Advertentie | |
|
![]() |
|
Kweenie meer wat dat is
![]() Volgens mij kan je in het hoofdmenu naar Stat (2) en dan F5 (BINM) en dan Bpd of Bcd (F1 of F2). Volgens mij moet je dan Data op Variabele zetten (met F2). Nouja, volgens mij is het zoiets, ik weet alleen niet meer wat 't inhoudt ![]() Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(a+b)2 = a2+ab+b2 (a+b)3 = a3+2a2b + 2ab2+b3 etc... maar ik vraag nme af hoe je aan de n'e rij van de driehoek van pascal kunt komen zonder de voorgaande n-1 regels te berekenen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() btw die 'n boven k' kun je uitrekenen als n! / [ k! · (n-k)! ], dus heb je driehoek van pascal niet echt nodig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ochja... was ik al helemaal weer vergeten *stom* er moet wewl en mogelijkheid zijn om hjet aantal termen te tellrn. je laat je rekenmachine bijvoorbeeld een loopje doorlopen (even in algemene programmeertaalachtig script omdat ik niet weet hoe je voor de casio moet proggen). je laat iermand de functie invoeren als (a+b)n. dat noem je l. l = m while g <>1 m/(a+b) = m n+1 = n end nu is n de n die je zocht... toch? en daarmee kun je het aantal termen berekenen... ?
|
![]() |
|
|