![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ben je dan niet net zo erg door te zeggen dat ze het wel MOETEN, ipv niet mogen.. laat ze het lekker zelf uitzoeken, hun geloof, hun probleem toch?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand zegt "de knikkerende vogelbekdieren op Pluto bevelen mij een hoofddoekje te dragen" vind ik dat prima, want daar doe je niemand kwaad mee. Maar als iemand beweert van diezelfde knikkerende vogelbekdieren breed lachend de hoofden van oude omaatjes af te moeten zagen of geen organen te mogen doneren gaat mij dat te ver. |
![]() |
||
Citaat:
2e probleem: Mag je iemand die aan een hartlong-machine ligt strippen van zijn organen omdat de hersen-metertjes niets meer aangeven? Sommige mensen vinden van niet, is dat niet hun goed recht? Waarom denk je hun organen te mogen claimen en zelfs mensen die hun organen ook na hun dood willen behouden te kunnen beschuldigen van moord? |
![]() |
||
Citaat:
Je keurt het goed als normale intelligente volwassen tot een bepaalde levensvisie hebben besloten. Als deze normale intelligente volwassenen vervolgens kinderen hebben en ze naar hun levensvisie willen opvoeden dan zijn het krankzinnige idioten. Hoe gek heb je het dan? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Mensen kunnen allerlei verschillende redenen hebben om geen organen te doneren, waaronder geloof. Het lijkt me niet dat de ene reden dan beter of slechter is dan de andere reden. Het gaat er gewoon om dat je niet het recht hebt om te bepalen wat iemand anders met z'n lichaam doet en dat vind ik eigenlijk heel erg logisch. Het zijn je eigen organen, niet de organen van heel Nederland ofzo. En als je met een groepje machthebbende mensen gaat kijken naar wat goed is voor de mens en het zelfbeschikkingsrecht van mensen niet meer in acht neemt dan kom je al gauw uit op allerlei in mijn ogen behoorlijk respectloze situaties. Moet je je voorstellen.. op de ene dag besluiten ze nog dat het goed is om organen te doneren en dat iedereen dat maar moet doen. Op de volgende dag wordt er besloten dat het ook goed is dat zoveel procent van de overledenen gebruikt mag worden voor wetenschappelijk onderzoek, want dat leidt tot nieuwe inzichten en komt de levende zieken dan weer ten goede. Je lichaam is toch een onderdeel van je identiteit en als daar na mijn dood zo grof mee omgesprongen zou worden dan zou ik dat absoluut geen fijn idee vinden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ben ik niet met je eens. Mijn belangen afweging steekt iets anders in elkaar. Bovendien zijn er situatie's waarin 'hersendood' blijkbaar niet goed genoeg geconstateerd was waardoor mensen weer terug kwamen na hersendood verklaard te zijn geweest. Overigens mogen ze wat mij betreft na mijn dood doen met mijn lichaam wat ze leuk vinden, ik zit dan op een betere plaats en ga me echt niet meer druk maken over wat er met mijn stoffelijk overschot gebeurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het gaat op de extreme verandering in iemands mening over mensen die uit bepaalde principes geen organen accepteren. Die principes zijn prima als iemand er goed over heeft nagedacht, maar zodra iemand die principes probeert over te brengen op zijn/haar nageslacht is het een gevaarlijke gek. Daar klopt iets niet. Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 10:44. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tja, als iemand geen orgaan wil accepteren dan vind ik dat best, plenty mensen op de wachtlijst, slechts mensen die niet willen doneren maar wel ontvangen zijn hypocriet.
||
Citaat:
Bovendien vraag ik me af of je bij zoiets ingrijpends als levensbeëindiging een nationale kosten/baten analyse moet maken, of dat je het aan de nabestaanden moet overlaten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Nah, gewoon een immitator van mijn doorslaande succes. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Eigen bloed ja, maar bloedtransfusie nee.. overigens is dit iets wat veelvuldig besproken wordt en over het algemeen gezien wordt als een 'gewetenskwestie'...Die jehova's getuigen hebben hier complete lectuur aan besteed aan het hoe en waarom en de mensen hier die zomaar wat dingen durven te roepen zouden zich eerst eens moeten verdiepen in het hoe en wat. ohja.. ik ben wel eens benieuwd waar raven al zijn info vandaan haalt.. kim holland ofzo?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, als iemand overleden is kom je dus op de vraag "van wie is het lichaam nu?" Jij vindt dat het iig niet meer van de overledene is, daarin verschillen wij dan van mening. Maar je begon ook over de nabestaanden.. waarom is het dan niet van de nabestaanden? Citaat:
Als nabestaanden heb je herinneringen aan een persoon en daar hoort het lichaam ook bij. Dan is het geen fijn idee als zo'n lichaam behandeld wordt, alsof het nooit een persoon is geweest.. als het lichaam wordt uitgespoeld met een tuinslang, als mensen met de organen gaan spelen etc. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
argument ala: "Ik ben voor de doodstraf, want als we die afschaffen schaffen we straks ook gevangenisstraf af en waar blijven we dan?" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie De Veroorzaker | 244 | 10-09-2009 11:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vind jij van jehovah's getuigen? =zwart wit= | 319 | 07-12-2006 12:08 | |
jehova getuigen Hernuel Fan | 103 | 01-04-2005 19:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 | |
Mogen mensen vanwege hun geloofsovertuiging medicatie afwijzen? Thirsa87 | 46 | 29-04-2004 19:06 |