![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gaat om de manier waarop ze worden vermoord (of naja, proberen dood te worden gemaakt, aangezien de helft levend wordt gevild) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel, iemand bedenkt een humane manier van 't verkrijgen van bont. Zoals ik bijvoorbeeld al eerder zei, van dieren in de dierentuin, die rustig in slaap gebracht worden in plaats van neergeknuppeld. Dan wordt bont maatschappelijk gezien geaccepteerd en mensen durven het met een semi-schoon geweten aan te schaffen. Nou, reken er maar op dat er dan nóg meer lui met hun knuppel op stap gaan, aangezien de consument niet gaat uitzoeken waar z'n bont vandaan komt, en er dus genoeg mensen zijn die er veel geld voor willen betalen. Je handen op goedkope wijze kunnen leggen op een elitair product, heet dat. Hetzelfde met vlees, melk, etcetera. Er wordt genoeg gekankerd op de bioindustrie. Maar biologische kaas kopen? Ho maar. Zelfs als nu ineens álle kaas biologisch werd verkregen, dan zou er binnen de kortste keren iemand komen die géén biologische kaas zou gaan verkopen omdat het goedkoper is. En het zou het meest populaire merk kaas zijn. Omdat het goedkope kaas is. (Dit heb ik al eerder gezegd, heh.) Citaat:
![]() http://www.proefdiervrij.nl ![]() Waar je je beter zorgen om kunt maken is het patentbeleid dat sommige bedrijven er op nahouden. Zo is het in Amerika legaal om patent aan te vragen op een dier, hell, op alles afgezien van een mens. Maar zelfs dat niet helemaal, aangezien het wél legaal is om patent aan te vragen op losse DNA-structuren. Sterker nog, de genen die de meeste bekende ziektes veroorzaken zijn reeds in handen van grote bedrijven. (En om te kijken wat zo'n gen allemaal doet, hebben ze de dieren waar ze volgens de wet alles mee mogen doen wat ze willen, aangezien er patent op is aangevraagd. ![]() Binnen tien jaar is al het genetisch materiaal van de mens opgekocht en verdeeld. En dan kan de pret pas echt beginnen. Maar goed, ik dwaal af en praat daarbij wederom teveel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1. geschokt handen voor mond slaan. 2. op die lul beginnen te vloeken. 3. brok in keel krijgen 4. beginnen te tranen. 5. die gast mentaal vermoorden op de zelfde manier als dat hij dat arme dier probeert te vermoorden en kijken hoe hij dat nou vind. (in het echt zal het er niet van komen aangezien die zak een stuk groter en sterker en bruter is dan ik...)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik denk er nog precies hetzelfde over, en zal ook gewoon bont blijven dragen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg dat nou eens uit, ipv alleen maar te genieten van de aandacht die je krijgt door iets provocerends te roepen zonder motivering ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Waarom draag jij dan geen nepbont, ik denk niet dat er veel mensen rondlopen die het verschil zien tussen echt en nep. Dus dat punt lijkt mij niet echt belangrijk. Steun je dan het idee dat er dieren worden gedood (en je hebt het filmpje gezien, dus je weet dat dit op een brute manier gebeurd) voor jouw jas? Persoonlijk vind ik bont ook verschrikkelijk lelijk en zou ik ook nooit nepbont dragen (o.a. omdat ik gewoon niet wil dat sommige mensen denken dat ik echt bont zou kunnen dragen), maar als er mensen zijn die bont heel erg mooi vinden dan is nepbont de beste optie.
||
Citaat:
||
Citaat:
Blaas de haartjes een beetje uit elkaar. Als je eronder leer ziet, is het echt. Neem een paar haartjes en verbrandt ze. Als ze smelten, is het nep. Dat doen mensen niet zo makkelijk als ze iemand in een bontjas zien lopen, maar als ze zien dat je nep-bont draagt komt het in elk geval nog over alsof je een hart hebt!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(K) op je boze bolletje.
||
Citaat:
principelose low-life alcoholisten, junkies e.d. zijn namelijk interessant als de pest.
||
Citaat:
Wederom, ik blijf het zielig voor de beestjes vinden maar er zijn grotere problemen waar ik me over druk kan maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar spaghetti zonder vlees blijft ranzig ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar er bestaat ook wel spaghetti zonder ei er in. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar persoonlijk vind ik eieren eten net zo erg als vlees eten. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mja, ik probeer hoofdzakelijk biologisch-dynamische eieren te eten. Maar goed, ik woon thuis, dus doorgaans heb ik 't niet echt voor 't zeggen. En alhoewel dat een kutsmoes is gebruik ik 'm alsnog. (a) |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Vraag maar raak#2 Miekje* | 500 | 14-12-2008 16:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Interview: Mohammed Cheppih BiL@L | 61 | 04-05-2003 17:18 | |