Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 18:08
MinnieM
MinnieM is offline
ik heb een vraagje.
Normaal begin ik met een strip op vrijdag en neem ik dus mijn laatste pil op een donderdag.
Nu heb ik een foutje gemaakt door te beginnen met mijn strip op een donderdag (ik heb dus mijn stopweek met 1 dag verkort) en eindig ik op een woensdag.
Ik zou echter graag weer mijn 'oude' schema hebben. Kan ik dat terug bekomen door nu gewoon een pil extra te slikken?
Oud 06-11-2005, 19:07
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Uhm, volgens mij kan je alleen te stopweek verkorten om veilig te blijven. Of gebruik je de pil niet voor anticonceptie?
je kan hem wel met een dag verlenegn maar ik weet niet hoelang je dan onveilig bent.
Oud 06-11-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 06-11-2005 @ 20:07 :
Uhm, volgens mij kan je alleen te stopweek verkorten om veilig te blijven. Of gebruik je de pil niet voor anticonceptie?
je kan hem wel met een dag verlenegn maar ik weet niet hoelang je dan onveilig bent.
Ze heeft hem toch ook verkort? Ze wil nu alleen de periode dat ze de pil slikt met één dag verlengen.

@MinnieM: Je moet de pil minstens drie weken achter elkaar slikken (één strip dus). Je kunt de pil altijd langer slikken, dat maakt voor de veiligheid niets uit.
Oud 06-11-2005, 20:54
MinnieM
MinnieM is offline
Ok, dankjewel

PS: Het was misschien onduidelijk geformuleerd maar ik bedoel dus dat ik altijd mijn eerste pil slik op een vrijdag (week 1) en dat ik dan stop, 3 weken later, op een donderdag (week 3).
Oud 07-11-2005, 10:55
Multilot
Multilot is offline
ik heb de bijsluiter doorgenomen maar niks hierover gevonden, daarom vroeg ik me af of jullie het weten.
Ik heb een stopweek gehad, maar ben vergeten weer met de pil te beginnen. Ik had zaterdag weer moeten beginnen, maar ben dus pas vandaag (maandag) begonnen. Weet iemand hoelang het dan onveilig is en of het verder nog gevolgen heeft?
Alvast bedankt!
Oud 07-11-2005, 11:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Multilot schreef op 07-11-2005 @ 11:55 :
ik heb de bijsluiter doorgenomen maar niks hierover gevonden, daarom vroeg ik me af of jullie het weten.
Ik heb een stopweek gehad, maar ben vergeten weer met de pil te beginnen. Ik had zaterdag weer moeten beginnen, maar ben dus pas vandaag (maandag) begonnen. Weet iemand hoelang het dan onveilig is en of het verder nog gevolgen heeft?
Alvast bedankt!
Je bent dus de eerste twee pillen uit je strip vergeten? Dat zijn je eerste twee pillen, dus uit week 1. Allereerst moet je die pil innemen wanneer je eraan denkt. Ook moet je in dit geval nagaan of je de week voor het vergeten seks gehad hebt. In dat geval moet je contact opnemen met je huisarts omdat je zwanger zou kunnen zijn. Verder zou ik ook aan je huisarts vragen hoe je nu verder moet gaan omdat je al twee pillen vergeten bent. Als je er maar een vergeten zou hebben dan zou je alleen de komende zeven dagen een extra voorbehoedsmiddel moeten gebruiken (bijvoorbeeld een condoom) maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dat voor jou nou niet meer voldoende is dus raadpleeg je huisarts even.
Oud 07-11-2005, 11:31
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 26-09-2005 @ 20:21 :
Hoihoi,

ik heb even een vraagje.
Ik slik nu 3 maanden Lovette (na 3 maanden microgynon 30 te slikken, maar daar werd ik een beetje depressief van) maar ik heb nogal veel last van doorbraakbloedingen. De dokter zei wel dat ik de pil precies op tijd moest slikken (omdat hij zo licht is) alleen dit heb ik gedaan en nu is het alsnog mis gegaan. Meestal begint het alweer een week na de stopweek te bloeden. Heeft iemand ervaring met Lovette en weet iemand of dit nog ophoudt? Anders denk ik erover om weer op microgynon 30 over te stappen: zijn er mensen die eerst depressief hiervan werden maar er aan gewend zijn geraakt?
Heel erg bedankt!
hoi ik slik ook lovette en ik heb er helemaal geen last van maar wat je eens zou kunne doen naar de lovette site gaan en het daar eens vragen daar geven ze meestal wel goed advies enne best snel ga daar ook vrij veel naar toe met vragen is een hee leuke site enne je moet dan even kijken op je doosje van lovette daar staat een code die je moet in voeren hoop dat je er wat aan heb su6 der mee
Oud 07-11-2005, 14:42
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2005 @ 20:09 :
Ze heeft hem toch ook verkort? Ze wil nu alleen de periode dat ze de pil slikt met één dag verlengen.
Ja maar je stopweek verlengen mag toch niet?
Oud 07-11-2005, 14:49
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 07-11-2005 @ 15:42 :
Ja maar je stopweek verlengen mag toch niet?
Nee, dat mag idd niet. Je stopweek mag maar 7 dagen duren, niet langer, korter kan wel.
Oud 07-11-2005, 15:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 07-11-2005 @ 15:49 :
Nee, dat mag idd niet. Je stopweek mag maar 7 dagen duren, niet langer, korter kan wel.
Maar wat je moet doen als het toch gebeurt staat niet in het boekje beschreven.
Ik ben ondertussen bij de dokter geweest, die mij het advies kon geven een condoom te gebruiken. En dat doen ik dan maar
Oud 07-11-2005, 15:10
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Multilot schreef op 07-11-2005 @ 16:02 :
Maar wat je moet doen als het toch gebeurt staat niet in het boekje beschreven.
Ik ben ondertussen bij de dokter geweest, die mij het advies kon geven een condoom te gebruiken. En dat doen ik dan maar
dan vergeet je dus een pil uit de 1e week en heb je kans om zwanger te worden als je sex hebt zonder condoom. je moet nu gewoon een condoom gebruiken zodat je niet zwanger raakt. volgens mij ben je nu een week niet beschermd, maar dat weet ik niet zeker, dat zou je even aan je huisarts moeten vragen.
Oud 07-11-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 03-11-2005 @ 17:35 :
ik heb die pil ook geslikt en ik was bijna elke dag heel verdrietig en emotioneel, vaak om niets. Terwijl ik voor ik die pil slikte veel sterker was en meestal vrolijk.
volgens de dokter wordt er nog over getwist of dat uberhaupt door de pil kan komen, maar ik ben er mee gestopt.
(dat is nog niet zo lang geleden, dus ik merk nog niet of het geholpen heeft.)

misschien moet je net zoals ik eens over het zetten van een spiraaltje denken?
Zitten ook hormonen in, is pijnlijk om in te brengen en hoogstwaarschijnlijk moeilijker om mee te stoppen, mocht het ook bijwerkingen hebben (En nee, een koperspiraaltje is geen optie, als ik nog heviger ongesteld word dan bloed ik dood ).

Er zijn gewoon echt geen voorbehoedsmiddelen die helemaal okee zijn.
Oud 07-11-2005, 17:27
IcedEarth
IcedEarth is offline
je zou een nuva ring ofzo kunnen proberen?
hoewel daar zitten ook hormonen in, maar dan heb je ze niet in je hele lichaam (nee, sorry ik weet er weinig van, maar ik hoopte een nuttige bijdrage te doen)
Oud 08-11-2005, 16:00
BleuEyes
BleuEyes is offline
Is het slecht als je je pil een paar keer doorslikt zodat je niet ongesteld wordt..? Ik slik Microgynon 30....
Oud 08-11-2005, 16:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 08-11-2005 @ 17:00 :
Is het slecht als je je pil een paar keer doorslikt zodat je niet ongesteld wordt..? Ik slik Microgynon 30....
Een vriendin van mij slikt op aanraden van de dokter 3 strips achter elkaar en houdt dan een stopweek (en dan weer 3 strips). Het zal dus geen kwaad kunnen. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat die stopweek vooral was om het nog steeds op een natuurlijk proces te laten lijken (wat het eigenlijk al niet echt meer is).
Oud 08-11-2005, 17:12
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
als ik dat zou doen, doorslikken, word ik toch nog 'ongesteld'. Bij sommigen heeft dat dus ook geen nut.
Oud 08-11-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
nee, kan geen kwaad . Wel kun je na een tijdje last krijgen van doorbraakbloedingen. Als je van een bepaalde bijwerking last hebt, kan die ook erger worden gedurende de tweede (derde, vierde, etc) strip, maar dit gaat dan weer terug naar normaal zodra je wel een stopweek houdt.
Oud 08-11-2005, 18:00
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Multilot schreef op 08-11-2005 @ 18:12 :
als ik dat zou doen, doorslikken, word ik toch nog 'ongesteld'. Bij sommigen heeft dat dus ook geen nut.
Dat heb ik dus ook. Hoe komt dat, zou dat door het soort pil kunnen komen?
Oud 08-11-2005, 21:03
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 08-11-2005 @ 19:00 :
Dat heb ik dus ook. Hoe komt dat, zou dat door het soort pil kunnen komen?
Misschien omdat die pil te licht daarvoor is voor jullie? Ik heb er geen last van gelukkig, zelfs niet na 5 maand
Oud 10-11-2005, 19:51
Experiment
Experiment is offline
Weet iemand of het erg is om twee pillen op één dag te nemen?

Ik was namelijk op vrijdag begonnen met een strip. Nu heb ik gisteren (woensdag) inderhaast en slordigheid per ongeluk de pil van de laatste donderdag op de strip geslikt. Dat had ik eerst niet door, dus net dacht ik: huh, ben ik gisteren de pil vergeten? en heb toen die van vandaag en gisteren tegelijk genomen. Daarna zag ik dus, dat de pil van die ene donderdag ontbrak.

Snappen jullie het nog ?
Oud 10-11-2005, 20:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Experiment schreef op 10-11-2005 @ 20:51 :

Ik was namelijk op vrijdag begonnen met een strip. Nu heb ik gisteren (woensdag) inderhaast en slordigheid per ongeluk de pil van de laatste donderdag op de strip geslikt. Dat had ik eerst niet door, dus net dacht ik: huh, ben ik gisteren de pil vergeten? en heb toen die van vandaag en gisteren tegelijk genomen. Daarna zag ik dus, dat de pil van die ene donderdag ontbrak.

Snappen jullie het nog ?
Volgens mij vroeg iemand een week geleden ongeveer hetzelfde. Nee, het kan waarschijnlijk niet veel kwaad om een keer twee pillen op een dag te slikken. Als je een een-fase-pil hebt (dus geen verschillende kleurtjes) maakt het ook niet uit welke pil je wanneer slikt, als je er maar iedere dag 1 inneemt.
Je moet nu wel zorgen dat je uit een andere (reserve)strip nog een extra pil neemt, zodat je wel 3 weken de pil hebt geslikt voor je je stopweek houdt, anders is de pil niet meer veilig, geloof ik.
Oud 11-11-2005, 15:03
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Experiment schreef op 10-11-2005 @ 20:51 :

Snappen jullie het nog ?
Dan ben je dus in de eerste week 1 vergeten?
Het is geen probleem om eens 2 pillen te slikken en in jouw geval moet het zelfs om veilig te blijven. Maar als je 7 dagen voor dat je de pil vergeten sex hebt gehad is er kans dat je zwanger bent. En je moet nu de komende 7 dagen een condoom gebruiken als je sex gaat hebben. Maar dit geldt alleen als je er 1 in de eerste week bent vergeten he.
Oud 11-11-2005, 15:10
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 11-11-2005 @ 16:03 :
Dan ben je dus in de eerste week 1 vergeten?
Het is geen probleem om eens 2 pillen te slikken en in jouw geval moet het zelfs om veilig te blijven. Maar als je 7 dagen voor dat je de pil vergeten sex hebt gehad is er kans dat je zwanger bent. En je moet nu de komende 7 dagen een condoom gebruiken als je sex gaat hebben. Maar dit geldt alleen als je er 1 in de eerste week bent vergeten he.
Nee ik ben er geen vergeten, dus het ging zo:

donderdag: laatste dag stopweek
vrijdag: eerste pil van de strip geslikt
zondag, maandag, dinsdag, pil geslikt
woensdag: per ongeluk pil van bovenstaande donderdag geslikt
donderdag: zag ik dat de pil van bovenstaande woensdag er nog was, pil van woensdag en donderdag tegelijk ingenomen. Even later zie ik dat de pil van de eerste donderdag mist, en redeneer dat ik die dus woensdag per ongeluk heb genomen.

