Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2005, 08:10
Sundae Caramel
Sundae Caramel is offline
Ik vermoedde het al en toen vertelde een vriendinnetje het stiekem toen we achter een gordijn verstopt zaten, ik denk dat ik acht was.
Advertentie
Oud 14-11-2005, 08:30
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik weet het niet meer, maar ik moest vast heel hard huilen, en wilde het niet geloven. Nog steeds kan ik er niet bij dat 'ie niet bestaat.
Oud 14-11-2005, 08:46
RoxX
RoxX is offline
mijn mama vertelde het toen ik naar groep 6 ging.. we moeste in groep 6 surprises gaan maken dus ja..
en ik moest wel een beetje huilen
Oud 14-11-2005, 08:59
Sundae Caramel
Citaat:
RoxX schreef op 14-11-2005 @ 09:46 :
mijn mama vertelde het toen ik naar groep 6 ging.. we moeste in groep 6 surprises gaan maken dus ja..
en ik moest wel een beetje huilen
Ohja, dat was hier ook zo, dus voor die tijd wist ik het al.
Oud 14-11-2005, 09:00
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Sundae Caramel schreef op 14-11-2005 @ 09:59 :
Ohja, dat was hier ook zo, dus voor die tijd wist ik het al.
erg he
Oud 14-11-2005, 09:48
Sundae Caramel
Citaat:
RoxX schreef op 14-11-2005 @ 10:00 :
erg he
Ik vond het alleen maar leuk dat ik nu ook eindelijk het grote sinterklaas geheim wist.

Maar ik vind het nu wel stom dat ie niet bestaat.
Oud 14-11-2005, 09:59
Ieke
Ieke is offline
Ik had het al van een vriendinnetje gehoord, maar geloofde haar niet. Later een keer toen ik eng gedroomt had gingen mijn ouders van alles vragen of het bestond. Op een moment kwam sinterklaas langs en ik twijfelde. Toen hadden mijn ouders het vertelt.
Moest wel mijn mond houden tegen mijn broertje, maar geloof niet dat ik het goed gedaan had. Hoe meer ik volhoude dat hij wel bestond hoe minder hij me volgens mij geloofde.
Oud 14-11-2005, 10:00
Vice
Vice is offline
Mijn ouders hadden het verteld toen ik 4 jaar oud was.
Oud 14-11-2005, 10:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben het op mijn 6e maar eens aan mijn ouders gaan vragen. Het boeide me niet zo heel veel, eigenlijk.
Oud 14-11-2005, 10:43
Verwijderd
Mijn ouders hebben het me verteld toen ik 6 was, in de zomervakantie.
Vader: "Er was eens een meneer, hij heette Nikolaas, en die gaf altijd cadeautjes aan alle kinderen die hij kende, één keer per jaar, op zijn verjaardag. Die man werd heel, heel oud, maar toch ging hij na een tijdje dood. Toen besloten alle ouders in Nederland dat het zo'n mooi idee was, dat ze voortaan op de verjaardag van meneer Nikolaas, op 6 december, cadeautjes aan hun kinderen gaven... en tegen de kleinste kindjes deden ze nog alsof hij het was die de cadeautjes gaf, om hem niet te vergeten. Wie denk je nu dat die man was?"
Saartje: "Sinterklaas?"
Vader: "Ja goedzo! En jij bent nu al groot, dus mag jij het echte verhaal weten, maar sommige kindjes uit je klas weten het nog niet, dus je moet het niet aan ze vertellen, oke?"
Saartje: "Ja"
Oud 14-11-2005, 10:48
Gimme more beer
Da's wel mooi verteld
Oud 14-11-2005, 10:54
ook hallo
ook hallo is offline
Ik was geloof ik 5 of 6 ofzo. Ik was heel erg achterdochtig aan het worden, dus mijn ouders hadden het me maar verteld. Ik vond het wel jammer, maar was ook blij dat ik wist hoe het zat ofzo
Oud 14-11-2005, 10:55
Femic
Femic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2005 @ 11:43 :
dat ze voortaan op de verjaardag van meneer Nikolaas, op 6 december
Z'n verjaardag mag dan wel op de 6e geweest zijn, volgens mij is de traditie toch echt dat we 't de 5e vieren!

Ik weet niet meer hoe oud ik was (8 ofzo), maar ik had ergens iets opgevangen en toen ik 's avonds in bed lag vroeg ik heel serieus aan m'n vader: "Pap, je moet echt eerlijk antwoord geven hoor. Bestaat Sinterklaas?"
Nou, niet dus en toen moest ik huilen en kon ik het maar niet bevatten. Maar de volgende dag vond ik het wel cool dat ik 'het geheim' nu ook kende
Oud 14-11-2005, 11:39
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
ik rukte de baard van de sint eraf, ik geloof dat er nog 150 kinderen erachter kwamen dat hij niet bestond
Oud 14-11-2005, 11:47
Nona
Nona is offline
Ik weet niet meer hoe ik erachter kwam. Ik weet nog wel dat een jongetje in groep drie heel hard door de klas heeft zitten schreeuwen dat hij niet bestond. Een aantal klasgenootjes geloofden er toen nog (dus eigenlijk dan niet meer) in. Pestventje was dat eigenlijk.
Oud 14-11-2005, 14:48
FrantiC
FrantiC is offline
hm... toen ik 6 was en ik al de hele zomervakantie bezig was met verzinnen wat ik voor sinterklaas wilde hebben besloten mijn ouders dat het tijd was om eens met me te praten...
Oud 14-11-2005, 14:54
Project 50
Project 50 is offline
Mijn ouders hebben me gelukkig nooit voorgelogen. Maar ik mocht het uiteraard aan niemand vertellen. Ik hield ook keurig me muil. Ik kreeg inderdaad een zelfde soort verhaaltje als Sarah maar dan zonder van te voren het idee dat 'ie echt zou zijn.
Oud 14-11-2005, 14:54
Verwijderd
Mijn ouders hebben mij nóóit voor het lapje gehouden. Zodra ik begreep dat iemand zich kon verkleden 'just for the fun of it' werd mij duidelijk gemaakt dat deze man niet bestond en het puur sfeermakerij was.
Oud 14-11-2005, 14:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb nooit in hem geloofd, omdat mijn ouders mij er nooit in hebben laten geloven. ik was vroeger nooit zo bezig met sinterklaas, denk ik.
Oud 14-11-2005, 15:10
sas_andrea
sas_andrea is offline
mij werd meteen verteld dat ie niet bestond... dus jaartje of 3/4. maar wel netjes niet tegen andere kindjes verteld. wel kreeg ik met sinterklaas wel een kadootje. intertoysboek voor mn neus en voor een bepaald bedrag mocht ik wat uitkiezen en dat ging mn paps dan halen. vanaf mn 10e toen ook geen kado's meer gehad voor sinterklaas. maar dat was niet zo erg.
Oud 14-11-2005, 15:58
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Volgens mij heb ik altijd al wel ergens geweten dat een neger, een vent van 500 jaar en zijn witte paard niet op het dak konden zitten. Maar ik wilde er nog zo in geloven dat ik naar andere manieren ging zoeken hoe het waar zou kunnen zijn. Ik weet nog goed dat ik eens tegen mijn moeder zei dat sinterklaas misschien een sleutel van de voordeur van elk huis had. Maar toen ik negen was ofzo bekenden mijn ouders uiteindelijk. Heel raar, ik wist het allang, maar ik moest toch enorm janken
Oud 14-11-2005, 15:59
Verwijderd
Ik bleef me maar afvragen in bijzijn van mijn moeder hoe Sinterklaas toch bij al die huizen binnenkwam. Zo'n sleutelbos werd wel heel zwaar dan. En toen vertelde mam het me. ik zat in groep 6. 'Savonds vertelde mn moeder aan mn vader dat ik het grotemensen-geheim ook wist. pffff..
Oud 14-11-2005, 16:00
Uice
Uice is offline
Het werd me verteld door mijn moeder.

Het is mij daarvoor trouwens ook al heel vaak verteld door leeftijdsgenoten, maar ik vond het uiterst ongeloofwaardig dat mijn ouders al die cadeau's kochten. Als mensen aan mij vroegen 'geloof jij in Sinterklaas' zei ik ook gewoon ja, ik beschouwde het meer als een soort religie dan als wetenschap.
Oud 14-11-2005, 17:08
Verwijderd
Ik geloof dat ik het al een tijdje vermoedde, maar het werd toch wel pijnlijk duidelijk toen de halve wortel die 's nachts uit de schoen was gehaald, de volgende dag weer in de koelkast bleek te liggen
Oud 14-11-2005, 17:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou het niet eens weten. Ik denk dat ik er niet meer in geloofde sinds groep 3 ofzo.
Oud 14-11-2005, 18:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dat weet ik nog heel goed. Ik zat in groep 4 of zo, en ik zat op een herfstdag buiten in de tuin te schommelen. Mijn pa kwam naar buiten en zei dat hij me iets moest vertellen. Tja, toen vertelde hij het.
Ik reageerde er rustig op en was niet verbaasd (omdat je door de jaren dan wel wat doorkrijgt ). Maar ik ken ook kinderen die gewoon dagen lang gehuild hebben nadat ze het hoorden.
Eigenlijk had ik daarvoor al eerder van iemand gehoord dat Sinterklaas niet bestond. Maar dat was een jongetje uit mijn klas en ik wilde dat niet geloven, omdat ik hem niet moest. Hij plaagde me vaak en gaf klote-opmerkingen en zo.
Oud 14-11-2005, 18:22
MB
MB is offline
Ik speelde altijd met mijn broer op zolder en ineens mochten we daar niet meer komen (rond sinterklaas) en toen zei een vriendje van mijn broer dat dat waarschijnlijk was omdat daar de pakjes lagen. Dat moesten we natuurlijk checken, dus zo kwam ik erachter. Ik was 4 of 5 denk ik
Oud 14-11-2005, 18:35
Bloem
Bloem is offline
Ik was nog vrij jong, en 'betrapte' mijn moeder toen ze met de kadootjes bezig was. Geen drama's of tranen, ik geloof wel dat ik het heel stoer vond dat ik het wist, en mijn zusje en broertje nog niet
Oud 14-11-2005, 19:16
Verwijderd
toen ik in groep 5 zat moest ik na pakjesavond even bij m'n moeder komen en die heeft het me toen verteld Ik heb de hele avond lopen janken en volgens mij niet eens meer met m'n cadeautjes gespeeld. Ik heb ook nog de hele avond geprobeerd m'n ouders te overtuigen dat ie wel bestond maar dat heeft niet gewerkt
Oud 14-11-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
nrlaan schreef op 14-11-2005 @ 20:16 :
toen ik in groep 5 zat moest ik na pakjesavond even bij m'n moeder komen en die heeft het me toen verteld Ik heb de hele avond lopen janken en volgens mij niet eens meer met m'n cadeautjes gespeeld. Ik heb ook nog de hele avond geprobeerd m'n ouders te overtuigen dat ie wel bestond maar dat heeft niet gewerkt
lekker tactisch moment daarvoor
Oud 14-11-2005, 19:55
T!ne
T!ne is offline
Mijn mama vertelde het mij.. Ik vond het zwaar kut .. Ik heb lang zitten zeggen dat ze het mij nooit hadden mogen vertellen.. Maar mijn lerares in het 5e leerjaar was er heilig van overtuigd dat dat veel te kinderachtig was voor kinderen v 10 jaar
Oud 14-11-2005, 20:11
Nonaj
Nonaj is offline
Toen ik 7 was zat ik naar de intocht van Sinterklaas te kijken op tv en ik bleef net zo lang zitten tot de aftiteling.

Toen zag ik dus:

Sinterklaas: Bram van der Vlugt

etc. etc.

Toen ben ik mn moeder maar eens gaan vragen hoe dat nou zat.
Oud 14-11-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2005 @ 20:47 :
lekker tactisch moment daarvoor
juh ach, ook al hadden ze het in de zomervakantie gezegd ik had toch wel gejankt
Oud 14-11-2005, 20:25
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 14-11-2005 @ 21:11 :
Toen ik 7 was zat ik naar de intocht van Sinterklaas te kijken op tv en ik bleef net zo lang zitten tot de aftiteling.

Toen zag ik dus:

etc. etc.

Doen ze dat echt in beeld Wat ontactisch
Oud 14-11-2005, 20:50
Gimme more beer
Citaat:
Bloem schreef op 14-11-2005 @ 21:25 :
Ja, inderdaad, echt slecht xD
Oud 14-11-2005, 21:10
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-11-2005 @ 21:25 :
Ja

Maar ik was bijna 8, dus het werd toch wel eens tijd
Oud 14-11-2005, 21:13
Sundae Caramel
Citaat:
Nonaj schreef op 14-11-2005 @ 21:11 :

Toen zag ik dus:

etc. etc.

Haha wat een sukkels zeg.
Oud 14-11-2005, 21:14
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2005 @ 11:43 :
Mijn ouders hebben het me verteld toen ik 6 was, in de zomervakantie.
Vader: "Er was eens een meneer, hij heette Nikolaas, en die gaf altijd cadeautjes aan alle kinderen die hij kende, één keer per jaar, op zijn verjaardag. Die man werd heel, heel oud, maar toch ging hij na een tijdje dood. Toen besloten alle ouders in Nederland dat het zo'n mooi idee was, dat ze voortaan op de verjaardag van meneer Nikolaas, op 6 december, cadeautjes aan hun kinderen gaven... en tegen de kleinste kindjes deden ze nog alsof hij het was die de cadeautjes gaf, om hem niet te vergeten. Wie denk je nu dat die man was?"
Saartje: "Sinterklaas?"
Vader: "Ja goedzo! En jij bent nu al groot, dus mag jij het echte verhaal weten, maar sommige kindjes uit je klas weten het nog niet, dus je moet het niet aan ze vertellen, oke?"
Saartje: "Ja"
6e is zijn sterfdag
Oud 14-11-2005, 21:16
professor2
professor2 is offline
hoezo vertellen de ouders dat hier bij iedereen
wat zijn dat voor ouders ?
Oud 14-11-2005, 21:56
Verwijderd
ik liep de douche binnen en vond een zak met kado's
Oud 14-11-2005, 23:26
MB
MB is offline
Citaat:
professor2 schreef op 14-11-2005 @ 22:16 :
hoezo vertellen de ouders dat hier bij iedereen
wat zijn dat voor ouders ?
Verstandige ouders, die liever hebben dat het kind het van hen hoort dan van een vriendje of een ouder ettertje.
Oud 15-11-2005, 11:21
Jochem12
Jochem12 is offline
die gast die sinterklaas speelt, die zag ik toen in zun gewonen kleren op tv enzo en ik herkende zun stem en toen zei ik iets van: mama dat is sinterklaas maar hij heeft geen baard.
Oud 15-11-2005, 11:40
cagie
cagie is offline
Mijn broers vertelde me altijd dat sinterklaas niet bestond en ik antwoordde daar altijd op dat ze logen. Pas toen ik een keertje mijn schoen had gezet en mijn ouders vergeten waren er een kadootje in te doen geloofde ik niet meer in sinterklaas.
Oud 15-11-2005, 12:31
Skilly
Skilly is offline
Met me geniale hersens.

Ik was 4 jaar en ik vroeg aan me vader hoe het komt dat de sint door de centrale verwarming heen kan. Want het leek me zo onmogelijk om hget witte tapijt wit te lateb
Oud 15-11-2005, 12:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Skilly schreef op 15-11-2005 @ 13:31 :
Met me geniale hersens.

Ik was 4 jaar en ik vroeg aan me vader hoe het komt dat de sint door de centrale verwarming heen kan. Want het leek me zo onmogelijk om hget witte tapijt wit te lateb

Ik was acht, in de zomervakantie had ik het zelf bedacht

Ik vind het zonde hoor, als de ouders het vertellen.
Oud 15-11-2005, 14:21
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-11-2005 @ 13:36 :

Ik vind het zonde hoor, als de ouders het vertellen.
Nou, beter dat ouders het op een gegeven moment vertellen, dan dat zo'n kind als enige nog geloofd, op het schoolplein hoort dat 'ie niet bestaat en vervolgens in totale verwarring raakt
Oud 15-11-2005, 14:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-11-2005 @ 15:21 :
Nou, beter dat ouders het op een gegeven moment vertellen, dan dat zo'n kind als enige nog geloofd, op het schoolplein hoort dat 'ie niet bestaat en vervolgens in totale verwarring raakt
Hm, vind ik niet.. En ik vind het sowieso raar als vriendjes dat aan jou zouden vertellen, maar blijkbaar komt dat dus toch wel veel voor.
Dadelijk vertellen die ouders jou dat Sinterklaas niet bestaat op je vijfde, terwijl je het anders op je achtste van een vriendje had kunnen horen
Oud 15-11-2005, 14:30
Bloem
Bloem is offline
Er lopen niet alleen vriendjes op een schoolplein rond? Op een bepaalde leeftijd gaan de meeste kinderen er denk ik vanuit dat niemand van hun leeftijd meer geloofd, en worden er bovendien surprises gemaakt enzo. Mijn broertje heeft héél lang geloofd dat sinterklaas bestond, die was er echt niet vanzelf achter gekomen. Toen mijn ouders het vertelden was hij ook echt verdrietig enzo. Beter dat dat thuis gebeurde, dan op school, imo
Oud 15-11-2005, 14:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-11-2005 @ 15:30 :
Er lopen niet alleen vriendjes op een schoolplein rond? Op een bepaalde leeftijd gaan de meeste kinderen er denk ik vanuit dat niemand van hun leeftijd meer geloofd, en worden er bovendien surprises gemaakt enzo. Mijn broertje heeft héél lang geloofd dat sinterklaas bestond, die was er echt niet vanzelf achter gekomen. Toen mijn ouders het vertelden was hij ook echt verdrietig enzo. Beter dat dat thuis gebeurde, dan op school, imo
Hm... Oké...

Ik had eigenlijk niet verwacht dat mensen verdrietig zullen zijn als ze horen dat Sinterklaas niet bestaat, dacht dat ze dat meestal wel begrepen. En bij ons geloofden er mensen tot hun tiende of zo, dat accepteerde iedereen gewoon.. Ondanks dat er surprises werden gemaakt
Oud 15-11-2005, 15:32
snoopy
snoopy is offline
m'n vader nam me apart en vertelde het me. Heb gejankt als een idioot. Voelde me daarna wel erg trots dat ik het wel wist en m'n broertje niet

Regels voor berichten