Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De motor is één ding, maar bestaat uit meerder onderdelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hij is toch oppermachtig. Dus hij kan dat. Kan hij dat niet is hij dus niet oppermachtig. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
op zich, stom gezegd besta jij ook uit meerdere 'onderdelen'. Je ribben, één hart, en toch ben jij er maar 1 is dat zo moeilijk te bevatten? |
![]() |
||
Citaat:
|
Misschien heeft de TS hier iets aan. Verder levert een poging met google ook vrij veel op.
|
![]() |
||
Citaat:
Is God niet Almachtig en perfect volgens christenen? Als je één deel van zijn 3éénheid wegneemt, is ie dan altijd even perfect? denk het niet... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En waarom zou God mens willen zijn?
||
Citaat:
Hmm ik weet niet of het erg duidelijk is, maar hier is natuurlijk genoeg info over op internet te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Moet ik het zoon gebeuren nu wel of niet serieus nemen?
||
Citaat:
En of je het serieus moet nemen is natuurlijk aan jezelf. Ik zou zeggen van wel, maar het is een keuze die je maakt; wel of niet geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat een mensenleven voor het grootste deel wordt bepaald door het feit of iemand wel gelooft dat Jezus de Zoon van God is of niet gelooft dat Jezus de Zoon van God is. Ik geloof dat dat stuk geloof een splitsing is in 'de weg van het leven'. Immers als je gelooft dat Jezus de Zoon van God is, dan ontvang je de Heilige Geest. Vanaf dat moment (wanneer je Jezus erkent hebt en in Hem gelooft als de Zoon van God) zijn je zonden vergeven. God zal je vanaf dan als een kind aanvaarden (na bekering van je zonden wat samengaat met het accepteren van Jezus ), je hoeft alleen vol te houden (kan zwaar zijn). Heel je leven zal anders zijn vanaf dat moment. Maar ik denk dat God je geloof geeft en daarom moet je tot Hem bidden en Hem vragen hoe het zit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus je hoeft geen spijt te hebben van je daden, je mag in het chistendom vanalles fout doen, als je uiteindelijk maar in het bestaan van Jezus als de zoon van God geloofd, of als Jezus als God? of allebei?
Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
Nog een vraagje, wat houdt de heilige geest in?
|
Hey, ik denk dat we eerste echt even naar de geschiedenis kunnen kijken.
Concilie Nicea-constantinopel: God is: Ongedeeld en onveranderd, onvermengd en ongescheiden 1-Ik geloof in één God 2-En in één Heer, Jezus Christus, eniggeboren Zoon van God, vóór alle tijden geboren uit de Vader. God uit God, licht uit licht, ware God uit de ware God. Geboren, niet geschapen, één in wezen met de Vader, en door wie alles geschapen is. 4-Ik geloof in de heilige Geest die Heer is en het leven geeft die voortkomt uit de Vader (later is er: en de Zoon, aan toegevoegd) die met de Vader en de Zoon tezamen wordt aanbeden en verheerlijkt; die gesproken heeft door de profeten.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dit vers, uit de bijbel weerlegd dat Jezus God zou zijn, Als Jezus daadwerkelijk God zou zijn, zou hij gelijk aan Hem zijn. Hier zegt Jezus dat hij minder is dan God. God is: Ongedeeld en onveranderd, onvermengd en ongescheiden Hij is dus wel verdeeld, God, de heilige geest en Jezus zijn dus een verdeling van één God. dat is wat jullie telkens claimen en God is volgens jullie dus óók gescheiden.
||
Citaat:
Overigens kan je inderdaad geen onderdelen wegsnijden uit je Godsbeeld, dan aanbid je de christelijke God niet meer. De heilige geest is God die door mensen werkt en ze bijv. laat getuigen van hun geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens valt ook dat vers wel te verklaren hoor. Jezus is zowel mens als God als hij op aarde is. Er staan zoveel van dergelijke versen in de bijbel waarin hij tot God spreekt als tot iemand anders. (jezus in getsemané bijv.) God was in jezus en God was Jezus. |
![]() |
|
![]() |
De drie-eenheid is een dogma, een leerstelling. Het heeft een lange historische ontwikkeling achter de rug. De opvattingen van de vroege christenen waren erg verdeeld, vooral wat betreft de goddelijkheid van Jezus. Arius meende dat Jezus niet aan God gelijk was, Athanasius meende van wel. Tijdens het concilie van Nicea (325) heeft de opvatting van Athanasius gewonnen en was het dispuut formeel beslist. Sindsdien is het een officieel christelijk dogma geworden, vastgelegd in de geloofsbelijdenis van Nicea.
In de bijbel staat het nergens expliciet vermeld, behalve in het beroemde Comma Johenneum (1 Joh. 5:7-8) wat een latere toevoeging is. Het is geen bijbelse stelling, maar een kwestie van geloof. “Zoon van God” moet je niet letterlijk opvatten, het is een soort titel uit die tijd die velen hadden.
||
Citaat:
|
![]() |
Wij hebben een bijbelstudie gedaan over de drie eenheid.. Ik heb hier bijbelteksten (we moeten namelijk ALTIJD terug gaan naar wat Gods Woord zegt):
Velen denken dat God in een drieëenheid is, maar wat zegt de bijbel daarover? Deuteronomium 6:4 De Here is onze God.. In de oorspronkelijke teksten stasat voor het woord: Here > Jahweh = 'De Bestaande' of 'Ik ben er voor jullie' Als we nu hebben gezien dat God God is, is het m isschien ook goed om te zien hoe de bijbel onderwijst over wie Jezus is en wie of wat de Heilige Geest is.. Mattheüs 1:18 Dit gaat over de geboorte van Jezus... Wel duidelijk voor iedereen neem ik aan.. Nu geef ik wat teksten waar God wordt genoemd, en in een andere tekst waar Jezus wordt genoemd: Handelingen 17:24 Hier staat dat God de aarde heeft gemaakt... Kolossenzen 1:15-17 Het gaat hier over God in het vlees openbaart (Jezus): Hij is het beeld van hde onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, want in Hem zijn alle dingen geschapen (..) God heeft de aarde geschapen, in Jezus zijn alle dingen geschapen... God=Jezus... Jezus=God Exodus 3:13-14 Hier vraagt Mozes aan God hoe hij aan de Israëlieten moet vertellen wie God is.. 14. Toen zeide God tot Mozes: Ik ben, die Ik ben (..) Ik ben heeft mij tot u gezonden. Johannes 8:58 Jezus zeide tot hen: (...) Eer Abraham was, ben Ik... 2x de ik ben >>> Hetzelfde dus ![]() In Psalm 106:21 en Jesaja 45:21 Staat dat 'God, Hun verlosser, die grote dingen had gedaan' en 'Ben ik het niet, de Here? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten mij NIET. In Filipenzen 3:20 staat '(...) waaruit wij ook de Here Jezus als verlosser verwachten, die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat (...) Het woord Heiland betekent Redder... Mattheus 28:18 Staat: Mij is gegeven alle macht... Als Hij als één van de drie personen in de Godheid alle macht zou hebben, dan zou God geen macht meer hebben? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... Wat er in het Woord staat valt niet de bepraten.. Het staat er en dan geloof je het.. Als je in ieder geval gelooft dat de Bijbel Gods Woord is ![]()
||
Citaat:
Dat wisten ze niet, ze maakten een credo waarin stond wat Hij was (bijbelse getuigenis, apostelische belijdenis) en ze trokken conclusies: overmengd, ongescheiden, onveranderd en overdeeld. Dingen die Hij níet is (om ketterij tegen te gaan). Er is genoeg informatie om te geloven, te (aan)bidden en keuzes te maken, maar het menselijke denkvermogen is niet groot genoeg om de volheid van alles te begrijpen. Daarom vind ik de uitspraken van het concilie ook zo mooi en doeltreffend
||
Citaat:
Dus, God is mens?
||
Citaat:
Echter vind ik de uitspraak 'je kan niet bevatten dat God , ongescheiden, onveranderd en overdeeld is', terwijl de drie-eenheid het tegengestelde beweerd onacceptabel
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jezus is geen God,
"So Jesus answered them, "My teaching is not mine, but from He who sent me" [John 7:16] Als hij God was, had de kennis van hem geweest. " I can of Myself do nothing. As I hear, I judge; and My judgment is righteous, because I do not seek My own will but the will of the Father who sent Me." [John 5:30] Als hij God was geweest had hij 1. wel al die dingen gekunt, hij is immer God, en God is almachtig. 2. de wil van iemand anders niet opgevolgd, God is immers degene die alles bepaald. Niet gebeurd ( of gebeurd niet ) zonder de wil van God. ( dat is ook eigenlijk wat Jezus hier zegt ) "And I do not seek My own glory; there is One who seeks and judges." [John 8:50] God dus, en niet hij. dat is wat Jezus hier zelf ook zegt. "He [Solomon] shall build a house for my name, and I will establish the throne of his kingdom for ever. I will be his father and he shall be my son." "I am a father to Israel and Ephraim is my firstborn"(Jeremiah 31:9) and "Seth, which was the son of Adam, which was the son of God"(Luke3: 38). waren Solomon, Israel en Adam ook de zonen van God?
Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 09:27. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens: als ik wel had gezegd dat wij de vier 'on's' niet kunnen begrijpen, waarom is dat dan onacceptabel?
||
Citaat:
1 p.s= eerste persoon singularis 1 p. pl.= eerste persoon pluralis
||
Citaat:
Jammer trouwens dat je er voor kiest niet te reageren op mijn vorige post met verzen uit de Bijbel.
||
Citaat:
Ik zal vandaag op je teksten reageren als je het goed vindt
|
God is 1 maar ook 3 tegelijk dus de drie-eenheid maar dat is gewoon moeilijk te bevatten maar ook weer niet
![]() Dus God is 1 maar verdeeld in drie dingen. Dat is heel moeilijk te bevatten omdat je dan denk waarom is hij 1 maar ook weer 3 ![]() Maar daar kunnen wij als mens zijnde gewoon niet goed beavatten omdat wij God niet zijn. Maar in de bijbel staat ook dat de mens niet alle dingen hoeft te weten. Dus wij moeten het gewoon geloven als mens. Als onze tijd voorbij is komen we het uiteindlijk toch allemaal te weten. Maarja daar hebben we nu helemaal niks aan om zo het juiste geloof te vinden en dan alle dingen te snappen zoals de drie-eenheid ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Of zeg je nu dat God zijn zoon stuurde die eigenlijk ook een God was? Door Jezus te bestempelen als zoon EN als God, insinueer je dus dat Er meerdere Goden zijn. Het maakt niet uit dat wij het niet kunnen bevatten, aangezien de verzen die ik het gepost eerder totaal in tegenstrijd zijn met de drie-eenheid. Of wil je soms zeggen dat Jezus loog?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe precies is de drie-eenheid geloofwaardig? Verwijderd | 67 | 02-08-2008 17:03 | |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jongeren massaal in de schulden Denkie | 56 | 04-11-2005 16:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Een liefde in de Ardennen [een tamelijk absurde persiflage] Uice | 5 | 02-12-2004 18:31 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |