Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 11:46
Verwijderd
ohja wat ik nog even wilde melden... ik vind het netter dat je het op je 14e 15e doet met iemand waar je al een jaar mee heb.... dan dat je 17 ben en het 2 weken met iemand hebt...

vind ik dat eerste toch beter... maar kan ook aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
Het grappige is dat vroeger meisjes juist rond hun 15de hun eerste kind kregen, op hun veertiende gingen ze trouwen... Is misschien wat lang geleden, en nu worden meisjes en jongens van die leeftijd nog heel erg beschouwd als kinderen, maar dat zijn ze niet. Ik vind het ook een eng idee wanneer ik hoor dat mijn broertje al vanaf zijn 15de seks had, maar ja, zo gaat dat. Men is nu gewoon vrijer daarover.. dat lijkt me beter dan het te verbieden..
Dat zijn het wel...goed, vijftien misschien al niet meer, maar dertien en veertien iig nog wel. Ik denk zelfs dat kinderen vroeger eerder geestelijk volwassen waren: immers, er was bijna geen mogelijkheid om door te leren, je moest meteen op je 16e gaan werken, anders konden je ouders je niet eens onderhouden. De 'onderklasse' die niet ging studeren was toen bijna het gehele volk, op een kleine elite na. Dat is nu veel minder, daarom blijven kinderen tegenwoordig langer 'kind', terwijl ze lichamelijk eerder volwassen worden (zoals ik al zei door betere voeding/zorg).

Dat is een bedenkelijke ontwikkeling. Want lichamelijk kun je op je veertiende misschien volwassen zijn, geestelijk ben je dat zeker niet. Dan krijg je de situatie dat men denkt er klaar voor te zijn, maar er achteraf toch spijt van krijgt. De wil van zulke jonge mensen is zo goed te kneden...en je hebt helemaal gelijk, je kunt het niet verbieden, maar ik denk dat we met z'n allen gewoon weer naar een maatschappelijk ethos toemoeten waarin losbandigheid niet de norm, maar de uitzondering is. (Nee, ik heb geen CDA gestemd.)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:39
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
**lalala watch us being judgemental**

Pff zal mij een zorg wezen, op welke leeftijd iemand met seks begint, zolang je maar 'geslachtsrijp' en er 'klaar' voor bent (en genoeg voorgelicht bent, want bv. 20 % vd schoolgaande jeugd denkt nog altijd dat jezelf wassen na de seks voldoende bescherming biedt tegen aids/zwangerschap/... ).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:07
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

dat vind jij zo, mar ik denk als je op die leeftijd behoefte aan sex hebt en je wil dat allebij waarom niet. als god (of waar je dan ook in geloofd) vond dat het zo niet moest was je nog nie rijp geweest op die leeftijd he.
Ja maar lees dan wel ff mijn verhaal goed he voordat je dingen zegt!

'Ik ben er niet op tegen en een groot voorstander van seks als je er aan toe bent, maar vind dat toch wel erg jong.'

Hiermee bedoel ik dat als je er echt aan toe bent ik er heus geen probelemen mee heb(en je moet het ook helemaal zelf weten wat je met je lijf doet), maar ik heb vaak twijfels of iemand van 14 wel echt aan toe is.
Toen ik 16,5 was ben ik ontmaagd en dacht toen dat ik er wel aan toe was. Achteraf had ik denk beter kunnen wachten. Niet dat ik nu spijt heb of wat dan ook maar was toch wel te vroeg.
En nu is 15 al een redelijk normale leefttijd om aan seks te beginnen en over een tijd is 14 al normaal. Dan denk ik waar zijn we mee bezig?
Oud 22-08-2002, 13:21
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
nare man schreef:
Grappig, ik zat er een tijdje terug over te denken een vergelijkbaar topic te openen.

Het is namelijk zo dat jongens en meisjes steeds sneller geslachtsrijp worden. Door beter voeding, gezondheidszorg, noem maar op, allerlei factoren die eraan bijdragen dat het allemaal maar steeds jonger mogelijk is. Ik vraag me af: wat krijgen we straks? Meisjes die op hun 7e ongesteld worden? Jochies van 6 met haar op hun lul? Groep acht-leerlingen die klagen 'help, ik ben 10 en nog maagd'?
Precies, zulke dingen vraag ik me ook af. Natuurlijk zal het niet met zo'n vaart lopen, maar toch. Het lijkt alleen of er levensfases overgeslagen worden (of ingekort) en dat iemand die van de basisschool komt meteen rijp en volwassen moet zijn bij wijs van spreken.
Of we op 14 jarige leeftijd al een echte man of vrouw moeten zijn en niet gewoon nog lekker even kind kunnen blijven. Klinkt misschien overdreven maar denk er maar eens over na.

Nare man schreef:
Want lichamelijk kun je op je veertiende misschien volwassen zijn, geestelijk ben je dat zeker niet. Dan krijg je de situatie dat men denkt er klaar voor te zijn, maar er achteraf toch spijt van krijgt. De wil van zulke jonge mensen is zo goed te kneden...en je hebt helemaal gelijk, je kunt het niet verbieden.

Hier ben ik het dus ook mee eens. Lichaam een geest zijn niet hetzelfde en ik ben dus bang dat veel mensen van 14 denken volwassen te zijn en er aan toe zijn om seks te hebben maar dat achteraf het tegendeel bewezen wordt.
Ik ben er ook niet mee eens dat als iemand snel ongesteld is ook snel toe is aan seks. Ik denk dat dat helemaal los staat van mekaar.
Oud 22-08-2002, 13:21
LM
LM is offline
Alles gaat veel sneller tergenwoordig.
Jongen op hun 10de weten al vrij veel van sex bevoorbeeld!
Dat zal ik nog niej geweten hebben op die leeftijd,..
Oud 22-08-2002, 14:50
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
niet getrouwd oh... d0h nee maar wat ik bedoel (en niemand schijnt het te begrijpen) relaties op die leeftijd gaan nooit lang goed moet je,je dan daar bij wel laten ontmaagden en is dat geen zonde!!

Ook betekend dat vaak dat je met de volgende ook weer makkelijker het bed in duikt

edit: relaties op die leeftijd kunnen natuurlijk wel lang duren hehe
als ik kijk naar volwassenen bij mij in de buurt, in familie, kenniskringen, ik denk niet dat die nog niet ontmaagd zijn en heel veel volwassenen gaan toch uit elkaar, dus wat jij suggereert is "heb maar nooit sex"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:54
MRdocu
MRdocu is offline
shit ik ken dit bericht nie verwijderen, beschouw dit maar als ongepost

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:58
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Mystique schreef:

Precies, zulke dingen vraag ik me ook af. Natuurlijk zal het niet met zo'n vaart lopen, maar toch. Het lijkt alleen of er levensfases overgeslagen worden (of ingekort) en dat iemand die van de basisschool komt meteen rijp en volwassen moet zijn bij wijs van spreken.
Of we op 14 jarige leeftijd al een echte man of vrouw moeten zijn en niet gewoon nog lekker even kind kunnen blijven. Klinkt misschien overdreven maar denk er maar eens over na.

Nare man schreef:
Want lichamelijk kun je op je veertiende misschien volwassen zijn, geestelijk ben je dat zeker niet. Dan krijg je de situatie dat men denkt er klaar voor te zijn, maar er achteraf toch spijt van krijgt. De wil van zulke jonge mensen is zo goed te kneden...en je hebt helemaal gelijk, je kunt het niet verbieden.

Hier ben ik het dus ook mee eens. Lichaam een geest zijn niet hetzelfde en ik ben dus bang dat veel mensen van 14 denken volwassen te zijn en er aan toe zijn om seks te hebben maar dat achteraf het tegendeel bewezen wordt.
Ik ben er ook niet mee eens dat als iemand snel ongesteld is ook snel toe is aan seks. Ik denk dat dat helemaal los staat van mekaar.
dat vind ik echt onzin, dus op je 16de ben je ineens wel geestelijk in orde en zo, ik vind als je sex wil hebben en je denkt er allebei klaar voor te zijn dat je ut maar moet doen. Je gaat er echt niet dood van als je ontmaagding tegenviel. In je hele leven doe je ut toch nog meer dan 1x!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 14:58
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

als ik kijk naar volwassenen bij mij in de buurt, in familie, kenniskringen, ik denk niet dat die nog niet ontmaagd zijn en heel veel volwassenen gaan toch uit elkaar, dus wat jij suggereert is "heb maar nooit sex"
neeeeeee.. ik heb het hier over de jeugd.. de eerste relaties tussen jongens en meisjes van 14/15 enzo duren vaak niet langer als een jaar (natuurlijk zijn die er ook best..sommige blijven gelijk voor altijd bijelkaar hehe) toch hebben zij seks... dat betekend dus dat zij ontmaagd zijn maar niet door "de ware" in iedergeval niet iemand waar zij lang bij blijven en dat is toch best zonde?? of ben ik nou de enige die dat zo ziet (blijkbaar wel)

wat ze doen als ze ouder zijn moeten ze zelf weten

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:00
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

dat vind ik echt onzin, dus op je 16de ben je ineens wel geestelijk in orde en zo, ik vind als je sex wil hebben en je denkt er allebei klaar voor te zijn dat je ut maar moet doen. Je gaat er echt niet dood van als je ontmaagding tegenviel. In je hele leven doe je ut toch nog meer dan 1x!
ik vind dit dus onzin, je heb jongens en meisjes die DENKEN volwassen genoeg te zijn als ze 14 zijn om het maar ff te doen..en daar krijgen ze ECHT nog wel spijt van...

en je praat er over alsof het niks speciaals is "je doet het tog nog meer dan 1x" ..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:00
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:

neeeeeee.. ik heb het hier over de jeugd.. de eerste relaties tussen jongens en meisjes van 14/15 enzo duren vaak niet langer als een jaar (natuurlijk zijn die er ook best!) toch hebben zij seks... dat betekend dus dat zij ontmaagd zijn maar niet door "de ware" in iedergeval niet iemand waar zij bij blijven en dat is toch best zonde?? of ben ik nou de enige die dat zo ziet (blijkbaar wel)

wat ze doen als ze ouder zijn moeten ze zelf weten
denk jij dat jouw ouders nooit ontmaagd zijn of zo shit man
die zijn waarschijnlijk ook niet door de ware ontmaagd, je kan op je 40e ontmaagd worden, ken het goed nog nie de ware zijn, dan maakt leeftijd toch niks uit
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:02
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

dat slaat dus nergens op, misschien kun je bij deze opmerkelijke uitspraak ook toelichting geven
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:03
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:

dat slaat dus nergens op, misschien kun je bij deze opmerkelijke uitspraak ook toelichting geven
heb het bericht gewijzigd, lees dat mar ff opnieuw
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:09
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

die zijn waarschijnlijk ook niet door de ware ontmaagd, je kan op je 40e ontmaagd worden, ken het goed nog nie de ware zijn, dan maakt leeftijd toch niks uit
Nou..dan kan je nog tegenvallen. Iedereen denkt dat nu dat ik vind dat je eerst moet trouwen ofzo . Je moet elkaar gewoon een tijd kennen en er moeten geen echte problemen in de relatie zijn.. je moet bij elkaar willen blijven .. anders begin je er niet aan vind ik!

Met sommige jongens meisjes gaat het bijv zo: na het stappen achter een discotheek ff op het grasveldje sex hebben met een "vriendje"of "vriendinnetje" zonder dat ze elkaar al langer dan een paar weken kennen ... dat vind ik dom
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
gentleman schreef:
Het resultaat van een verloederde maatschappij...
Offtopic:
Jech...
VVD-avatar en dan zo'n sig erbij....
ik was net 15, maar had toen al 1,5 wat met 'm (nu nog). Gerechtvaardigd?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:

en je praat er over alsof het niks speciaals is "je doet het tog nog meer dan 1x" ..

eerlijk gezecht is het ook helemaal niet zo speciaal....
wat is er dan zo speciaal aan?
me vriend had ik al zo vaak naakt gezien..
'k had het al vaker gevoeld dat hij in me zat...
om het nou zo speciaal te vinden alleen maar omdat het nieuw was dattie in me klaarkwam....

nouja.. viel reuze mee...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:59
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

eerlijk gezecht is het ook helemaal niet zo speciaal....
het betekend als het goed is veel voor je, volledig vertrouwen bijv... ik heb niet over het gevoel maar over het geestelijke .. ontmaagd worden door de juiste jongen lijkt me wel belangrijk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:

het betekend als het goed is veel voor je, volledig vertrouwen bijv... ik heb niet over het gevoel maar over het geestelijke .. ontmaagd worden door de juiste jongen lijkt me wel belangrijk
dat volledige vertrouwen had ik al eerder meegemaakt nl. toen hij me een keertje trooste, nouja toen ik gefreakt was zo'n beetje...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:46
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:

ik vind dit dus onzin, je heb jongens en meisjes die DENKEN volwassen genoeg te zijn als ze 14 zijn om het maar ff te doen..en daar krijgen ze ECHT nog wel spijt van...

Ja precies! En tussen 14 en 16 jaar zit dus wel even 2 jaar levenservaring en in 2 jaar kan veel gebeuren.
Mijn vriend is op een kutmanier ontmaagd en heeft daar heel erg lang last van gehad. Hij was toen ook 14. Dus je kunt wel luchtig zeggen dat het wel meevalt maar sommigen kunnen zich er lang kut door voelen.
Oud 22-08-2002, 21:21
silla02
silla02 is offline
Citaat:
Bitchalicious schreef:
Ik ken een meisje van 14 en die hield echt van haar vriend.
bedoel je mij daarmee

Maar ff om te reageren op dit topic...okeej meisjes en jongens gaan tegenwoordig veel jonger met elkaar naar bed..als ze 13/14/15 zijn..maar dan heb je nog verschillen...mensen die met hun vriend/ vriendin naar bed gaan om stoer te doen, dus om erbij te horen en te kunne zeggen van JeeeeJ ik heb het gedaan met me vriend! En je hebt mensen die het met hun vriend/ vriendin doen omdat ze het echt willen..omdat ze eraan toe zijn..

En ik was ook 14 toen ik het deed hoor! Ik had al 4 of 5 maanden wat met die jongen en ik kende hem in totaal al een maand of 8. En ik heb er echt geen spijt van gehad en nu nog steeds niet, ook al is het nu uit...En bij mij wisten ook alleen me beste vriendinnen het en niet heel de buurt en de school, want ik vind het nou niet echt iets om trots op te moeten zijn. En waarom is het raar dat als je op je 14e met iemand naar bed gaat het op je 16e allang uit is??? Dat heeft er toch nix mee te maken?!?!?! Dat kan ook gebeuren op je 17 of 18!

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
de ouders weten waarschijnlijk van niks, want die zouden dat niet zomaar goedkeuren.
Nou dit klopt ook niet helemaal..mijn ouders wisten het dus wel. En wat zou jij nou liever hebben als je een kind had rond die leeftijd..dat je gewoon zegt van ja als je het van plan bent om te gaan doen kan je altijd bij ons komen, dan zetten we je aan de pil(als meisje zijnde dan he) en krijg je condooms(of geld om het zelf te hale ) of dat je er echt op tegen bent en zegt van: ja je mag het niet doen!
Je kan ze toch niet tegen houden!!! Als ze het echt willen doen ze het toch wel...en dat wisten mijn ouders dus ook en die hadden liever dat ik dan aan de pil zit en het gewoon safe doe dan dat ik een beetje ga klote en helemaal nix gebruik!!!

Maarja hierin blijven de meningen toch verschillen haha
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Mystique schreef:
Ja precies! En tussen 14 en 16 jaar zit dus wel even 2 jaar levenservaring en in 2 jaar kan veel gebeuren.
Mijn vriend is op een kutmanier ontmaagd en heeft daar heel erg lang last van gehad. Hij was toen ook 14. Dus je kunt wel luchtig zeggen dat het wel meevalt maar sommigen kunnen zich er lang kut door voelen.
Het is natuurlijk zo, zoals bij alle sociologische/psychologische uitspraken, dat er altijd uitzonderingen zijn. Er zullen heus wel mensen van 14 zijn die hartstikke 'volwassen' zijn (whatever the hell that means). En er zullen mensen van 18 zijn die onzeker en kinderlijk zijn. Dat hou je altijd. Uitspraken zijn altijd 'over het algemeen'.

Wat gewoon een feit is, is dat mensen zich tegenwoordig steeds meer laten opfokken door allerlei opvattingen. Kijk maar eens op dit forum, hoeveel puberende bakvisjes er met de handen in het haar zitten 'help, ik ben 13 en heb nog nooit gezoend'. Get a grip...het is een gebrek aan een duidelijk referentiekader en een gebrek aan inzicht (iets wat overigens wel eigen is aan die leeftijd). Het is gewoon beter je niet te laten leiden door de waan van de dag en een afgewogen oordeel te vormen...wat dat betreft kun je beter niet op dit forum komen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 06:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Er zullen heus wel mensen van 14 zijn die hartstikke 'volwassen' zijn (whatever the hell that means). En er zullen mensen van 18 zijn die onzeker en kinderlijk zijn. Dat hou je altijd. Uitspraken zijn altijd 'over het algemeen'.

moeten die 14 jarige uitzonderingen dan maar aangevallen worden met je bent te jong, en een 18 jarige, wel tegen gezegt mag worden ja je moet t maar gewoon doen hoor, je bent 18!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 10:10
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:

er zijn mar Bar weinig mensen die door de juiste worden ontmaagd wil ik gewoon duidelijk maken, maar toch kunnen ze verder leven he, daarom, het is echt niks ergs om door de verkeerde ontmaagd te worden!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 12:14
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

er zijn mar Bar weinig mensen die door de juiste worden ontmaagd wil ik gewoon duidelijk maken, maar toch kunnen ze verder leven he, daarom, het is echt niks ergs om door de verkeerde ontmaagd te worden!
jaja... naja sommige mensen vinden het achteraf wel erg en kunnen er ook heel erg mee zitten.. omdat de jongen bijv een player bleekt te zijn (dat die meisjes dat niet door hebben vind ik wel altijd vreemd maja )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 13:29
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Kvind het gewoon wel lief ofzo hoe je dat opschrijft.. wetende dat er genoeg mannen zijn die zonder blikken of blozen jonge meisjes meelokken om ze meteen weer te dumpen..
Ik weet 100% zeker dat die mensen er zijn. Voor mij is er niks mooier dan vrouwelijks choon , en om het op vroege leeftijd al te betasten en kapot te maken is niet bepaald lief

Ik ben een best lief iemand hoor , wil mezelf geen ego aan praten maar het is gewoon zo

Regels voor berichten