Maargoed, het maakt dus niet uit
Oud 11-11-2005, 18:58
clienus
clienus is offline
hey hey

het kan misschien aan mij liggen
maar ik vind de pil echt waardeloos,,,
ik ben er ook aan
niet dat ik nu seks heb is ook meer uit veiligheid
maar wat ik hier lees op t forum en wat ik zelf meemaak
ik vind het 3 x niks
slik m ook deels omdat mijn vriend zich daar prettig bij voelt
maar als je de pil 1 x vergeet zit je gelijk in grote spanning zoals ik hier lees.

nou ben ik zelf ook wel slordig in zulke dingen, ik vergeet hem, ik lees de verkeerde dag af ofzo, dan lijkt het of je de vorige dag 1 vergeten bent maar dat is dan niet zo slik ik er 2 kom ik de volgende dag achter dat dat niet had gehoeven ben je gelijk onveilig,,,

ik zal wel de enige zijn maar als ik staks wel sex heb dan toch altijd met condoom,,,,

wat vinden jullie er van?
ik vind de pil meer een blok aan mijn been dan dat ik er profijt van heb,,,

xxx
Oud 11-11-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
clienus schreef op 11-11-2005 @ 19:58 :
hey hey

ik ben er ook aan
ik vind het 3 x niks
maar als je de pil 1 x vergeet zit je gelijk in grote spanning zoals ik hier lees.

nou ben ik zelf ook wel slordig in zulke dingen, ik vergeet hem, ik lees de verkeerde dag af ofzo, dan lijkt het of je de vorige dag 1 vergeten bent maar dat is dan niet zo slik ik er 2 kom ik de volgende dag achter dat dat niet had gehoeven ben je gelijk onveilig,,,

ik zal wel de enige zijn maar als ik staks wel sex heb dan toch altijd met condoom,,,,

xxx
Ik vind dat je best 1 komma per keer kan gebruiken. En aan het eind van een zin het liefst een punt. Dankjewel.
Oud 11-11-2005, 19:17
Verwijderd
Als je de pil zo vaak vergeet, kun je inderdaad beter een ander voorbehoedsmiddel gebruiken, bijvoorbeeld de nuva-ring (ring die je diep in je vagina inbrengt en die drie weken lang hormonen afgeeft; daarna haal je 'm eruit en word je ongesteld; na 7 dagen breng je een nieuwe ring in; je hoeft hier dus maar eens per 4 weken aan te denken), de prikpil (injectie die je eens in de 3 maanden van de huisarts krijgt; als je er om vraagt wil je huisarts je vast wel steeds de dag van te voren opbellen om je eraan te herinneren; na een tijdje word je helemaal niet meer ongesteld) of het hormoonspiraaltje (klein dingetje dat in je baarmoeder wordt ingebracht en dat daar twee jaar lang hormonen afgeeft; na een tijd wordt je niet meer ongesteld).

Maar het is natuurlijk altijd verstandig om er een condoom bíj te gebruiken

Als je 2 pillen op 1 dag slikt ben je trouwens niet gelijk onveilig. Je kunt er misselijk van worden, maar de werking tegen zwangerschap is nog net zo goed als wanneer je 1 pil op een dag slikt.
Oud 11-11-2005, 19:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hey hey

ik ben er ook aan
ik vind het 3 x niks

xxx
Overleg dan met je huisarts over een alternatief!! Er zijn meer mogelijkheden dan de anticonceptiepil.. Te denken valt aan de depo provera (prikpil) of de implanon (staafje onder de huid) bijvoorbeeld..
Oud 11-11-2005, 19:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
hey hey

ik ben er ook aan
ik vind het 3 x niks

xxx
Ik vind het onzin want het is je eigen verantwoordelijkheid en als jij het al te moeilijk vindt om 's avonds een pilletje in te nemen of een strip goed af te lezen vraag ik het me af of je wel seks moet hebben
Oud 11-11-2005, 19:43
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-11-2005 @ 20:38 :
Ik vind het onzin want het is je eigen verantwoordelijkheid en als jij het al te moeilijk vindt om 's avonds een pilletje in te nemen of een strip goed af te lezen vraag ik het me af of je wel seks moet hebben

Maar ik ben het wel met je eens.
Oud 13-11-2005, 12:51
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
oke, nou, dan kom ik ook maar met een vraag..

ik ben nu 1,5 jaar aan de pil.. en ik heb een vrij zware pil (dit doet er verder niet toe..maar oke)..

normaal gesproken stop ik op dinsdag met de pil, word ik die maandag daarna ongesteld , begin ik woensdag dat ongesteld ben weer met de pil, en is mijn ongesteldheid vrijdag/zaterdag over..
nu ben ik dinsdag gestopt, en werd ik (zoals gewoonlijk) maandag ongesteld.. ik had dinsdag mijn 'pil-recept' ingelverd bij dokter, maar het was de volgende dag niet binnen, nu heb ik dus een week moeten wachten op mijn pil.. en heb ik dus een stopweek van 2 weken.. ik lees nu in dit topic dat dit niet kan..maarehh.. wat moet ik nu doen dan?.. ik neem aan dat ik geen sex mag hebben.. of nouja in ieder geval geen onveilige sex.. maar wat voor invloed heeft het op mijn menstruatie ??

graag hulp!!!

liefs, Merel
Oud 13-11-2005, 15:32
Verwijderd
Op je menstruatie heeft het waarschijnlijk geen invloed, doordat je een redelijk zware pil hebt. Maar het kan zijn dat het toch invloed heeft
Oud 13-11-2005, 17:00
clienus
clienus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-11-2005 @ 20:38 :
ja moet je lezen (punt)
ik heb ook nog bij lange na geen seks.

maar is ook maar uit voorzorg...

xx x
Oud 13-11-2005, 17:16
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
clienus schreef op 13-11-2005 @ 18:00 :
maar is ook maar uit voorzorg...

xx x

Ik vind het goed van je dat je uit voorzorg aan de pil bent, maar als je de pil niet goed slikt, heb je er nog niks aan he.
In je tweede week kun je 2 (combi)pillen achter elkaar op een dag slikken zonder dat de pil zijn betrouwbaarheid verliest. Maar in andere weken is het niet zo verstandig.

Met de pil kun je wel je menstruatie beter in de gaten houden, maar misschien is een ander voorbehoedsmiddel meer geschikt voor jou? www.anticonceptie.nl (dacht ik)
Oud 13-11-2005, 19:39
clienus
clienus is offline
jha ben der ook maar aangegaan omdat dat volgens mij t meeste word gebruikt maar het zal wel wennen zijn voor mij en ik had de vorige strip ook een moeilijk tijd voor mezelf genomen doe het nu voor t slapen gaan dat scheelt al met vergeten.

maar als je m dan per ongelijk 1 x vergeet en je hebt sex gehad (zonder concoom) zit je gelijk in de rats dat je zwanger bent enzo. dat bedoel ik er mee dat ik de pil niks vind. zeg maar heb er weining vertrouwen in, zo een pilletje die dan een zwangerschap voorkomt zeg maar.
Oud 14-11-2005, 10:38
meisje_0110
meisje_0110 is offline
ik heb een rare vraag. ben je eigenlijk ook veilig van zwangerschap in de stopweek?
Oud 14-11-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
meisje_0110 schreef op 14-11-2005 @ 11:38 :
ik heb een rare vraag. ben je eigenlijk ook veilig van zwangerschap in de stopweek?
ja
Oud 14-11-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
clienus schreef op 13-11-2005 @ 20:39 :
jha ben der ook maar aangegaan omdat dat volgens mij t meeste word gebruikt maar het zal wel wennen zijn voor mij en ik had de vorige strip ook een moeilijk tijd voor mezelf genomen doe het nu voor t slapen gaan dat scheelt al met vergeten.

maar als je m dan per ongelijk 1 x vergeet en je hebt sex gehad (zonder concoom) zit je gelijk in de rats dat je zwanger bent enzo. dat bedoel ik er mee dat ik de pil niks vind. zeg maar heb er weining vertrouwen in, zo een pilletje die dan een zwangerschap voorkomt zeg maar.
ja, dan moet je 'm dus gewoon niet vergeten . Of iets gebruiken wat je niet kán vergeten.
Oud 14-11-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 13-11-2005 @ 18:16 :
Ik vind het goed van je dat je uit voorzorg aan de pil bent, maar als je de pil niet goed slikt, heb je er nog niks aan he.
Ja inderdaad, waarom zou je dan de pil slikken? Het is nou ook weer niet dat de pil geweldig góed voor je is, als je hem dan al slikt, zou ik het wel op de goede manier doen
Oud 14-11-2005, 12:33
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 13-11-2005 @ 18:16 :
In je tweede week kun je 2 (combi)pillen achter elkaar op een dag slikken zonder dat de pil zijn betrouwbaarheid verliest. Maar in andere weken is het niet zo verstandig.

Met de pil kun je wel je menstruatie beter in de gaten houden, maar misschien is een ander voorbehoedsmiddel meer geschikt voor jou? www.anticonceptie.nl (dacht ik)
wat kan er dan gebeuren als je 2 pillen op een dag slikt? in mijn bijsluiter (diane pil) staat alleen dat je last kan krijgen van misselijkheid en bloedverlies en staat bij dat het niet schadelijk is.
Oud 14-11-2005, 15:27
Verwijderd
Ik denk dat ze bedoelt: dat je 1 pil vergeet en die de volgende dag tegelijk met de pil van die dag neemt.
Oud 14-11-2005, 21:44
evalevi
evalevi is offline
ehm.. weet iemand wat ik moet doen?
Ik krijg morgen waarschijnlijk een antibiotica-kuur vanwege een infectie. dan is de pil dus niet meer betrouwbaar, maar ik heb vandaag seks gehad
aangezien sperma een paar dagen tot een week nog "werkzaam" blijft in je, lijkt me dat een beetje link

Wat kan ik doen?? Ik zit nu in de derde week, ik kan dus morgen stoppen met de pil zodat ik ongesteld wordt. Is er dan geen gevaar meer voor zwangerschap?
Oud 15-11-2005, 11:11
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2005 @ 16:27 :
Ik denk dat ze bedoelt: dat je 1 pil vergeet en die de volgende dag tegelijk met de pil van die dag neemt.
o, zo, ja, dan klopt t wel
Oud 15-11-2005, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
evalevi schreef op 14-11-2005 @ 22:44 :
ehm.. weet iemand wat ik moet doen?
Ik krijg morgen waarschijnlijk een antibiotica-kuur vanwege een infectie. dan is de pil dus niet meer betrouwbaar, maar ik heb vandaag seks gehad
aangezien sperma een paar dagen tot een week nog "werkzaam" blijft in je, lijkt me dat een beetje link

Wat kan ik doen?? Ik zit nu in de derde week, ik kan dus morgen stoppen met de pil zodat ik ongesteld wordt. Is er dan geen gevaar meer voor zwangerschap?
Kan je niet wachten met het slikken van die antibioticakuur totdat je strip helemaal afgelopen is? Dan weet je zeker dat deze strip veilig is.
Oud 15-11-2005, 12:30
evalevi
evalevi is offline
nee wachten met antibiotica kon helaas niet, ik heb een blaasontsteking en plaste zowat puur bloed en werd gek van de pijn..
In de bijsluiter van mijn pil staat verder niks over gebruik van antibiotica, behalve dat je tijdens de kuur een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken en 2 weken na de kuur.. maar niets over wat als je in de week ervoor seks hebt gehad
Oud 15-11-2005, 12:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
evalevi schreef op 15-11-2005 @ 13:30 :
nee wachten met antibiotica kon helaas niet, ik heb een blaasontsteking en plaste zowat puur bloed en werd gek van de pijn..
In de bijsluiter van mijn pil staat verder niks over gebruik van antibiotica, behalve dat je tijdens de kuur een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken en 2 weken na de kuur.. maar niets over wat als je in de week ervoor seks hebt gehad
Ga even langs de apotheek dan. Daar weten ze alles over wisselwerkingen tussen medicijnen en hoe je het beste met je pil om kan gaan nu. Dat lijkt me nu het verstandigste.
Oud 17-11-2005, 08:15
vosje16
vosje16 is offline
Kan (veel) stress een invloed hebben op de werking van de pil? Dus, dat je bijvoordbeeld toch zwanger kunt geraken?
Oud 17-11-2005, 08:23
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 17-11-2005 @ 09:15 :
Kan (veel) stress een invloed hebben op de werking van de pil? Dus, dat je bijvoordbeeld toch zwanger kunt geraken?
Voor zo ver bekend niet
Oud 17-11-2005, 10:07
Babette
Babette is offline
Ik ben nou al 3 dagen de pil vergeten van mn nieuwe strip. Vorige week had k mn stopweek maar ik heb er gewoon helemaal niet meer aan gedacht..ZO STOM!! En heb gisteravond gewoon seks gehad..
De enige optie is zeker langs de dokter te gaan?
Oud 17-11-2005, 10:10
Verwijderd
wel de meest verstandige optie
Oud 17-11-2005, 10:45
Babette
Babette is offline
En moet ik nou gewoon de pil innemen of moet ik er nog helemaal niet mee beginnen nu? Morgenochtend ga ik gelijk langs de dokter!

Regels voor berichten