Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 17:52
name.no
name.no is offline
hoi

tis misschien un beetje stomme vraag, maar zijn er meer jongeren die niet of slecht ruiken ? Ik ben zelf 17 jaar en ruik sinds ongeveer een jaar niets meer.

gr me
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:56
Neiu
Neiu is offline
Het is niet normaal nee dat je niet kunt ruiken.
Proef je ook weinig?
En nog een vraag: rook je? Dat kan er namelijk invloed op hebben.
Oud 05-01-2006, 13:34
name.no
name.no is offline
Proeven doe ik wel alles (heb ik de indruk iig)
En roken doe ik niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:41
Roos
Roos is offline
Zit je neus ook verstopt?
Oud 05-01-2006, 14:15
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-01-2006 @ 14:41 :
Zit je neus ook verstopt?
Een jaar lang?
Oud 05-01-2006, 14:38
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2006 @ 15:15 :
Een jaar lang?
Dat kan hoor. Een vriend van mij bleek een chronische allergische reactie te hebben, maar hij had geen echet allergieklachten, zoals niezen en een loopneus. Bij hem zat zijn neus juist heel vaak verstopt. Na enkele maanden begon hij ook minder te horen en ruiken ging al heel lang slecht. Uiteindelijk bleek dat al zijn holtes verstopt zaten door de allergie, maar ondertussen was hij wel bijna een jaar verder.
Oud 05-01-2006, 14:44
vixen
vixen is offline
Zo'n jongen die ik ken kan ook niet (goed ruiken). geen idee waardoor het komt.
Oud 05-01-2006, 14:50
remy476
remy476 is offline
hatsj ie hatjoe snik snik
Oud 05-01-2006, 16:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
Een jaar lang?
Mijn neus zit al anderhalf jaar verstopt dus...
Oud 05-01-2006, 16:41
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
ik teeer ook al dik 2 jaar op neusdruppels.........
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:49
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 05-01-2006 @ 16:41 :
ik teeer ook al dik 2 jaar op neusdruppels.........
Neusdruppels daar ga je aan wennen, dan hebben ze geen nut meer. Daarom raadde ze meestal zout water aan. Of zijn het voorgeschreven druppels?

Mijn oma kon ook niet ruiken, maar die proefde ook niks.
Oud 05-01-2006, 17:10
Roos
Roos is offline
Neusdruppels op basis van xylomethazolineHCl? Zo ja dan moet je er echt mee kappen...
Oud 05-01-2006, 17:20
Verwijderd
Ik ken ook iemand die niet kan ruiken, maar die proeft ook niets. Hij heeft wel ooit kunnen proeven, maar nu niet meer. Wel handig om voor hem te koken, als het mislukt, vindt hij het nog steeds heerlijk
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:31
Flip!
Flip! is offline
Dat is niet normaal nee. De tante van m'n vriend kan ook niet ruiken, maar bij haar is het gekomen doordat ze een ongeluk heeft gehad met de scooter. Daar tussen haar ogen is iets gedeukt oid, daarom kan ze nu niet ruiken.
Oud 05-01-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 05-01-2006 @ 18:31 :
Dat is niet normaal nee. De tante van m'n vriend kan ook niet ruiken, maar bij haar is het gekomen doordat ze een ongeluk heeft gehad met de scooter. Daar tussen haar ogen is iets gedeukt oid, daarom kan ze nu niet ruiken.
Dat heeft die vriend van me ook zo gehad; toen hij 7 was is het enorm hard gevallen op z'n hoofd; vier tanden uit z'n mond (gelukkig allemaal melktanden) en dus een flinke tik op z'n neus.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:19
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Citaat:
Neusdruppels daar ga je aan wennen, dan hebben ze geen nut meer. Daarom raadde ze meestal zout water aan. Of zijn het voorgeschreven druppels? Mijn oma kon ook niet ruiken, maar die proefde ook niks.
bij mij werkt et nog wel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:22
Jinte
Jinte is offline
Ik ken wel meer mensen die niet kunnen ruiken, eentje vanaf de geboorte, de ander bij een bevalling geloof ik. De ander weet ik niet..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
mumumumumugen schreef op 05-01-2006 @ 20:19 :
bij mij werkt et nog wel
Neusdruppels zijn verslavend hé, daarom mag je ze eigenlijk ook niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 01:46
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 05-01-2006 @ 15:38 :
Dat kan hoor. Een vriend van mij bleek een chronische allergische reactie te hebben, maar hij had geen echet allergieklachten, zoals niezen en een loopneus. Bij hem zat zijn neus juist heel vaak verstopt. Na enkele maanden begon hij ook minder te horen en ruiken ging al heel lang slecht. Uiteindelijk bleek dat al zijn holtes verstopt zaten door de allergie, maar ondertussen was hij wel bijna een jaar verder.
Nooit geweten! Dat lijkt me verdomd klote.
Maar dat je verslaafd aan neusdruppels kunt raken weet ik maar al te goed. Nu gebruik ik het niet omdat ik het niet meer omdat ik in de herfst/winter praktisch geen last van heb. Maar als het hooikoortsseizoen weer begint ben ik een regelrechte verslaafde. Ook al begint het pijn te doen, vooral blijven doorsnuiven.
Oud 06-01-2006, 06:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Een jaar lang?
Bij mij is het nu al zo'n 2 jaar
En ja, ik ruik ook maar heel weinig, ik ondervind er geen last van ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 09:48
name.no
name.no is offline
Mn neus zit idd ook vaak verstopt en k heb hooikoorts en allergie voor huisdieren, maar k weet niet of het daardoor komt. Gevallen ofzo ben ik voor zover k weet niet toen het begon. Maar k vind het wel best lastig
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-01-2006 @ 18:20 :
Ik ken ook iemand die niet kan ruiken, maar die proeft ook niets.
@name.no: Heb je het al wel eens met je huisarts besproken?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:13
wup
wup is offline
Mijn moeder kan ook ( bijna) niet ruiken. Was chronisch verkouden ofzo, is geopereerd en nu is ze niet echt meer verkouden, maar ze ruikt dus niet veel meer. Proeven ook niet. echt veel.
Wel handig dat mamslief altijd de kattenbak kan schoonmaken zonder over dr nek te gaan (L).
Maar ga inderdaad naar de dokter!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-01-2006 @ 21:53 :
Neusdruppels zijn verslavend hé, daarom mag je ze eigenlijk ook niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken.
En in feite snuif je gewoon vrij mild geconcentreerd zoutzuur naar binnen, dat het snot wegbrandt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Dan ga je toch onderhand wel ff naar de dokter?
Oud 06-01-2006, 15:57
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb ook 4 jaar lang niks geroken, zelfs cloor rook ik vrijwel niet na hard snuiven in de fles haha, maar te eigenwijs om naar de dokter te gaan... totdat ik ook moeite kreeg met ademhalen ben ik toch maar gegaan en ja hoor ik had een allergie.

