Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2005, 17:37
Q
Avatar van Q
Q is offline
Goed, nu vraag ik mij af of er mensen zijn die tips hebben over het opvoeren van auto's om het maar even zo te noemen. Hoe krijg je meer PK's voor je standaard auto. Ik heb gehoord dat het luchtfilter bijvoorbeeld al zo'n 2 a 3 PK's kan schelen. Nu weet ik alleen helaas geen goeie zaak om dit soort items aan te schaffen. Wie heeft er tips, handigheden of wat dan ook om de standaard auto sneller en beter te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2005, 19:27
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Je kunt beginnen met een (open) luchtfilter. Je hebt dan vooral meer geluid. Vaak word de auto juist trager, maar voor het gevoel word het sneller. De motor kan er sneller van worden, maar verwacht er niet te veel van.

Dan kun je de uitlaat vervangen. Vooral de katalysator houd veel tegen. Alleen voor auto's na 198* moet er er een kat onder, daarvoor niet, dus als je auto van voor dat jaar is, dan haal die kat er onderuit, is hij een stuk sneller.
Maar meer vermogen is natuurlijk ook meer geluid.

Hierna komt chiptuning (voor moderne auto's). Dit is vaak erg duur, maar kan behoorlijk wat opleveren, je kan er zo 30 pk bij hebben.

Je kunt ook je carburateurs vervangen door grotere, bijvoorbeeld van Weber. Dit kan ook al heel wat gaan schelen. Vaak is het zo dat de motoren hetzelfde zijn, maar dat er gewoon een andere carburateur op zit, dus je zou er ook een carburateur van een sneller model op kunnen zetten. Ook de carburateur van een motor (je weet wel met 2 wielen), kun je er op zetten.

Hierna begint toch het echte werk. Snellere nokkenas, cilidners uitboren, grotere zuigers, betere compressie, turbo erop, compressor monteren, etc.
Dit gaat verreweg het meeste geld kosten. Je zou dan bijna beter een snellere motor uit eenzelfde model in je auto kunnen bouwen.

Er zijn ook wel wat truukjes, bijvoorbeeld een schakelaar die de motor laat denken dat hij nog koud is, en dus meer benzine in gaat spuiten, waardoor je een grotere explosie krijgt, en je auto dus ook sneller zal worden (maar verwacht hier ook weer niet als te veel van)

Soms kan het ook al schelen door betere bougies te monteren (bijvoorbeeld NGK), ipv slechte merken zoals Champion. "Spitfire", en bougies met 4 punten, hebben vaak geen nut, het kan er voor zorgen dat de motor soepeler loopt, maar veel doet het vaak niet af.

Voor goedkope tuning, zou ik het als volgend doen: Open luchtfilter er op, betere uitlaat, bij voorkeur zonder kat, verse bougies, motor goed af laten stellen, en zelfs nog eventueel Shell V-power of BP Ultimate of iets in die zin tanken.

Verder kun je natuurlijk altijd nog je interieur uit de auto slopen, net zoals alle andere overbodige zaken, zodat hij lichter word.

Brede banden monteren heeft vaak weinig nut (behalve met auto's die al behoorlijk vermogen hebben), de auto word er sowieso trager op, en gaat zwaarder sturen. De wegligging kan verbeteren, dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Race bougies, race bougiekabels, chippen, luchtfilter, spaghetti uitlaat spruitstuk enz. enz.

Race bougies zijn gemaakt van een speciaal soort metaal dat veel minder weerstand heeft dan een standaard bougie en daardoor een veel grotere vonk geeft.

Race bougiekabels, hetzelfde verhaal als de race bougies

Chippen (vrij prijzig), dit kan alleen als je een injectieblok hebt (wat bijna alle auto's wel hebben tegenwoordig).
Hierbij programmeren ze de chip anders, of ze zetten er een andere chip tussen.
Hierdoor geeft hij meer benzine, waardoor je dus harder kan

Open luchtfilter: voor verbranding heb je 3 dingen nodig.. blablabla middelbare school gelul...
Meer zuurstof = betere verbranding.

Spaghetti uitlaatspruikstuk (vrij prijzig), dit zorgt voor een drukverschil in de cilinders waardoor er meer toeren gemaakt kunnen worden, waardoor je meer pk's uit je blok trekt, waardoor je harder gaat (duhh )

Er zijn echt heel veel dingen die je kan laten doen, het ligt er aan wat je precies wilt, hoeveel pk's je meer wilt en vooral: hoeveel je uit wilt geven.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:31
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Je kan natuurlijk ook een NOS set monteren, voor 5 seconden 60 pk extra in je Fiat Panda.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:33
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Spaghettiespruitstuk inderdaad, hoort er ook bij.
Verder een lichter vliegwiel, zorgt er voor dat de motor sneller op toeren komt.
Een racekoppeling, anders verbrand je originele misschien wel.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-12-2005 @ 20:27 :
Je kunt beginnen met een (open) luchtfilter. Je hebt dan vooral meer geluid. Vaak word de auto juist trager, maar voor het gevoel word het sneller. De motor kan er sneller van worden, maar verwacht er niet te veel van.
Open luchtfilter zorgt wel voor pk winst, alleen niet zo heel veel.
Het geluid neemt pas radicaal toe als je er een sport einddemper op zet, dan krijg je echt een 'race' geluid.
Met enkel een open luchtfilter neemt het wel iets toe, maar niet echt veel, het geluid wordt vooral wat zwaarder.

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-12-2005 @ 20:27 :
Dan kun je de uitlaat vervangen. Vooral de katalysator houd veel tegen. Alleen voor auto's na 198* moet er er een kat onder, daarvoor niet, dus als je auto van voor dat jaar is, dan haal die kat er onderuit, is hij een stuk sneller.
Maar meer vermogen is natuurlijk ook meer geluid.
Voor latere modellen kun je ook een kat. vervanger nemen, dit scheelt ook al een hoop
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-12-2005 @ 20:27 :
Brede banden monteren heeft vaak weinig nut (behalve met auto's die al behoorlijk vermogen hebben), de auto word er sowieso trager op, en gaat zwaarder sturen. De wegligging kan verbeteren, dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Bredere banden = meer rubber op de weg = meer grip
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:05
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het is meer dat die kat er voor de APK op moet zitten, anders haal je de uitlaatgas norm niet.

En dat bredere banden gaat ook weer niet helemaal op, het is net hoe je het ziet.
Je hebt met zeg 4 cm2 meer druk per vierkante cm dan met 8 cm2 natuurlijk.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-12-2005 @ 21:05 :
Het is meer dat die kat er voor de APK op moet zitten, anders haal je de uitlaatgas norm niet.

En dat bredere banden gaat ook weer niet helemaal op, het is net hoe je het ziet.
Je hebt met zeg 4 cm2 meer druk per vierkante cm dan met 8 cm2 natuurlijk.
Haal je die norm niet met een kat vervanger?

De druk die er op staat is voldoende om meer grip te krijgen, of je auto moet wel heel erg licht zijn
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:20
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 28-12-2005 @ 21:05 :
Het is meer dat die kat er voor de APK op moet zitten, anders haal je de uitlaatgas norm niet.

En dat bredere banden gaat ook weer niet helemaal op, het is net hoe je het ziet.
Je hebt met zeg 4 cm2 meer druk per vierkante cm dan met 8 cm2 natuurlijk.
uitlaatgasnorm

dat is een mooi scrabble woord

maar geldt dat niet alleen voor diesels? ivm roetmeting?

bij mij is nog nooit iets van uitlaatgassen gemeten oid
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 11:51
Ivo
Ivo is offline
CO-uitstoot... nooit van gehoord ofzo? Is wel degelijk onderdeel van de APK. Kat is trouwens pas definitief verplicht geworden vanaf 1992. Bij oudere auto's kan het ook al verplicht zijn, als het op het kenteken staat vermeldt.

Meer rubber staat in ieder geval niet gelijk aan betere wegligging. Sterker nog, het kan zelfs heel erg nadelig zijn bij neerslag. Het water kan namelijk veel minder snel worden afgevoerd, waardoor er meer water overblijft tussen het rubber en het wegdek.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 12:37
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Ivo schreef op 29-12-2005 @ 12:51 :
CO-uitstoot... nooit van gehoord ofzo? Is wel degelijk onderdeel van de APK.

Nou dat doen ze hier iig niet, en waarom ook eigenlijk. Dan zouden alleen nieuwe auto's door de keuring komen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ivo schreef op 29-12-2005 @ 12:51 :
Meer rubber staat in ieder geval niet gelijk aan betere wegligging. Sterker nog, het kan zelfs heel erg nadelig zijn bij neerslag. Het water kan namelijk veel minder snel worden afgevoerd, waardoor er meer water overblijft tussen het rubber en het wegdek.
Meer grip is ook niet perse betere wegligging
En dat met die neerslag: daarom moet je je banden ook niet kaal rijden maar er voldoende profiel op laten zitten
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 08:26
Q
Avatar van Q
Q is offline
Standaard kat voor mijn auto kost zo tussen de 250 en 350 euro, ben benieuwd hoe duur een aparte gaat kosten. Het is wel verplicht idd, zowiezo voor het geluid en voor de APK.

De banden die onder mijn auto horen als ik het goed wil doen kosten rond de 700 euro, nu heb ik 400 euro aan banden. Maar banden maken inderdaad de auto alleen trager maar geeft wel een sportieve uitstraling.

Ik zal eens even googlen op die open luchtfilter, want theoretische zoals hier al wordt gezegd moet meer lucht bij de verbranding een grotere verbranding betekenen = meer vermogen.

Wat doet zo'n spaghetti spruitstuk dan?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Q schreef op 30-12-2005 @ 09:26 :
Wat doet zo'n spaghetti spruitstuk dan?
Citaat:
MTpower schreef op 28-12-2005 @ 20:30 :
Spaghetti uitlaatspruikstuk (vrij prijzig), dit zorgt voor een drukverschil in de cilinders waardoor er meer toeren gemaakt kunnen worden, waardoor je meer pk's uit je blok trekt, waardoor je harder gaat (duhh )
Een toename van de druk in de cilinders dus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een open luchtfilter moet je trouwens niet teveel van verwachten, je haalt hier HOOGUIT 7/8 pk meer uit je blok.
Ligt er maar net aan wat voor motor je onder de kap hebt liggen
De prijs hiervan is trouwens erg goed betaalbaar, een open luchtfilter heb je al voor zo'n 15 euro
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:03
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 18:19 :
Een toename van de druk in de cilinders dus
Sorry daar zal ik overheen gelezen hebben dan. Meer toeren weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn bij een koude (BMW) motor, die zijn daar nogal gevoelig voor.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Q schreef op 31-12-2005 @ 15:03 :
Sorry daar zal ik overheen gelezen hebben dan. Meer toeren weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn bij een koude (BMW) motor, die zijn daar nogal gevoelig voor.
Hij komt gewoon sneller in hogere toeren, meer koppel, meer pk's
Hoe oud eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:08
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 18:19 :
Een toename van de druk in de cilinders dus
Ik dacht altijd dat het er voor zorgende dat de uitlaat gassen elkaar niet gaan tegen werken. Zeg maar wanneer de uitlaatgassen van cilinder 1 weg gaan dat cilinder 2 niet net zijn uitlaatgassen al in de uitlaat gedumpt heeft zodat de gassen van cilinder 1 niet makkelijk weg kunnen.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 31-12-2005 @ 16:08 :
Ik dacht altijd dat het er voor zorgende dat de uitlaat gassen elkaar niet gaan tegen werken. Zeg maar wanneer de uitlaatgassen van cilinder 1 weg gaan dat cilinder 2 niet net zijn uitlaatgassen al in de uitlaat gedumpt heeft zodat de gassen van cilinder 1 niet makkelijk weg kunnen.
Waardoor er een soort van zuigende werking optreed in de cilinders, wat je ook gewoon druk kan noemen
Je hebt wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:05
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 15:16 :
Hij komt gewoon sneller in hogere toeren, meer koppel, meer pk's
Hoe oud eigenlijk?
1994/1995
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Q schreef op 31-12-2005 @ 19:05 :
1994/1995
Oke, dan is het ook afwegen of je het de moeite vindt
Een spaghetti spruitstuk is toch al snel zo'n 250 euro ex. montage.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:17
paco
Avatar van paco
paco is offline
Om te voorkomen dat je Bak in beslag wordt genomen,

alles wat je er technisch aan veranderd moet gemeld worden bij de RDW, herkeuring van je auto dus.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 14:17
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Dat is helemaal niet waar. Daar zijn richtlijnen voor.
Je kan er zo een open luchtfilter opschroeven, of wat dan ook, ik weet het niet zeker, moet je zelf maar opzoeken. Maar het is zoiets als, dat de auto niet meer dan 40% vermogen heeft gekregen, dit niet gemeld hoeft te worden.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:54
Verwijderd
Van een andere injectie-serieweerstand wordt ie meestal ook sneller maar ook een stuk minder zuinig.
Dat zijn die dingen die ze op eBay voor veel teveel geld verkopen: een weerstandje (soms zelfs een potmeter! woei!) dat je dan op de plek van je eigen weerstandje zet. Je motor spuit dan meer benzine in.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
paco schreef op 02-01-2006 @ 14:17 :
Om te voorkomen dat je Bak in beslag wordt genomen,

alles wat je er technisch aan veranderd moet gemeld worden bij de RDW, herkeuring van je auto dus.
Dat zei die gozer bij wegmisbruikers ja, maar dit is niet waar.
Het is zoals Cryptic Winterstorm zei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 19:23
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 02-01-2006 @ 18:54 :
Van een andere injectie-serieweerstand wordt ie meestal ook sneller maar ook een stuk minder zuinig.
Dat zijn die dingen die ze op eBay voor veel teveel geld verkopen: een weerstandje (soms zelfs een potmeter! woei!) dat je dan op de plek van je eigen weerstandje zet. Je motor spuit dan meer benzine in.
Werkt vast geweldig, wel meer benzine maar niet meer lucht. Oftewel je auto loopt te rijk.

Kan je beter ECU's leren programeren, daar kan je wel echt vermogen mee winnen. (Maar is niet zo makkelijk als een weerstand erbij solderen )
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:57
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Kan je het niet gewoon laten door door een of andere maffe garage?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:25
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
chiptunen!


scheelt veeel PK!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 02:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 18:21 :
Een open luchtfilter moet je trouwens niet teveel van verwachten, je haalt hier HOOGUIT 7/8 pk meer uit je blok.
Ligt er maar net aan wat voor motor je onder de kap hebt liggen
De prijs hiervan is trouwens erg goed betaalbaar, een open luchtfilter heb je al voor zo'n 15 euro
en wat kost t om dat op/in /bij je auto dr op/in/bij te gooien?
opzich wel interessant, het klinkt betrouwbaar en maakt mijn 117pk misschien nog net iets pittiger.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:09
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-01-2006 @ 15:57 :
Kan je het niet gewoon laten door door een of andere maffe garage?
Kan ook, maar het is natuurlijk leuker als je het zelf kan
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:59
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Tiño schreef op 05-01-2006 @ 03:29 :
en wat kost t om dat op/in /bij je auto dr op/in/bij te gooien?
opzich wel interessant, het klinkt betrouwbaar en maakt mijn 117pk misschien nog net iets pittiger.
Vaak zit er gewoon een gebruiksaanwijzing bij, het is heel makkelijk te monteren.
Je kan er voor kiezen om er een van Autostyle te kiezen, dit is een goedkoop merk, maar goed genoeg in principe. Waarschijnlijk heb je dan nog wel een verloopstuk of iets nodig, moet je even kijken of ze die bij www.autostyle.nl ook hebben. Autostyle verkopen ze bij verschillende materiaalzaken.
"Goede" merken zijn K&N en Green. Green maakt veel filters voor franse auto's. Heb er zelf ook een gehad op mijn Citroen, en dat brulde best wel, maar de auto is er niet echt sneller door geworden, eerder langzamer.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 18:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tiño schreef op 05-01-2006 @ 03:29 :
en wat kost t om dat op/in /bij je auto dr op/in/bij te gooien?
opzich wel interessant, het klinkt betrouwbaar en maakt mijn 117pk misschien nog net iets pittiger.
Een luchtfilter is goed zelf te monteren, misschien heb je nog een verloopstukje nodig zoals Cryptic Winterstorm al zei
Verwacht er alleen niet al te veel van, het is echt een maximale winst van 8pk, meestal zit je op 4/5pk wat je extra hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 02-01-2006 @ 20:23 :
Werkt vast geweldig, wel meer benzine maar niet meer lucht. Oftewel je auto loopt te rijk.

Kan je beter ECU's leren programeren, daar kan je wel echt vermogen mee winnen. (Maar is niet zo makkelijk als een weerstand erbij solderen )
Ik zeg ook niet dat ik het aanraad

En je hoeft niet eens te kunnen solderen, is gewoon lego klik-klak systeem
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 17:53
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 05-01-2006 @ 18:59 :
Vaak zit er gewoon een gebruiksaanwijzing bij, het is heel makkelijk te monteren.
Je kan er voor kiezen om er een van Autostyle te kiezen, dit is een goedkoop merk, maar goed genoeg in principe. Waarschijnlijk heb je dan nog wel een verloopstuk of iets nodig, moet je even kijken of ze die bij www.autostyle.nl ook hebben. Autostyle verkopen ze bij verschillende materiaalzaken.
"Goede" merken zijn K&N en Green. Green maakt veel filters voor franse auto's. Heb er zelf ook een gehad op mijn Citroen, en dat brulde best wel, maar de auto is er niet echt sneller door geworden, eerder langzamer.


En inderdaad die kan (ga) ik dr op zetten

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:17
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
wat kost dat nou precies en hoe weet je hoe je t erop moet klik/klakken
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:24
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Tiño schreef op 06-01-2006 @ 19:17 :
wat kost dat nou precies en hoe weet je hoe je t erop moet klik/klakken
Iets meer dan 50 eu en internet helpt wel vaak Luchtfilter is volgens mij niet zo moeilijk, gewoon een boutje/moertje losdraaien van een ring, ik ga het eens bekijken als het wat warmer is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 19:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Q schreef op 07-01-2006 @ 16:24 :
Iets meer dan 50 eu en internet helpt wel vaak Luchtfilter is volgens mij niet zo moeilijk, gewoon een boutje/moertje losdraaien van een ring, ik ga het eens bekijken als het wat warmer is.
Je hebt ze ook goedkoper
Heb nog even gezocht, je hebt ze wel voor zo'n 20 euro, maar als je een beetje kwaliteit wilt zit je toch wel aan de 50 euro ja

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 20:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Sportieve auto's
Verwijderd
51 05-03-2012 07:06
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 13:36
Verkeer & Vervoer Aanschaf Maserati... (Jaja)
Schuah
36 30-08-2006 16:38
Verkeer & Vervoer Wat voor merk auto heb je?
BMW/TUNING\
302 08-12-2005 19:45
Levensbeschouwing & Filosofie [Stelling] Europeaanse auto's zijn sneller dan Amerikaanse
Hans Kazan
72 26-08-2003 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.