Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij kwam er rond de 30 uit, dus dat is relatief niet zoveel. Sommige vragen waren bij mij niet van toepassing. Ik weet niet of dit een "goede" test is? Bij veel dingen heb ik toch wel redelijke herkenning. Voornamelijk deze Waar kun je testen of je ADD hebt? De psych? Kun je me misschien meer over jezelf vertellen? Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 17:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij een andere test had ik:
Ja: 56 Soms: 18 Nee: 29 Is dit "normaal" of is er een kans op add? Sommige vragen had ik trouwens niet ingevuld. Ik heb wel veel herkenning op deze site. Er staat een lijstje met kenmerken. Degene die ik met een ster gemarkeerd heb zijn van toepassing op mij. - Emotionele wisselingen * - Chaotisch / Vergeetachtig* - Trekt zich graag terug* - Kan ergens volledig in opgaan* - Grote passie bij interesse * - Een groot voostellingsvermogen * - Gevoelig / Emotioneel / Betrokken * - Een groot creatief talent * ( om dat nou over mezelf te zeggen is vreemd, maar ik kan iig goed tekenen volgens veel mensen, weet niet of dat ook "telt") - Assertief maar onzeker over zich zelf * - Heeft Humor (vind ik raar om over mezelf te zeggen, dus die laat ik open) - Blijft op de achtergrond * - Laat alles wachten tot het laatste moment * - Altijd ver vooruit aan het denken (weet ik eigenlijk niet zo) - Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig * - Probleem oplossend (weet ik niet) - Snel afgeleid / TV of radio staat altijd aan * (wel snel afgeleid, heb wel vaak muziek aan, soms ook tv terwijl ik computer, maar dat is meestal omdat ik iets aan het kijken was of op een programma wacht) - Concentratieproblemen * - Heeft moeite met het opbrengen van motivatie * - Te veel gedachten* - Perfectionistisch* - Zit vaak te dagdromen * - Slecht in staat aanwijzingen op te volgen* - Voelt zich regelmatig overspoelt* - Moeilijkheden bij het afwerken van details (weet ik niet, soms?) - Problemen bij het luisteren / stilzitten (weet ik niet, wisselend?) - Gaat opruim klusjes uit de weg De kans op ADD groot? Of zijn deze vragen heel breed en kan iedereen zich hier wel in herkennen? Ik ga zeker een test doen, want ik wil het toch wel heel erg graag weten. Iemand zelf nog "ervaring" met ADD of misschien informatie? Zelf heb ik al op veel sites gekeken, dus verwijzingen naar sites is niet zo nodig. Alvast bedankt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb het aan mijn vader gevraagd en die zei dat ik 't wel structueel heb (soms wel periodes dat het wel beter gaat)en ongeveer vanaf mijn 7e/8e jaar. |
![]() |
||
Citaat:
print een lijst uit rag er met een mankeerstift overheen wat voor jouw van toepassing is en ga naar de dokter *zo ben ik ook doorverwezen toen ik met ene door marker ongeveer geel geleurde pagina naar d ehuisarts was geweest*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, dergelijke testen zeggen niet zo heel veel (ik heb hem voor de gein ook gemaakt, had een score van 60 ![]() Je kunt ook zelf uitproberen wat er bij jou wel werkt (dat is sowieso wel handig, want ook al heb je ADD of een andere stoornis, je zult toch een diploma moeten halen, dus je zult toch je huiswerk moeten maken/leren ed). Bv. steeds een kwartiertje aan je huiswerk besteden, dan een kwartier iets anders doen, weer een kwartier aan school, enz. Is omslachtig, maar als het zo wel werkt...? Of bv. 's ochtends heel vroeg aan huiswerk besteden, dan zijn er weinig dingen om je af te leiden en ben je vaak ook nog 'fris'. En iig zorgen dat de plek waar je je huiswerk maakt goed opgeruimd is en je niet bv. de tv aan hebt staan oid (dus zorgen dat alles wat je af kan leiden weg is, dan heb je je hoofd nog wel bij je, maar de externe prikkels ontbreken dan iig voor een groot deel). |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat ken ik ja. Ik was 2 jaar geleden depressief. Ik kon echt niets meer en lag met een strak gezicht naar de tv te staren. Ik kreeg niets mee van wat er zich op de tv afspeelde, ik wilde een poging doen om alles te vergeten. Ik kon gewoon bijna niets meer. Een vriendin laatst: "Ja, ik geloof dat ik depressief ben." Het kind is gigantisch vaak vrolijk en was gewoon even down. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was toen op school trouwens ook wel vrolijk geloof ik, want toen werd ik zeg maar op andere gedachten gezet. Thuis ging het iig wel weer helemaal mis. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hyperfocus ken ik ook wel... en ik ben er wel blij mee ![]() Niks heerlijkers dan bijv 5 uur lang met een eigenproject bezig zijn ![]() maar voor zover ik weet is er geen concentratie training, want dat zou ik ook wel kunnen gebruiken voor de dingen die me niet intereseren.
||
Citaat:
En ja je moet je pas laten testen als het problemen oplevert, maar wat is de grens. En dat laatste is lullig , maar heb je dan geen bepaalde onderwerp waar je heel goed in kan concenteren? Ik ( heb geen ad(H)d althans niet getest , herken wel veel) ben erg geinterseerd in psychologie en natuurkunde. Als ik met die onderwerpen bezig ben kan ik me uren concenteren. Ik kan er zomaar midden in een ander gesprek een oplossing van een probleem in me op komen. Ik wil dan ook natuurkunde gaan studeren. Heb je niet zo'n onderwerp ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb al sinds ik me kan herinneren last van mijn concentratie, waardoor ik nooit/zelden iets af krijg. Ik vind het daarom alleen maar logisch dat ik wil weten of het ADD zou kunnen zijn. Het is voor mij dagelijks een probleem. Ik weet niet veel van ADD af en daarom vraag ik het dus en zoek ik dingen op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus het is heel goed mogelijk dat het in 1 familie vaker voorkomt, die delen natuurlijk zowel genen als een omgeving/opvoeding ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[browsers] Welke add-ons kan jij absoluut niet zonder? Severus | 13 | 09-08-2011 17:35 | |
Algemene schoolzaken |
profielwerkstuk ADD en ADHD Willeke94. | 3 | 19-01-2011 15:24 | |
Studeren |
Profielwerkstuk ADHD en ADD Willeke94. | 0 | 13-01-2011 17:41 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Profiel werkstuk ADHD en ADD Willeke94. | 0 | 13-01-2011 15:44 | |
Psychologie |
ADD/ADHD. Herkenning? Verwijderd | 98 | 31-10-2006 12:24 | |
Psychologie |
Heb ik misschien add? iamre18 | 18 | 27-04-2002 19:29 |