Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 22:52
sinterklaas44
sinterklaas44 is offline
Wij moeten voor een werkstuk de prijs hebben van een toliet ebouw. En nu weet ik dat er een programma is waarmee je de prijs kunt berekenen.

BV. Je hebt 20 m2 muur en dan rekent hij uit hoe lang een metselaar erover doet en hoeveel het kost. Maar nu weet ik niet hoe het programma heet.. Heeft iemand een idee?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 22:56
sinterklaas44
sinterklaas44 is offline
En ik was nog vergeten te vragen is er een computerprgramma waarmee je plattegronden kunt maken. Zoiets als paint maar dan met een ondergrond met hokjes van bv 1 bij 1 cm.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:21
Sketch
Sketch is offline
Van dat berekenprogramma heb ik nog nooit gehoord. Maar let er wel op dat de kosten van het metselen van het gebouwtje maar een deel is van de totale kosten. Je moet ook nog de toiletten en wasbakken installeren en aansluiten, bedrading voor de lampen ed, en het hele ding schilderen/pleisteren/betegelen/etc. En de materiaalkosten zijn ook niet niks. Wat voor steen gebruik je, wat voor betegeling, etc.

Ik zou me niet blindstaren op dat programma'tje, tenzij het echt uitgebreid is.

Om plattegronden te tekenen kun je AutoCAD gebruiken. Daarmee kun je ook meteen gemakkelijk de maatvoering ed erbijzetten.

Je kan het natuurlijk ook gewoon met de hand op ruitjespapier tekenen

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:54
Supersuri
Supersuri is offline
Op school wordt veel solid works gebruikt om te tekenen, maar ik weet niet of je daar ook ruitjes papier kan gebruiken. Maar Autocad is inderdaad heel handig om dit soort tekeningen mee te maken ook al heeft het geen ruitjesondergrond. De lengte van je lijnen is er namelijk wel erg duidelijk aangegeven (of zelf op te geven).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten