Advertentie | |
|
02-01-2006, 13:03 | ||
Citaat:
Ik ben in het verleden (dus binnen die jaartermijn garantie van Apple zelf) 2 keer terug geweest, allebij de keren voor de hoofdtelefoon, die niet bepaald goed was. Toen vertelde de winkel (elektric city) me dood leuk dat ze helemaal niets MOCHTEN doen van apple. Ze konden het product niet eens terug nemen, zoals je zou verwachten (ik heb een koopovereenkomst met de winkel, niet met de leverancier waar zij hun producten van daan halen, dus zou je verwachten dat de winkelier het regelt als je product kapot is..). In ieder geval: beide keren moest ik zelf via internet het schadeformulier invullen, en werd me doodleuk (2 keer) een nieuw setje oortelefoons toegezonden. Als ik mijn ipod ter reparatie op geef (dat is zeker binnen die jaar apple garantie) komt een koerier van UPS die halen, verzegelt die, en komt hij zo bij apple zelf terecht en wordt hij als het goed is gerepareert. dat traject is eigenlijk al merkwaardig, maar verder niet zo'n probleem. Wat ik me dus afvraag, is hoe het zit, nu het buiten het jaar apple garantie valt, en de winkel m'n ipod niet terug kan nemen...
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
|
02-01-2006, 13:16 | ||
Citaat:
Als je een apparaat van zo'n merk hebt gekocht neemt de winkel 'm soms ook terug, maar doen ze er uiteindelijk hetzelfde mee als wat jij als consument zou doen. Zo weet ik dat ze bij Dynabyte producten van Packerd Bell wel terug willen nemen, maar dat de reparatieprocedure op die manier langer duurt dan wanneer de klant het product zelf opstuurt. Dat is natuurlijk niet van toepassing als je garantie bijkoopt in de winkel, en niet bij Apple. Dan zal de winkel het wel moeten regelen (en waarschijnlijk de reparatiekosten van Apple moeten betalen). |
02-01-2006, 13:24 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat neemt natuurlijk, zoals jij ook zegt, niet weg dat de winkel jou garantie verkoopt. Dat de winkel vervolgens met een onwillig Apple te maken heeft, maakt dat niet anders. Maar goed, ik heb het zelf ook zo vaak meegemaakt, winkels die zich verschuilen achter hun leverancier: 'sorry meneer, uw retailversie is inderdaad niet compleet maar daar kan ik u niet mee helpen, dat is de schuld van mijn leverancier'. |
02-01-2006, 13:26 | ||
Citaat:
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
|
02-01-2006, 13:33 | ||
Citaat:
|
02-01-2006, 13:38 | ||
Citaat:
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
|
02-01-2006, 14:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-01-2006, 15:44 | ||
Citaat:
Om nog even terug te komen op jouw opmerking: ook die heb ik aangehaald bij de verkoopster. Zij beweert echter dat het afhankelijk is van de afspraken die de winkel maakt met de leverancier. Als de leverancier zegt dat reparatie op een bepaalde manier moet, en de winkel gaat daar mee accoord (en verkoopt dus het product) heeft de winkel zich te houden aan de eisen voor reparatie, door de leverancier gesteld (zei men tegen mij iig). Oftewel (zoals die kassamiep het zei): 'we kunnen hoog en laag springen, maar wij krijgen het ongerepareerde prodcut keihard terug'
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
|
02-01-2006, 16:24 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Een heel ander verhaal wordt het als de verkoper onvoorwaardelijk garantie geeft, en vervolgens bij een defect tegensputtert 'ja, maar de fabrikant neemt het zo niet in behandeling'. Het hangt dus allemaal af van wat er is afgesproken op het moment dat je die verlengde garantie kocht. |
02-01-2006, 21:49 | ||
Citaat:
Kijk eens op deze site http://discussions.apple.com/categor...categoryID=146 Je zal zien dat er echt van alles mis met je iPod kan gaan, maar dat je het ook zelf kan oplossen.... |
03-01-2006, 19:56 | ||
Citaat:
Nou ik het me trouwens herinner: hij is ook al eens een aantal keer plotseling uitgegaan, terwijl hij gewoon midden in een liedje aan het spelen was. Dit lijkt mij (ik ben niet helemaal dom wat elektronica/software betreft) nogal op een fout in het aan/uit mechanisme van het ding. Het probleem is dat het volgens mij softwarematig kan zijn, maar ook hardware matig. Als er een fout in de programmatuur van de Ipod zit, kan hij een foute bewerking uitvoeren en afsluiten. Als er 'gewoon' een slecht contactje zit, kan hij een aan/uit signaal krijgen, terwijl hij helemaal niet uit hoeft (of aan, natuurlijk). Verder zit ik met 't gedeelte van de leeg weergegeven lijst. Als hij dus opeens aan blijkt te staan, druk ik op de knop menu (voor de mensen die niet weten hoe een Ipod menu in elkaar zit: door op de knop menu te drukken, ga je van het liedje dat speelt, terug naar de lijst met alle liedjes van een artiest)l. Echter, die lijst is in zo'n geval helemaal leeg. Dat is natuurlijk best raar (en een softwarematige fout, volgens mij). Als ik dus een aantal keer op menu heb gedrukt, en dus in het hoofdmenu ben terugbeland, kan ik weer de normale volgorde doen om bij de songs uit te komen. Menu-> muziek-> artiesten-> albums-> songs. In dit geval is er dus niets aan de hand met de weergave van de songs. De reden dat ik verder nog niet ben gaan zoeken naar een oplossing, is dat er heel veel oorzaken kunnen zijn, zowel softwarematig. Misschien vererger ik het probleem wel, of misschien help ik het tijdelijk de wereld uit, maar komt het weer terug. Dus daarom heb ik hem teruggebracht naar de winkel
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
|
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Garantie: hoe sterk sta ik? Atelier Madame | 12 | 27-02-2011 13:45 | |
Software & Hardware |
Terugbrengen Ipod & garantie Land_of_spirits | 11 | 02-01-2006 16:36 |