Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2002, 15:47
Verwijderd
al lange tijd heb ik het gevoel dat ik nooit gelukkig kan worden met mn leven en dat ik daar in deze wereld moeilijk wat aan kan veranderen. het verveelt me en iedere dag wordt zwaarder en ik weet niet hoe lang ik dit nog aan kan. iedere dag is weer een teleurstelling.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2002, 17:17
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, maar iedereen kan gelukkig worden, jij ook..
Misschien zou je iets meer kunnen vertellen over waarom je iedere dag een teleurstelling vind en waarom je twijfelt over of je het wel aankan..

sterkte..
Oud 21-08-2002, 17:17
lady_x
lady_x is offline
Tja daar kan ik niks aan veranderen denk ik, dat kan alleen jij, door wat positiever te denken dan nu.
Oud 21-08-2002, 17:31
Eend
Eend is offline
Dat probleem heb ik nou ook. Ik heb ook geen zin in de toekomst, want die ziet er alleen maar donker voor me uit. Wat is er nou leuk aan om elke dag naar je werk te gaan en in die sleur te leven.
Ik weet zelf ook niet eens meer wat ik ermee aan moet. Ik zit nou ook in therapie, maar ben bang dat het nog even zwaar is als ik daar uit kom.
Ik heb gewoon geen zin meer om te leven. Ik zie geen nut.
Oud 21-08-2002, 17:33
Tio
Tio is offline
Feitelijk heeft het leven ook helemaal geen nut. Als de hele aarde met ons mensen erop opeens zou verdwijnen, dan klapt het Universum heus niet meteen in elkaar.
Je leeft niet omdat het nut heeft, je moet leven omdat de dood toch wel komt en omdat die ongelukkig af te gaan zitten wachten lang niet zo leuk is als proberen wat van het leven te maken.
Oud 21-08-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ciskaatje schreef:
Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, maar iedereen kan gelukkig worden, jij ook..
Misschien zou je iets meer kunnen vertellen over waarom je iedere dag een teleurstelling vind en waarom je twijfelt over of je het wel aankan..

sterkte..
ik mis gewoon echte spanning, tis net alsof ik beter in een andere tijd ofzo thuis zou horen... en ik merk gewoon dat ik dingen niet meer kan, ik kan me totaal niet meer concentreren en de laatste keer dat ik goed geslapen heb is meer dan een paar jaar geleden. ik wil dit gewoon niet en het idee van zo'n saaie toekomst.. ik kan me dat ook niet voorstellen dat sommige mensen met zo'n, ik noem het maar simpel, leven gelukkig kunnen zijn. zo'n beetje huisje boompje beestje verzamelen.

en daarom lukte school niet en zakte ik voor mn examen. en ik zie geen oplossing of uitweg, behalve de te drastische
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Dat probleem heb ik nou ook. Ik heb ook geen zin in de toekomst, want die ziet er alleen maar donker voor me uit. Wat is er nou leuk aan om elke dag naar je werk te gaan en in die sleur te leven.
Ik weet zelf ook niet eens meer wat ik ermee aan moet. Ik zit nou ook in therapie, maar ben bang dat het nog even zwaar is als ik daar uit kom.
Ik heb gewoon geen zin meer om te leven. Ik zie geen nut.
laten we er gewoon samen een eind aan maken
eind goed al goed
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:28
Verwijderd
"Goh, 't leven is saai, dus laat ik er maar een einde aan gaan maken"

Het leven is net zo spannend als je het zelf maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
"Goh, 't leven is saai, dus laat ik er maar een einde aan gaan maken"

Het leven is net zo spannend als je het zelf maakt.
vertel, waar beleef jij nou plezier aan of geluk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:44
SpiritX
SpiritX is offline
Hoe kun je zoiets nu op je 18e zeggen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
vertel, waar beleef jij nou plezier aan of geluk
Als ik een smsje krijg van het meisje dat ik leuk vind

Maar ook zonder dat zijn er wel dingen. Bijvoorbeeld als ik een boek lees en daarbij iets nieuws leer (bijv. hoe iemand iets ervaart, waarvan ik het niet verwachtte en mij bekend voorkomt bij mensen irl).

Veelal zelfontplooiing, elke keer als ik iets beter begrijp dan voorheen, voel ik me sterker / slimmer / wijzer Dat geeft me soms een kick. Meestal ontstaat dit nadat ik iets gelezen heb of iets ontdekt / uitgeprobeerd heb, ten einde erachter te komen dat / hoe het werkt

Maar ook als ik goede cijfers voor mijn studie haal en deelcertificaten krijg. 't is een soort teken van vooruitgang; het houdt me bezig.

Soms kan het ook iets simpels zijn. Als ik bijvoorbeeld lekker op mijn kamer rondhang en muziek luister. Momenten waar ik even tot mezelf kom..

Op andere momenten ervaar ik een extase. Dat had ik tijdens het lezen van de Wereld van Sofie. Ik ging op een gegeven moment de hond uitlaten en zag ineens alles anders om mij heen. Hoe alles in evenwicht is, alles van elkaar afhankelijk is en samenwerkt .. alles leeft. Ik was verbaasd door wat ik me in dat ene moment ineens allemaal besefte, wat ik voorheen nooit zag.

Zulke kleine dingen; ervaren dat het leven niet zo hoeft te zijn als je denkt dat het is. Dat alles mogelijk is en alles nog kan veranderen

Daar sta ik nu. Soms voel ik me nog rot, maar het duurt nooit lang. Ik ben vooral bezig met allerlei dingen in mijn hoofd, dingen die ik nog wil doen en meemaken.

Dus is het leven saai? Voor mij niet iig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef:
Hoe kun je zoiets nu op je 18e zeggen?
ken jij mij?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:50
damaetas
damaetas is offline
dat gevoel had ik ongeveer een jaar geleden ook wel. maar nu heeft het leven weer een helboel uitdagingen voor mij, en het wordt echt wel leuk denkik de komende tijd, ook al zit ik nu in de miserie.

je weet nooit wat morgen brengt
Oud 21-08-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Als ik een smsje krijg van het meisje dat ik leuk vind

Maar ook zonder dat zijn er wel dingen. Bijvoorbeeld als ik een boek lees en daarbij iets nieuws leer (bijv. hoe iemand iets ervaart, waarvan ik het niet verwachtte en mij bekend voorkomt bij mensen irl).

Veelal zelfontplooiing, elke keer als ik iets beter begrijp dan voorheen, voel ik me sterker / slimmer / wijzer Dat geeft me soms een kick. Meestal ontstaat dit nadat ik iets gelezen heb of iets ontdekt / uitgeprobeerd heb, ten einde erachter te komen dat / hoe het werkt

Maar ook als ik goede cijfers voor mijn studie haal en deelcertificaten krijg. 't is een soort teken van vooruitgang; het houdt me bezig.

Soms kan het ook iets simpels zijn. Als ik bijvoorbeeld lekker op mijn kamer rondhang en muziek luister. Momenten waar ik even tot mezelf kom..

Op andere momenten ervaar ik een extase. Dat had ik tijdens het lezen van de Wereld van Sofie. Ik ging op een gegeven moment de hond uitlaten en zag ineens alles anders om mij heen. Hoe alles in evenwicht is, alles van elkaar afhankelijk is en samenwerkt .. alles leeft. Ik was verbaasd door wat ik me in dat ene moment ineens allemaal besefte, wat ik voorheen nooit zag.

Zulke kleine dingen; ervaren dat het leven niet zo hoeft te zijn als je denkt dat het is. Dat alles mogelijk is en alles nog kan veranderen

Daar sta ik nu. Soms voel ik me nog rot, maar het duurt nooit lang. Ik ben vooral bezig met allerlei dingen in mijn hoofd, dingen die ik nog wil doen en meemaken.

Dus is het leven saai? Voor mij niet iig.
het zijn inderdaad dingen waar ik ook gelukkiger van wordt, maar voor mij is het niet voldoende..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:02
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
******** schreef:...
Mooi gezegd, zo ervaar ik het ook. Er zijn zoveel kleine dingen die 't leven spannend maken.
Vooral omdat je zelf kan beslissen wat je ervan maakt.
Ik word zelfs gelukkig als ik denk aan mijn toekomst, omdat ik nog zoveel kan doen en er nog zoveel dingen kunnen gebeuren die mijn leven 'n andere draai kunnen geven...
Oud 24-08-2002, 08:34
Winner
Winner is offline
Citaat:
Eend schreef:
Wat is er nou leuk aan om elke dag naar je werk te gaan en in die sleur te leven.
Ik weet zelf ook niet eens meer wat ik ermee aan moet.
Ja, blweeegh, dat ervaar ik ook precies zo. Ik moet over een paar weken eigenlijk al weten wat voor studie ik wil gaan volgen, iets dat daarna de rest van mijn leven zal gaan bepalen in mijn ogen, maar ik weet het echt niet, en over een paar weken ook niet. Ik heb het gevoel dat zodra ik een studie heb gekozen de rest van mijn leven al vaststaat, dat het ongeveer hetzelfde zal gaan verlopen als dat van ieder ander, en dat ik net zoals iedereen ga worden, dat benauwd me echt, en ik weet ook niet wat ik moet doen.
Oud 24-08-2002, 09:47
Tio
Tio is offline
Neem jezelf een doel in je leven voor ogen, streef dat na. Dan heb je iets te doen en is 't leven misschien wat minder zinloos.
(jaja, ik ben nog jong en naïef en zo, zit nog vol dromen dat ik de wereld kan verbeteren. )
Oud 24-08-2002, 10:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Eend schreef:
Wat is er nou leuk aan om elke dag naar je werk te gaan en in die sleur te leven.
Misschien kan het werk op zich wel een sleur zijn, maar je kunt tijdens je werk ook nadenken over de leuke dingen die je na het werk gaat doen. Ik kijk zelf altijd weer uit naar het op deze site actief zijn als mijn werkdag er op zit.
Oud 24-08-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Neem jezelf een doel in je leven voor ogen, streef dat na. Dan heb je iets te doen en is 't leven misschien wat minder zinloos.
(jaja, ik ben nog jong en naïef en zo, zit nog vol dromen dat ik de wereld kan verbeteren. )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:44
tatoo
tatoo is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
al lange tijd heb ik het gevoel dat ik nooit gelukkig kan worden met mn leven en dat ik daar in deze wereld moeilijk wat aan kan veranderen. het verveelt me en iedere dag wordt zwaarder en ik weet niet hoe lang ik dit nog aan kan. iedere dag is weer een teleurstelling.
Kijk, daar heb ik nou ook last van
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 17:41
kleine wicca
kleine wicca is offline
ik ook, altidj verlangen naar wat nog komen gaat.......("later wordt het leuker") die kennen we..........maar nooit es met volle teugen van DIT moment kunnen genieten.....er mist iets aan...

??????????????????????????????????????
Reageren

Regels voor berichten