Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2002, 11:32
framboosje
framboosje is offline
hoi! beetje zelfde vraag als 'moet ik mijn probleem aan de nieuwe klas vertellen'... 't is dus zo, dat ik in een klasje van 13 terecht kom, waar er 3 mensen weten over mijn probleem. vinden jullie het nodig andere mensen in te lichten, want het zal wel opvallen (niet zwemmen, turnen met lange kledij, lessen missen, wenen, ...) en is het nodig mijn klastitularis op de hoogte te brengen??

ook heb ik vaak het gevoel, dat ik niet kan zeggen tegen iemand hoe het met me gaat, want als ik dan slecht zeg, vragen zij zich af waarom en dat wil ik dan meestal wel zeggen, alleen wordt me dat door de meeste mensen afgeraden...
ik vind het best lastig want een van mijn beste vrienden weet er niets over, maar iedereen zegt dat het beter is het niet te vertellen.

ik heb het ooit aan mijn beste vriend en vriendin vertelt, maar daar kom ik nu niet meer mee overeen dat we niet meer overeenkomen ligt aan het feit dta ik het ooit vertelt heb (na een tijd kunnen ook zij het niet meer aan).

daarom zou ik graag weten of jullie het nodig vinden dat ik mijn klas vertel over het automutileren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 12:03
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik zou het persoonlijk niet doen, want ik denk niet dat iedereen het zal begrijpen..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 12:46
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
framboosje schreef:
hoi! beetje zelfde vraag als 'moet ik mijn probleem aan de nieuwe klas vertellen'... 't is dus zo, dat ik in een klasje van 13 terecht kom, waar er 3 mensen weten over mijn probleem. vinden jullie het nodig andere mensen in te lichten, want het zal wel opvallen (niet zwemmen, turnen met lange kledij, lessen missen, wenen, ...) en is het nodig mijn klastitularis op de hoogte te brengen??

ook heb ik vaak het gevoel, dat ik niet kan zeggen tegen iemand hoe het met me gaat, want als ik dan slecht zeg, vragen zij zich af waarom en dat wil ik dan meestal wel zeggen, alleen wordt me dat door de meeste mensen afgeraden...
ik vind het best lastig want een van mijn beste vrienden weet er niets over, maar iedereen zegt dat het beter is het niet te vertellen.

ik heb het ooit aan mijn beste vriend en vriendin vertelt, maar daar kom ik nu niet meer mee overeen dat we niet meer overeenkomen ligt aan het feit dta ik het ooit vertelt heb (na een tijd kunnen ook zij het niet meer aan).

daarom zou ik graag weten of jullie het nodig vinden dat ik mijn klas vertel over het automutileren.
als je jezelf ertoe geroepen voelt, vertel t dan je leerkracht maar alleen als je weet dat t n sympathieke is die je zal begrijpen en aan wie je misschien wat steun kan hebben...

lln hoef je dit niet allemaal te vertellen denk ik!
x
Oud 23-08-2002, 16:48
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Vertel het je leerkracht / mentor / vertrouwenspersoon, die zal je begeleiden als je het moewjlijk hebt of hij zal met je praten... toen ik nog op school zat heb ik mijn verhaal verteld aan de vertrouwenspersoon... die heeft me o.a aangespoord om in behandeling te gaan en daar ben ik em eeuwig dankbaar voor... k weet niet hoe het bij zit, maar tiz wel belangrijk dat je erover kan praten wanneer dat nodig is of als je problemen krijgt met je schoolwerk door je psychische problemen.. succes!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:17
Swidge
Swidge is offline
wat is klastitularis?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:21
mylene
mylene is offline
Citaat:
Swidge schreef:
wat is klastitularis?
mentor lijkt mij slimmie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:39
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Swidge schreef:
wat is klastitularis?
Een titularis is een leraar of lerares die belast is met het onderwijs van een bepaald vak. Een klastitularis is dus niets anders dan wat wij hier in Nederland een klassenleraar of -lerares noemen.

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:56
Gael
Gael is offline
Citaat:
mylene schreef:

mentor lijkt mij slimmie

Ik wist het ook niet hoor
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 22:13
kleine wicca
kleine wicca is offline
Als je et aan iedreen gaat vertellen, zullen ze gauw denken dat je het voor de aandcht doet, hard maar waar.

Wel je mentor inlichten lijkt mij, want jah, dat je met bepaalde dingen niet meedoet, wordt natuurlijk als spijbelen gezien.
Reageren

Regels voor berichten