Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 22:18
Verwijderd
Nieuwe serie op sbs6, wordt nu veel reclame voor gemaakt. Het komt vanaf 1 januari. Ik las er in de Veronica gids een stukje over, het klinkt wel indrukwekkend, maar wat ik daar las trok me toch niet echt.. Veel actie en bloed geloof ik. En zondagavond komt me niet echt uit eigenlijk

Mensen die wel van plan zijn het te gaan volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2005, 22:21
Verwijderd
Ik kan dat stuk uit de gids nergens online vinden, maar hier is vast ook wel meer info te vinden: http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=...mma&progid=146
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb er veel over gehoord (ik volg veel Amerikaanse series) en het verbaast me niet dat het op sbs6 is. Schijnt veel seeeeks in te zitten. En het schijnt wel goed te zijn, maar lang niet zo goed als de betere dramaseries van het moment. Krijgt ook lang niet zoveel aandacht van de media in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:41
Blubje
Blubje is offline
Ik was wel van plan om t uit te gaan proberen. Ik denk niet dat het echt iets voor mij is, maar je weet nooit
Oud 27-12-2005, 22:44
Verwijderd
Ik moet ook eerlijk toegeven dat wanneer deze serie op Net5 zou worden uitgezonden, ik er waarschijnlijk nu (van te voren dus) een positiever beeld van gehad zou hebben

In de gids stond idd ook dat er veel kinky seks in voorkwam. En heel veel bloederige taferelen, alleen al in de eerste aflevering. Ik zal even spoileren wat er staat:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 00:02
Replicator
Replicator is offline
Heel toevallig was ik de eerste 11 afleveringen van Rome vandaag aan het downloaden. Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 00:38
Dexter_M
Dexter_M is offline
Heb de eerste paar aflevering gezen.
Maar niet mijn soort serie.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 27-12-2005 @ 23:44 :
In de gids stond idd ook dat er veel kinky seks in voorkwam.
Ok, ik ga kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:42
MB
MB is offline
Lijkt mij wel de moeite waard om een keer naar te kijken, maar op zondag om 20.00 uur zit ik meestal nog in de trein.
Oud 28-12-2005, 12:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Lijkt mij niet veel aan.
Oud 28-12-2005, 12:33
Carn
Carn is offline
serie was goed ontvangen in den States van wat ik er van gelezen heb; verhaaltechnisch schijnt het ook ok te zijn. Als ik het niet vergeet dan ga ik het wel kijken..anders maar downloaden.
Oud 28-12-2005, 12:36
DanielC
DanielC is offline
Een aantal maanden geleden wat over gelezen, het klonk wel veelbelovend. Misschien wil ik dit zelfs wel gaan 'volgen'.
Oud 28-12-2005, 12:38
Uice
Uice is offline
Ik heb er een klein stukje van gezien in 'De wereld draait door', maar werd afgeschrikt door het vreselijke acteerwerk en de achterlijke teksten.
Oud 28-12-2005, 15:04
Nebula
Nebula is offline
Ik heb inmiddels 7 afleveringen gezien op Canvas en vind het best leuk. Om de serie te volgen moet je wel enigszins geïnteresseerd zijn in de Romeinse geschiedenis, anders is er naar mijn idee weinig aan.
De makers hebben veel rekening gehouden met de belevingswereld van die tijd. Ze hebben getracht het dagelijkse leven van het oude Rome zo goed mogelijk na te bootsen. Sex was destijds geen taboe zoals nu en tegen geweld keek men heel anders aan dan tegenwoordig. Als gevolg daarvan zit er inderdaad veel seks en geweld in, wat ik om bovengenoemde reden geen probleem vind.
Citaat:
Juice schreef op 28-12-2005 @ 13:38 :
Ik heb er een klein stukje van gezien in 'De wereld draait door', maar werd afgeschrikt door het vreselijke acteerwerk en de achterlijke teksten.
Het schrijf- en acteerwerk zijn niet de sterkste punten van de serie, maar persoonlijk zou ik het niet omschrijven met woorden als "vreselijk" en "afschuwelijk". Acteerprestaties varieren. Kerry Condon als Octavia vind ik b.v. niet zo sterk. Ray Stevenson als Titus Pullo, Max Pirkis als Octavianus en James Purefoy als Marcus Antonius doen het juist weer heel aardig.
Toegegeven: voor mensen die alleen de meest hoogstaande dramaseries willen volgen is Rome wellicht niet de beste keuze, maar voor mensen die de Romeinse geschiedenis wel interessant vinden is het echt een aanrader.
(Rome is overigens wel genomineerd voor een Golden Globe voor beste dramaserie.)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:13
zus en zo
zus en zo is offline
Ik heb alle afleveringen al gezien en het is echt een aanrader! Je moet wel iets afweten van de Romeinse geschiedenis, anders is het denk ik moeilijk om te volgen.

Het gaat zeg maar over de val van de republiek. Hoe Ceasar aan de macht komt en hoe na hem de eerste keizer opstaat; Augustus.

Het verhaal op zich komt wel overeen met hoe je het op school leert. Maar het is natuurlijk geromantiseerd.

Het is niet echt een serie om lekker onderuitgezakt met je verstand op 0 te kijken. Het is echter wel een kwalitatieve serie waar hard aan gewerkt is. Het verbaast mij daarom ook dat het uitgezonden wordt op sbs en niet op de publieke omroep.
Oud 29-12-2005, 19:12
Briseïs
Briseïs is offline
Ik probeer het wel.
Oud 29-12-2005, 20:45
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 28-12-2005 @ 16:13 :
Het verbaast mij daarom ook dat het uitgezonden wordt op sbs en niet op de publieke omroep.
Een tijd terug heb ik er toevallig een stuk van gezien. In dat half uurtje heb ik toch zeker 3 lullen, 2 tieten en een kut gezien.

Denk dat het me wel duidelijk is waarom het op sbs6 word uitgezonden.

-------

Het kwam op mij over als een goedkope serie die door middel van seks kijkers probeerd te lokken. Maar ik kan het ook mis hebben (ik heb er ook maar een stukje van gezien). Ik geef het op 1 januari nog wel een kans....

Ik hou in het algemeen wel van historische films.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 21:08
Thunder Child
Thunder Child is offline
Mijn broer heeft dat gezien toen hij in Amerika was, hij was er erg enthousiast over... aangezien we ongeveer dezelfde smaak hebben zal ik zeker wel even gaan checken.
Oud 30-12-2005, 09:19
Verwijderd
Kinky seks en martelingen? Ik ga kijken

Hm, zondagavond 8 uur ben ik niet thuis denk ik, maar als ik het niet vergeet gewoon even opnemen. Ik ben wel benieuwd, ook gewoon of het een beetje goed in elkaar zit enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 10:11
niña
niña is offline
Ik ga het gewoon proberen, als het me niet bevalt ga ik het gewoon niet volgen (:
Oud 30-12-2005, 10:13
Verwijderd
hmmz nee, ga het toch maar niet kijken. Ben er sowieso niet dan..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:54
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Als het is wat ik denk dat het is, heb ik al stukjes op de Ierse tv gezien, en d'r was geen fuck aan

edit: maar als er kinky sex in zit zal 't wel wat anders zijn
Oud 30-12-2005, 20:04
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
mrboot schreef op 30-12-2005 @ 10:19 :
Kinky seks en martelingen? Ik ga kijken
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 21:01
Estar
Estar is offline
Ik ben al een tijd erg benieuwd
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 21:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Alleen al omdat het over romeinen gaat zou ik al een stuk kijken, ik weet alleen niet of ik dan tijd heb wegens familiebezoeken..maar anders maak ik tijd.
Oud 01-01-2006, 21:11
Drez
Drez is offline
Ik vind ´t best okee
Oud 01-01-2006, 21:39
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vond 't best leuk! Moest alleen huiveren bij die operatie, voelde het helemaal in m'n hoofd. Daarbij ook wel veel seks, maar ach, is allemaal goed te doen. Ik ga het volgen!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:41
Twanos
Twanos is offline
De belevenis van sex was in die tijd heel erg anders, die dingen kwamen gewoon voor in het Rome van die tijd, het is dus geen goedkope manier om kijkers te trekken.

Voor het vele geweld geldt hetzelfde, een mensenleven was in de oudheid weinig waard.

Wat ik vandaag heb gezien vond ik in ieder geval erg boeiend, vooral ook omdat het redelijk overeenkomt met de werkelijke geschiedenis.
Oud 01-01-2006, 22:08
T_ID
T_ID is offline
Super acuraat, en van de beste historische films die ik heb gezien. Deels feiten en deels fictie, en ik vind dat ze het plot prima in elkaar geweven hebben.

Het viel me nog mee dat het leeftijdsadvies 12 jaar was, het begint direct lekker met een veldslag en een geseling, ik had 16 jaar verwacht.

Zeker afkijken.
Oud 01-01-2006, 22:22
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2006 @ 23:08 :
Super acuraat, en van de beste historische films die ik heb gezien. Deels feiten en deels fictie, en ik vind dat ze het plot prima in elkaar geweven hebben.

Het viel me nog mee dat het leeftijdsadvies 12 jaar was, het begint direct lekker met een veldslag en een geseling, ik had 16 jaar verwacht.

Zeker afkijken.
Idd zelfs zo accuraat dat mensen zelfs al voor het verraad van Brutus elkaar veelvuldig 'Brute' noemen. En al die seks is om het realistischer te maken. Weldra zal de schandknaap ook wel in beeld komen, toch?
Oud 01-01-2006, 23:04
Estar
Estar is offline
Voor herhaling vatbaar
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:09
Briseïs
Briseïs is offline
Wel aardig, ga het wel volgen.
Oud 02-01-2006, 12:26
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Het viel zeker niet tegen! Ik ga het ook volgen...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:28
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Twanos schreef op 01-01-2006 @ 22:41 :
De belevenis van sex was in die tijd heel erg anders, die dingen kwamen gewoon voor in het Rome van die tijd, het is dus geen goedkope manier om kijkers te trekken.
Nou ja, dat het vroeger in Rome veelvuldig voorkwam wil natuurlijk niet zeggen dat het geen geen goedkope manier is om kijkers te trekken

Maar ik vind het wel een mooie serie tot nu toe. Geschiedenis is altijd interessant
Oud 02-01-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-01-2006 @ 23:08 :

Zeker afkijken.
het is alleen geen film, maar een serie. Dus beter kijk je elke week
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:56
MB
MB is offline
Ik heb maar 20 minuten gezien, want ik was het vergeten

Maar wat ik gezien heb vind ik wel interessant, allen wat een ontzettende klote-tijd om het uit te zenden. Beter gaan ze het ergens anders in de week herhalen
Oud 02-01-2006, 13:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee.
Oud 02-01-2006, 15:08
.Pure
.Pure is offline
tegenvallend
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:01
Subject
Subject is offline
kut, gemist
Oud 02-01-2006, 16:38
Verwijderd
Wat ik begreep zend sbs6 een gedeeltelijk gecensureerde versie uit. Dat wordt dus alles maar downloaden. Stomme paupers daar.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de BBC heeft deze serie toch ook zeer recent uitgezonden ? als het dezelfde is, best leuke serie
Oud 02-01-2006, 17:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-01-2006 @ 17:38 :
Wat ik begreep zend sbs6 een gedeeltelijk gecensureerde versie uit. Dat wordt dus alles maar downloaden. Stomme paupers daar.
Tering, dan moet de echte helemaal grof zijn
Oud 02-01-2006, 17:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Echt waar? Oh, maar ik wil de echte zien. Dat is tof.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:52
G-force
G-force is offline
Ik had het giseren effe gezien. Die grote kale gast is wel lache.
Hij speelt wel erg droog maar dat maakt het wel leuk.
Ik vind het in ieder geval boeiend genoeg om nog een keer een aflevering te kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:22
one.
one. is offline
Ik vond het leuk, volgende week weer kijken.
Oud 02-01-2006, 18:35
Darko
Darko is offline
Citaat:
lekkere naaistreek.
Ik vond het tot nu toe erg gaaf, maar als sbs het deels heeft ingekort, dan zoek ik nog wel even naar de volledige afleveringen.
Oud 02-01-2006, 20:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-01-2006 @ 17:48 :
de BBC heeft deze serie toch ook zeer recent uitgezonden ? als het dezelfde is, best leuke serie
En Canvas ook, de BBC liep een aflevering voor.

Van censuur bij SBS 6 nog niks gemerkt trouwens, voor zover ik kan zien was het ding gelijk aan de BBC en internet versies.
Oud 02-01-2006, 21:43
G-force
G-force is offline
Tieten kwamen goed in beeld, dus van censuur heb ik niks gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 00:36
MB
MB is offline
Citaat:
G-force schreef op 02-01-2006 @ 22:43 :
Tieten kwamen goed in beeld, dus van censuur heb ik niks gemerkt.
Niet alleen de borsten
Oud 03-01-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
dat las ik net ook in de krant. Omdat het voor 22.00 wordt uitgezonden, moeten ze zich aan bepaalde regels houden. Expliciete seks-scenes en scenes waarbij heel erg duidelijk te zien was hoe een zwaard in iemands nek gestoken werd, zijn weggehaald.

In Engeland en België schijnen ze zelfs nog meer weggehaald te hebben..

het artikel:

Citaat:
Nieuws - Binnenland

SBS geeft lengte reclameblok aan
ANP
Amsterdam -
SBS Broadcasting (SBS6, Net5, Veronica) is het nieuwe jaar begonnen met een nieuw reclameregime. Zondagavond tijdens de nieuwe SBS6-serie Rome werden de kijkers voor het eerst geconfronteerd met de zogenoemde power break; een reclameblok dat slechts twee minuten duurt en ook als zodanig wordt aangekondigd.

,,Hele korte reclame...binnen twee minuten terug'', kregen de kijkers zondag te zien. Volgens een SBS-woordvoerster betreft het een proef. ,,Adverteerders hebben ons duidelijk gemaakt dat ze meer zichtbaarheid willen. In een blok van twee minuten is plaats voor ongeveer vier spotjes en daarbinnen vallen ze natuurlijk meer op dan in een groot blok. Een bedrijf kan het hele blok ook in z'n geheel claimen'', aldus de zegsvrouw.

In januari gaat SBS testen of de power break aanslaat. Het risico bestaat dat kijkers wegzappen omdat ze precies weten wanneer ze weer terug moeten keren om het oorspronkelijke programma te volgen. Juist dat soort effecten gaan de reclamemakers onder de loep nemen.

De serie Rome werd overigens goed bekeken. Gemiddeld keken bijna 1,4 miljoen mensen naar de eerste twee afleveringen van het historisch epos, dat het leven in Rome in de tijd van Julius Ceasar in beeld brengt. Het Amerikaanse tv-bedrijf HBO, bekend van onder meer The Sopranos, Six Feet Under en Sex and the City produceerde de reeks.

Omdat HBO in Amerika via een gesloten netwerk uitzendt, mogen de programmamakers explicieter te werk gaan dan in doorsnee Amerikaanse series. Seks- en geweldsscènes schuwen de producenten niet. SBS6 heeft de serie iets moeten kuisen, omdat Rome voor 22.00 uur wordt uitgezonden en de zender is voor dat tijdstip gebonden aan de regels van de NICAM Kijkwijzer.

Volgens een SBS6-woordvoerder zijn er in de Nederlandse versie minder scènes geschrapt dan in de Britse en Vlaamse. ,,De expliciete seksscènes hebben wij verwijderd, net als beelden waarin heel duidelijk is te zien hoe iemand een zwaard in een keel steekt.''

Andere programma's waarnaar op nieuwjaarsdag goed werd gekeken waren onder meer 'Mooi jaar weer De Leeuw' (Ned. 3, 1.609.000 kijkers) en de film 'Schippers van de Kameleon' (Ned. 1, 1.465.000).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten