Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2005, 16:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
50.

Citaat:
SnakeZ schreef op 17-10-2005 @ 19:03 :
Golf, hockey, cricket en golfbal.
Wat is het verschil tussen golf en golfbal dan?

Citaat:
PhilipW schreef op 19-10-2005 @ 11:56 :
curling
Dat vind ik juist lachen.
Oud 19-10-2005, 21:13
Stevill
Stevill is offline
@ Mcduck

Mij kun je niet wijsmaken dat 2 uur achter het stuur zitten net zoveel van je lichaam vraagt als 2 uur maximaal lopen, denk je wel?
Oud 19-10-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-10-2005 @ 22:13 :
@ Mcduck

Mij kun je niet wijsmaken dat 2 uur achter het stuur zitten net zoveel van je lichaam vraagt als 2 uur maximaal lopen, denk je wel?
Jawel, ik denk dat het minstens zoveel van je lichaam vraagt, misschien op andere gebieden. Om 2 uur lang geconcentreert een auto strak over een circuit te sturen met telkens die G krachten tegen je, vraagt dat nogal wat van je lichaam. Eerlijk gezegd vind ik dat een knappere prestatie dan een marathon lopen, ik heb veel meer respect voor een goede coreur dan een marathon loper. Eigenlijk vind ik sporten als sprinten, marathon lopen en 'zware dingen optillen' helemaal geen respect verdienen. Dat zijn gewone mensen, iedereen kan bereiken wat zij doen, al zouden ze daar van jongs of aan hard voor moeten trainen. Er komt vrijwel geen talent bij die sporten te kijken, terwijl een goede coureur hard traint EN talent heeft.

Een marathon loper zal vast langer kunnen lopen, logisch, daar traint hij voor. Een F1 coureur zal dat misschien niet zo goed doen, ook logisch hij traint daar niet voor. Waar hij voor traint, traint een marathon loper niet en dus zal een marathon loper geen race kunnen uitrijden.

Het is gewoon niet te vergelijken, maar ja, ik denk zeker dat een F1 coureur minstens zo fit is als een marathon loper.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:24
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-10-2005 @ 22:13 :
@ Mcduck

Minstens zoveel.

Misschien kan ik het je niet wijs maken, maar als we het over formule 1 hebben dan is dat toch zeker zo.

Ik zou zeggen, probeer het een keer uit, dan kom je er wel achter. Enige probleem is dat jij, ik en iedereen hier op dit forum waarschijnlijk nooit in zijn leven de kans krijgt om in een formule 1 auto te zitten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 12:05
Vief.
Vief. is offline
golf
Oud 20-10-2005, 12:34
MTpower
MTpower is offline
Turnen, wielrennen, formule 1, tennis, voetbal, zwemmen.

Ook maar meteen een paar waar ik voor thuis blijf
Dat zijn: K1 (binnenkort de grand prix in Osaka ), bij de olympische winterspelen kijk ik altijd wel naar het schaatsen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:11
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Bossen schreef op 19-10-2005 @ 23:28 :
Eigenlijk vind ik sporten als sprinten, marathon lopen en 'zware dingen optillen' helemaal geen respect verdienen. Dat zijn gewone mensen, iedereen kan bereiken wat zij doen, al zouden ze daar van jongs of aan hard voor moeten trainen. Er komt vrijwel geen talent bij die sporten te kijken, terwijl een goede coureur hard traint EN talent heeft.
Ik denk dat je daar de plank flink mis slaat.
Wat er letterlijk staat is: iedereen kan voetballer worden, als je maar op je 6e begint; of: iedereen kan de Tour de France winnen, als je maar vanaf je 6e 4x in de week traint.

Als je dat denkt, dan moet je nog héél veel leren, kerel.

Maargoed, Formule 1 coureurs hebben meer een completere conditie. Zei beoefenen verschillende sporten om in conditie te blijven.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 20-10-2005 @ 15:11 :
Ik denk dat je daar de plank flink mis slaat.
Wat er letterlijk staat is: iedereen kan voetballer worden, als je maar op je 6e begint; of: iedereen kan de Tour de France winnen, als je maar vanaf je 6e 4x in de week traint.

Als je dat denkt, dan moet je nog héél veel leren, kerel.

Maargoed, Formule 1 coureurs hebben meer een completere conditie. Zei beoefenen verschillende sporten om in conditie te blijven.
Volgende keer beter lezen, ik heb het niet over voetballen òf wielrennen.
Ik heb het over marathon lopen, sprinten en sporten die enkel om kracht gaan. Dat is gewoon een kwestie van veel trainen, al kun je natuurlijk geboren worden met een lichaam dat daar een goede bouw voor heeft.
Voetbal is iets heeeel anders, daarvoor heb je natuurlijk een goede conditie nodig, maar ook techniek en talent.

En ik vind een goede sport, een sport waarbij je talent zwaarder weegt dan wie het beste lichaam voor die sport heeft. En dat is bij marathon lopen, sprinten en dergelijke niet zo.
Bij racen, voetballen, basketballen enz is dat wel zo.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je praat poep, Bossen.
Oud 20-10-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2005 @ 18:14 :
Je praat poep, Bossen.
Wat, jij denkt dat voor een marathon talent net zo belangrijk is als een goede lichamelijke staat?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:19
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2005 @ 18:14 :
Je praat poep, Bossen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 20-10-2005 @ 19:19 :
Moeilijk hè, gewoon reageren, als je weet dat je zelf 'de plank flink misgeslagen hebt' .
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:02
Rambo
Rambo is offline
je talent wordt mede bepaald door je lichaamsbouw , zo zul je een vent van 2 meter 8 nooit een marathon zien winnen.
Oud 20-10-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Rambo schreef op 20-10-2005 @ 23:02 :
je talent wordt mede bepaald door je lichaamsbouw , zo zul je een vent van 2 meter 8 nooit een marathon zien winnen.
Talent heeft niks te maken met lichaamsbouw hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:17
tss
tss is offline
Ik 'haat' geen sporten
Oud 21-10-2005, 18:34
one.
one. is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-10-2005 @ 17:12 :

Wat is het verschil tussen golf en golfbal dan?
Ik bedoelde korfbal.
Oud 22-10-2005, 09:07
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 21-10-2005 @ 19:34 :
Ik bedoelde korfbal.
Ja dat is ook echt een stomme sport.

Alhoewel me dat gemengt douchen na afloop wel weer wat lijkt
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 11:06
Vief.
Vief. is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 22-10-2005 @ 10:07 :
Ja dat is ook echt een stomme sport.

Alhoewel me dat gemengt douchen na afloop wel weer wat lijkt
haha alleen de mensen vinde het gemengd douche leuk! Korfbal zelf vind ik ook heel leuk hoor! En we douche niet eens gemengd (aaag nou vallen jullie dromen in het water)
Oud 22-10-2005, 14:21
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 20-10-2005 @ 18:25 :
Wat, jij denkt dat voor een marathon talent net zo belangrijk is als een goede lichamelijke staat?
Nee, ik zeg dat een Marathonprestatie op alle vlakken gelijk staat aan andere sportprestaties. De talenten liggen op andere vlakken, maar ze zijn nodig. En flink. Sowieso is talent een beetje een flauw begrip, mensen denken te snel dat ergens talent voor nodig is, terwijl het gewoon een kwestie is van heel hard trainen. Sporttalent ligt meer in de karaktereigenschap "doorzettingsvermogen" dan waar dan ook.
Oud 22-10-2005, 14:22
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 20-10-2005 @ 23:09 :
Talent heeft niks te maken met lichaamsbouw hoor.
Haha, nou praat je diarree...
Oud 22-10-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2005 @ 15:21 :
Nee, ik zeg dat een Marathonprestatie op alle vlakken gelijk staat aan andere sportprestaties. De talenten liggen op andere vlakken, maar ze zijn nodig. En flink. Sowieso is talent een beetje een flauw begrip, mensen denken te snel dat ergens talent voor nodig is, terwijl het gewoon een kwestie is van heel hard trainen. Sporttalent ligt meer in de karaktereigenschap "doorzettingsvermogen" dan waar dan ook.
OMFG , dat zeg ik nou al de hele tijd, dat ik bepaalde sporten niks vind omdat daar vooral hard trainen voor nodig is, en dat dus iedereen met doorzettingvermogen die sport op topniveau kan beoefenen. (Mits de lichaamsbouw ook wat meezit).

