![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En het is goed dat ze nu wel luisteren, buurthuizen/voorzieningen vrijstellen en gelukkig geen leger inzetten.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat er toch wel wat meer op de korte termijn een oplossing moet komen voor die rellen. Gelukkig zal het eind van de vakantie plus een paar honderd arrestaties per nacht ook helpen. heel stiekem zou ik het ook niet slecht vinden als diegenen die die bejaarde vermoord hebben en degenen die die gehandicapten in branden staken een 'ongelukje' kregen tijdens de rellen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Een oplossing voor de rellen moet eerder op een termijn van 'nu, direct ,meteen, gisteren' gezocht worden.
||
![]() |
Citaat:
Link
||
Citaat:
![]() Dus omdat het lastig te verklaren is zónder je helemaal in te lezen, houden we het maar bij wat simpele standaard conclusies die iedere boerenlul aan de hand van zijn persoonlijke referentiekader kan verzinnen? Meh.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dit omdat het in brand steken of vermoorden van voorbijgangers plus het systematisch vernielen van spullen geen acceptabele situatie is.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En qua vermoorden van voorbijgangers, er is maar 1 iemand vermoord zover ik weet, dus dat is niet erg betrekkelijk. Al is dat natuurlijk helemaal acceptabel.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De systematische vernieling die we nu zien heeft helemaal niets meer met discriminatie of kansarm zijn te maken.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet dus. Wat voor verklaring geef jij er btw voor? Uit religieuze motieven? Kom op man, laat dat eens een keer hier buiten en kijk verder dan je neus lang is. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Omg, volgens mij moeten mensen niet reageren als ze dit topic niet hebben doorgenomen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Correct me if I'm wrong.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en jullie lezen ook lekker selectief hè, ik zeg toch écht dat er een redelijk groot verschil is tussen die normale nadenkende figuren en dat vee wat gillend en dingen-in-de-brand-stekend over straat rent? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ik lees niet selectief, alleen ik ga op dingen in die ik nu van belang vind. Maargoed, wat jij wilt, mooi dat je ook weet dat er 'goede' moslims zijn! ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is al decennia verboden om hoofddeksels te dragen in de klas, alleen moest er nu een wet voor worden gemaakt omdat sommige meisjes dat verbod negeerden. Dat verbod heeft vooral te maken met goede manieren.
||
Citaat:
Waarom staat er a) dan iets over religieuze uitingen in de wet b) zou er een extra wet moeten komen? mallerd
|
Verwijderd
|
Rellen Frankrijk lijken af te zwakken
Uitgegeven: 8 november 2005 07:23 Laatst gewijzigd: 8 november 2005 10:07 PARIJS - In verschillende steden in Frankrijk braken maandagavond opnieuw ongeregeldheden uit, maar de rellen leken iets minder hevig dan voorgaande nachten, vooral in Parijs. In totaal zijn op deze twaalfde dag van onlusten toch nog bijna 1200 auto's in brand gestoken, volgens de politie dinsdag. Dat zijn er tweehonderd minder dan een nacht eerder. Twaalf politieagenten raakten gewond, de meesten doordat ze met voorwerpen werden bekogeld. In meer dan tien gebouwen werd brand gesticht. De Franse politie verrichtte ongeveer 330 arrestaties. Volgens de autoriteiten in de gemeente Clichy-sous-Bois zwakt het geweld iets af en hoefde de brandweer minder vaak uit te rukken. Steden Ook maandag werd op verschillende plaatsen brand gesticht. In Parijs werd onder meer een gymnasium in brand gestoken. In Toulouse staken jongeren een bus en twintig auto's in brand. Ook in Straatsburg en Lille was het onrustig. Hier gingen in totaal zeker vier auto's in vlammen op. In Lille werd in een arbeiderswijk een crèche bij een school in brand gestoken. In Auxerre werden vijftien mensen met ademhalingsmoeilijkheden in een ziekenhuis opgenomen, nadat een kelder in een flatgebouw in brand was gestoken. Dode Sinds de onlusten bijna twee weken geleden begonnen, is er een dode gevallen en zijn ruim honderd politiemannen en brandweerlieden gewond geraakt. Een vrouw raakte zwaargewond toen zij met benzine werd overgoten en in brand werd gestoken. In totaal zijn 5000 auto's uitgebrand. De politie heeft 1200 mensen gearresteerd en ongeveer twintig zijn er al veroordeeld. Enkele honderden mensen hebben maandagavond in de Parijse voorstad Stains de 61-jarige man herdacht die aan zijn verwondingen is bezweken, nadat hij door relschoppers was mishandeld. Villepin De Franse premier Dominique de Villepin kondigde maatregelen aan om een einde te maken aan de onlusten. Hij stelde extra politiemensen in het vooruitzicht, maar gaat niet over tot inzet van het leger. Hij kondigde aan 1500 extra agenten naar de brandhaarden in het land te sturen, als versterking van de 8000 politiemannen die al zijn ingezet. Ook mogen gemeentebesturen een avondklok instellen. In de Parijse voorstad Le Raincy is sinds maandagavond al het eerste uitgaansverbod van kracht. Onderzoek Verder komt er een onderzoek naar de dood van twee allochtone jongeren die de aanleiding vormden voor de rellen. Zij kwamen twee weken geleden door elektrocutie om het leven in een transformatorhuisje. Ze zouden daarin zijn gevlucht toen de politie hen achtervolgde. Bovendien wil de regering de achterstandssituatie in de arme voorsteden verbeteren met meer scholing, werk en nieuwbouw. Brussel In Brussel was het voor de tweede nacht onrustig. In de wijken Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst werden zeker vier auto's in brand gestoken. Ook zijn stenen gegooid in de richting van politievoertuigen. Dat meldde de Vlaamse publieke omroep VRT. Niemand werd aangehouden en er was alleen materiële schade. De politie onderzoekt of er verband is met de onlusten in Frankrijk. Ambassade De Nederlandse ambassade in Parijs heeft landgenoten gewaarschuwd om 's avonds en 's nachts de departementen Seine-Saint-Denis en Val-d'Oise in Parijs zoveel mogelijk te mijden. De ambassade noemt specifiek de gemeenten Argenteuil (in het noord-oosten) en Trappes ten zuid-oosten van de Franse hoofdstad. De ambassades van Groot-Brittannië, Japan, Polen, Rusland en de Verenigde Staten hebben ook al dergelijke waarschuwingen doen uitgaan. Bron: http://www.nu.nl/news/621959/21/Rell...8video%29.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zei niet dat het niks te maken heeft met religieuze uitingen. Ik zei vooral goede manieren. Het is nou eenmaal een gedragsregel in onze cultuur om geen hoofddeksels te dragen binnenshuis (uitzonderingen daargelaten, zeikerds). Zelfs in strengreligieuze landen als Spanje, Italie, of Zwitserland is dat de norm. Kettingen met een kruisje e.d. zijn een heel ander verhaal, in Frankrijk mag dat dus niet. Maar wat betreft hoofddeksels is het dus dubbel. Enerzijds is het etiquette (een baseballpet heeft niks met geloof te maken, toch is die ook verboden RARA), anderzijds heeft het met de Franse wet & moraal te maken. Waarom je hierop uberhaupt doorgaat is mij niet duidelijk; ik had zojuist jouw complottheorie ontkracht. Dat er een extra wet moet komen heb ik ook al uitgelegd. Spuit elf. Sommige Moslima's hielden zich niet aan die regel. Dan moet de wet ingrijpen. Het is dood-simpel. Mijn vader is leraar in Frankrijk - gedurende zijn hele loopbaan is ELK hoofddeksel, dus INCLUSIEF hoofddoekjes want DAT ZIJN DUS OOK HOOFDDEKSELS altijd al verboden geweest. Capice?
Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 20:09. |
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast gaat het er niet om hoe de regels waren, maar al die tijd werden toegepast in het leven van al die Moslims. Dat is komen te veranderen. Alhoewel een hoofddoekje niemand schade berokkend, is zij verboden. Dat schept woede. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
krijg ebola en sterf. (ik word doodgewenst, hoezé!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens zie ik sensatie-zucht als hoofdoorzaak voor de rellen. Wie zich de rellen rond het kampioenschap van Feyenoord nog kan herinneren, weet dat het ook toen geen Feyenoord-fans waren die aan het plunderen sloegen, maar loslopend tuig die van de gelegenheid gebruik maakte. Wat is er sowieso nou leuker dan die gehate blauwe scouting met een grote troep op de vlucht te jagen? Veel interviews die ik heb gelezen, wijzen simpelweg op een combinatie van ontevredenheid en sensatiezucht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|