Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 14:55
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik zit op de kunstacademie en voel me ook niet aangesproken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2005, 14:57
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
berlin schreef op 25-11-2005 @ 15:50 :
ik vind parijs een prachtige stad maar daar ging t niet zozeer om.
zeg kreng doe s niet alsof je parijs zo goed kent en ik ben wel kunstacademiestudent maar tenminste niet van school gekicked zoals jij
Oud 25-11-2005, 15:00
berlin
berlin is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 25-11-2005 @ 15:57 :
zeg kreng doe s niet alsof je parijs zo goed kent en ik ben wel kunstacademiestudent maar tenminste niet van school gekicked zoals jij
zz ik ken parijs goed genoeg om te weten dat nederlandse kunstacademiekids daar (bijna) niet niet aan de bak komen.
en lieverd je hebt net je eerste blok achter de rug?
ik had trouwens van je verwacht dat je wat ''zelfverzekerder'' zou reageren
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:02
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
berlin schreef op 25-11-2005 @ 16:00 :
zz ik ken parijs goed genoeg om te weten dat nederlandse kunstacademiekids daar (bijna) niet niet aan de bak komen.
en lieverd je hebt net je eerste blok achter de rug?
ik had trouwens van je verwacht dat je wat ''zelfverzekerder'' zou reageren
dat ben ik helemaal niet en ik ben superbrak dus ik kan me nie goed verdedigen op dit moment
Oud 25-11-2005, 15:04
berlin
berlin is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 25-11-2005 @ 16:02 :
dat ben ik helemaal niet en ik ben superbrak dus ik kan me nie goed verdedigen op dit moment
maakt niet uit (L)

het was meer zo dat ik dat stukje postte omdat het opeens vanzelfsprekend leek dat je intellectueel bent als je naar parijs gaat om rode wijn te drinken.

DROMEN HEBBEN IS GOED
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:04
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
berlin schreef op 25-11-2005 @ 16:04 :
maakt niet uit (L)

het was meer zo dat ik dat stukje postte omdat het opeens vanzelfsprekend leek dat je intellectueel bent als je naar parijs gaat om rode wijn te drinken.

DROMEN HEBBEN IS GOED
ja dat is waar maar zij kennen de donkere kant van parijs niet
Oud 25-11-2005, 15:26
Glory
Glory is offline
oh nu we het toch over steden hebben. ik wil volgend jaar mijn kunstac. stage in berlijn doen en verder heb ik nog geen plannen doeiii
Oud 25-11-2005, 16:34
merels
merels is offline
ik wil ook graag een aantal maanden van mijn studie in berlijn done als dat mogelijk is
Oud 25-11-2005, 16:41
Verwijderd
ik wil ook wel vd kaart gaan in berlijn (tresor) als dat mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:10
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
ik wil volgend jaar naar australie, dus t komende jaar ga ik een verpauperde lifestyle hebben, omdat ik moet sparen.
Oud 25-11-2005, 17:41
Verwijderd
ik wil lerares engels worden, dan heb ik veel vakanties. ik wil véél reizen, en een leuke chick waarmee ik op m'n 40e bier kan drinken en concerten bezoeken. oja ik wil 0 of 2 kinderen, want 1 is zo zielig.

verder wil ik een lomp groot huis die mooi is ingericht, een grote tuin met gras en appelbomen, en veel geld.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:41
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
berlin schreef op 25-11-2005 @ 15:43 :
A zegt:
omg echt iedereen wordt kunstenaar in Parijs
A zegt:
echt rot op

B zegt:
ja suckersss
A zegt:
van die mensen die een keer met de peter langhout bus langs t louvre zijn gereden en nu kunstenaar in parijs willen worden
A zegt:
negen van de 10 kunstacademiestudenten eindigt in de goot
B zegt:
ja omg wat weet je het weer mooi te verwoorden

B zegt:
parijs is namelijk helemaal niet zo'n kunstenaarsstad als iedereen denkt
A zegt:
parijs heeft gewoon veel musea
B zegt:
je vindt daar 10 keer eerder werk als diplomaat ofzo
B zegt:
ja
A zegt:
en niet iedereen drinkt de hele dag door rode wijn en dat maakt je ook niet interessanter
A zegt:
jezus
B zegt:
precies omg sukkels

A gum zegt:
ik word er agressief van B, volgens mij wordt tegenwoordig ook elke mongool op een kunstacademie aangenomen en t worden allemaal ckv leraren
B zegt:
ja dat is zeker war
B zegt:
waar
pms?
Oud 25-11-2005, 17:42
reno
reno is offline
Die MSN conversatie slaat de spijker op den kop, flikker toch een eind op met je gezwijmel over kunstenaar in Parijs. Alsof ze daar zitten te wachten op jullie.
Een leuk romantisch appartementje in de binnenstad kun je helemaal vergeten, je kunt wellicht nét een flatje huren in een gezellige voorstad.
En 's nachts langs de Seine wandelen is heel tof, totdat je beroofd wordt. Dat is overigens ook de reden dat het daar zo leeg is, op enkele onwetende buitenlanders na.
Bovendien kan slechts een onbeduidend gedeelte van de Nederlanders een normale conversatie in het Frans gaande houden, laat staan over kunst.
Oud 25-11-2005, 17:43
berlin
berlin is offline
Citaat:
reno schreef op 25-11-2005 @ 18:42 :
Die MSN conversatie slaat de spijker op den kop, flikker toch een eind op met je gezwijmel over kunstenaar in Parijs. Alsof ze daar zitten te wachten op jullie.
Een leuk romantisch appartementje in de binnenstad kun je helemaal vergeten, je kunt wellicht nét een flatje huren in een gezellige voorstad.
En 's nachts langs de Seine wandelen is heel tof, totdat je beroofd wordt. Dat is overigens ook de reden dat het daar zo leeg is, op enkele onwetende buitenlanders na.
Bovendien kan slechts een onbeduidend gedeelte van de Nederlanders een normale conversatie in het Frans gaande houden, laat staan over kunst.

en haligh: nee geen pms.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 09:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Frankrijk is kut.

Oostblok whooooo!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 10:51
Verwijderd
Als je de kunstenaar-in-Parijsdroom vervangt door kunstenaar-in-het-Oostblok wordt het waarschijnlijk wel een pak gemakkelijker om te overleven. En die landen hebben sowieso wel iets <3 dus dit wordt mijn toekomstdroom
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 10:55
Back Door Man
Back Door Man is offline
al vraag ik me af of je makkelijk kunst verkoopt in het oostblok ?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:05
Verwijderd
ja idd, veel galerieën heb ik daar niet echt gezien. Maar dat zal wel beteren zeker? En sowieso zal er wel íemand geïnteresseerd zijn..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:15
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
ik spaar voor een aanhanger voor achter mijn skelter waarvan ik dan een mobiele ranja kraam maak. Zodat ik alle braderies in de buurt af kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:17
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 28-11-2005 @ 11:55 :
al vraag ik me af of je makkelijk kunst verkoopt in het oostblok ?
minder last van een overkill aan kunstenaars lijkt me.

en je bent ook pas kunstenaars als je iets verkoopt, en als je goed genoeg bent lukt dat overal.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:47
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
uuuf schreef op 25-11-2005 @ 18:41 :
ik wil lerares engels worden, dan heb ik veel vakanties. ik wil véél reizen, en een leuke chick waarmee ik op m'n 40e bier kan drinken en concerten bezoeken. oja ik wil 0 of 2 kinderen, want 1 is zo zielig.

verder wil ik een lomp groot huis die mooi is ingericht, een grote tuin met gras en appelbomen, en veel geld.
Als lerares Engels heb je weliswaar met de regelmaat van de klok vakantie, maar daar staat wel tegenover dat je 's avonds en in het weekend altijd werk aan het nakijken bent. Uiteindelijk ben je net zoveel bezig met je werk als iemand anders. En rijk word je er zeker niet van.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:27
Verwijderd
als leraar heb je best een hoog startsalaris en ook het eindsalaris is best ok.. je wordt er geen miljonair mee, maar je kunt er echt wel goed van leven.. als eerstegraads leraar helemaal
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:29
merels
merels is offline
ja precies, ik heb soms het idee dat leraren automatisch moeten klagen over hun beroep, terwijl ze best goed verdienen.
Oud 28-11-2005, 13:30
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik wil later mijn eigen praktijk hebben en zoveel geld verdienen dat ik geen buren hoef te hebben, want die maken herrie, en ik haat herrie

en ik wil een kasteel, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:47
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Hermione schreef op 28-11-2005 @ 14:27 :
als leraar heb je best een hoog startsalaris en ook het eindsalaris is best ok.. je wordt er geen miljonair mee, maar je kunt er echt wel goed van leven.. als eerstegraads leraar helemaal
Tegenwoordig niet meer. Nieuw salarissysteem, zogenoemde functiewaarderingssysteem, schrapt het hele leraar 1/2 verhaal wat betreft salaris en biedt een inkomen overeenkomstig met de taken die je uitvoert. Dus om het huidige leraar-1 salaris te kunnen krijgen moet je een heel scala aan dingen doen naast lesgeven en is het dus gewoon compleet zinloos om een academische opleiding te doen voor je docent wordt.
Oud 28-11-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 28-11-2005 @ 15:47 :
Tegenwoordig niet meer. Nieuw salarissysteem, zogenoemde functiewaarderingssysteem, schrapt het hele leraar 1/2 verhaal wat betreft salaris en biedt een inkomen overeenkomstig met de taken die je uitvoert. Dus om het huidige leraar-1 salaris te kunnen krijgen moet je een heel scala aan dingen doen naast lesgeven en is het dus gewoon compleet zinloos om een academische opleiding te doen voor je docent wordt.
het is toch ofwel 4 jaar hbo lerarenopleiding -> 2e graad en dan 1 jaar wo -> 1e graad
of 3 jaar academisch en 1 jaar lerarentraining ->1e graad
?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:16
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Hermione schreef op 28-11-2005 @ 15:59 :
het is toch ofwel 4 jaar hbo lerarenopleiding -> 2e graad en dan 1 jaar wo -> 1e graad
of 3 jaar academisch en 1 jaar lerarentraining ->1e graad
?
Ja, maar je krijgt hetzelfde salaris. Het verschil in onderwijs dat je geeft, namelijk hogere klassen VWO etc of alleen onderbouw & mavo, blijft wel bestaan.

En geloof me, de totstandkoming van dat systeem (is door de strot gedrukt door het ministerie in het kader van "vernieuwing", hoewel in het bedrijfsleven inmiddels ook al is gemerkt dat het voor de flikker niet werkt) is een pain in the ass dat gepaard gaat met bergen saaie papierhandel.

Believe me, I can tell.
Oud 28-11-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 28-11-2005 @ 16:16 :
Ja, maar je krijgt hetzelfde salaris. Het verschil in onderwijs dat je geeft, namelijk hogere klassen VWO etc of alleen onderbouw & mavo, blijft wel bestaan.

En geloof me, de totstandkoming van dat systeem (is door de strot gedrukt door het ministerie in het kader van "vernieuwing", hoewel in het bedrijfsleven inmiddels ook al is gemerkt dat het voor de flikker niet werkt) is een pain in the ass dat gepaard gaat met bergen saaie papierhandel.

Believe me, I can tell.
Ok ik heb dan ook een loonpeil van 2002 in mijn hoofd dus het kan heel goed dat het veranderd is.

Hier staat
LB: begin 2150 eidn 3258
LD (1e gr) begin 2171 eind 4361

Maar altijd fijn om te weten dat het nu rechtgetrokken is (mocht ik ooit nog het onderwijs in gaan)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:32
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Hermione schreef op 28-11-2005 @ 16:28 :
Hier staat
LB: begin 2150 eidn 3258
LD (1e gr) begin 2171 eind 4361
Mjah, LB wordt standaard voor iedereen, tenzij je extra taken in je pakket neemt als leraar, en dus een bepaalde functie vervult die je werkgever (de school of de stichting waar de school toe behoort) nauwkeurig heeft beschreven.

Ook is er een LC-functie bij gekomen die daar ergens tussening hangt.

2003 is officiële invoering geweest bij mijn ouwe middelbare school, maar er wordt nog steeds vorm aan gegeven.

Ligt er dus maar net aan hoe krenterig je werkgever is wat jij gaat verdienen.
Oud 28-11-2005, 15:39
Verwijderd
no future!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 25-11-2005 @ 17:41 :
ik wil ook wel vd kaart gaan in berlijn (tresor) als dat mogelijk is
tresor is dicht
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:25