Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet Gretta Duisenberg inbinden?
Ja, met haar antisemitische uitspraken kwetst ze onnodig een hele bevolkingsgroep 13 25.00%
Ja, niet zozeer vanwege haar uitspraken, maar om de persoon Gretta Duisenberg 5 9.62%
Nee, vrijheid van meningsuiting moet te allen tijde blijven gelden 20 38.46%
Nee, ik ben het geheel met haar eens 14 26.92%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2005 @ 15:17 :
Wat is nieuw aan dat sommige mensen gelijker moeten worden behandeld dan anderen?

->
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Niets, maar ik vind joden gewoon zeurpieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2005, 16:24
one.
one. is offline
Ach, dat ze niet uitblinkt in nuance is al langer bekend, tiswah.
Oud 11-11-2005, 16:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2005 @ 14:14 :
Dat ze 'de boel ook in Amsterdam willen annexeren' is misschien een beetje smakeloze beeldspraak, maar je kunt het best verdedigen.
Kun je dat? Ik vraag me af hoe.
Oud 11-11-2005, 16:38
sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik vind Greta haar uitspraken ongepast, maar ben toch voor optie nummer 3.

Neemt niet weg dat ik een ongelofelijke hekel aan het mens Duisenberg heb. De Palestijnen hebben meer aan mensen die het wat minder eenzijdig brengen.
Oud 11-11-2005, 16:42
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 10-11-2005 @ 23:55 :
Mijn keus trouwens optie 4
Betekent de smilie dat je het niet meent?
Oud 11-11-2005, 16:50
Go
Go is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 11-11-2005 @ 17:42 :
Betekent de smilie dat je het niet meent?
ik denk dat betekent dat waarschijnlijk niet iedereen hier even blij met zijn keuze zal zijn. Ik trouwens wel hoor
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 11-11-2005 @ 17:38 :
Kun je dat? Ik vraag me af hoe.
Als ze met 'annexeren' bedoelt 'proberen Israel-critici de mond te snoeren met beroepen op achterlijke wetsartikelen'. Ik geef toe, het is gezocht.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 17:49
naam onbekend
naam onbekend is offline
Als Ronny Naftaniël dit topic leest, wordt iedereen die hierin gepost heeft aangeklaagd wegens antisemitisme.
Oud 11-11-2005, 18:21
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2005 @ 17:52 :
Als ze met 'annexeren' bedoelt 'proberen Israel-critici de mond te snoeren met beroepen op achterlijke wetsartikelen'. Ik geef toe, het is gezocht.

"ze moeten niet denken dat ze Amsterdam kunnen annexeren, net als de Westoever ."

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2005 @ 14:14 :
Hoezo gaat ze te ver? Zeggen 'die joden proberen hier de boel over te nemen, zoals ze in WO II stiekem ook probeerden, maar dat ging verkeerd en de Duitsers vochten terug in zelfverdediging', dát is over de schreef (volgens de algemene opvattingen).

Maar zeggen dat ze de boel annexeren op de westoever, dat is een feit. Annexatie betekent letterlijk 'onrechtmatig en eenzijdig in bezit nemen van land'. Dat is precies wat er gebeurt. Dat ze 'de boel ook in Amsterdam willen annexeren' is misschien een beetje smakeloze beeldspraak, maar je kunt het best verdedigen.

Ik kan me niet herinneren dat andere geloofsgroepen zich zó ernstig opwinden over belediging van hun groep. Naftaniël c.s. willen gewoon voor eeuwig een uitzonderingspositie behouden, en dat haat ik zo aan het CIDI. Natuurlijk geldt het niet voor alle joden maar voor vrij veel geldt toch dat ze antisemitisme erger vinden dan andere vormen van haat tegen religie.
Net zo min als de Moslims hier de boel zouden overnemen of annexeren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 01:03
Replicator
Replicator is offline
Huh?

Pastoors schildert moslims af als mensen die fundamenteel evil zijn, omdat ze het islamitische geloof aanhangen, en "iedereen" juicht dat toe.

Gretta Duisenberg zegt hetzelfde over Joden, en "iedereen" valt over haar heen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-11-2005 @ 00:02 :
Net zo min als de Moslims hier de boel zouden overnemen of annexeren.
Ze zouden er wel beter toe in staat zijn, want ze zijn met veel meer, maar over het algemeen zijn ze er te apathisch voor
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Replicator schreef op 12-11-2005 @ 02:03 :
Pastoors schildert moslims af als mensen die fundamenteel evil zijn, omdat ze het islamitische geloof aanhangen, en "iedereen" juicht dat toe.

Gretta Duisenberg zegt hetzelfde over Joden, en "iedereen" valt over haar heen.
Newsflash: Pastors moet weg vanwege die uitspraken. Steun voor zijn uitspraken is in geen velden of wegen te bekennen. Bovendien deed hij die uitspraken niet eens in de landelijke media, terwijl Duisenberg opzettelijk een zo groot mogelijk publiek probeert te krijgen voor haar hysterisch gedoe.

Bovendien zou dat het nog steeds niet goedpraten wat Duisenberg allemaal beweerd.
Bovendien zou ik het leuk viinden als je die post zou editen, ik wil met klem niet geasocieerd worden met een over-religieuze Rotterdammer die alle religies behalve zijn eigen des duivels vind, "iedereen" die het prachtig zou vinden is een verkeerde bewoording.

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 10:28
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Laten we nou maar gezellig gaan kijken vanavond met z'n allen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:49
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik ben het totaal niet met haar eens, maar ik zie verder niet waarom er zoveel ophef is over haar uitspraken, ik heb wel erger gehoord.

Optie 3 btw.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 02:55 :
Ze zouden er wel beter toe in staat zijn, want ze zijn met veel meer, maar over het algemeen zijn ze er te apathisch voor
In Palestina zijn de Joden in de minderheid maar zei hebben de boel daar wel geannexeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:28
Louiise
Louiise is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 12-11-2005 @ 21:02 :
In Palestina zijn de Joden in de minderheid maar zei hebben de boel daar wel geannexeerd.
Ja, hoe zou dat komen. de joden in palestina krijgen dan ook flink wat geld toegestopt uit het buitenland.
Oud 12-11-2005, 20:34
Levis
Levis is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-11-2005 @ 12:34 :
Duisenberg kan natuurlijk ook te ver gaan, en dat vind ik in deze zaak duidelijk het geval.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 20:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nou, dat viel wel mee.
Ik onderschrijft haar boodschap voor 100%, alleen is ze te dom en te eenzijdig om deze goed tot uitdrukking te brengen En dat geldt ook voor die heer Knoops.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 21:12
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-11-2005 @ 21:57 :
Nou, dat viel wel mee.
Ik onderschrijft haar boodschap voor 100%, alleen is ze te dom en te eenzijdig om deze goed tot uitdrukking te brengen En dat geldt ook voor die heer Knoops.
Ze viel me ook wel mee inderdaad. Knoops was inderdaad ook niet de goede man hier.

Maar over dat 'ze' heeft hij wel gelijk. "Ze doen dit, ze doen dat, en ze doen ook dit hier"
Ook jammer dat ze pas een jood herkent wanneer die op haar spuugt of een middelvinger naar haar opsteekt. 'Ze doen het allemaal'

Knoops en Greta waren een beetje elkaars tegenovergestelden. Allebei het wij zijn goed en zij zijn slecht gevoel. (mooie uitspraak trouwens, recht tegen recht) Jammer dat dit weer werd veranderd in een wij zijn recht, en zij zijn onrecht door mevrouw Duisenberg. Ook vond ik de vergelijking met de bezetting van Nederland en van Palestina wat jammer, en dat wanneer iemand Greta op haar eenzijdige praatjes wees ze zichzelf alleen maar ging herhalen, met het is toch zo want: herhaling.

Voor zover, alles wat ik even kan opmerken.

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 21:16
Ieke
Ieke is offline
Net gezien. Vind haar wat te ongenuanceert en wat te eenzijdig. Jammer, denk niet dat je zo echt verder komt.
Oud 12-11-2005, 22:36
Verwijderd
Nou nou. Wat een anti-semitische uitspraken deed Gretta toch!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:27
Auryn
Auryn is offline
Ik woon niet ver bij haar vandaan en ik wil even toevoegen dat er nauwelijks joden bij haar in de buurt wonen, en geen van de joden die ik hier ken zou haar ooit uitschelden of bespugen. Er hangt nog steeds eigenwijs een Palestijns vlaggetje over haar balkon, die ze ook wel weg zou halen als ze daardoor lastig zou worden gevallen, lijkt mij. Op mijn (Joodse) school wordt weinig aandacht aan haar (uitspraken) besteed. Ik geloof eerlijk gezegd dat ze het toch echt uit haar duim zuigt allemaal, of heel zwaar overdrijft.
Natuurlijk zijn er altijd Joden die mensen aanklagen om antisemitische uitspraken. Geen wonder met al die Joodse advocaten om ze heen. Maar och, wat een drama toch weer.

Edit: artikel uit het Parool, vrijdag 11 November 2005

Buurtbewoners: Gretta door ons niet belaagd

Amsterdam - Buurtbewoners van Gretta Duisenberg herkennen zich totaal niet in haar aantijgingen dat ze in haar wijk, Oud Zuid, zou worden uitgescholden en bespuugd. Volgens het is het ook niet waar dat Joden restaurants onder druk zetten om Duisenberg toegang te weigeren.

Tijdens de opnames van het TV-programma Het zwarte schaap , dat zaterdagavond wordt uitgezonden, deed Gretta Duisenberg een uitspraak waarmee ze kwaad bloed zette bij de Joden in Amsterdam. Ze beschuldigde hen ervan dat 'ze mijn stadsdeel annexeren zoals ze de Westbank hebben geannexeerd'.
"Ze stapt, als ze de deur uitgaat, alleen in de auto, dus ik snap uberhaupt niet hoe ze hier bespuugd kan worden. Bovendien de Joden die ik ken haar juist geen aandacht, maar mijden haar liever," reageert Rosa van der Wieken, overbuurvrouw van Duisenberg en directeur van de Stichting Network on Antisemitism.
In de Joodse broodjeszaak Sal Meijer aan de Scheldestraat waren de uitspraken van Gretta Duisenberg gister het gesprek van de dag. "De reacties kun je wel raden," zegt eigenaar Maurits Blog. Hij benadrukt echter dat hij haar nooit de toegang tot zijn winkel zal ontzeggen.
Een van de klanten ergert zich vooral over de generaliserende toon van Duisenberg. "Natuurlijk zijn er Joden die foute dingen doen, maar daarom hoef je ze nog niet allemaal over een kam te scheren." Een andere, niet-Joodse, klant merkt op dat het klimaat verhardt, ook bij Joden. "De tolerantie vermindert, en dat heeft zij zelf in de hand gewerkt."
Door het verharde klimaat willen de klanten niet met naam in de krant, 'want je weet maar nooit wie je dan gaat lastigvallen'. Beiden zeggen echter geen Joden te kennen die Duisenberg zouden bespugen of uitschelden. "Niemand besteedt verder veel aandacht aan haar."
Ook restaurant Vis aan de Schelde zal de omstreden buurtbewoonster de toegang nooit weigeren. "Ze is juist een van onze vips!" Over welke restaurants heeft Duisenberg het dan wel? Van Wieken weet dat er bepaalde Joden in haar omgeving zijn die hebben gezegd tegen de eigenaar van een restaurant dat ze er niet meer zullen eten als Duisenberg er ook komt. "Zelf zou ik ook niet ergens binnenstappen waar ik haar zie zitten, want dan heb ik geen gezellige avond meer. Maar het is dan de keuze van de eigenaar om tussen de een of de ander te kiezen. Wat voor druk kunnen Joden hier nou helemaal uitoefenen?"
Van der Wieken vult aan: "Ze doet antisemitische uitspraken, wie kaatst kan de bal verwachten."
Gretta Duisenberg wil geen commentaar geven.

Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 13:16
Supersuri
Supersuri is offline
Hoezo mag je over Moslims zeggen dat het geitenneukers zijn en als je over een Jood iets zegt of over Israël ben je meteen antisemiet?

Heeft dan nog steeds met een schuldgevoel van 60 jaar terug te maken ofzo? Dat Israël daarom ook VN resoluties kan verwerpen.

Ik vind het wel meevallen die uitspraken van Greta (hoezo heet ze nog Duisenberg, haar man is toch dood? ). De enige uitspraak die van mij niet gehoeven had was dat amsterdam ook geannexeerd was. Maar omdat nou meteen antisemitisch te noemen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 13:21
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Auryn schreef op 13-11-2005 @ 00:27 :
Ik woon niet ver bij haar vandaan en ik wil even toevoegen dat er nauwelijks joden bij haar in de buurt wonen, en geen van de joden die ik hier ken zou haar ooit uitschelden of bespugen. Er hangt nog steeds eigenwijs een Palestijns vlaggetje over haar balkon, die ze ook wel weg zou halen als ze daardoor lastig zou worden gevallen, lijkt mij. Op mijn (Joodse) school wordt weinig aandacht aan haar (uitspraken) besteed. Ik geloof eerlijk gezegd dat ze het toch echt uit haar duim zuigt allemaal, of heel zwaar overdrijft.
Natuurlijk zijn er altijd Joden die mensen aanklagen om antisemitische uitspraken. Geen wonder met al die Joodse advocaten om ze heen. Maar och, wat een drama toch weer.

Edit: artikel uit het Parool, vrijdag 11 November 2005

Buurtbewoners: Gretta door ons niet belaagd

Amsterdam - Buurtbewoners van Gretta Duisenberg herkennen zich totaal niet in haar aantijgingen dat ze in haar wijk, Oud Zuid, zou worden uitgescholden en bespuugd. Volgens het is het ook niet waar dat Joden restaurants onder druk zetten om Duisenberg toegang te weigeren.

Tijdens de opnames van het TV-programma Het zwarte schaap , dat zaterdagavond wordt uitgezonden, deed Gretta Duisenberg een uitspraak waarmee ze kwaad bloed zette bij de Joden in Amsterdam. Ze beschuldigde hen ervan dat 'ze mijn stadsdeel annexeren zoals ze de Westbank hebben geannexeerd'.
"Ze stapt, als ze de deur uitgaat, alleen in de auto, dus ik snap uberhaupt niet hoe ze hier bespuugd kan worden. Bovendien de Joden die ik ken haar juist geen aandacht, maar mijden haar liever," reageert Rosa van der Wieken, overbuurvrouw van Duisenberg en directeur van de Stichting Network on Antisemitism.
In de Joodse broodjeszaak Sal Meijer aan de Scheldestraat waren de uitspraken van Gretta Duisenberg gister het gesprek van de dag. "De reacties kun je wel raden," zegt eigenaar Maurits Blog. Hij benadrukt echter dat hij haar nooit de toegang tot zijn winkel zal ontzeggen.
Een van de klanten ergert zich vooral over de generaliserende toon van Duisenberg. "Natuurlijk zijn er Joden die foute dingen doen, maar daarom hoef je ze nog niet allemaal over een kam te scheren." Een andere, niet-Joodse, klant merkt op dat het klimaat verhardt, ook bij Joden. "De tolerantie vermindert, en dat heeft zij zelf in de hand gewerkt."
Door het verharde klimaat willen de klanten niet met naam in de krant, 'want je weet maar nooit wie je dan gaat lastigvallen'. Beiden zeggen echter geen Joden te kennen die Duisenberg zouden bespugen of uitschelden. "Niemand besteedt verder veel aandacht aan haar."
Ook restaurant Vis aan de Schelde zal de omstreden buurtbewoonster de toegang nooit weigeren. "Ze is juist een van onze vips!" Over welke restaurants heeft Duisenberg het dan wel? Van Wieken weet dat er bepaalde Joden in haar omgeving zijn die hebben gezegd tegen de eigenaar van een restaurant dat ze er niet meer zullen eten als Duisenberg er ook komt. "Zelf zou ik ook niet ergens binnenstappen waar ik haar zie zitten, want dan heb ik geen gezellige avond meer. Maar het is dan de keuze van de eigenaar om tussen de een of de ander te kiezen. Wat voor druk kunnen Joden hier nou helemaal uitoefenen?"
Van der Wieken vult aan: "Ze doet antisemitische uitspraken, wie kaatst kan de bal verwachten."
Gretta Duisenberg wil geen commentaar geven.
Ik zie dr anders nooit in de buurt lopen ofso, en nooit naar enige winkels oid gaan.
Oud 13-11-2005, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 13-11-2005 @ 14:21 :
Ik zie dr anders nooit in de buurt lopen ofso, en nooit naar enige winkels oid gaan.
De Gooi- en Eemlander had een dergelijk artikel, daarin ging een gehele paragraaf over de gewoonten van Duisenberg in haar verplaatsingen door de wijk, die, aldus het artikel uitsluitend per auto gingen.

Commentaar op hoe het kan dat ze op straat is bespuugd als ze zich alleen per auto zich verplaatst weigerde Duisenberg te geven.
Oud 13-11-2005, 16:01
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2005 @ 16:39 :
De Gooi- en Eemlander had een dergelijk artikel, daarin ging een gehele paragraaf over de gewoonten van Duisenberg in haar verplaatsingen door de wijk, die, aldus het artikel uitsluitend per auto gingen.

Commentaar op hoe het kan dat ze op straat is bespuugd als ze zich alleen per auto zich verplaatst weigerde Duisenberg te geven.
Door het open raampje mischien of in die 2 meter dat ze van huis na haar auto loopt. Maar het blijft een beetje apart inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 16:03
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 13-11-2005 @ 17:01 :
Door het open raampje mischien of in die 2 meter dat ze van huis na haar auto loopt. Maar het blijft een beetje apart inderdaad.
Ze hebben daar spuug-sluipschutters in de bosjes liggen.
Oud 13-11-2005, 23:47
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-11-2005 @ 17:03 :
Ze hebben daar spuug-sluipschutters in de bosjes liggen.
Reageren

Regels voor berichten