Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 14:10
babylove
babylove is offline
In oktober heb ik op vakantie hele erge pijn in mijn maag gekregen in een restaurant. Pas op de hotelkamer toen ik heb overgegeven ging dat over. Ik dacht aan iets verkeerds gegeten of aan mijn jetlag maar besteedde er niet zoveel aandacht aan.

Nu heb ik dat begin december weer gehad. Op een feestje kreeg ik dezelfde pijn en na het overgeven was het ook binnen 5 minuten over. Toevallig had ik op beide dagen tonijn gegeten, dus ik wist bijna zeker dat het daaraan zou liggen.

Maar nu gister weer! Ik heb geen tonijn gegeten, maar echt alleen alledaagse dingen die ik echt dagelijks eet! Sochtends een glas melk en 2 bruine broodjes sandwichspread. Smiddags een bruin pistolet kaas en appels. Savonds hutspot met van dat draadjesvlees. Tussendoor nog wat crackertjes sandwichspread. Drinken: vruchtensap, capuccino, paar glazen cola light en een liter spa blauw. Echt alles van dat eet/drink ik elke dag!

In het cafe bij de bioscoop kwam opeens die vreselijke pijn opzetten, ik word er dan echt helemaal ziek van! Ik kan niets en begin er zelfs van te huilen, zo'n pijn geeft het. Snel naar huis (geld v/d kaartjes teruggekregen ) en daar moest ik overgeven. Binnen 5 min. was de pijn helemaal weg en kreeg ik zelfs weer eetlust en heb toen even 2 droge crackers moeten eten van de trek. Nu, de dag erna heb ik niet zoveel eetlust en heb ik een paar broodjes gegeten, maar meer krijg ik er nu nog niet in.

Het is dus net alsof mijn lichaam iets moet afstoten! Maar ik vind het zwaar irritant, omdat ik gewoon iedere keer ergens ben waar ik niet zo snel wegkan en het zomaar op komt zetten.

Klinkt iemand dit bekend in de oren? Iemand tips? Verder heb ik diezelfde pijn weleens vaker, maar dan heel licht. Ik ben dan gelijk bang dat het weer die 'zware variant' wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 14:56
*Primo
*Primo is offline
ik zie dat het nogal een koolhydraat-rijk eten is i.ig......

Mijn eerste reactie zou zijn: een overgevoelig (geirriteerd) maagslijmvlies
verder?

tip: ga er eens mee naar de huisarts

stertke
Oud 04-01-2006, 15:15
Roos
Roos is offline
Ik zou er ook eens mee naar de huisarts gaan.
Pijn in je buik kan zoveel oorzaken hebben. Misschien komt het door iets uit je voeding (bijvoorbeeld die sandwichspread), maar het kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld een ontsteking van je maagslijmvlies of een overgevoeligheid voor 'iets'.

Het is ook belangrijk dat je de huisarts vertelt, dat je die pijn best vaak hebt (ook in een lichte variant). En dat het dus soms een aanval wordt.

p.s. rook je?
Oud 04-01-2006, 15:25
babylove
babylove is offline
Ok bedankt voor de reacties in ieder geval.

@Roos: Ja ik rook wel
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:34
Verwijderd
Er is een sandwichspreadversie waar tonijn in zit...? Check dat es?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:05
babylove
babylove is offline
Nee

Nog niet aan gedacht, maar het is naturel dus alleen met groenten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:25
Verwijderd
Nouja, dan is het denk ik niet de tonijn waar je allergisch ofzo voor bent... Maar ik zou maar eens naar de huisarts gaan, het klinkt niet echt goed.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten