Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 19:58
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 27-11-2005 @ 18:26 :
ja, helemaal niet perkamentus-achtig hé Zo opgewonden, zo lichtgeraakt, zo in paniek

scary...
Spooky

Maar ik ben het er volledig mee eens. In vorige films was hij heel beheerst en wijs en rustig, en nu gefrustreerd en opgewonden "smijt deur open HEB JE JE AANGEMELD VOOR HET TOERNOOI " enz enz
Advertentie
Oud 28-11-2005, 13:51
Verwijderd
Nou ik heb de film ook gezien gisteren. Voldemort viel me best wel tegen, qua uiterlijk en idd ook qua stem.

Voor de rest vond ik het jammer dat er echt heel weinig Snape te zien was maar ik vond het wel een leuke film, mooie landschappen e.d.
Oud 28-11-2005, 15:04
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik kwam er ergens tegen het einde achter dat er eigelijk maar weinig Snape was, en toen dacht ik oeiii de Severus-sletten van het forum zullen wel balen hihihi.
Oud 28-11-2005, 19:14
Droomz
Droomz is offline
Hij was leuk, jammer dat er veel miste en het nogal snel ging, maar goed. De boeken zijn toch beter.

Ron, die tweeling en Draco blijven gaaf. En Snape natuurlijk
Oud 28-11-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 28-11-2005 @ 13:51 :
Nou ik heb de film ook gezien gisteren. Voldemort viel me best wel tegen, qua uiterlijk
Eens. Het had best wat subtieler gekund enzo.
Oud 28-11-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-11-2005 @ 15:04 :
Ik kwam er ergens tegen het einde achter dat er eigelijk maar weinig Snape was, en toen dacht ik oeiii de Severus-sletten van het forum zullen wel balen hihihi.
hehe en balen doen ze
Oud 28-11-2005, 19:19
Miroir
Miroir is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-11-2005 @ 15:04 :
'Severus-sletten' he? Beetje op je woordkeus letten
Ik heb hem nog steeds niet gezien, maar working on it, en het is niet echt top dat boek 7 pas in 2007 verschijnt ofzo, dat is ruim 1,5 - 2 jaar
Oud 28-11-2005, 23:46
Mikado
Mikado is offline
Ik besefte laatst dat als J.K Rowling zou sterven, er helemaal geen (Rowling copyright) eind aan het verhaal zou komen en dat we dan de rest van ons leven zouden moeten afvragen hoe het nou zou aflopen met ons harry...
Oud 28-11-2005, 23:47
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Mikado schreef op 28-11-2005 @ 23:46 :
Ik besefte laatst dat als J.K Rowling zou sterven, er helemaal geen (Rowling copyright) eind aan het verhaal zou komen en dat we dan de rest van ons leven zouden moeten afvragen hoe het nou zou aflopen met ons harry...
Dat zou flink balen zijn.
Oud 29-11-2005, 00:12
Mikado
Mikado is offline
ps. waarschijnlijk oude koek, maar ik vind sir Michael Gambon (albus perkamentus/Albus Dumbledor) ontzettend slecht gecast.
Ik begrijp niet waarom ze niet aan mensen als Julian Glover (Londen UK, 1935 Triopas in Troy) of sir Ian McKellen (Burnley Lancashire UK 1939, Gandalf in lord of the rings) hebben gedacht.
Oud 29-11-2005, 02:45
Verwijderd
Citaat:
Mikado schreef op 29-11-2005 @ 00:12 :
ps. waarschijnlijk oude koek, maar ik vind sir Michael Gambon (albus perkamentus/Albus Dumbledor) ontzettend slecht gecast.
Ik begrijp niet waarom ze niet aan mensen als Julian Glover (Londen UK, 1935 Triopas in Troy) of sir Ian McKellen (Burnley Lancashire UK 1939, Gandalf in lord of the rings) hebben gedacht.
Tussen 'hebben gedacht aan' en 'gecast' zit natuurlijk wel een verschil.

Bovendien zou ik er niet aan moeten denken dat Gandalf in HP zit. Hij was prima geweest, maar iedereen zal Gandalf voor zich zien, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Oud 29-11-2005, 08:18
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 29-11-2005 @ 02:45 :
Hij was prima geweest, maar iedereen zal Gandalf voor zich zien, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
ik denk van niet. de actéur zou dezelfde zijn, het personàge niet
Oud 29-11-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-11-2005 @ 08:18 :
ik denk van niet. de actéur zou dezelfde zijn, het personàge niet
Wat denk je nou zelf. Ian McKellen, als tovenaar met een lange die het opneemt tegen het grote kwaad, met aan zijn zijde een jongetje dat precies op Elijah Wood lijkt.
Oud 29-11-2005, 13:25
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik vind die nieuwe Perkamentus zo gek nog niet. Alleen die scene in de laatste film waar hij zo gefreaked tegen Harry doet vond ik niet zo goed, maar dat ligt meer aan de schrijvers dan aan de acteur. Verder vind ik hem wel leuk
Oud 29-11-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 29-11-2005 @ 12:06 :
Wat denk je nou zelf. Ian McKellen, als tovenaar met een lange ik neem aan dat je 'baard' wil zeggen? die het opneemt tegen het grote kwaad, met aan zijn zijde een jongetje dat precies op Elijah Wood lijkt.
Ik zeg het toch: ik denk van niet.

Ik zeg dat Ian McKellen als Gandalf niet op Ian McKellen als Perkamentus zou lijken, punt uit. Kleren en tekst doen veel. Je zou hem amper herkennen. Oké, 't is een tovenaar, en de gelijkenissen zijn er zowiezo, maar die hebben niks met de acteur te maken.
Oud 30-11-2005, 15:18
yavanna
yavanna is offline
ik weet niet hoor... ik hoef alleen de naam van de acteurs te weten en ik heb me er al een voorstelling van.
Bij LOST bijvoorbeeld, daar speelt Dominic Monaghan in. In het begin had ik echt steeds dat beeld van een kleine hobbit voor me...
ok, later ging het weg, maar alsnog zou ik bij de naam Ian McKellen meteen de hele film Gandalf voor me zien, in plaats van Perkamentus... ookal ziet hij er heel anders uit, het beeld blijft.
Oud 30-11-2005, 16:36
Mikado
Mikado is offline
Zag jij met Richard Harris (de eerste dumbledor) dan ook de hele tijd Marcus Aurelius (the gladiator) voor je?
Oud 30-11-2005, 16:43
yavanna
yavanna is offline
nee want die film heb ik nooit gezien
Oud 30-11-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 30-11-2005 @ 16:43 :
nee want die film heb ik nooit gezien
cultuurbarbaar

Oud 30-11-2005, 17:48
yavanna
yavanna is offline
whahaha
dan is dat maar zo
Oud 30-11-2005, 20:17
Mikado
Mikado is offline
Citaat:
yavanna schreef op 30-11-2005 @ 17:48 :
whahaha
dan is dat maar zo

joh dat is een goede film, snel huren! (russel crow&Joaquin Phoenix op hun best)
Oud 30-11-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Droomz schreef op 28-11-2005 @ 19:14 :
Hij was leuk, jammer dat er veel miste en het nogal snel ging, maar goed. De boeken zijn toch beter.

Ron, die tweeling en Draco blijven gaaf. En Snape natuurlijk
Ik moet hem nog zien Komt er een beetje veel Ron in voor? Niet dat hij nog leuk is, maar hij is vast grappig, dat is hij in de boeken ook.

Maar als zij er allemaal wel veel in voorkomen, ga ik hem wel kijken
Oud 30-11-2005, 22:55
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 30-11-2005 @ 22:48 :
Ik moet hem nog zien Komt er een beetje veel Ron in voor? Niet dat hij nog leuk is, maar hij is vast grappig, dat is hij in de boeken ook.

Maar als zij er allemaal wel veel in voorkomen, ga ik hem wel kijken
Ron komt er wel redelijk vaak in voor, maar wat nog belangrijker is, de tweeling komt er vaker in voor dan in de vorige delen (en ze zijn nog veel grappiger! )

Ik vond dat er in dit deel meer humor zat dan in de andere delen trouwens.
Oud 01-12-2005, 00:11
Nona
Nona is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 27-11-2005 @ 19:58 :
Maar ik ben het er volledig mee eens. In vorige films was hij heel beheerst en wijs en rustig, en nu gefrustreerd en opgewonden "smijt deur open HEB JE JE AANGEMELD VOOR HET TOERNOOI " enz enz
Jah, dat vond ik ook wel minder.

Maar Snape vond ik in deze film zó grappig.
Oud 01-12-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 01-12-2005 @ 00:11 :
Jah, dat vond ik ook wel minder.

Maar Snape vond ik in deze film zó grappig.
Als hij zijn mouwen zo opstroopt
Oud 01-12-2005, 10:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mikado schreef op 29-11-2005 @ 00:12 :
Ik geloof er echt niks van dat Ian McKellen eraan gedacht zou hebben om aan deze film mee toe doen. Hij gaat toch niet wéér een tovenaar spelen??

En trouwens, waarom denk je meteen aan andere (oude) acteurs met baarden in een soortgelijke rol (nou ja oke die in Troy is mss wel iets anders )? Dat is juist zo voorspelbaar... Het is juist leuk om een heel andere acteur in zo'n rol te zien!

Maar goed, kan pas over 2 week naar de film helaas... Druk druk druk!
Oud 01-12-2005, 14:17
Mikado
Mikado is offline
Ik denk aan die oude acteurs omdat Perkamentus een paar honderd jaar oud moet overkomen. en idd, ik dacht aan één bebaarde acteur en een gladgeschoren acteur.
ik vind de huidige perkamenus slecht gecast, niet omdat hij niet goed acteerd (begenadigd acteur), maar omdat hij niet de juiste uitstraling heeft.
te kwetsbaar, straalt geen macht en controle uit, komt niet alwetend over en heeft niet dat ondeugende dat perkamentus moet hebben in mijn ogen, maar joh, dat is slechts mijn bescheiden mening.
Oud 01-12-2005, 14:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Daar heb je wel gelijk in... In het boek is het idd zo dat Perkamentus op de één of andere manier jongensachtiger overkomt, en dat blijft in de film helaas een beetje weg.

Maar goed, ik bedoelde ook niet dat ik het daarmee oneens was, maar dat als je dan iemand anders voor de rol zou willen, je niet iemand moet nemen die al eerder dit soort rollen heeft gehad. Zoals iemand eerder al zei: je kunt je dan niet goed in het personage inleven omdat je een verkeerd beeld bij hem hebt. (Zoals dat zou zijn als Ian McKellen Perkamentus zou spelen, dat zou ongeloofwaardig worden...)

Maar dat is mijn bescheiden mening
Oud 01-12-2005, 14:40
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Mikado schreef op 01-12-2005 @ 14:17 :
ik vind de huidige perkamenus slecht gecast, niet omdat hij niet goed acteerd (begenadigd acteur), maar omdat hij niet de juiste uitstraling heeft.
te kwetsbaar, straalt geen macht en controle uit, komt niet alwetend over en heeft niet dat ondeugende dat perkamentus moet hebben in mijn ogen, maar joh, dat is slechts mijn bescheiden mening.
Ja inderdaad, ik mis het rustige en kalme, maar tegelijkertijd ook het macht uitstralende in hem. En daarbij ook dat ondeugende dat Dumbledore heeft in de boeken.
Oud 01-12-2005, 15:21
Mikado
Mikado is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 01-12-2005 @ 14:28 :
Daar heb je wel gelijk in... In het boek is het idd zo dat Perkamentus op de één of andere manier jongensachtiger overkomt, en dat blijft in de film helaas een beetje weg.

Maar goed, ik bedoelde ook niet dat ik het daarmee oneens was, maar dat als je dan iemand anders voor de rol zou willen, je niet iemand moet nemen die al eerder dit soort rollen heeft gehad. Zoals iemand eerder al zei: je kunt je dan niet goed in het personage inleven omdat je een verkeerd beeld bij hem hebt. (Zoals dat zou zijn als Ian McKellen Perkamentus zou spelen, dat zou ongeloofwaardig worden...)

Maar dat is mijn bescheiden mening
Niet op te etteren hoor maar gewoon uit nieuwsgierigheid, zag jij bij Richard Harris dan ook steeds Marcus Aurelius van the gladiator?
Ik denk namelijk dat de LotR serie lang genoeg geleden is uitgekomen om Ian McKellen de rol te geven na de dood van Richard Harris zonder dat je een ander personage erin terug zag.

ps. maar even ian mckellen tezijde, ik denk dat er best aan aantal geschiktere acteurs voor de rol waren dan sir Michael Gambon
Oud 01-12-2005, 16:59
Mikado
Mikado is offline
ik geloof dat ik het topic een beetje doodzeur, ander onderwerp!
Wat vinden we van de nieuwe kapsels van harry & ron in de film?
Oud 01-12-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 30-11-2005 @ 22:55 :
Ron komt er wel redelijk vaak in voor, maar wat nog belangrijker is, de tweeling komt er vaker in voor dan in de vorige delen (en ze zijn nog veel grappiger! )

Ik vond dat er in dit deel meer humor zat dan in de andere delen trouwens.
Oh, de tweeling is bijna nog leuker Ik vond ze in deel drie ook al grappig, met die Marauder's Map.

En ik heb de film niet gezien, maar wat ik van Ron's 'kapsel' heb gezien vind ik vreselijk
Oud 02-12-2005, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Mikado schreef op 01-12-2005 @ 16:59 :
ik geloof dat ik het topic een beetje doodzeur, ander onderwerp!
Wat vinden we van de nieuwe kapsels van harry & ron in de film?
ik val op lang haar, dus mij hoor je niet klagen!
Oud 02-12-2005, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik vond perkamentus ook slecht gecast ja. Ik vond hem totaal niet magisch, niet machtig. Een beetje sullig juist... En veel te weinig haar. Nee, dit was helemaal niets.

Vond de film wel onwijs mooi. Sommige scenes waren echt super magisch Inderdaad wel veel veranderd, maar ja, dat wist ik van tevoren. Op zich stoorde ik me daar niet aan.

Ow en voldermort vond ik totaal niet eng Tenminste, niet na zn transformatie.

En die scene waar Harry, Ron en Hermelien huiswerk aan het maken zijn en Sneep ze steeds een klap voor hun hoofd geeft Die vond ik leuk. Sneep is cool
Spoiler
Oud 02-12-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-12-2005 @ 09:31 :
Hm ik vond perkamentus ook slecht gecast ja. Ik vond hem totaal niet magisch, niet machtig. Een beetje sullig juist... En veel te weinig haar. Nee, dit was helemaal niets.
Perkamentus moet haar hebben dat hij in z'n broek kan steken, vind ik ook. Erger me eigenlijk zelfs wel aan het staartje in zijn baard. En hij lijkt te jong. Ik wil de eerste Perkamentus terug Maar dat gaat niet
Oud 02-12-2005, 19:26
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-12-2005 @ 09:31 :
Ow en voldermort vond ik totaal niet eng Tenminste, niet na zn transformatie.

En die scene waar Harry, Ron en Hermelien huiswerk aan het maken zijn en Sneep ze steeds een klap voor hun hoofd geeft Die vond ik leuk. Sneep is cool
Voldemort vond ik ook totaal niet eng, dat had wel heel wat enger gemogen!

En Snape is cool!

Ook even de spoiler eruit gehaald.

Laatst gewijzigd op 02-12-2005 om 20:12.
Oud 02-12-2005, 19:40
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-12-2005 @ 19:28 :
Spoiler
Wat is deze? Dit komt toch niet in de film voor? Of gaat dit over het 6e boek, want die heb ik nog niet uit.

Laatst gewijzigd op 02-12-2005 om 20:06.
Oud 02-12-2005, 19:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Noddy schreef op 02-12-2005 @ 19:40 :
Wat is deze? Dit komt toch niet in de film voor? Of gaat dit over het 6e boek, want die heb ik nog niet uit.
t ging over mn verwachting over het zevende boek Sorry, ik snap de verwarring ja. Een spoiler in een topic over de film, dan verwacht je wat anders...

Uhm heb de mijne weggehaald... Maar als jij je bericht wil aanpassen, graag
Oud 02-12-2005, 20:07
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-12-2005 @ 19:45 :
t ging over mn verwachting over het zevende boek Sorry, ik snap de verwarring ja. Een spoiler in een topic over de film, dan verwacht je wat anders...

Uhm heb de mijne weggehaald... Maar als jij je bericht wil aanpassen, graag
Sure
Oud 03-12-2005, 11:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 02-12-2005 @ 08:01 :
ik val op lang haar, dus mij hoor je niet klagen!
Heh idd Een stuk beter zo

En @ Mikado: WIJ zeuren het topic dood Hah! En ik ben het uiteindelijk wel ongeveer met je eens, hoor, je hebt me bijna overtuigd (Behalve over Ian McKellen, want die wil ik nog steeds niet als Perkamentus, haha!)
Oud 03-12-2005, 13:39
Sinqi
Sinqi is offline
Dumbledore is stom en Hermione is de hele film ongesteld!
Oud 03-12-2005, 15:13
BCR
BCR is offline
Perkamentus was n ass in deze film!
Oud 03-12-2005, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
BCR schreef op 03-12-2005 @ 15:13 :
Perkamentus was n ass in deze film!
Oh, jij online? Zet je msn toch eens aan!
Oud 03-12-2005, 17:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wilde morgen naar Potter, maar de hoogste rij die mogelijk was, was rij 4. Voor zo'n film zit ik toch liever wat hoger.

Toch wat te laat gereserveerd, nu maar voor volgende week.
Oud 04-12-2005, 13:11
Lilium
Lilium is offline
Hmm, zal ik volgende week nog eens naar de film gaan?
Oud 04-12-2005, 13:52
Verwijderd
Heb de film giser gezien
Hij was wel leuk, maar op de een of andere manier viel hij toch wel tegen. Denk dat ik er gewoon te veel van verwacht had.
Ik vond ook dat voordat de opdrachten begonnen er gewoon nog niet echt iets in de film was gebeurd, maar toch was het wel leuk om te kijken
Vond het wel jammer dat sommige mensen die in de andere film vrij veel voorkwamen (Draco en die vrienden van hem) er veel minder in voor kwamen
Maar wel meer de tweeling en die zijn echt grappig
Oud 04-12-2005, 14:44
Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
Yoka schreef op 04-12-2005 @ 13:52 :
...
Ik vond ook dat voordat de opdrachten begonnen er gewoon nog niet echt iets in de film was gebeurd, ...
Dat had ik dus bij de hele film..=/
Oud 07-12-2005, 09:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik lees eerst t boek nog maar weer eens

Nog 1,5 week... Ik tel de dagen af
Oud 07-12-2005, 19:28
Pluis
Pluis is offline
Zucht, ik krijg mijn moeder maar niet zo ver dat ze tijd maakt om met mij naar de film te gaan.... *grom*
en ik kijk al 3 weken naar de nederlandse versie van harry potter 6, maar nu ik de engelse versie heb gelezen kan ik me er niet toe zetten om de nederlandse te lezen, terwijl ik dat nog wel moet van mezelf *frustratie*
Oud 07-12-2005, 23:22
Mikado
Mikado is offline
Citaat:
Pluiske schreef op 07-12-2005 @ 19:28 :
Zucht, ik krijg mijn moeder maar niet zo ver dat ze tijd maakt om met mij naar de film te gaan.... *grom*
en ik kijk al 3 weken naar de nederlandse versie van harry potter 6, maar nu ik de engelse versie heb gelezen kan ik me er niet toe zetten om de nederlandse te lezen, terwijl ik dat nog wel moet van mezelf *frustratie*
je moet ook de juiste omstandigheden creeëren...
pot thee, koekjes en chocola, telefoon uit, deur opslot en lezen maar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten