Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 21:33
bij
bij is offline
vannacht ving ik mijn trainer in een fles en hij was dus ´dood´ maar hij zat me achterna ofzo en nu was hij do0d .
dromen zijn geweldig
(dat niet vanwege deze droom , maar gewoon in het algemeen het is lekker om af en toe eens te vliegen - hoewl dat doe ik alleen als ik achterna gezeten wordt :/ - maar gewoon maffe dingen , mooie dingen zien. loove it)
Oud 20-09-2005, 18:33
Verwijderd
Ok, maffe droom van vannacht.

Mn vriend was tegen me aan het praten, zei toen ineens dat ie weer met zn ex (naja.. iemand waar ie iig heel veel voor voelde en een x mee heeft gezoend, maar nu een takkehekel aan heeft) smste. Toen stond ie stil en zei ie "Oh, dat had ik misschien niet moeten zeggen", toen ie dus zag dat het mij emotioneel aangreep . Maar ik rende dus huilend weg, terwijl hij verder liep. Maar onderweg bedacht ik me dat hij de sleutel had van mijn huis, waardoor ik dus toch weer terugmoest.. Ook al wilde ik eigenlijk niet.

Dat was zeg maar het belangrijkste, en daarna toen ik hem zag was er nog iets over schoenen, maar dat ben ik vergeten
Oud 20-09-2005, 22:10
jd
jd is offline
Ik droomde dat ik 3 boventanden was verloren, en dat me ouders zeiden; maak je maar niet druk ga niet naar de tandarts. Terwijl ik zoiets had van hey, ik wil er wat aan doen...

Tanden eruit schijnt geloof ik te betekenen, dat je bang was voor nieuwe dingen..

Klopt dat?
Oud 20-09-2005, 22:15
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:39 :
Ik had een keer twee vage dromen.
Ik was er niet bang voor maar kon daarna wel lachen

De eerste was:
Ik liep door het weiland, met een paar maten en ineens riep er eentje hey kijk daar een vliegende big. En de ander zei ja die trekken hier over het land heen in deze tijd van het jaar.

Toen werd ik wakker

De tweede was iets enger:
Ik ging een mijn in omdat ik daar werkte?
Daarna had ik iets laten vallen en de mijnwerkers werden ineens bloeddorstig en gingen achter me aanrennen met pikhouwelen en ander gereedschap, toen werd ik wakker wou ik opstaan had ik geen kracht in me benen en knalde tegen de muur aan (grote schaafwond)

Iemand eenig idee?
Iemand ?
Oud 20-09-2005, 23:17
Dato_16
Dato_16 is offline
ik ben nu 3 weken gestopt met roken maar droom steeds dat ik een peukje opsteek en dat ik na een paar hijsjes me ineens bedenk en sigaret weg gooi
Oud 23-09-2005, 21:08
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 20-09-2005 @ 22:15 :
Iemand ?

Naast deze droom heb ik regelmatig een maffe droom

Ik ben een machinist en ga naar de dierentuin om Kingkong te halen, maar die zegt "alleen chiqitas" dus dan ga ik met mijn trein onder het water door en kom uit in brazilie waar ik ene Juan tegen kom die vraagt of ik kan uitleggen wat de Relativiteits theorie betekent, en hij zegt dat het klopt en dan moet ik met hem mee naar een temple waar twee grote marmeren hoofden een joint staan te roken. En binnenin ligt een reuze banaan van paar meter. Daarna ga ik terug naar Kingkong en zegt hij bedankt. En dan ga ik in een bootje varen en heeft Kingkong een bruidsjurk aan, daarna trouwt hij met balkenende en krijgen ze allemaal Harry Potters. Dan ontploft de wereld en word ik wakker.

Echt ik snap geen ene fuck van deze droom.
Oud 25-09-2005, 17:38
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ik droom vaak dat ik het weer goed maak met mijn ex om vervolgens diep teleurgesteld wakker te worden haha.
Oud 10-10-2005, 18:07
yavanna
yavanna is offline
Gisteren had ik echt een hele rare droom...
Ik was op school, had les (geen idee welke, of waar, of met wie) en toen ging ik weg. Blijkbaar was er iets mis want de congiërge was kwaad op mij, omdat ik iets had gedaan wat niet mocht. Ik denk 'nou ja boeiend, ik ga gewoon weg' en ik liep naar buiten. Die man komt achter mij aan. Ik vlieg rechtdoor, en ik zie een jongen uit m'n klas langsfietsen. 'Hee ....' roep ik. Hij kijkt me aan en fiets gewoon door (trouwens, het was totaal de verkeerde kant op). Toen moest ik stijgen, want die man zat errug dichtbij. Dat deed ik, en ik kwam via een gat in een andere wereld. Er waren ontzettend weinig mensen, helemaal niemand zelfs. De straten waren er verlaten, en het was er verder net zoals op de gewone aarde. Toen kwam ik iemand tegen, gewoon, een mens. Ik vroeg waarom er niemand was, en hij zei 'sinds ze het doorreizen hebben uitgevonden, is iedereen vertrokken' Ik vroeg me af waarheen, waarom, maar toen hoorde ik de congiërge. Ik dus rennen, samen met die rare figuur, en we gingen door een ander gat via een lantaarnpaal naar een volgende wereld, eentje hoger. Ik probeerde de lantaarnpaal om te gooien of omhoog te trekken, zodat die man niet achter me aan kon komen, maar dat lukte niet dus toen gingen we snel weg. We kwamen een meisje tegen, en samen met haar rende ik verder. We kwamen bij een vreemd apparaat, dat ging aan, en het meisje en ik kwamen in een soort oven terecht, waarin koekjes werden gebakken. Het meisje werd een koekje en dat was zogenaamd brandstof voor een treintje. Ik ging in het treintje, want ik hoorde de congiërge nog steeds, en we reden verder, maar steeds in rondjes. Toen kwam ik geloof ik in weer een andere wereld terecht, en daar was een kapitein. Het treintje stopte en de kapitein zei dat hij me zou helpen. Hij stopte de congiërge en hield een hele preek. Daarna gooide hij hem door het gat terug naar z'n eigen wereld.
Tegen mij was hij heel vriendelijk en de jongen uit de eerste wereld en het meisje kwamen naar me toe. Toen werd ik wakker...

als ik deze droom symbolisch bekijk, vallen vooral die verlaten werelden mij op. Ik kan echter nergens vinden wat dat betekent... heeft iemand een idee?
Oud 10-10-2005, 19:30
Boebsie
Boebsie is offline
Misschien een domme vraag waarin jullie je helemaal niet kunnen verplaatsen, soms voelt een val net echt als ik droom. Het is net alsof ik echt val en ik schrik er soms ook wakker van. Het is dus niet perse dat ik de val voor me zie, maar ik voel het echt (beetje lastig uit te leggen), net alsof ik door me bed val ofzo. Haha vind het altijd wel een geinig gevoel, vooral als je realiseert dat er helemaal niks aan de hand is.

Begrijpt iemand hier wat ik bedoel? (Het is een soort gevoel, lijkt net alsof je lichaam heel licht word ofzo) Maar weet het niet echt uit te leggen .

Ooh ja, het gevoel van vallen is van heel korte duur.
Oud 11-10-2005, 09:00
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 10-10-2005 @ 19:30 :
Misschien een domme vraag waarin jullie je helemaal niet kunnen verplaatsen, soms voelt een val net echt als ik droom. Het is net alsof ik echt val en ik schrik er soms ook wakker van. Het is dus niet perse dat ik de val voor me zie, maar ik voel het echt (beetje lastig uit te leggen), net alsof ik door me bed val ofzo. Haha vind het altijd wel een geinig gevoel, vooral als je realiseert dat er helemaal niks aan de hand is.

Begrijpt iemand hier wat ik bedoel? (Het is een soort gevoel, lijkt net alsof je lichaam heel licht word ofzo) Maar weet het niet echt uit te leggen .

Valdromen komen vrij veel voor, net zoals vlieg dromen. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de angst om iets te verliezen, maar ik weet het niet zeker. En trouwens, al die sites met droom betekenissen zijn niet zo betrouwbaar. Het gaat er om welk gevoel jíj bij die droom hebt en wat die dingen voor jóu betekenen. Maar dan nog is het gewoon erg lastig om een droom te interpreteren.
Oud 11-10-2005, 13:01
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 11-10-2005 @ 09:00 :
Valdromen komen vrij veel voor, net zoals vlieg dromen. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de angst om iets te verliezen, maar ik weet het niet zeker. En trouwens, al die sites met droom betekenissen zijn niet zo betrouwbaar. Het gaat er om welk gevoel jíj bij die droom hebt en wat die dingen voor jóu betekenen. Maar dan nog is het gewoon erg lastig om een droom te interpreteren.
Ja dat is gewoon onzin. Dromen is een soort van verwerkingsproces, daarom kan het voor jezelf inderdaad eventueel wel wat betekenen.
Oud 17-10-2005, 20:08
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 10-10-2005 @ 19:30 :

Ik denk dat ik weer wat je bedoelt, heb dat ook wel eens gehad.
Ik droomde niet over vallen oid, ik voelde gewoon ineens dat ik viel, voelde superecht, maar ik lag natuurlijk gewoon nog in bed.
Lijkt net of je dan "in slaap valt", is misschien onzin, maar zo leek het me toen.

Ik droom trouwens regelmatig dat ik op een scooter rijd, zonder brommercertificaat oid (ik kan t ook helemaal niet). Maar in mn droom heb ik een scooter en ga ik daar stiekem op rijden en ik kan helemaal niet goed deelnemen aan t verkeer en ik vind t ook best eng, maar toch doe ik het

Zoiets heb ik ook wel eens gehad met autorijden (kan ik ook niet + geen rijbewijs), ik besloot boodschappen te gaan doen met een auto. Pakte er zomaar eentje en reed er mee weg, heel realistisch, want het ging dus ook voor geen meter.

Vreemd die voertuigdromen die best vaak komen, vraag me af wat het zou kunnen betekenen..
Oud 17-10-2005, 21:17
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Fleur schreef op 17-10-2005 @ 20:08 :

Ik droom trouwens regelmatig dat ik op een scooter rijd, zonder brommercertificaat oid (ik kan t ook helemaal niet). Maar in mn droom heb ik een scooter en ga ik daar stiekem op rijden en ik kan helemaal niet goed deelnemen aan t verkeer en ik vind t ook best eng, maar toch doe ik het

Zoiets heb ik ook wel eens gehad met autorijden (kan ik ook niet + geen rijbewijs), ik besloot boodschappen te gaan doen met een auto. Pakte er zomaar eentje en reed er mee weg, heel realistisch, want het ging dus ook voor geen meter.

Vreemd die voertuigdromen die best vaak komen, vraag me af wat het zou kunnen betekenen..
Ik waag een gokje.

Kan het zijn dat jij te snel dingen wilt hebben of geregeld of gedaan wilt hebben, ook al kan of mag je het nog niet? Misschien heb je daarom die dromen.. Je wil alles met een flink tempo nemen, maar misschien moet je het rustiger aan doen?
Oud 17-10-2005, 22:35
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Flip! schreef op 17-10-2005 @ 21:17 :
Ik waag een gokje.

Kan het zijn dat jij te snel dingen wilt hebben of geregeld of gedaan wilt hebben, ook al kan of mag je het nog niet? Misschien heb je daarom die dromen.. Je wil alles met een flink tempo nemen, maar misschien moet je het rustiger aan doen?
Ben opzich wel erg ongeduldig, en je verklaring klinkt ook wel aannemelijk zoiets zal het wel zijn ja..

Droom ook vrij vaak over inbrekers, althans dat de buitendeur de hele nacht open moet blijven (omdat het slot stuk is gegaan) of per ongeluk de volgende ochtend nog bleek open te staan.
Dus niet eens echt de inbrekers, maar de dreiging van inbrekers.
Zijn iig altijd nare dromen dan.

Misschien wil ik alles wel heel snel en ben ik vervolgens bang het weer kwijt te raken oid

Toch wel interessant die dromen, ga ze eens wat vaker proberen te onthouden en niet alleen de terugkerende..

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 22:37.
Oud 19-10-2005, 08:17
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik vind het altijd zo moeilijk om dromen te onthouden, de ene keer lukt het zo makkelijk en de andere keer lukt het gewon echt niet. en dan ineens midde op de dag bijv.dan herinner ik me ineens weer vaag iets!
Oud 19-10-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 19-10-2005 @ 08:17 :
ik vind het altijd zo moeilijk om dromen te onthouden, de ene keer lukt het zo makkelijk en de andere keer lukt het gewon echt niet. en dan ineens midde op de dag bijv.dan herinner ik me ineens weer vaag iets!
leg pen en pappier naast je bed, en meteen als je wakker word het eerste wat er in je opkomt opschrijven. dat werkt bij mij in ieder geval wel, wat ook bij mij werkt is even blijven liggen en je heel erg consentreren op je eerste gedachte die je hebt als je wakker word. de dromen blijven bij mij zo beter hangen. ik schrijf ze ook altijd op als ik ze nog helemaal weet. het is heel leuk om terug te lezen wat ik een hele tijd geleden heb gedroomd.
Oud 13-12-2005, 23:27
River
River is offline
Okeej geen flauw idee of t slim is om t hier te posten, maar ik heb laatst zo onwijs vreemd gedroomd.. en ik vraag me af of hier iemand is die dromen kan verklaren, of die enkele sites kent waar meer info te vinden is over dromen..

mijn droom:
ik had te horen gekregen dat ik een ongeneeslijke spierziekte had.. en dat ze na een week mn leven zouden beeindigen..
mn ouders stemden ermee in, anders zou mn lijdensweg te lang worden..
ik leefde die week in een roes..
bedacht welke mensen ik nog wou zien, voordat ik mijn rust kon vinden..
ik ging zo veel mensen af, bedacht wat ik wou zeggen, hoe ik afscheid wou nemen.. maar ik wist het niet..
ik had nog zoveel in te halen met zo veel mensen..
die ik lang niet meer had gesproken..
mijn ouders waren al bezig met de begravenis..
de muziek, de kist.. alles.. zomaar, waar ik bijstond..
alsof ik al dood was.. steeds minder dagen, de dag kwam dichterbij..
ze hadden me de spuit al laten zien waarmee ze me zouden doden..
vreselijk..
ik liep rond op school en riep om hulp: help me dan, kan niemand me helpen?!! HELP!!
maar niemand reageerde, het leek of ze me niet zagen, alsof ik al dood was.. ik werd compleet genegeerd door alles en iedereen.. en ik voelde me zo fuckin' machteloos..
het werd zaterdag, mn laatste dag
-
ik word wakker, mn moeder komt binnen en ik denk: ik ga dood.. ze komt me halen voor t ziekenhuis..

maarja dat was dus helemaal niet waar.. maar wel echt heel eng..

alvast bedankt!
Oud 14-12-2005, 08:31
lady of the dark
Ten eerste: stomme vragen bestaan niet. (tenzij je naar de bekende weg vraagt) Dat klinkt als een behoorlijk akelige droom. Om te begrijpen wat ie betekent moet je je afvragen hoe je je precies voelde in die droom. Ik denk dat je je behoorlijk hulpeloos en eenzaam voelde. Iedereen reageert behoorlijk ongevoelig en je wordt zelfs genegeerd. Zelfs je eigen ouders gedragen zich keihard. Hoe is dit in het dagelijks leven? Kun je met je problemen altijd bij anderen terecht of heb je het gevoel dat de mensen die belangrijk voor je zijn er niet altijd voor je zijn? Misschien stop je gevoelens van eenzaamheid weg en komen ze er via deze weg. Heb je wel met je ouders of vrienden over deze droom kunnen praten?

xxx Aukje
Oud 14-12-2005, 16:12
River
River is offline
Ik heb al met mn ouders over deze droom gepraat.., maar inprinciepe ben ik best wel open tegen mensen die ik vertrouw..
het zou misschien te maken kunnen hebben met mn [ex] beste vriendin, die me heeft laten vallen.. en me nu negeerd..
iets waar ik niet echt een probleem mee heb, genoeg andere vriendinnen over..
maar misschien mis ik haar diep vanbinnen toch nog wel..
k denk dat het dan zoiets moet betekenen..
bedankt he!
xx
River
Oud 14-12-2005, 18:40
lady of the dark
Citaat:
River schreef op 14-12-2005 @ 16:12 :
Ik heb al met mn ouders over deze droom gepraat.., maar inprinciepe ben ik best wel open tegen mensen die ik vertrouw..
het zou misschien te maken kunnen hebben met mn [ex] beste vriendin, die me heeft laten vallen.. en me nu negeerd..
iets waar ik niet echt een probleem mee heb, genoeg andere vriendinnen over..
maar misschien mis ik haar diep vanbinnen toch nog wel..
k denk dat het dan zoiets moet betekenen..
bedankt he!
xx
River
Ja ik denk inderdaad dat het met zoiets te maken heeft. Het is best wel pijnlijk als iemand die zo dicht bij je staat je zo heeft laten vallen. En ja, dan kun je dit soort dingen gaan dromen. Komt het nog goed tussen jullie denk je?

xxx Aukje
Oud 14-12-2005, 19:14
River
River is offline
Nee, ik denk niet meer dat t nog goed gaat komen..
zij is namelijk echt zo'n arrogante modetuthola geworden, die anderen dingen voor haar laat doen, etc. en ik ben er dus achtergekomen dat we eigenlijk helemaal niet zo goed bij elkaar passen..
eerst misschien wel, omdat we elkaar toen nog goed aan konden vullen.. maar nu is het denk ik echt over...
maarja, zo is t leven..
xx
River
Oud 15-12-2005, 06:52
lady of the dark
Het is soms net liefdesverdriet...
Oud 15-12-2005, 16:04
River
River is offline
tsja..
vannacht heb ik trouwens weer gek gedroomd! alleen was t dit keer wel heeeel leuk t was kerstgala op school en toen had ik met echt suuuper veel jongens gezoend!..
dus op dit moment ben ik wel weer gelukkig en vergeet ik mijn nare droom sneller...
hopelijk krijg ik niet vaker zo'n droom, dat gun ik niemand..
xx
River
Oud 15-12-2005, 18:45
lady of the dark
Citaat:
River schreef op 15-12-2005 @ 16:04 :
tsja..
vannacht heb ik trouwens weer gek gedroomd! alleen was t dit keer wel heeeel leuk t was kerstgala op school en toen had ik met echt suuuper veel jongens gezoend!..
dus op dit moment ben ik wel weer gelukkig en vergeet ik mijn nare droom sneller...
hopelijk krijg ik niet vaker zo'n droom, dat gun ik niemand..
xx
River
Gelukkig maar Deze droom betekent vast dat je je alweer beter voelt. xxx Aukje
Oud 15-12-2005, 18:47
River
River is offline
Ik hoop en denk van wel!
Oud 20-12-2005, 13:50
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik heb raar gedroomd vannacht Ik ging namelijk op vermageringskamp [ik heb overigens niet zo'n last van overgewicht, maar wil wel 'diëten' zoals de meeste meisjes van mijn leeftijd veronderstel ik]. Mijn leraar Nederlands van 2 jaar geleden was één van de leiders en negeerde me zoals gewoonlijk. Na een tijdje kreeg ik door dat de andere meisjes niet dik waren, maar zwanger! Maar ik was wel lekker de magerste dan Het was een beetje twijfelachtig waar de filmpjes/groepsoefeningen dan precies over gingen: vermageren, of die tienerzwangerschappen. In elk geval begon ik toen enorm te twijfelen of die ex-leerkracht wel door had dat ik niét zwanger was, dat ik een "braaf meisje" was dus. Maar hij negeerde me gewoon zoals gewoonlijk, hij leek 't niet echt te beseffen. Nu ja, dat was m'n droom ongeveer Ik weet niet of je hier wel iets mee kunt.
Oud 20-12-2005, 19:39
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 20-12-2005 @ 13:50 :
Ik heb raar gedroomd vannacht Ik ging namelijk op vermageringskamp [ik heb overigens niet zo'n last van overgewicht, maar wil wel 'diëten' zoals de meeste meisjes van mijn leeftijd veronderstel ik]. Mijn leraar Nederlands van 2 jaar geleden was één van de leiders en negeerde me zoals gewoonlijk. Na een tijdje kreeg ik door dat de andere meisjes niet dik waren, maar zwanger! Maar ik was wel lekker de magerste dan Het was een beetje twijfelachtig waar de filmpjes/groepsoefeningen dan precies over gingen: vermageren, of die tienerzwangerschappen. In elk geval begon ik toen enorm te twijfelen of die ex-leerkracht wel door had dat ik niét zwanger was, dat ik een "braaf meisje" was dus. Maar hij negeerde me gewoon zoals gewoonlijk, hij leek 't niet echt te beseffen. Nu ja, dat was m'n droom ongeveer Ik weet niet of je hier wel iets mee kunt.
Gokje hoor, niet lullig bedoeld..

In het echte leven wil jij dus een dieët volgen, ook al heb je geen overgewicht. Die leraar in je droom negeerde je, dat lijkt mij dan een reactie van je omgeving die niets doen aan je schreeuw om aandacht..

Khoop dat je het snapt. Heb het niet goed verwoord, maar kkan het niet beter.
Oud 20-12-2005, 20:28
yavanna
yavanna is offline
Ik denk ook dat het zoiets betekent. Je wilt aandacht van je omgeving, maar je krijgt die niet, of tenminste, niet zoals jij het wilt. Die leraar symboliseert dat dan, het hoeft natuurlijk niets met de leraar persoonlijk te maken te hebben, het is een symbool voor je omgeving.

Ik had een rare droom, weet niet alles meer, maar wel een heel belangrijk gedeelte ervan:
Ik ontdekte een luik in de muur op zolder, en door dat luik kwam ik in een kleine vierkante kamer. Die was helemaal wit, en er was een lamp, die de ruimte fel verlichtte. Het was leeg, afgezien van een stel kussens en een ander luik in de muur, waardoor ik naar een andere kleine kamer ging, die ook helemaal wit was, en helemaal leeg. Toen keek ik naar mijn schaduw, daar werd ik heel bang van.
Als ik ging dansen of blij deed, ging mijn schaduw huilen. Als ik verdrietig was, ging mijn schaduw lachen en dansen. Ik vond het erg eng, en wilde het liefst zo gauw mogelijk weg uit die kamer. Maar toen ik later de kamer aan mijn zusje liet zien, was zij geobsedeerd door die lege kamer, en wou ze niet meer weg. Ik kon haar nog wel meenemen, en we deden het luik dicht en gingen wat anders doen.
Wat zou dit betekenen? Ik vraag het me echt steeds af...
hoop dat iemand me kan helpen.
Oud 21-12-2005, 11:25
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Flip! schreef op 20-12-2005 @ 19:39 :
Gokje hoor, niet lullig bedoeld..

In het echte leven wil jij dus een dieët volgen, ook al heb je geen overgewicht. Die leraar in je droom negeerde je, dat lijkt mij dan een reactie van je omgeving die niets doen aan je schreeuw om aandacht..

Khoop dat je het snapt. Heb het niet goed verwoord, maar kkan het niet beter.
Ik neem het niet lullig op hoor
Maar volgens mij is je redenering niet helemaal juist. Wat mensen van mij denken, kan mij net niet zoveel schelen. Maar je reactie heeft me wel aan het denken gezet en er zat een kern van waarheid in: het had meer met die leraar zelf te maken, dat ik wil dat hij mij "niet ordinair" vindt, omdat ik hem nogal respecteer, maar hij doet gewoon onverschillig. Dus het is een meer individueel gerichte schreeuw om aandacht.

Regels voor berichten