Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben ook geen spellingswonder maar dit doet zelfs pijn aan mijn ogen. Ik ben ergens halverwege de eerste alinea afgehaakt. Overnieuw doen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Afkijken en herhaling zijn de beste leermeesters. Oftewel: kijk hoe bijvoorbeeld Bryan Adams zijn teksten op heeft gebouwd. Haal daar dingen uit die je aanspreken. (en/of de essentiele punten die de tekst geschikt maken voor een groter publiek) Kijk daarnaast niet alleen naar wat die tekst voor een gevoelens bij jou op dat moment oproept, maar ook de gevoelens op langere termijn. Probeer daarna een soortgelijke tekst te schrijven die nčt iets anders is qua onderwerp en opbouw. Leg die tekst voor een paar uurtjes weg en kijk ernaar. Intereseert het je nog? Zo ja, dan is het een geslaagde poging. Maar heb je nu een echte 'songtekst' geschreven? Nee, ten eerste is het niet 'echt' je eigen songtekst (Ik weet dat dit een discussie kan oproepen...) en punt twee is dat er nog geen 'song' is voor de tekst. Dus, herhaal dit meerdere malen op een kritische manier met meerdere nummers, en ook met je eigen nummers en nummers van andere artiesten, en na verloop van tijd heb je geen andere nummers meer nodig en kan je het zelf. Nu kan het best leuk zijn omliedjes accapella te zingen, maar jammer [?] genoeg kan dat nou eenmaal niet altijd zo zijn. (Ik denk dat de zanger van slipknot bij wait and bleed met zijn bek vol tanden staat als opeens de muziek wegvalt en hij alleen moet zingen ![]() Ik ben zelf niet de echte tekstenschrijver, meer de gitarist, dus je kan mijn mening in twijfel trekken als je dat wilt. Daarnaast is het misschien ook wel leuk als je een songtekst van jezelf even hier post. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ahhhh wat lieeef ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: Teksten kun je bijvoorbeeld herschrijven, als je het niets vindt kun je kijken welke dingen je niet goed vindt en ze veranderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Edit: Natuurlijk moetje er later wel naar omkijken, maar ik bedoel te zeggen dat als je 1 zin inspiratie hebt, je ook kan zorgen dat je 10 regels aan inspiratie hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
soms werkt het juist beter om er niets van jezelf in te leggen en er als een vreemde naar te kijken. Vaak krijg je dan meer inzicht in wat je wil vertellen dan wanneer je gigantisch je hersens zit te breken over wat je wil zeggen en hoe je dat wil zeggen. Vastroesten in gedachten is soms funest voor een tekst. je kunt natuurlijk ook gewoon wat voor je uit lullen en achteraf kijken wat goed is en wat niet en blablabla, kortom ehm zoek gewoon naar de manier die voor jou het beste werkt. Dat klinkt logisch en dat is het ook.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131 Pruts0r | 493 | 02-07-2008 16:15 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314 Machiavelli | 500 | 04-02-2005 11:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Liefde & Relatie |
k weet het echt niet meer wanhopig meisje | 4 | 17-04-2002 21:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Psychologie |
help Tiesch_ W | 8 | 14-12-2001 12:24 |