Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2005, 17:08
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb geen idee of het topic hier hoort, zoniet, hoor ik het wel.

Ik ga op kamers. Ik ben inmiddels al druk op zoek en heb deze week een aantal kijkavonden. 2 van de kamers die ik ga bezichtigen zijn 16 M2, een andere 15 M2 en dan ga ik nog kijken naar een kamer van 12 M2. Nu wil ik van mijn nieuwe kamer wel een plekje maken waar ik me thuis voel, dus er moeten best wat spulletjes in de kamer passen:

- Mijn tweepersoonsbed (1,80 bij 2 meter)
- Een bankje (1 meter breed)
- Twee salontafels (soort van), waarvan ik er 1 als TV kastje gebruik en de andere echt als salontafel. Dus de tweede wordt dan voor de bank gezet. (Beide tafeltjes 1 meter breed)
- Boekenkast (30 cm breed, ongeveer)
- Kledingkast (30 cm breed, ongeveer)
- Bureau (1 meter breed)

Nu is eigenlijk mijn vraag, hoe veel meter aan oppervlakte zal ik minimaal nodig hebben denken jullie? Ben ik uberhaupt wel realistisch bezig als ik deze spullen allemaal in mijn kamer kwijt wil?
Ik vind het eigenlijk erg moeilijk allemaal en hoop bij deze op wat tips. Wat hebben jullie bijvoorbeeld allemaal op jullie kamer staan en hoe groot is jullie kamer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 17:47
Verwijderd
Ik denk dat je moet kiezen voor óf een tweepersoonsbed, óf een bank. Ik zit op de 14 m. geloof ik en ik heb een tweepersoonsbed, maar een bank past er dan niet meer in. Nou ja, misschien wel als je andere meubels weglaat...

Ik heb wel een grote leunstoel en een bureau. Een salontafel kan ik ook niet kwijt. Kleinere kastjes wel. Ik heb een muur met deur, inbouwkledingkast en planken. Verder een koelkast en de nacht'kastjes' (meer tafeltjes) als tafeltjes naast de stoel en aan een kant naast het bed. Dat was het eigenlijk wel. Meer meubels kan ik echt niet kwijt, of ik moet dagelijks apekooi willen spelen

Ik denk dat het het handigst is om in ieder geval geen tafel te hebben die je echt als salontafel gebruikt. Het is dan praktischer om toch een kast(je) te kopen dat onder andere die functie overneemt. Salontafels staan in studentenkamers, als ze niet heel groot zijn, voornamelijk in de weg.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-12-2005 @ 18:47 :
Salontafels staan in studentenkamers, als ze niet heel groot zijn, voornamelijk in de weg.
Heerlijk om midden in de nacht tegen aan te lopen, in het pikdonker, en vloekend je bed in duiken. (Zie het al voor me. )
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:24
Verwijderd
Ik heb een kamer van 14 a 15 m2. Ik heb er een 1 persoonsbed, een 2 persoonsbankje, een kast, een tafel + 2 stoelen, een koelkast en 2 tafeltjes in.

Het ligt denk ik vooral aan lengte & breedte van de kamer in verhouding met jouw spullen, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan er net pech mee hebben.

Maar als ik jou was zou ik ff de lengte & breedte van die kamer opmeten en dan een soort 'compositietekeningetje' maken van wat er in kan & wat niet. Dan kun je pas een weloverwogen goede keuze maken, zodat jij je op je kamertje thuis voelt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:31
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-12-2005 @ 19:09 :
Heerlijk om midden in de nacht tegen aan te lopen, in het pikdonker, en vloekend je bed in duiken. (Zie het al voor me. )
Nou ja, echt salontafeltjes zijn het niet. Het zijn twee aparte delen zeg maar, 30 bij 1 ongeveer met twee lagen erin. Je zou het ook kunnen zien als een kastje.

Ik ga ook kijken naar een kamer met een inbouwkast. Als ik die kamer krijg wordt de kledingkast natuurlijk weggelaten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:32
Verwijderd
Zolang je niet de lengte/diepte van die meubels geeft kan niemand er wat mee. Toen ik op kamers ging heb ik de spullen die ik mee wilde nemen opgemeten en een plattegrond getekend. Naast het oppervlakte van een kamer is ook de vorm essentieel.

Probeer dat eens, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:36
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
FuSe schreef op 17-12-2005 @ 19:32 :
Zolang je niet de lengte/diepte van die meubels geeft kan niemand er wat mee. Toen ik op kamers ging heb ik de spullen die ik mee wilde nemen opgemeten en een plattegrond getekend. Naast het oppervlakte van een kamer is ook de vorm essentieel.

Probeer dat eens, zou ik zeggen.
Je hebt gelijk

Ga ik doen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:44
Verwijderd
Ligt totaal aan de vorm. Stel je hebt 5 bij 3.
De bed komt met de kopkant aan de muur van 3 meter. Dan heb je ongeveer nog 1.20 over voor bijvoorbeeld je 2 kasten ernaast.
Tegenover je bed zet je je bureau, daarnaast eventueel boekenkast en dan daarnaast je bank.
Ik gok dat je 1 van de 2 tafels weg moet doen en dan een nachtkasje zou kunnen nemen.
provosorische paintschets:

De kamer van 12m2 gaat denk ik niet lukken als je zoveel spullen hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:44
MaHo
MaHo is offline
Oh enneh....je bent waarschijnlijk van de oppervlaktematen uit de advertenties afgegaan? Ik kan je vertellen; die moet je met een grote korrel zout nemen!
Ik heb aardig wat kijkavonden gehad voordat ik iets aangeboden kreeg wat me ook beviel en bij al die kijkavonden trof ik hetzelfde aan; kleinere kamers dan in de advertentie stond. Haal gerust 10-20% van die oppervlakte af en je hebt een reeele schatting.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:46
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-12-2005 @ 19:44 :
De bed komt met de kopkant aan de muur van 3 meter. Dan heb je ongeveer nog 1.20 over voor bijvoorbeeld je 2 kasten ernaast.
Tegenover je bed zet je je bureau, daarnaast eventueel boekenkast en dan daarnaast je bank.
Ik gok dat je 1 van de 2 tafels weg moet doen en dan een nachtkasje zou kunnen nemen.
[afbeelding]

Heb jij altijd kasten van 15-20cm diep?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:49
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-12-2005 @ 19:44 :
[afbeelding]

Hm ja, grote kans dat ik inderdaad wat offers zal moeten doen Het komt door dat grote bed, die neemt ontzettend veel ruimte in. Maar bedankt voor de schets, ik ben zelf ook al wel wat aan het schetsen geweest maar ben daar telkens vanuit gegaan van een kamer van 4x4, maar een kamer kan natuurlijk ook hele andere maten hebben. Ik zal eerst de kamers eens gaan bekijken en dan nog eens bekijken wat ik het beste met mijn spulletjes kan gaan doen. En de kamer van 12M2, die heb ik al afgezegd Ik denk dat ik toch minimaal een kamer van 15 M2 nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:03
U*NiQ
U*NiQ is offline
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 17-12-2005 @ 19:46 :
Heb jij altijd kasten van 15-20cm diep?
Ik heb niets gemeten
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:41
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb een kamer van 16 m2 en ik heb:

- Tweepersoonsbed (1,40 bij 2,00)
- Groot bureau met grote bureaustoel
- Dressoir (kluisjeskast van Ikea)
- Vakjeskast van Ikea
- Inbouwkast (maar hij steekt wel gewoon uit)
- Wastafel

Het is nu niet te vol, maar ik heb dan ook geen bank/lekkere stoel helaas.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:02
Verwijderd
Ik heb 13 m2
- Slaapbank
- kledingkast 100x60 (lxb)
- kleine klaptafel
- 2 kleine ikea tafeltjes
- ladekast
- 2 kleine ladeblokken (1 voor tv, 1 onder de tafel)

Meestal lijkt het op papier allemaal makkelijker te passen dan in werkelijkheid
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:15
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 17-12-2005 @ 21:02 :Meestal lijkt het op papier allemaal makkelijker te passen dan in werkelijkheid [/B]
Precies!

Qua ruimte zou er bij mij best iets bijpassen, maar dan heb je weinig loopruimte en oogt het heel vol en rommelig.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:02
Nobucta
Nobucta is offline
Heb 16 m2, en een eenpersoonsbed, driepersoonsban (tevens tweepersoonsbed), klerenkast, boekenkast, salontafeltje, 2 bureau's, een ladenkast, drie stoelen en een poef. Vol is het totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:07
remy476
remy476 is offline
volgens mij kun je beter een penthouse huren
Oud 18-12-2005, 19:13
Verwijderd
- Mijn tweeéénpersoonsbed
- Een bankje stoel
- Twee salontafels (soort van), waarvan ik er 1 als TV kastje gebruik en de andere echt als salontafel. Dus de tweede wordt dan voor de bank gezet. (Beide tafeltjes 1 meter breed) een tafeltje
- Boekenkast (150 cm breed, ongeveer)
- Kledingkast (30 cm breed, ongeveer)
- Bureau (1 meter breed)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 19:17
Verwijderd
Je zou ook een aantal dingen nieuw kunnen kopen (als je het geld hebt). Bv. een hoogslaper (desnoods een tweepersoons) met daaronder een bank of een bureau. Daarmee win je al aardig wat ruimte en dan kun je vast wel een bankje, twee salontafels, een boekenkast (kan je eventueel nog vervangen voor wat planken, die je ook altijd nog ergens in een verloren stukje ruimte op kunt hangen of aan het voeteneind van je bed ofzo) en een kledingkast.

Ik zou niet teveel spullen in je kamer proppen...dan oogt het al snel rommelig en komen de muren op je af.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 19:18
Saycheese
Saycheese is offline
Een hoogslaper is een enorme ruimtebespaarder. Jammer dat je al een bed hebt . Misschien ken je handige mensen die jouw bed kunnen omtoveren tot hoogslaper, dan kun je je bank of je bureau eronder zetten.
Oud 19-12-2005, 09:47
remy476
remy476 is offline
is idd een goede oplossing
Oud 19-12-2005, 09:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik zou me eerst maar eens druk gaan maken of je uberhaupt wel een kamer kunt krijgen, en dan als je er een hebt kijken wat je er in kwijt kunt.
Oud 19-12-2005, 09:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb nu een hoogslaper met daaronder een ingebouwde bedbank. In normale situaties is dat dus een bed én een bank op een ruimte van 1 bij 2. Heb je slapers of wil je toch liever in een tweepersoonsbed (wat voor reden dan ook ), dan maak je er een tweepersoons bed van. Ideaal
Oud 19-12-2005, 14:37
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb een kamer van 28 m2 en erin: een koelkast, een vriezer, een kast voor eten en keukenspul, 2 banken, 2 salontafeltjes, een brede tvkast, een 1persoonsbed, een kledingkast, een groot bureau, nachtkastje, ladekastje, dekenkist.

ik denk dat t best krap word om al je spullen erin te krijgen. maar je kan t altijd proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 15:05
Farfalla
Farfalla is offline
Ik heb een kamer van 6m²! en weet je wat daar in past: niks! Ik heb er wel een minibureautje in en een inbouwkast die uitsteekt. Verder ruimte bespaart door een uitschuifbaar tweepersoonsbed wat dan nog net past en veel plank.
Maar o wat was ik blij met mijn kamer toen ik 'm kreeg! Ik ben inmiddels wel op zoek naar iets groters (in Groningen ) maar overal is wel wat van te maken. Ik begrijp dat je 6m² echt te klein vindt, maar met 12 zou ik toch echt wel tevreden zijn om te beginnen.
Oud 19-12-2005, 15:24
lodemai
lodemai is offline
ik woon in een jongerencomplex. ik heb een eigen woonkamertje, slaapkamertje, keuken en badkamer voor een doorsnee kamerhuur.
Oud 20-12-2005, 15:30
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 19-12-2005 @ 10:49 :
Ik zou me eerst maar eens druk gaan maken of je uberhaupt wel een kamer kunt krijgen, en dan als je er een hebt kijken wat je er in kwijt kunt.
Daar maak ik me geen zorgen om Dat komt op den duur in ieder geval wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 07:56
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik heb een kamer Ik krijg vandaag de sleutel
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
lodemai schreef op 19-12-2005 @ 16:24 :
ik woon in een jongerencomplex. ik heb een eigen woonkamertje, slaapkamertje, keuken en badkamer voor een doorsnee kamerhuur.

Dan zul je nooit weten hoe het is om in een smerig studentenhuis te wonen met zijn 12en op elkaars nek en overal bierflesjes. Wel jammer want dan mis je deze unieke ervaring
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
U*NiQ schreef op 22-12-2005 @ 08:56 :
Ik heb een kamer Ik krijg vandaag de sleutel
En welke is het geworden?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 11:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-12-2005 @ 12:08 :
Dan zul je nooit weten hoe het is om in een smerig studentenhuis te wonen met zijn 12en op elkaars nek en overal bierflesjes. Wel jammer want dan mis je deze unieke ervaring
Oud 22-12-2005, 13:40
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-12-2005 @ 12:09 :
En welke is het geworden?
Een kamer van 15 m2 met een inbouwkast. Ruimtebesparend Ik ga dit weekend ook kijken voor een twee persoons hoogslaper.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:49
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
U*NiQ schreef op 22-12-2005 @ 14:40 :
Een kamer van 15 m2 met een inbouwkast. Ruimtebesparend Ik ga dit weekend ook kijken voor een twee persoons hoogslaper.
ikea heeft een erg handige 2 persoons metalen hoogslaper, is erg hoog 220 (oid) maar is makkelijk aan te passen door iemand met een paar rechter handjes ( dit type bed staat juist vanwegen zijn afmeting vaak tweedehands tekoop, maar met een ijzerzaag kom je een heel eind)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 12:59
MB
MB is offline
Ik heb een kamer van 8.25 m2 en het is überpraktisch ingedeeld, ik heb(vanuit de deur gezien en dan rond gaan):

Een koelkast, een 1 persoonsbed, een heel erg groot bureau en stoel, een boekenkast, een prullenbak, een wastafel met kastjes en een kledingkast. EN ik kan er best in het midden eenluxe stoel neerzetten, maar dan kan ik niet meer lopen in mijn kamer
Oud 26-12-2005, 13:05
thunder110
thunder110 is offline
Ik had 9,5m^2 en ik had een kledingkast (zonder deuren), een stellingkast, een tafel met vier klapstoeltjes, een tvmeubeltje en een slaapbank van 1.40m
nou ja,
het was leefbaar
Oud 27-12-2005, 10:44
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
Farfalla schreef op 19-12-2005 @ 16:05 :
Ik heb een kamer van 6m²! en weet je wat daar in past: niks! Ik heb er wel een minibureautje in en een inbouwkast die uitsteekt. Verder ruimte bespaart door een uitschuifbaar tweepersoonsbed wat dan nog net past en veel plank.
Maar o wat was ik blij met mijn kamer toen ik 'm kreeg! Ik ben inmiddels wel op zoek naar iets groters (in Groningen ) maar overal is wel wat van te maken. Ik begrijp dat je 6m² echt te klein vindt, maar met 12 zou ik toch echt wel tevreden zijn om te beginnen.
6??!!! Dat lijkt me echt niet te doen, pak een Selwerdflatje dan, lekker 12m2, met veel chinezen als buren
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 18:30
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 27-12-2005 @ 11:44 :
6??!!! Dat lijkt me echt niet te doen, pak een Selwerdflatje dan, lekker 12m2, met veel chinezen als buren
En dan maar hopen dat er geen brand komt..
Oud 28-12-2005, 07:00
Verwijderd
Ik heb 20m² (in Groningen ) maar zelfs dat staat redelijk vol...maar ik heb het dan ook niet heel praktisch ingedeeld (geen hoogslaper etc.). Hoe groter je kamer is, hoe meer rommel je erin kwijt kan dus het lijkt altijd vol. Tenzij je echt >30m² hebt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:41
justhanna
justhanna is offline
Als je echt alles kwijtwil kan ik je een tweepersoonshoogslaper aanraden

Ik woon op 15 m2 en heb:
een 1persoons bed
bureautje met stoel
kastje waar tv op staat
salontafel
3 persoons(slaap)bank (bedbank)
kledingkast.

En ik heb langs de muur nergens meer ruimte over om iets neer te zetten.
Oud 29-12-2005, 19:57
U*NiQ
U*NiQ is offline
Mijn kamer is bijna helemaal op orde Er moet alleen nog het een en ander opgehangen worden..
Ik heb even een plattegrondje uitgetekend.

1. Hoogslaper (2 persoons)
2. Kastje met twee planken en TV
3. Koelkast met dienblad en grote broodtrommel
4. Wasmand
5. Deur
6. Inbouwkast
7. Bureau met opbergruimte en computer
8. Bureaustoel
9. Ladenkastje met toiletspullen, ondergoed ed. Daarboven op staat mijn stereo. Langs het kastje staan de boxen op de grond.
10. Boekenkast
11. Vuilnisbakje
12. Schouw! Met daarop fotolijstjes en kaarsjes
13. Tweezitsbank
14. Verwarming
15. Salontafeltje
16: Bak in de vorm van een schatkist met daarin linnengoed
17. Voetenbankje aka zitbankje
18. Trap van hoogslaper
19. Groot raam

Er ligt in de kamer blauw laminaat en ik heb een muur (de muur waar o.a de bank tegenaan staat) over geverfd.

Laatst gewijzigd op 29-12-2005 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:09
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-12-2005 @ 12:08 :
dan mis ik de ultieme kans op smetvrees op te lopen, hoe zonde.
ik ken genoeg mensen die in studentenhuizen wonen waar ik regelmatig binnenloop, dus ik krijg mijn ervaring wel. dan ben ik toch blij dat ik weer naar huis ga.
Reageren

Regels voor berichten