Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 21:41
Hanneke
Hanneke is offline
Ik weet niet zeker of dit hier moet, zo niet: move it.

Maar wat 't probleem dus is: ik heb vorig jaar anw en geschiedenis afgesloten met een 6, ben blijven zitten en heb er in het begin van het jaar voor gekozen om, in ieder geval anw, geschiedenis stond tot nu toe nog 'uit', toch te volgen in de hoop hoger uit te komen en het af te sluiten met een 7.

Maar ANW gaat best kut nu, sta een 5,8 waar het cijfer voor een po die ik mocht laten staan van vorig jaar (een 8) al bij gerekend. Ik vind het een saai vak, en heb problemen met de leraar. Daarbij denk ik dat ik m'n tijd beter aan andere vakken waar ik echt moeite mee heb (talen) kan besteden.

Aan de andere kant heb ik toch zoiets van: het hoogste cijfer telt dus waarom zou ik het niet blijven volgen...

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Oud 27-12-2005, 22:28
Verwijderd
Dit gaat meer over school, en niet over studiekeuze

Ik zou het vak gewoon blijven volgen, het hoogste cijfer staat toch? Ik denk dat ze vrij lastig gaan doen als je het wil laten vallen, want je hebt er zelf voor gekozen, tenminste dat zou bij ons op school zo zijn.

Kijk het nog even aan, schat voor jezelf in : kan je die 7 halen? Als dit zo is moet je er nog even hard voor werken, als je het niet ziet zitten gewoon langs de coordinator lopen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:38
remy476
remy476 is offline
je hebt het afgesloten cum laude (of zoiets) haal je denk ik toch niet dus ik zou de vakken laten vallen en meer tijd besteden aan de talen (als dat nu nog kan)
Oud 28-12-2005, 09:15
ook hallo
ook hallo is offline
Ik was er uberhaupt al niet aan begonnen, ik zou ze dus laten vallen, zeker als je je cijfers toch niet echt verbetert
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
remy476 schreef op 27-12-2005 @ 23:38 :
je hebt het afgesloten cum laude (of zoiets) haal je denk ik toch niet dus ik zou de vakken laten vallen en meer tijd besteden aan de talen (als dat nu nog kan)
Dit inderdaad. Ik heb in 4VWO ook een vak laten vallen zodat ik meer tijd aan mn talen kon besteden. Niet dat ik dat uiteindelijk gedaan heb maar toch
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 10:06
Go
Go is offline
Dat kun je het beste zelf bekijken. Denk jij een hoger cijfer te kunnen behalen dat het verschil maakt tussen een 6 en een 7, dan zou ik het zeker doen. Maar als je met moeite hooguit enkele tientallen punten hoger kunt scoren en je het vak dus ook niet hoger af zult sluiten, zou ik het niet doen.

Natuurlijk een beetje een standaard verhaaltje van mij, maar ik kan jouw situatie moeilijk beoordelen. Heb je trouwens veel moeite met andere vakken als gevolg van tijdgebrek dat ontstaat doordat je extra veel moeite aan ANW besteed?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:05
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou er al niet aan begonnen zijn.
Oud 28-12-2005, 13:02
Barry K
Barry K is offline
Als je nu stopt met ANW, en die tijd ook niet gebruikt aan andere vakken (wat zonde zou zijn)... maar dan kun je in ieder geval niet aan het einde dat als excuus gebruiken.

Ik zou denk ik in jouw situatie stoppen met ANW, buiten dat je dan geen tijd meer aan dat vak hoeft te besteden (wat ik sowieso al vreemd vind, aandacht aan ANW), heb je ook minder les... misschien krijg je daardoor tussenuren, waarin de rest van je klas wel les heeft en jij dus mooi wat tijd kunt besteden aan andere vakken.
Oud 28-12-2005, 17:05
Miracle
Miracle is offline
Ik zou ook stoppen ja. Dan heb je iig minder om je druk over te maken. Ook al besteed je je tijd dan niet 'beter', je hebt wel iets meer rust ed.
Oud 28-12-2005, 18:12
Stefanie
Stefanie is offline
anw is leuk als je het voor de gein mag doorlezen/te weten komen, maar om te leren is het echt heel erg k*t.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 17:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-12-2005 @ 19:12 :
anw is leuk als je het voor de gein mag doorlezen/te weten komen, maar om te leren is het echt heel erg k*t.
100% mee eens, maar ik vind een 6 (5,6 ofzo eigenlijk) erg laag.
Nouja, ik ga denk maar even overleggen met m'n mentor/anwleraar (niet dat ik daar nou zo'n zin in heb maar goed...) En ik denk dat ik het maar laat vallen dan.
Reageren

Regels voor berichten