Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Elaboratie houdt in dat je de kennis in je lange termijn geheugen opslaat. Met herhaling (van bijvoorbeeld een telefoonnummer, woorden, rijtjes, etc) houd je iets in je werkgeheugen, maar dat is ook zo weer verdwenen. Als het in je lange termijngeheugen terecht moet komen, moet je er iets meer moeite voor doen. Dat houdt dus in: samenvatten, de stof begrijpen (en dat kan dus door een samenvatting in je eigen woorden heel goed), ezelsbruggetjes... noem maar op. De essentie is dat je de kennis die je tot je moet nemen voor jezelf betekenisvol maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn cijfers zijn gemiddeld (zevens, achten, soms zesjes, niet heel hoog maar ook niet heel laag) als ik op deze manier leer. In de rest van het blok, buiten de tentamens om maak in aantekeningen tijdens de hoorcolleges, maak ik opdrachten in de werkcolleges, lees ik thuis de stof nog een keertje door. Maak ik soms een samenvatting. Ik probeer meestal wel te zorgen dat ik alle stof al een keer gezien heb zelf voor ik eraan ga leren voor het tentamen. @ nare man en Balance: De stof voor het college bestuderen vind ik niet echt fijn. Dat kan bij ons ook niet bij alle vakken omdat de slides soms pas online komen na het hoorcollege. Ik vind het ook heel vervelend als ik van te voren al weet hoe de docent zijn zin gaat eindigen als hij eraan begonnen is (bij wijze van spreken) omdat ik al weet wat hij precies gaat bespreken enzo. Ik lees wel kort door waar de les over gaat zodat ik al kan nagaan wat ik er al van weet en waar ik eventueel extra aandacht voor nodig heb (mijn studie is tot nu toe grotendeels herhalen van wat ik vorig jaar al gehad heb). Ik heb niet van alle vakken samenvattingen. Voor biochemie leer ik bijvoorbeeld alleen mijn aantekeningen en de slides uit de hoorcolleges dus dat is eigenlijk al samengevat. Voor moleculaire biologie heb ik van de eerste paar lessen wel een samenvatting maar van de latere (nog) niet. Met mijn tijdsschema van nu is het zo dat ik naast de tijd dat ik leer ook inplan wat ik dan leer. Bijvoorbeeld van negen tot elf hoofdstuk 1 en 2 en van half twaalf tot een hoofdstuk 3. Ik ben nu aan het proberen om de tijden los te laten en alleen de doelen in de zin van hoofdstukken, colleges of bladzijden in stand te houden en dat gaat wel goed moet ik zeggen ![]()
||
Citaat:
Meestal volg ik de lessen, het werkcollege, lees ik daarna de stof een keer door en dan voor het tentamen leer ik alles een keer goed en dan herhaal ik alles nog een keer. Dan begin ik toch wel een week van tevoren of ik elk geval een dag of vijf want veel meer dan een hoorcollege per dag kan ik niet leren.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik moet me idd ook heel goed kunnen concentreren op wat ik lees, anders blijft het niet hangen. Het gebeurt dus soms dat ik drie keer achter elkaar hetzelfde stukje lees omdat ik niet zo goed geconcentreerd ben. Hoofd en bijzaken kan ik wel scheiden. Meestal begrijp ik de principes wel na het volgen van het hoorcollege maar bij mijn studie zijn de bijzaken vaak juist ook wel belangrijk en bij de afgelopen tentamens vroegen ze ook vaak juist de kleine dingetjes. Ik zorg in eerste instantie wel dat ik de grote lijnen ken maar dat is vaak niet genoeg (of dat denk ik). Voorbeelden leer ik meestal niet echt bewust maar die onthoud ik onbewust wel. En als ik de stof goed ken dan kan ik zelf wel een voorbeeld bedenken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
MC vragen LGF | 63 | 21-11-2005 12:58 | |
Drugs & Alcohol |
Deads grote IZSADC-topic deel veel Verwijderd | 500 | 14-10-2005 11:38 | |
Eindexamens 2004 |