Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 08:29
J-roenn
J-roenn is offline
ik lees net in ander topict dat als de M2 socket uitkomt de s939 dood word verklaard, zal AMD ook stoppen met produceren voor deze lijn, of zal dit gewoon nog een poosje doorgaan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2005, 08:56
Jolt
Jolt is offline
Gaat nog door, al word een 3000+ en een 3200+ niet meer gemaakt , ze gaan eerst even door de voorraad heen knallen.

Duurt toch nog 2 maanden, maar er komen ook niet veel nieuwe mobo's meer uit, tja nu eventjes met Crossfire.
Oud 04-12-2005, 18:55
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Dacht ik net dat ik er uit was met de keuze voor mijn nieuwe configuratie lees ik dit weer
Oud 04-12-2005, 19:01
Verwijderd
Boeiend, dat hou je toch. Om de zoveel tijd platforms afstoten is gewoon marketingtechnisch handig, dan verplicht je mensen om meteen nieuwe moederborden te kopen, wat natuurlijk handig is aangezien je als chipbakker dik verdient aan licensing fees van chipsetfabrikanten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 23:25
Jolt
Jolt is offline
dat niet alleen, nieuwe ontwikkelingen, meer volt voor meer performance, en noem maar op = nieuwe socket
Oud 13-12-2005, 03:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
De tijden dat je twee of drie generaties kon doen met Socket A zijn voorbij. Ik denk dat het socket niet zo belangrijk is, per generatie heb je gewoon een nieuw socket. CPU updaten is zinloos; dan heb je kennelijk de verkeerde cpu gekocht toen je je computer bestelde. Het "overdrive"-tijdperk zijn we inmiddels voorbij.
Oud 13-12-2005, 08:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-11-2005 @ 09:56 :
Duurt toch nog 2 maanden, maar er komen ook niet veel nieuwe mobo's meer uit, tja nu eventjes met Crossfire.
Ik heb ook ergens gelezen dat M2 pas in augustus komt?
Oud 13-12-2005, 08:40
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb nog steeds (over 2 weken niet meer) Socket A. Samen met een Athlon 1800+ heeft hij 3 jaar lang zijn werk heel goed gedaan maar nu moet er echt wat anders komen....
Oud 13-12-2005, 09:26
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2005 @ 04:45 :
De tijden dat je twee of drie generaties kon doen met Socket A zijn voorbij. Ik denk dat het socket niet zo belangrijk is, per generatie heb je gewoon een nieuw socket. CPU updaten is zinloos; dan heb je kennelijk de verkeerde cpu gekocht toen je je computer bestelde. Het "overdrive"-tijdperk zijn we inmiddels voorbij.
Ach, de ontwikkelingen gaan wat dat betreft ook niet meer zo heel snel. Als je in 2000 een CPU had gekocht dan was er in 2002 alweer een merkbaar snellere CPU op de markt, maar met een CPU uit 2003 kun je nu nog best meekomen.
Oud 13-12-2005, 22:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2005 @ 04:45 :
Socket M2 moet 3 jaar mee gaan, tot de K10.

Maar dat ligt ook helemaal aan de concurrent.
Oud 14-12-2005, 21:32
J-roenn
J-roenn is offline
lees net op tweakers dat amd iig de geuchten ontkend dat er geen opterons meer op s939 uitkomen, maar over duron/athlon zeggen ze nix...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 23:21
Jolt
Jolt is offline
Jah maar moederborden worden niet meer gemaakt, wat boeit het mij nu nog of er Opterons worden gemaakt, die koop ik toch niet Athlon 64 ook niet meer.

Daarnaast onder welke rots ben jij uitgekropen?Duron/Athlon XP is al een hele tijd uit de running.
Oud 19-12-2005, 18:35
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2005 @ 00:21 :
Jah maar moederborden worden niet meer gemaakt, wat boeit het mij nu nog of er Opterons worden gemaakt, die koop ik toch niet Athlon 64 ook niet meer.

Daarnaast onder welke rots ben jij uitgekropen?Duron/Athlon XP is al een hele tijd uit de running.
ok, k had t over athlon 64 en sempron, volgende keer wat beter nadenken..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 21:35
Jolt
Jolt is offline
Duron is nooit op S939 uitgekomen en een Athlon ook niet, alleen Opteron en Athlon 64 en natuurlijk Athlon FX en Sempron.
Oud 20-12-2005, 13:10
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2005 @ 22:35 :
Duron is nooit op S939 uitgekomen en een Athlon ook niet, alleen Opteron en Athlon 64 en natuurlijk Athlon FX en Sempron.
jezus,k bedoelde dus dat k zelf volgende keer wat beter na moest denken, de ene fout na de andere
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2005 @ 00:21 :
Je hebt je troetelkindjes "Winnie" en "Opteron S939" dus in de steek gelaten. En DualCore "Yonah" was je ook al teleurgesteld over. Dus.. wat is nu 'the bomb' dan?
Reageren

Regels voor berichten