mn neus en keel amandelen waren heel erg opgezwollen want ben allergies voor: bomen, huisstofmijt en een beetje voor katten bleek.. dus tja daar kan het ook van komen

toen had ik ook altijd last van een loopneus en niet zo'n beetje ook, nu he ik medicijnen en is dat een heel stuk minder, wel ruik ik nogsteeds heel slecht, maar ik ruik tenminste iets.. maar doordatik zolang niks geroken had kon ik vooral int begin geuren moeilijk plaatsen.. d8 ik dat ik lasagne rook wast brood ofzo heel gek..

maar ik zou dus wel ff naar de dokter gaan als ik jou was, maargoed 1 voordeel.. de smerige luchten ruik je ook niet
Oud 06-01-2006, 18:28
name.no
name.no is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 06-01-2006 @ 16:57 :
ik heb ook 4 jaar lang niks geroken, zelfs cloor rook ik vrijwel niet na hard snuiven in de fles haha, maar te eigenwijs om naar de dokter te gaan... totdat ik ook moeite kreeg met ademhalen ben ik toch maar gegaan en ja hoor ik had een allergie.

mn neus en keel amandelen waren heel erg opgezwollen want ben allergies voor: bomen, huisstofmijt en een beetje voor katten bleek.. dus tja daar kan het ook van komen

toen had ik ook altijd last van een loopneus en niet zo'n beetje ook, nu he ik medicijnen en is dat een heel stuk minder, wel ruik ik nogsteeds heel slecht, maar ik ruik tenminste iets.. maar doordatik zolang niks geroken had kon ik vooral int begin geuren moeilijk plaatsen.. d8 ik dat ik lasagne rook wast brood ofzo heel gek..

maar ik zou dus wel ff naar de dokter gaan als ik jou was, maargoed 1 voordeel.. de smerige luchten ruik je ook niet

ja das het enige voordeel
k denk dat k dan idd toch maar es naar de dokter ga, alleen lijkt het me zo'n stomme klacht om mee aan te komen zetten ...

wat voor medicijnen zijn dat dan trouwes, wat jij gebruikt ?
want ik heb ook vaak last van un loopneus en ben ook allergisch voor katten ed, bepaalde bomen en pollen. Dan kan ik daar misschien eens naar vragen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:32
Verwijderd
Is niet stom om mee naar de dokter te gaan hoor, dat is juist precies iets waar die dokter voor is
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:46
Verwijderd
de tijden dat ik meer last heb van hooikoorst of honden/katten haren ruik ik ook slecht/niet. Sowieso ruik ik slecht (tenzij ik er echt mn best voor doe of de geur sterk is) door die allergieen denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:47
Verwijderd
ik heb een tig tal allergieen en mijn neus zit altijd dicht en ik ruik bijna niks
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:31
name.no
name.no is offline
Citaat:
blalb schreef op 06-01-2006 @ 19:47 :
ik heb een tig tal allergieen en mijn neus zit altijd dicht en ik ruik bijna niks

@ blalb: en ben jij daar al eens mee naar de dokter geweest ?
en zo ja, wat zei die dan ? want k denk dus dat k utzelfde heb als jij ...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:45
Woudschim
Woudschim is offline
sterker nog,

ik kan heel mijn leven al niet ruiken.

medische hulp mocht ook niet baten, niemand weet hoe het komt.

Regels voor berichten