Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 21:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dames en heren.

Ik ben in het bezit van een "redelijk" systeempje voor mijn bescheiden wensen al merk ik dat mijn grafische kaart het soms flink laat afweten tegenover de rest van het systeem.

De basic specs geplukt uit handleidingen en Everest Home Edition:
Mobo: ASUS K8N Socket754 Nvidia Nforce3 250 HT 800
CPU: AMD Athlon64 2.2GHz
Werkgeheugen: 1024DDR
Sound: onboard Realtek AC97
Videokaart: ATI Radeon9550 256MB

Mijn vraag is nu. Is het met dit systeem de moeite die Radeon te vervangen (duh) of is het genoeg om dat ding gewoon eruit te schuppen en met de onboard Nforce beelden verder te gaan? (dit vraag ik eventjes omdat de PC's op school toch redelijk respectabele grafische prestaties leveren met hun on-board gebeuren)

BVD.
Oud 08-11-2005, 21:47
Verwijderd
Tsja. De onboard graphics chips van tegenwoordig zullen vast een oud spel als Quake 2 wel lekker kunnen draaien, maar moderne spellen kun je natuurlijk wel vergeten. Het hangt af van wat je ermee wilt doen. Speel je heel af en toe een oud spel en doe je verder voornamelijk officewerk, dan is onboard graphics prima. Wil je vaker gaan gamen en vaak films (HDTV) gaan kijken, dan zou ik maar upgraden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:19
M@rco
M@rco is offline
Dat ding heeft geen onboard video, dus je zult weinig keus hebben
Oud 08-11-2005, 22:53
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-11-2005 @ 23:19 :
Dat ding heeft geen onboard video, dus je zult weinig keus hebben
Hehe, dat sowieso al, maar hoe kom je (TS) er in hemelsnaam bij dat onboard video beter zou presteren dan een radeon 9550?? Oke, die kaart is crap, maar onboard zuigt nog zoveel harder
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 09:37
Jolt
Jolt is offline
De C61 en C65 en de nieuwe Ati Radeon Xpress presteren beter dan de 9550 hoor

Alleen zijn ze nog niet uit

Knal er gewoon een mooie nieuwe 3d kaart in, na gelang van je budget.
Oud 10-11-2005, 17:09
J-roenn
J-roenn is offline
on-board hoeft niet te zuigen, ik kan op school moeiteloos quake 3 en battlefield 2 spelen op 64 MB shared video geheugen, zelfs doom 3 deed t nog ( al was dat wel beeeeeeetje lage framerate )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:56
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 10-11-2005 @ 18:09 :
battlefield 2 spelen op 64 MB shared video geheugen,
wat een stierenpoep
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:27
Verwijderd
Wat de hel inderdaad. Q3 kan ik wel begrijpen, dat is basically een geupgrade Q2-engine die echt niet zwaar is voor het systeem, maar BF2 spelen op onboard is gewoon lulkoek van het zuiverste water.

Tenzij je 0,15 frames per seconde 'moeiteloos' vindt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:35
Jolt
Jolt is offline
kan geloof ik niet eens, ivm met pixel shader 2.0
Oud 11-11-2005, 22:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Mwa, de onboard van bij ons op school schijnt op de X700 van radeon te draaien... (dunno welke borden ze erin hebben zitten maar het is WEL de onboard chip want er zit verder geen extra beeldschermkaart in)
Dus waarom ze zo soepeltjes draaien is me wel duidelijk

En mijn aanschaf opties zijn vanaf volgende maand geschat op rond de 150 euro dus ik ga denk ik eens kijken voor ongeveer zoiets
Oud 12-11-2005, 01:18
Jolt
Jolt is offline
kut dat je geen pci-e hebt anders had je een X800GTOII of 6800GS kunnen scoren ga voor een 2e hands 6800GT of zo
Oud 12-11-2005, 10:07
crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 10-11-2005 @ 18:09 :
on-board hoeft niet te zuigen, ik kan op school moeiteloos quake 3 en battlefield 2 spelen op 64 MB shared video geheugen, zelfs doom 3 deed t nog ( al was dat wel beeeeeeetje lage framerate )
lulkoek
stierenpoep
ge-ijl
waanzin
nonsens

sorry.. maar volgens mij weet je gewoon niet waar je over praat
Oud 12-11-2005, 12:10
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-11-2005 @ 23:03 :
Mwa, de onboard van bij ons op school schijnt op de X700 van radeon te draaien... (dunno welke borden ze erin hebben zitten maar het is WEL de onboard chip want er zit verder geen extra beeldschermkaart in)
Dus waarom ze zo soepeltjes draaien is me wel duidelijk

En mijn aanschaf opties zijn vanaf volgende maand geschat op rond de 150 euro dus ik ga denk ik eens kijken voor ongeveer zoiets
kan geloof ik niet, die onboard shit moet nog uitkomen. Met de X700 performance dan.
Oud 12-11-2005, 18:03
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-11-2005 @ 13:10 :
kan geloof ik niet, die onboard shit moet nog uitkomen. Met de X700 performance dan.
MWa, het is ook alleen maar snel gekeken via
Configuratiescherm - Beeldscherm - Instellingen - Geavanceerd - Adapter.
Dus ik weet niet hoe serieus ik dat moet nemen maar daar stond dat het Radeon X700 was. (wat ik gezien de prestaties logisch genoeg vond)
Oud 13-11-2005, 00:56
Jolt
Jolt is offline
Hoe nieuw is die pc dan? en daarnaast weet je zeker dat het niet gewoon een 3d kaart was?
Oud 14-11-2005, 07:28
MazeMouse
MazeMouse is offline
Nieuw... geen idee precies hoe nieuw maar ze zien eruit alsof ze er pas staan sinds het begin van dit schooljaar.

En tenzij ze een manier hebben gevonden de beeldschermkaarten zo erin te proppen dat je de aansluiting weer gewoon op de "normale" plek hebt zitten kan ik mezelf niet indenken dat er een losse beeldschermkaart in zit
Reageren

Regels voor berichten