Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2006, 22:52
vampiro
vampiro is offline
Ik heb een vraagje,

Ik heb samen met mijn zorgtoeslagpartner de zorgtoeslag aangevraagt. Nu zag ik tot mijn vreugde dat zowel mijn vriendin als ik BEIDE 97 euro nogwat gekregen.

Ik neem aan dat dit een foutje is?
Oud 01-01-2006, 23:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
lijkt me wel jah hebben jullie beide het formulier ingevuld??
Oud 01-01-2006, 23:02
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-01-2006 @ 00:01 :
lijkt me wel jah hebben jullie beide het formulier ingevuld??
Ik heb eerlijk gezegt geen idee meer

Als we beide zo'n formulier gekregen hebben dan denk ik dat we ook beide een ingevult hebben
Oud 01-01-2006, 23:03
ikbenschipper1
jah dan is het logisch dat jullie beide het gekregen hebben namelijk.

Ik zo de belastingdienst er maar van op de hoogte brengen voordat je nare verrasingen krijgt.
Oud 01-01-2006, 23:06
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-01-2006 @ 00:03 :
jah dan is het logisch dat jullie beide het gekregen hebben namelijk.

Ik zo de belastingdienst er maar van op de hoogte brengen voordat je nare verrasingen krijgt.
mjah, waarom sturen ze ons dan beide zo'n formulier?

Rare belastingdienst
Oud 02-01-2006, 05:00
ikbenschipper1
Citaat:
vampiro schreef op 02-01-2006 @ 00:06 :

Rare belastingdienst
Heel simpel, iedereen die in aanmerking komt voor zorgtoeslag heeft dat formulier gehad.
Er is hierbij niet gekeken of iemand een partner heeft waarmee hij belasting betaald, ik vind het niet zo raar .
Oud 02-01-2006, 06:40
Verwijderd
Dat betekent dat jij haar hebt opgegeven als toeslagpartner, en zij jou. Dus krijgen jullie nu meer dan 4x de toeslag die je in je eentje zou krijgen. Wel lekker, maar mag niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Daar komen ze vanzelf achter als de formulieren goed verwerkt worden
Oud 02-01-2006, 11:44
strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-01-2006 @ 12:29 :
Daar komen ze vanzelf achter als de formulieren goed verwerkt worden
maar daar zou ik niet op wachten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:11
Gimme more beer
Citaat:
strawberryangel schreef op 02-01-2006 @ 12:44 :
maar daar zou ik niet op wachten
Och ja, het is lullig als je er niet op rekent en het ineens moet terugbetalen ja, maar dat is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
Oud 02-01-2006, 12:55
Verwijderd
Je moest ook beide zo'n formulier invullen, en je krijgt beide zorgtoeslag. Dat is gewoon 'persoonlijk', met wie je dan ook een fiscaal partnerschap hebt, ofzo. Dus ik denk niet dat het een foutje is, hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:01
remy476
remy476 is offline
jullie krijg iig iets terug
Oud 02-01-2006, 13:07
ikbenschipper1
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-01-2006 @ 13:55 :
Je moest ook beide zo'n formulier invullen, en je krijgt beide zorgtoeslag. Dat is gewoon 'persoonlijk', met wie je dan ook een fiscaal partnerschap hebt, ofzo. Dus ik denk niet dat het een foutje is, hoor...
Nou i kwil niet lullig zijn maar met een fiscaal partner is het maximum samen 1100 euro dat je krijgt. dus 97 euro per persoon is veel meer
Oud 02-01-2006, 15:13
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-01-2006 @ 13:55 :
Je krijgt dan samen 97,- en dat moet je dan delen (dus 48,50 per persoon). Ik denk dus dat het wel een foutje is
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:27
Verwijderd
Het kenmerk van een fiscale partner is nu juist dat er van wordt uitgegaan dat je elkaar min of meer onderhoudt. Dan is het dus logisch dat je die zorgtoeslag ook samen moet delen. Als je allebei elkaar als toeslagpartner invult, kan het best gebeuren dat er bij de (automatische) verwerking (natuurlijk) niet opvalt dat jullie op hetzelfde adres wonen en (dus) een gezamenlijke huishouding voeren.

Neem gewoon even contact op met de belastingdienst, lijkt me een nuttiger tijdsbesteding dan ons te laten speculeren.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:55
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 02-01-2006 @ 16:13 :
Je krijgt dan samen 97,- en dat moet je dan delen (dus 48,50 per persoon). Ik denk dus dat het wel een foutje is
Maar het maximale was toch 34 euro per mnd?

edit: kzag nu dat je met partner dus meer krijgt. Wel stom! Want dubbele van 34 is 68 dus zou dat ook het maximale moeten zijn van met partner.. Of denk ik nu weer zo makkelijk!?

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vampiro schreef op 02-01-2006 @ 00:06 :

Rare belastingdienst
omdat ze bij de belastingdienst dachten dat iedereen het formulier zou lezen, en het ook nog eens zou begrijpen.

raar he, van die jongens van de belastingdienst...
Oud 02-01-2006, 18:34
ikbenschipper1
Citaat:
gurl19 schreef op 02-01-2006 @ 16:55 :
Maar het maximale was toch 34 euro per mnd?

edit: kzag nu dat je met partner dus meer krijgt. Wel stom! Want dubbele van 34 is 68 dus zou dat ook het maximale moeten zijn van met partner.. Of denk ik nu weer zo makkelijk!?
omdat er van uit word gegaan denk ik dat iemand een een fiscale partner meer kosten heeft al dus met zo wienig inkomen (grens is lager) ook meer moet ontvangen
Oud 02-01-2006, 19:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
even serieus, je hebt toch niet echt allebei elkaar opgegeven als toeslagpartner ? het heeft namelijk duidelijk op de formulieren gestaan dat je maar 1 toeslagpartner kan hebben, en dat die partner dan geen toeslag meer kan ontvangen.

beetje vaag waarom je dan allebei een formulier in zou vullen.
Oud 03-01-2006, 01:32
Verwijderd
Dat bedrag klopt wel gewoon. Het rare is dat je met 2 mensen meer krijgt per persoon. Maar het hoort niet dat jullie dit allebei krijgen.

Let wel: dit moet je terug betalen, de maandbedragen zijn een voorschot. Achteraf kijken ze naar je inkomen/zorgpartner waar je daadwerkelijk recht op hebt. Dus dan moeten jullie 12*97 euro terugbetalen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:25
Verwijderd
Gewoon op je spaarrekening zetten totdat de belastingdienst een brief stuurt met een verzoek om het teveel ontvangen bedrag terug te storten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:33
Waarde
Waarde is offline
Aangezien vele vrienden ook 96 euro ontvangen hebben zowel de man als de vrouw denk ik dat er geen sprake is van een fout.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:47
Barry K
Barry K is offline
Ik stel hier mijn vraag ook maar even:

Ik heb in november al zo'n brief ingevuld, maar niets meer van vernomen.... Meer mensen dat? en beste is even bellen zeker met de belastingdienst?
Oud 07-01-2006, 22:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Waarde schreef op 07-01-2006 @ 17:33 :
Aangezien vele vrienden ook 96 euro ontvangen hebben zowel de man als de vrouw denk ik dat er geen sprake is van een fout.
aangezien de fiscus behoorlijk duidelijk is, maar er ook is gebleken dat ruim de helft van de invullers van de toeslagformulieren de formulieren niet begreep, denk ik dat een hoop van je vrienden nog een onaangename verrassing te wachten staat.

96 euro is het maximum voor 'toeslagpartners', per paar.
34 euro is het maximum voor alleenstaanden.

dat is op zich al absurd, denken dat je recht hebt op 96 euro per persoon is gewoon dom.
Oud 08-01-2006, 02:12
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 07-01-2006 @ 17:47 :
Ik stel hier mijn vraag ook maar even:

Ik heb in november al zo'n brief ingevuld, maar niets meer van vernomen.... Meer mensen dat? en beste is even bellen zeker met de belastingdienst?
Vrees niet! Ik was ook al bang dat ik geen toeslag ging krijgen omdat iedereen om mij heen al bericht had gekregen, maar mijn angst werd me gisteren ontnomen

Jij zult De Brief binnenkort ook wel krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 14:27
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Mijn vriend en ik krijgen ook allebij 97 euro.. ik snap ook niet waarom.
Wel een hele grote fout dan van de belanstingdienst, als dit voor zoveel mensen geldt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 09-01-2006 @ 15:27 :
Wel een hele grote fout dan van de belanstingdienst, als dit voor zoveel mensen geldt.
of een grote fout van al die mensen die allebei formulieren ingevuld hebben, terwijl duidelijk aangegeven is dat, als je iemands toeslagpartner bent, je zelf geen formulier meer in mocht vullen.
Oud 09-01-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben het niet echt duidelijk op de formulieren gezet, maar je mocht er dus maar één opsturen per twee dan?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 15:44
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
ja, een grote fout van de belastingdienst te denken dat de mensen het formulier op zijn minst even doorlezen
Oud 09-01-2006, 16:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-01-2006 @ 15:45 :
Ze hebben het niet echt duidelijk op de formulieren gezet, maar je mocht er dus maar één opsturen per twee dan?
het stond er toch echt op. niet verkeerd bedoelt, maar als je het formulier goed doorgelezen had, was dit geen nieuws voor je geweest.
Oud 09-01-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-01-2006 @ 17:46 :
het stond er toch echt op. niet verkeerd bedoelt, maar als je het formulier goed doorgelezen had, was dit geen nieuws voor je geweest.
Ik heb het ook niet gedaan maar ik vind het zo raar dat er zoveel mensen het blijkbaar verkeerd begrepen hebben. Dan is het lijkt me toch iets meer de fout van de belastingdienst.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:50
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 08-01-2006 @ 03:12 :
Vrees niet! Ik was ook al bang dat ik geen toeslag ging krijgen omdat iedereen om mij heen al bericht had gekregen, maar mijn angst werd me gisteren ontnomen

Jij zult De Brief binnenkort ook wel krijgen.
O dan zal ik ook nog wel even wachten. M'n broers en zusje hebben het geld al, maar ik niet. Maar dat kan dus nog komen..wel raar dat er dan bijna een maand tussen zit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-01-2006 @ 17:50 :
Ik heb het ook niet gedaan maar ik vind het zo raar dat er zoveel mensen het blijkbaar verkeerd begrepen hebben. Dan is het lijkt me toch iets meer de fout van de belastingdienst.
nou ja, dat veel mensen niet goed lezen is niet iets waar de belastingdienst iets aan kan doen.
Oud 09-01-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-01-2006 @ 20:58 :
nou ja, dat veel mensen niet goed lezen is niet iets waar de belastingdienst iets aan kan doen.
Dan vind ik het eerder een fout van de belastingdienst, die moet de mensen die minder bekwaam zijn in het begrijpend lezen namelijk ook bedienen. En begrijpend lezen is nog best moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-01-2006 @ 23:12 :
Dan vind ik het eerder een fout van de belastingdienst, die moet de mensen die minder bekwaam zijn in het begrijpend lezen namelijk ook bedienen. En begrijpend lezen is nog best moeilijk.
De belastingdienst is er gewoon vanuit gegaan dat Nederlanders boven de 18 op zn minst de basisschool afgemaakt hebben. Dat mag je ze niet kwalijk nemen.
Overigens zijn er op diverse plekken uileg-avonden geweest over de zorgtoeslag, maar daar ging bijna niemand naartoe.

gewoon een simpel formuliertje lezen, kom op zeg. er stond vrijwel letterlijk op : 'bent u een toeslagpartner ? dan moet u dit formulier niet invullen.' en een dergelijke toelichting stond ook op het formulier omtrent toeslagpartners ('uw toeslagpartner heeft dan geen recht meer op toeslag en hoeft geen formulier in te vullen').

wat moeten ze dan doen, bij elke Nederlander langs en het komen vragen, omdat 1 op de 100 mensen te dom is om een formulier te lezen ?
Oud 10-01-2006, 16:05
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-01-2006 @ 16:59 :
wat moeten ze dan doen
Een fatsoenlijk, weldoordacht zorgstelsel invoeren.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 17:13
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
97 euro per persoon kan iig nooit kloppen, als je alleen de basisverzekering neemt dan verdien je erop .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 18:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-01-2006 @ 17:05 :
Een fatsoenlijk, weldoordacht zorgstelsel invoeren.
dat is niet de taak van de belastingdienst, dat weet je best.
Oud 10-01-2006, 21:22
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-01-2006 @ 19:24 :
dat is niet de taak van de belastingdienst, dat weet je best.
De fiscus is toch echt onderdeel van de staat. En de fiscus heeft in dit geval duidelijk niet geluisterd naar z'n werknemers, die naar mijn mening oorverdovend hard aan de bel trokken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 21:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-01-2006 @ 22:22 :
De fiscus is toch echt onderdeel van de staat. En de fiscus heeft in dit geval duidelijk niet geluisterd naar z'n werknemers, die naar mijn mening oorverdovend hard aan de bel trokken.
veranderingen in het sociale stelsel zijn dan wel het domein van de staat, maar het lijkt me bijzonder onverstandig om dat soort zaken aan de fiscus over te laten.

de fiscus valt hier wat mij betreft niks te verwijten.

maar hoe had jij het zorgstelsel geregeld willen zien dan ? het zal toch betaald moeten worden, nu gebeurd dat duidelijk en open, in andere landen met 'gratis' gezondheidszorg zullen artsen toch echt betaald willen krijgen en komt het geld wel via een andere manier van dezelfde personen - de burgers - weg.
Oud 10-01-2006, 21:53
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-01-2006 @ 22:26 :
maar hoe had jij het zorgstelsel geregeld willen zien dan ? het zal toch betaald moeten worden, nu gebeurd dat duidelijk en open, in andere landen met 'gratis' gezondheidszorg zullen artsen toch echt betaald willen krijgen en komt het geld wel via een andere manier van dezelfde personen - de burgers - weg.
Het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid geld, des te meer om het hele principe "zorgtoeslag". Op het moment dat er toeslagen om de hoek komen kijken, begint het bij mij te jeuken. Dat is namelijk altijd mosterd na de maaltijd. En voor het functioneren van de belastingdienst is het nog eens extra zure mosterd, want alles loopt daar momenteel in de soep. Sterker nog, het zou me niets verbazen als deze operatie meer gaat kosten dan het oplevert.

Wat we hier zien is een ouderwets staaltje eigenwijsheid van onze regering. Je hoopt dat dat soort fiasco's toch een keer voorkomen worden door gewoon het lef te hebben een ontwerp langs de kant te zetten en een nieuw plan B op te stellen. Dat dat hier weer niet gebeurt is triest. En nog triester is het dat het dan ook per sé in 2006 ingevoerd moest worden. Niet alleen was dat klaarblijkelijk technisch onhaalbaar, ook is het per definitie idioot om dat soort ideën niet beter onder de loep te nemen voordat je eraan begint. Politiek is soms zo'n smerig spelletje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten