 00:34
professor2
professor2 is offline
een 5,5 en dat voor een ongelovige

ik vind enige bijbel kennis eignelijk wel belangrijk een soort algemene kennis onze cultuur is wel beinvloed door het christendom

die vragen bij de test waren alleen wel loos
wat kan mij het schelen hoevel kinderen die kerel had
ze moeten de test algemener maken ook voor niet bijbel freaks

Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 00:36.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:47
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
professor2 schreef op 26-11-2005 @ 01:34 :
een 5,5 en dat voor een ongelovige

ik vind enige bijbel kennis eignelijk wel belangrijk een soort algemene kennis onze cultuur is wel beinvloed door het christendom

die vragen bij de test waren alleen wel loos
wat kan mij het schelen hoevel kinderen die kerel had
ze moeten de test algemener maken ook voor niet bijbel freaks
Die test is al zo algemeen als het maar kan. Nog simpeler en het is de naam test niet eens meer waard.

Bovendien vind ik termen als die kerel en eerder in dit topic pino die aan Gideon worden gegeven zowiezo al een uiting van een gebrek aan kennis. Alle mensen jullie hebben toch wel van de Nederlandse term Gideonsbende gehoord of zo. Wat heeft het dan uberhaupt voor zin om de test simpeler te maken als ook de algemene kennis onbekend (b)lijkt te zijn.
Oud 26-11-2005, 13:18
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
no jokes schreef op 24-11-2005 @ 15:57 :
ja maar je kunt je uitspraak beter baseren op de vroegst bekende klinkertekens dan op je eigen aannames toch?
Ik ben onbekend met de masoretische tekst. Ik weet dat de huidige bijbelvertalingen op de Ben Asher teksten leunen en die uit de reformatie op die van Ben Chayim. Ik kan dan ook niet zeggen of op grond van een masoretische tekst het gebruik van de klinker a ook mogelijk is.

In de zogenaamde Septuagint is de naam wel weergegeven met een a. Over het algemeen beschouwd men de Septuagint als de vertaling in het Grieks die door de Joden werd vertaald in ongeveer de 2e eeuw voor Christus.
Oud 26-11-2005, 22:50
Spoonie
Spoonie is offline
4.2....ach zolang ik m'n geschiedenis maar ken vind ik het allemaal best
Oud 27-11-2005, 00:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 26-11-2005 @ 13:47 :
Die test is al zo algemeen als het maar kan. Nog simpeler en het is de naam test niet eens meer waard.

Bovendien vind ik termen als die kerel en eerder in dit topic pino die aan Gideon worden gegeven zowiezo al een uiting van een gebrek aan kennis. Alle mensen jullie hebben toch wel van de Nederlandse term Gideonsbende gehoord of zo. Wat heeft het dan uberhaupt voor zin om de test simpeler te maken als ook de algemene kennis onbekend (b)lijkt te zijn.
niet simpeler algemener of hij nou 75 of 50 kinderen heeft wat maakt dat nou uit ?

ik refereer altijd aan menen als kerel oid
newton noem ik meestal jantje
dat heeft opzich niets met een gebrek aan kennis te maken
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:42
Verwijderd
Nou, zusjelief,

Ik had een 5.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten