Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2005, 22:47
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ik heb op mn enkel een bult
het voelt als een blauwe plek
je kan het niet zo heel goed zien want het is niet een klein bult beetje verspreid zeg maar een beetje grote
wat kan het zijn,... moet ik me zorgen maken
kep de pijn al paar dagen en vandaag merkte ik de bult op
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 23:14
Thee Muts
Thee Muts is offline
Overbelast? Gestoten? Klem gezeten? Verzwikt? Nieuwe schoenen?

Tja, het kan van zoveel zijn, maar echt ernstig klinkt het niet. Waarschijnlijk heb je het gewoon gestoten ofzo en reageert je enkel daar nogal gevoelig op. Zolang de pijn niet ondraaglijk wordt en de bult niet steeds groter, zou ik me niet te veel zorgen maken. Trekt vanzelf wel weer weg. Als het wel steeds erger wordt, ga dan even langs je huisarts, maar daar zie ik nu de noodzaak niet van in.
Oud 21-10-2005, 23:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het niet gewoon een blauwe plek zijn dan? Kan soms ook best dat ie licht gekleurd is (gelig ofzo) waardoor het niet echt op een blauwe plek lijkt. Als dat op een plek vlak op je bot ofzo zit dan kan het ook best pijn doen.
Oud 21-10-2005, 23:25
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
het voelt precies hetzelfde als een blauwe plek
het is bij een enkel
kan wel gestoten hebben
maar die zijn toch altijd wel blauw en rood lijkt mij
en een butlje als een blauwe plek zonder enige kleur is al helemaal raar
nee het doet niet ontzettend pijn ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 11:09
Anno2007
Anno2007 is offline
blauwe plek hoef nie perse blauw of rood te zijn! je heb ze ook geel groen paars noem maar op!

wa t ook kan zijn is een bloeduitstorting
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:30
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 22-10-2005 @ 12:09 :
blauwe plek hoef nie perse blauw of rood te zijn! je heb ze ook geel groen paars noem maar op!

wa t ook kan zijn is een bloeduitstorting
In het begin zijn ze altijd blauw/rood. Na een tijdje pas worden ze groenig en dan gelig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 10:53
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 22-10-2005 @ 00:14 :
Trekt vanzelf wel weer weg. Als het wel steeds erger wordt, ga dan even langs je huisarts, maar daar zie ik nu de noodzaak niet van in.
het is niet groter geworden
het is er nog steeds en je ziet er nog steeds niks van
is een bezoek naar de huisarts nodig?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 15:27
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 30-10-2005 @ 11:53 :
het is niet groter geworden
het is er nog steeds en je ziet er nog steeds niks van
is een bezoek naar de huisarts nodig?
Klinkt als zo'n Cyste (spreek uit als 'kiste'). Het is een bobbel gevuld met vocht en kan pijn doen als je erop drukt. Verder niet schadelijk ofzo, je kan ze weg laten halen als je er last van hebt.

Volgens de Natuurgeneeskunde worden ze gevormd door emoties die je niet kan uiten en volgens hen zou dan ook de oplossing zijn om hier aan te werken...
Oud 30-10-2005, 15:36
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 30-10-2005 @ 16:27 :
Klinkt als zo'n Cyste (spreek uit als 'kiste'). Het is een bobbel gevuld met vocht en kan pijn doen als je erop drukt. Verder niet schadelijk ofzo, je kan ze weg laten halen als je er last van hebt.

Volgens de Natuurgeneeskunde worden ze gevormd door emoties die je niet kan uiten en volgens hen zou dan ook de oplossing zijn om hier aan te werken...
Oftewel een paar keer goed janken dan moet het wel weg zijn.
Oud 30-10-2005, 16:46
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
Citaat:

trekt het na een tijdje weg of blijft het voor altijd als ik het niet weg laat halen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 30-10-2005 @ 17:46 :
trekt het na een tijdje weg of blijft het voor altijd als ik het niet weg laat halen
Kan ook vanzelf weggaan, als het al een cyste is, voor hetzelfde geld heb je gewoon een spiertje verrekt of een beetje overbelast.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
Right

Pietje: ik zou het een tijdje wat rustiger aan doen. Misschien is je voet alleen wat overbelast of is er een kleinige beschadiging. Mochten de klachten niet verdwijnen of erger worden, stap dan natuurlijk even naar de huisarts
Oud 01-11-2005, 15:10
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ik heb net gehoord dat een kind die te lang achter computer zit een trombose kreeg in zn been

k zit zelf ook heel vaak achter de computer
zou een bultje trombose of bloedpropje kunnen zijn?

ik ga wel naar de huisarts maar duurt nog wel tijdje maar een bloedprop kan toch niet wachten (ALS het een is)? die kan in je longen schieten ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:28
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 01-11-2005 @ 16:10 :
k zit zelf ook heel vaak achter de computer
zou een bultje trombose of bloedpropje kunnen zijn?
Dat zal het wel niet zijn. En dat gaat ook niet zomaar naar je hersenen. Je zou daar trouwens meer last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:23
Roos
Roos is offline
Ga je zelf nou niet gek maken met allerlei ziektes.

Wat jij hebt lijkt helemaal niet op trombose.
Oud 04-01-2006, 20:46
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
het is nu al uhm 3 maanden als het goed is dat ik het heb
ik ben in de herftsvakantie nog naar de dokter geweest of vlak daarna. die zei dat het niks was en ik me waarschijnlijk gestoten heb en dat het wegtrekt na 5 / 6 weken.

maar zit er nog steeds
doet neit echt pijn ofzo en kep er geen last van maar moet ik er wel mee naar de dokter weer?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:07
Saycheese
Saycheese is offline
Kijk eens even goed of die zogenaamde 'bult' er normaal niet ook hoort te zitten. Vergelijk even met je andere enkel, niet alleen kijken maar ook voelen. Enkels zijn van zichzelf nogal 'bultig', dus kan het zijn dat je je toen gestoten had, het allang genezen is, maar die bult daar gewoon blijft zitten omdat hij er hoort.

Als jij geen pijn meer hebt, (zelfs niet als je er op drukt?), zal er niets ernstigs zijn, maar als jij je zorgen maakt, is het jouw goed recht om haar de huisarts te gaan.
Oud 04-01-2006, 21:31
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ander enkel heeft dit niet
het doet niet echt pijn ofzo.... alleen als je er echt op drukt voel je het een beetje pijn ... net als een blauwe plek

ik ga wel naar de huisarts denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 04-01-2006 @ 22:31 :
ander enkel heeft dit niet
het doet niet echt pijn ofzo.... alleen als je er echt op drukt voel je het een beetje pijn ... net als een blauwe plek

ik ga wel naar de huisarts denk ik dan
Ja, zou ik ook doen als het zo lang duurt. Dat is niet echt normaal.
Oud 04-01-2006, 22:41
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
huisarts is op vakantie.

zou het een cyste zijn,
of mss kanker?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 04-01-2006 @ 23:41 :
huisarts is op vakantie.

zou het een cyste zijn,
of mss kanker?
Mwah, de kans dat het een tumor is, is wel erg klein. Dat wil niet zeggen dat je niet naar een arts moet gaan, want je weet natuurlijk niet zeker wat het is als het niet weggaat en je geen arts consulteert, maar de kans is gewoon erg klein. Misschien dat dit gegeven je wat meer moed geeft om naar de arts te gaan, want het komt vaak voor dat mensen vrezen dat ze kanker hebben en daarom maar wachten met naar de dokter gaan, vreemd genoeg. Hoe dan ook, als jij je er druk om maakt dan moet je gewoon naar een arts gaan, dat is sowieso wel verstandig.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:31
Verwijderd
Zit die bult echt vast of meer in je huid? (dat je hem heen en weer kunt bewegen dus)
Je hebt hem verder nooit op die plaats gebroken of gekneusd gehad?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:34
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ik weet niet of die heen en weer beweegt
want mss gaat de huid mee, dat het de huid is dat heen en weer beweegt

maar de dokter zei eerst dat het neit vast aan bot zat

nee nooit gekneust of gebroken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:45
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
pietjehhhhh schreef op 05-01-2006 @ 14:34 :
ik weet niet of die heen en weer beweegt
want mss gaat de huid mee, dat het de huid is dat heen en weer beweegt

maar de dokter zei eerst dat het neit vast aan bot zat

nee nooit gekneust of gebroken
Probeer de bult vast te pakken en heen en weer te bewegen. Als de bult in of onder je huid zit, kan je de bult echt 'meenemen' als je de huid beweegt. Als hij aan het bot vast zou zitten, zou je alleen de bovenliggende huid bewegen en blijft de bult op zijn plek.

En je moet even ophouden met jezelf angst aan te jagen. Trombose, kanker, je weet ze wel te verzinnen he?
En als je huisarts met vakantie is, is er toch wel iemand die hem vervangt? Dan kan je daar toch naartoe?
Oud 05-01-2006, 19:29
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
zit niet aan bot vast volgens mij
is heel lastig te voelen, ik weet ook niet zeker want je kan het bultje niet vastpakken... als je je voet strekt lukt het al helemaal niet

er is zeg maar een arts voor noodgevallen maar ik denk dat ik dan aankom met dit een beetje raar is
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 20:07
Bloem
Bloem is offline
Ik zou ook niet naar een spoedarts gaan, het zit er tenslotte al een hele tijd en het wordt niet ineens erger. Wacht gewoon totdat je eigen huisarts weer terug is, en ga dan nog eens langs.

Ik zou me trouwens niet teveel zorgen maken, ik heb ook regelmatig bulten of gezwollen klieren of rare blauwe plekken zonder dat er iets aan de hand is, soms is het na een week weer weg, soms duurt het een paar maanden of nog langer, maar ik heb nog nooit iets ernstigs gehad. Dat wil niet zeggen dat je niet toch even nog beter naar je huisarts kunt gaan, maar je hoeft imo niet te gaan stressen over of het iets ernstigs is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten