Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 19:09
Verwijderd
Heeft er iemand toevallig een programma voor op de Casio, waarmee je het binonium van Newton krijgt uitgerekend. Mij leek dit eerlijk gezegt niet mogelijk, omdat dat ding niet weet was de eerste en de laatste term zijn. Maar misschien iemand toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 21:30
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Heeft er iemand toevallig een programma voor op de Casio, waarmee je het binonium van Newton krijgt uitgerekend. Mij leek dit eerlijk gezegt niet mogelijk, omdat dat ding niet weet was de eerste en de laatste term zijn. Maar misschien iemand toch?
eerste/laatste term

binomium is toch gewoon een manier om
Code:
(a + b)n
vol uit te schrijven
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:12
ekki
ekki is offline
Kweenie meer wat dat is , maar zit dat niet gewoon standaard in je rekenmachine?

Volgens mij kan je in het hoofdmenu naar Stat (2) en dan F5 (BINM) en dan Bpd of Bcd (F1 of F2). Volgens mij moet je dan Data op Variabele zetten (met F2).

Nouja, volgens mij is het zoiets, ik weet alleen niet meer wat 't inhoudt .

Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes!
Oud 26-08-2002, 10:23
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
ekki schreef:
Kweenie meer wat dat is , maar zit dat niet gewoon standaard in je rekenmachine?

Volgens mij kan je in het hoofdmenu naar Stat (2) en dan F5 (BINM) en dan Bpd of Bcd (F1 of F2). Volgens mij moet je dan Data op Variabele zetten (met F2).

Nouja, volgens mij is het zoiets, ik weet alleen niet meer wat 't inhoudt .

Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes!
ik heb een 'gewone oude fase' casio en daar zit het iig niet op
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

eerste/laatste term

binomium is toch gewoon een manier om
Code:
(a + b)n
vol uit te schrijven
jepz, maar je kan je rekenmachine m.i. niet laten weten hoeveel termen er zijn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 13:53
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

jepz, maar je kan je rekenmachine m.i. niet laten weten hoeveel termen er zijn
volgens mij zijn er altijd n+1 termen.

(a+b)2 = a2+ab+b2
(a+b)3 = a3+2a2b + 2ab2+b3

etc...

maar ik vraag nme af hoe je aan de n'e rij van de driehoek van pascal kunt komen zonder de voorgaande n-1 regels te berekenen
Oud 26-08-2002, 14:28
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
Tampert schreef:

volgens mij zijn er altijd n+1 termen.

(a+b)2 = a2+ab+b2
(a+b)3 = a3+2a2b + 2ab2+b3

etc...

maar ik vraag nme af hoe je aan de n'e rij van de driehoek van pascal kunt komen zonder de voorgaande n-1 regels te berekenen
idd het zijn altijd n+1 termen, want (zie definitie ervan) er staat 0 onder de sigma en n erboven

btw die 'n boven k' kun je uitrekenen als n! / [ k! · (n-k)! ], dus heb je driehoek van pascal niet echt nodig
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

idd het zijn altijd n+1 termen, want (zie definitie ervan) er staat 0 onder de sigma en n erboven

btw die 'n boven k' kun je uitrekenen als n! / [ k! · (n-k)! ], dus heb je driehoek van pascal niet echt nodig
Ok, maar hoe laat je je rekenmachine weten dat hij er bij de a steeds 1 af haalt en bij de b er steeds 1 bij doet. Aangezien je dat niet voor kan programmeren, omdat het aantal termen wisselend kan zijn afhankelijk van n
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:48
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

ochja... was ik al helemaal weer vergeten *stom*

er moet wewl en mogelijkheid zijn om hjet aantal termen te tellrn. je laat je rekenmachine bijvoorbeeld een loopje doorlopen (even in algemene programmeertaalachtig script omdat ik niet weet hoe je voor de casio moet proggen). je laat iermand de functie invoeren als (a+b)n. dat noem je l.

l = m
while g <>1
m/(a+b) = m
n+1 = n
end

nu is n de n die je zocht... toch?

en daarmee kun je het aantal termen berekenen...
?
Reageren

Regels voor berichten