En talent heeft ook niks te maken met lichaamsbouw, je succes heeft te maken met talent en lichaamsbouw. En anders leg maar uit, maar aangezien je geen betere argumenten als 'Je praat uitwerpselen' hebt denk ik niet dat je dat kunt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:42
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 15:30 :
OMFG , dat zeg ik nou al de hele tijd, dat ik bepaalde sporten niks vind omdat daar vooral hard trainen voor nodig is, en dat dus iedereen met doorzettingvermogen die sport op topniveau kan beoefenen. (Mits de lichaamsbouw ook wat meezit).
Dus in principe vind je sport eigenlijk helemaal niet leuk?

Citaat:
En talent heeft ook niks te maken met lichaamsbouw, je succes heeft te maken met talent en lichaamsbouw. En anders leg maar uit, maar aangezien je geen betere argumenten als 'Je praat uitwerpselen' hebt denk ik niet dat je dat kunt.
Lichaamsbouw en motoriek, daar draait het juist om in jouw definitie van talent.
Oud 22-10-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2005 @ 15:42 :
Dus in principe vind je sport eigenlijk helemaal niet leuk?

Lichaamsbouw en motoriek, daar draait het juist om in jouw definitie van talent.
Tuurlijk wel, maar marathon lopen is gewoon wie het het langste volhoud, daar is bijna geen talent/techniek/tactiek voor verreist.

ta·lent (het ~, ~en)
natuurlijke begaafdheid, bekwaamheid tot iets => gave
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:56
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 15:44 :
Tuurlijk wel, maar marathon lopen is gewoon wie het het langste volhoud, daar is bijna geen talent/techniek/tactiek voor verreist.
De accenten liggen ergens anders, maar dat maakt het toch nog geen minderwaardige sport? Voor elke sport (ja, zelfs voor Darts, Curling en Schaken), moet je gigantisch veel trainen, dus in dat opzicht verschilt marathonlopen niets met bijvoorbeeld voetbal.

Citaat:
ta·lent (het ~, ~en)
natuurlijke begaafdheid, bekwaamheid tot iets => gave
Ja en? Als dat niets met lichaamsbouw e.d. te maken zou hebben, zouden we toch allemaal even "getalenteerd" zijn?
Oud 22-10-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2005 @ 15:56 :
De accenten liggen ergens anders, maar dat maakt het toch nog geen minderwaardige sport? Voor elke sport (ja, zelfs voor Darts, Curling en Schaken), moet je gigantisch veel trainen, dus in dat opzicht verschilt marathonlopen niets met bijvoorbeeld voetbal.
Hoho, ik vind het ook zeker geen minderwaardige sport. Ik VIND alleen die sport minder als andere sporten, omdat de nadruk teveel op een goede conditie ligt.

Citaat:
Ja en? Als dat niets met lichaamsbouw e.d. te maken zou hebben, zouden we toch allemaal even "getalenteerd" zijn?
En daar heb je het heel erg mis. Als wat jij nu zegt waar zou zijn, zou iedereen dus even goed zijn als Albers in F1 rijden, en als Barneveld in darten? Dat is toch grote onzin, die mannen hebben door van nature al een aanleg voor. Zonder goede training zouden ze natuurlijk nog niet ver komen, maar het is echt niet zo dat als iedereen net zo veel zou trainen in bijvoorbeeld formule 1 rijden als Albers, dat ze ook net zo goed zouden zijn als Albers.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 15:15
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 16:06 :
En daar heb je het heel erg mis. Als wat jij nu zegt waar zou zijn, zou iedereen dus even goed zijn als Albers in F1 rijden, en als Barneveld in darten? Dat is toch grote onzin, die mannen hebben door van nature al een aanleg voor. Zonder goede training zouden ze natuurlijk nog niet ver komen, maar het is echt niet zo dat als iedereen net zo veel zou trainen in bijvoorbeeld formule 1 rijden als Albers, dat ze ook net zo goed zouden zijn als Albers.
Dat zeg ik inderdaad. De een heeft er wat meer aanleg voor dan de ander, maar hetzelfde geldt ook voor marathonlopers.
Oud 22-10-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2005 @ 16:15 :
Dat zeg ik inderdaad. De een heeft er wat meer aanleg voor dan de ander, maar hetzelfde geldt ook voor marathonlopers.
Nee een marathonloper moet het eigenlijk alleen van z'n conditie en lichaam hebben. Het is niet alsof er een bepaalde tactiek bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 15:21
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 16:18 :
Nee een marathonloper moet het eigenlijk alleen van z'n conditie en lichaam hebben. Het is niet alsof er een bepaalde tactiek bij komt kijken.
Dat is natuurlijk onzin, je hebt te maken met schema's en dergelijke. Maar dan nog, elke sukkel kan sporten, als hij maar genoeg traint. De besten zullen er iets meer aanleg voor hebben, maar de beste marathonloper heeft er ook iets meer aanleg voor.
Oud 22-10-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2005 @ 16:21 :
Dat is natuurlijk onzin, je hebt te maken met schema's en dergelijke. Maar dan nog, elke sukkel kan sporten, als hij maar genoeg traint. De besten zullen er iets meer aanleg voor hebben, maar de beste marathonloper heeft er ook iets meer aanleg voor.
Hoezo heeft een marathonloper nou weer te maken met schema's?

En iedere sukkel kan sporten, maar niet iedere sukkel kan met de top meekomen. Als wel iedere sukkel dat kan bij een sport dan vind ik de sport niks.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:26
volkapagal
volkapagal is offline
alle balspelen
Oud 22-10-2005, 20:48
Carn
Carn is offline
Mwah, een marathonloper moet ook mentaal in staat zijn om door te gaan; ik heb al moeite met 10km, fysiek is het niet zo`n probleem maar je wil mentaal vaak al sneller opgeven.
Oud 23-10-2005, 11:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Darten, korfbal en dingen met paarden.
Oud 23-10-2005, 16:26
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 17:16 :
Hoezo heeft een marathonloper nou weer te maken met schema's?

En iedere sukkel kan sporten, maar niet iedere sukkel kan met de top meekomen. Als wel iedere sukkel dat kan bij een sport dan vind ik de sport niks.
Gast...
Oud 23-10-2005, 17:38
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Hahahaha wat heeft een marathonloper nou te maken met schema's ...

helemaal niks toch? Oh behalve dat zijn hele leven op dat schema zo'n beetje ingedeeld staat.. maargoed

Ik heb een hekel aan stijldansen op TV, zie toch geen verschil in punten enzo... ook hou ik niet zo van die paardrij dingen waar ze punten op scoren, om precies dezelfde reden..
Oud 23-10-2005, 18:07
adon1s
adon1s is offline
Fitness tennis en voetbal
Oud 23-10-2005, 18:47
Stevill
Stevill is offline
Ik denk dat Marathonlopers en vooral Bodybuilders (fitnes ook wel) meer met schema's te maken hebben dan anderen.
Oud 23-10-2005, 19:15
Verwijderd
Ja ff @ iedereen die het over marathon lopers + schemas heeft: Jullie hebben het over trainingschema's. Ik niet, ik heb het over de marathon zelf, dat is (volgens mij dan) gewoon recht toe recht aan lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:34
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Er komt echt veel bij een marathon kijken, het is niet even een lange afstand lopen
Oud 24-10-2005, 03:42
Subject
Subject is offline
Paardensport, hockey en snelwandelen.
Oud 24-10-2005, 10:19
Gimme more beer
Citaat:
Bossen schreef op 23-10-2005 @ 20:15 :
Ja ff @ iedereen die het over marathon lopers + schemas heeft: Jullie hebben het over trainingschema's. Ik niet, ik heb het over de marathon zelf, dat is (volgens mij dan) gewoon recht toe recht aan lopen.
Ja, probeer het eens, gewoon een beetje lopen. Dan haal je het echt niet hoor. Passagepunten zijn verschrikkelijk belangrijk. Als je bij een marathon de eerste tien kilometer te hard van stapel loopt, gaat het simpelweg mis. Daarom loop je volgens schema's.
Oud 29-10-2005, 18:59
Corossi
Corossi is offline
Als een van de weinigen: ik "haat" voetbal
Op TV kijk ik zelf vooral veel motorsport en autosport

Over die hele discussie over dat auto/motorsport niet zwaar zou zijn:
Het is al een aantal keer gezegd, die coureurs hebben een heel erg zwaar trainingsprogramma.
Die trainen de hele winter door om hun conditie op peil te houden.
Én daarbij moeten ze ook nog trainen in auto's/op de nieuw motors etc. om nieuw materiaal te testen en te blijven oefenen.

Ik heb hier al heel vaak met mensen een discussie over gehad (van die gasten die voetbal helemaal het einde van de wereld vinden). Die denken echt dat bv. Formule 1 coureurs even een paar rondes op een baan rijden, een mooie tijd neerzetten en even een race-je rijden. Alsof het hetzelfde is als dat je 2 uur op de Duitse Auotbahn rijdt.

Die kun je echt niet aan het verstand brengen dat dit sporten ook erg zwaar zijn, met zware trainingsprogramma's én ook dat het tijdens de wedstrijd erg zwaar is.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Corossi schreef op 29-10-2005 @ 19:59 :
Als een van de weinigen: ik "haat" voetbal
Op TV kijk ik zelf vooral veel motorsport en autosport

Over die hele discussie over dat auto/motorsport niet zwaar zou zijn:
Het is al een aantal keer gezegd, die coureurs hebben een heel erg zwaar trainingsprogramma.
Die trainen de hele winter door om hun conditie op peil te houden.
Én daarbij moeten ze ook nog trainen in auto's/op de nieuw motors etc. om nieuw materiaal te testen en te blijven oefenen.

Ik heb hier al heel vaak met mensen een discussie over gehad (van die gasten die voetbal helemaal het einde van de wereld vinden). Die denken echt dat bv. Formule 1 coureurs even een paar rondes op een baan rijden, een mooie tijd neerzetten en even een race-je rijden. Alsof het hetzelfde is als dat je 2 uur op de Duitse Auotbahn rijdt.

Die kun je echt niet aan het verstand brengen dat dit sporten ook erg zwaar zijn, met zware trainingsprogramma's én ook dat het tijdens de wedstrijd erg zwaar is.
Ik ben na een wedstrijd karten al moe .
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:33
Cola
Cola is offline
hmm weetje veel lui zeggen dat zij elke sport met paarden kut vinden, ik zelf trouwens ook maar eigenlijk zijn paardenraces best lauw, maar dat is dan ook serieus het enigste wat gaaf is met paarden
Oud 04-11-2005, 15:36
Cola
Cola is offline
Citaat:
Bossen schreef op 22-10-2005 @ 16:18 :
Ik denk dat jij het daar mis hebt, dat er geen tactiek bij marathonloop/duurloop, enz is, denk maar aan het precies verdelen van je energie, als je te hard begint zal dat later zijn tol eisen.
Oud 04-11-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 04-11-2005 @ 16:36 :
Ik denk dat jij het daar mis hebt, dat er geen tactiek bij marathonloop/duurloop, enz is, denk maar aan het precies verdelen van je energie, als je te hard begint zal dat later zijn tol eisen.
Mmh ja misschien wel, maar toch minder als in de meeste sporten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 19:41
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Bossen schreef op 04-11-2005 @ 20:14 :
Mmh ja misschien wel, maar toch minder als in de meeste sporten.
Nou denk dat jij je ook daar in vergist. Maar bij andere sporten is de taktiek vaak duidelijker na buiten toe (opstelling team enzo). Dat heb je bij marathonlopen niet. De taktiek is iets wat trainer en loper afspreken en dat zullen wij nooit zien. Alleen de loper weet of het aan de taktiek lag dat hij niet won of dat hij gewoon niet in vorm was.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 04-11-2005 @ 20:41 :
Nou denk dat jij je ook daar in vergist. Maar bij andere sporten is de taktiek vaak duidelijker na buiten toe (opstelling team enzo). Dat heb je bij marathonlopen niet. De taktiek is iets wat trainer en loper afspreken en dat zullen wij nooit zien. Alleen de loper weet of het aan de taktiek lag dat hij niet won of dat hij gewoon niet in vorm was.
Don't push it. Bij American Football, voetbal, F1 en dergelijke is tactiek heus wel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 21:02
Al Murphy
Al Murphy is offline
Bij motorsport zie je zelfs geen sporters meer. Enkel felle kleuren en sigarettenmerken. F1 is ook zo elitair dat het voor mij niks meer met sport te maken heeft.
Verder heb ik bij Formule 1 nog nooit een rijder zien opgeven omdat hij een klop van de hamer kreeg. Altijd problemen met motor, versnellingsbak, weet-ik-veel wat. (vreemd dat ze met al hun miljarden nog geen wagen kunnen ontwerpen die een race kan uitrijden) Een F1-rijder zie je niet lijden of afzien. Daardoor haat ik het niet, maar daardoor vind ik het wel enorm oninteressant.
De laatste race waar ik meer dan 10 minuten naar heb gekeken zaten ze gewoon met 6 (of zoiets) rondjes achter elkaar te rijden, de rest had geen banden bij of zoiets. Waar ben je dan als sporter nog mee bezig?

Omdat hier toch constant de vergelijking met duurlopen gemaakt wordt: daarin heb je wel dat heroïsche aspect. Natuurlijk kan bijna iedereen met de juiste training een marathon uitlopen. En dat is ook het mooie aan de sport. Straks gaan in New York 65,000 mensen aan de start staan, maar alleen de echte toppers zullen in minder dan tweeëneenhalf uur aankomen. Bossen, misschien zal je nog wel ooit beseffen dat je wel talent/techniek/taktiek nodig hebt om een scherpe tijd in een marathon te lopen.

Verder hou ik niet van sporten waarbij de regels te ingewikkeld zijn. Eenvoud siert.
Oud 06-11-2005, 10:43
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 05-11-2005 @ 22:02 :
Bij motorsport zie je zelfs geen sporters meer. Enkel felle kleuren en sigarettenmerken. F1 is ook zo elitair dat het voor mij niks meer met sport te maken heeft.
Verder heb ik bij Formule 1 nog nooit een rijder zien opgeven omdat hij een klop van de hamer kreeg. Altijd problemen met motor, versnellingsbak, weet-ik-veel wat. (vreemd dat ze met al hun miljarden nog geen wagen kunnen ontwerpen die een race kan uitrijden) Een F1-rijder zie je niet lijden of afzien. Daardoor haat ik het niet, maar daardoor vind ik het wel enorm oninteressant.
Zoals ik al eerder zei: ze sporten (trainen) net zo hard of zelfs harder als de "echte topsporters".
Dat jy ze nog hebt zien zien stoppen omdat ze een klop van de hamer kregen komt juist door hun gigantisch goede conditie.
Anders zouden ze dat nooit redden. En races waar het heel warm is of een hele hobbelige baan zoals Brazilie zie je ze wel degelijk lijden. Als je beter kijkt naar de races en naar wat de commentator zegt zul je weten dat ze zeker lijden en afzien.

Citaat:
Al Murphy schreef op 05-11-2005 @ 22:02 :De laatste race waar ik meer dan 10 minuten naar heb gekeken zaten ze gewoon met 6 (of zoiets) rondjes achter elkaar te rijden, de rest had geen banden bij of zoiets. Waar ben je dan als sporter nog mee bezig?
Dat was de GP van Amerika, Michelin had gezegd tegen de teams dat het onveilig kon zijn om te rijden op het circuit omdat de banden het zouden kunnen begeven. De coureurs hebben besloten om niet te rijden, omdat er anders zeer zware ongelukken zouden kunnnen gebeuren (die kans is er altijd, maar die was toen gewoon veeel hoger). Ze zijn dus uit veiligheidsredenen gestopt. (alleen de opwarmronde gereden)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:39
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Corossi schreef op 06-11-2005 @ 11:43 :
Ik wil ook helemaal niet gezegd hebben dat F1-rijders minder hard trainen, of geen uitstekende conditie hebben. Maar in tegenstelling tot bij echte topsporters zie je ze NIET lijden. Je zegt dat je dan beter moet kijken naar een race, of naar de commentator moet luisteren. Klopt niet. Je ziet enkel de wagens, af en toe een hand aan het stuur, maar de rijders zelf hebben een dikke, zware helm op. Op geen enkel moment zie je gezichtsuitdrukkingen, spiersamentrekkingen of wat dat ook. Dat je dat wel in een race in Brazilië ziet laat ik even in het midden. Voor een niet-kenner als ik geldt: beton is beton. Of dat nu in Spa, Hockenheim of ergens in Rusland is.

Wat je zegt over die banden maakt het allemaal nog belachelijker. Dat circuit is voor iedereen hetzelfde, dus als het te onveilig is om er te racen, moeten ze de race afschaffen. Blijkbaar was het voor een paar coureurs niet te onveilig. Blijkbaar hebben die andere niet zoveel aan hun geweldig goede training, en een conditie die volgens jou beter is dan die van andere sporters. Het lukte hun team blijkbaar niet om veilige wagens of banden te maken, en dan rijden ze maar niet? Man, man, man...
Reageren

Regels voor berichten